Přejít na obsah

1.5 TSI - škubání při rozjezdu


milda 1

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

360 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Přidávám plyn a pouštím spojku zároveň. Velmi jemný balanc (jsem schopna se rozjet i do prudkého kopce bez ruční brzdy a posunu dozadu byť o milimetr. Ale nedělám to, jedna z činností, která ničí spojku). Rozjíždím se často dynamicky (někdy i velmi), ale pořád dělám obě věci zároveň, jen v jiné rychlosti (při závodním startu pouštím spojku prudčeji). Nikdy jsem žádnou spojku neodpálila (i na autě s kterým závodím je spojka po 50 závodech a skoro 70 tis. km jako nová). Někteří za dobu, co mám pořád jednu spojku odpálili i dvě. Např. dobrý zabiják spojky je dojíždění se zaduplou spojkou do křižovatky. Poctivě podřazuji až k dvojce, pak teprve zlehka dobrzdím.

Cukání nevím, jak natočit, za jízdy držím volant. Dobře to jde vyvolat na kruháči s podtočenou dvojkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím. Někdo snad s manuálem jezdí jinak? Rozjíždí se pod 1500 nebo snad bez plynu? To by asi cukal i pětilitrový mustang.

 

Samozřejmě, problém s tímto 1.5 motorem VAG a Škoda (a další brandy) má, když si tolik uživatelů stěžuje!

Editováno: , autor: Petran
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná někdo bude namítat ale přikláním se taky k názoru, že míru cukáni si dělá velká část sama. Např.  V sekci fabia 3 řešili cukání studeného motoru u 1.2 tsi ale ve chvíli kdy při rozjedu jsou otáčky na 1700 tak je to ok. Sám jsem se musel u své 1.2 podívat jak se rozjíždím já, jelikož práce plyn a spojka je naučené kombinace a neřeším tyhle věci. Tak já se taky rozjíždím u 1600-1700 ot. A nic a je pravda, že občas když brzo dám za 2 a zrychluju tak mi auto cukne. Sám jsem měl 2 Karoqy 1.5 DSG půjčené. Jeden byl r.v. 2017 a další 2019 a ani jeden necukal, náhoda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎03‎.‎05‎.‎2019 na 13:39, velkytom napsal:

Dnes mě dostala klasická situace ... dojezd na křižovatku bez motoru, nikde nic, tak dávám 2 a volume ... a můj modrochameleon nic, stojí jak sysel, bez reakce na plyn, pedál na podlaze, pouze setrvačností dál popojíždí ... takže podřadit za 1, plný kotel a wagen tentokrát odlétá z křižovatky ... ještě že jsem nechtěl vjet před nějakou rozjetou tatrovku. 

 

Tak toto už se mi stalo několikrát, naštěstí ostatní auta byly většinou dosti daleko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na dva dny jsem vzal modrozeleného chameleona na Šumavu, najel asi 400 km po cestách necestách, kopcích a dolinách, pokusil se opětovně několikrát nasimulovat situaci s rozjezdem a nerozjezdem z křižovatky ... a wagen šlape jak má ... už si pomalu ve svém věku mohu dovolit říkat, že jídlo je lepší než sex, ale pozměním to ... jízda s karoqem je lepší než sex ? ? ... asi fakt půjde o to, že se s motorem člověk musí seznámit a přizpůsobit mu své návyky ... tak jako jsem se přizpůsobil HTP i 1.2 TSi, musím i 1.5 TSi ... on každý motor chce trochu (hodně) jiné zacházení ... a jak tak pomalu horko těžko přicházím s motorem a celkově autem do symbiózy ... jsem nakonec rád, že jsem wagen nevzal s litrovým motorem ?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak musím přidat další postřehy z chování mého klokana. Mám měsíc přehraný sw řídící jednotky , zpočátku to vypadalo , že je vše při starém ale skákání je už téměř pryč. Dnes ráno 3 st , popojížděl jsem na parkovišti a bez problémů , bez poskakování. Potom ale nastala zrada , přijel jsem na první kruháč dám dvojku a plyn až na zemi a auto nic , asi po 3-5 vteřinách se rozjelo. To jsem zvědav co mně ještě překvapí ! Jinak spotřeba velmi pěkná Brno- Č Krumlov -Brno , svižná jízda mimo dálnici do tach. 110  a ukázalo to 5,8 / 100 km, najeto mám 2500 km  1,5 man.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco podobného (plyn na podlaze, auto se jen pomalu sune) se mi stalo i s 1.2 TSI EA211, osobně jsem to přičítal nízkým otáčkám (popojížděl jsem na 2RS těsně nad volnoběhem). Takže je otázka, zda za to může "malý výkon bez turba" nebo nějaké nastavení v řídící jednotce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při rychlostech do 10 km/h je nutné dát první rychlostní stupeň(i na rovině), jinak to může dělat leccos.....dvojka od 10 spíš 15 km/h. Auto musí jet a ne skoro stát, abych tam nechal dvojku a máčknul plyn na zem to už s moderním motorem nikdy nepojede(jak je vidět i si to elektrika hlídá, aby to z nějakého mechanického důvodu raději taky nejelo). Já beru problém právě kdybych dal první stupeň a dal plyn na zem a ono nic, to pak opravdu je problém(pokud mám podtočený motor a dám plný plyn, tak se nemůžu divit, že bude mít reakce prodlevu).

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motory nikdy nepodtacim, tak snad se mi takove potize vyhnou, ale kdyz to slysim, ze se to deje leckomu, tak to proste nezi problematické chovani patri. Fiesta ma taky turbobenzin a akceptuje rozjezd z nuly na dvojku bez reci. Nedelam casto, ale vyzkouseno a lze. V zime je pri rozjezdu na ledu napr. někdy nutne radit dvojku ve velmi nízkých otackach, aby clovek ziskal trakci a teda motor, ktery bude dělat doslova mrtveho brouka není dobry partner. ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek jsem udělal malý pokus,ihned po startu i s vysokými otáčkami vyrazil. Nečekal jsem až otáčky spadnou dolu a pořád stejné, cuknutí a cukání tam bohužel stále přetrvává. Jsou momenty kdy bych to nečekal a ono to cukne a jsou momenty kdy to čekám a zase na oplátku v pohodě .........Ale rozjezd s vyššími otáčkami cca. 1800-2000ot/min prvotní cuknutí nejde znát ale při akceleraci to jakoby vynechává zvukem hrrr - prodleva - hrrr.  No dnes v 14h jdeme řešit........?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem vyrazil při 3°C a hned jak sem pustil spojku a přidal plyn tak mě to pohoupalo. Otázka je do jaké míry sem pustil rychle spojku a přidal plyn a do jaké míry jsem zdegenerován čtením zdejších příspěvků?

Nicméně při popojíždění v koloně na 1-2rs už s ohřátým motorem to  mezi 1500-2000ot houpe. Dá se to do velké míry potlačit citem se spojkou a plynem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano je s podivem že tohle projde výstupní kontrolou, někdo jezdí na tom testovacím polygonu a testuje brzdy,tlumiče a vše a určitě si musí všimnout že ten rozjezd není čistý - každý vůz takto testují něž ho naloží na expedici. O problému se určitě ví, ale tutlají to. U mého Kodiaqa i přes písemný požadavek ať se někdo z boleslavi na auto přijede podívat,vyzkoušet a říct co s tím - bez reakce, nikdo nikdy ! 

Při mojí první reklamaci se technik rozjížděl stylem že na to depl až skoro pískaly gumy a podruhé držel stále spojku až šla skoro cítit. Takže tam se cukání skoro neprojevilo. Prostě mi chtěl dokázat že jsem debil a neumím se rozjet. Bylo mi to hodně trapně,vypadal jsem jak pako. Ale mu jsem řekl že tak jak on se určitě rozjíždět nehodlám. Neodvařím si spojku.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné, že některé kusy necukají, ale chyba určitě není v tom, že by se člověk neuměl rozjet. Pokud se se studeným motorem rozjíždím normálním způsobem, tak to prostě cukne ať to dělám jemně jak chci. Stejně tak to cuká všem, kteří to u mě zkoušeli a divili se tomu. To, že přidám extra plyn nebo držím spojku vážně jako řešení nepovažuji. Také mi nabídli nějakou kompenzaci, ale oficiálně problém uznat něchtějí, prý projev motorizace. Přemýšlím jestli tlačit na pilu a vůz se pokusit vrátit, nebo nechat jak je, ale prostě na životnost spojky a dílů motoru to mít vliv musí. Problém je, že moc nevím za co případně vyměnit, 1,5 TSi do města už nechci a 1,0 v nabídce v automatu momentálně není ani u Octávky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, 

skusal niekto vypnúť (uplne vypnúť) klimatizaciu/kúrenie? 

Poprípade co to robí keď hneď po rozjazde (ráno so studeným motorom) na 1.stupen do cca 10kmh, nasledne zaradim 2.stupen (alebo aj 3.stupen)  pustím plynulejsie spojku a nechám ho ísť bez plynu???

Ked na hociktorom aute ktoré som jazdil alebo vlastnil toto spravim tak v závislosti od počasia a motora si auto samo pridá otáčky od 1000 do 1400 a drží na rovnakej úrovni a ide uplne plynulo a po pár desiatkach sekund opäť plynulo uberá niekde až k 900 otackam za minútu zasa v závislosti od motora ktorý v aute je. A ak to pri tomto pokuse trhá tak to je nevyvratitelny dôkaz ze niečo nieje v poriadku... 

Editováno: , autor: Shorty193
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...