Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu 373 členové hlasovali

  1. 1. Škube Vám (anebo neškube) při rozjezdu motor 1.5 TSI s manuální převodovkou/DSG?

    • 1.5 TSI manuál - škube
      91
    • 1.5 TSI manuál - neškube
      35
    • 1.5 TSI DSG - škube
      24
    • 1.5 TSI DSG - neškube
      48

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

hm asi je to pravda ale že by ve všech vyše jmenovanych modelech tyto motory trpěli skakavosti?? to by asi nebyla takova poptavka

na kapacitu bych to vůbec nesváděl, to že je benzínový motor 1.5tsi nedostatkové zboží bohužel pravda je, ale aby k tomu je stahovali z konfigurátoru je kravina. Kdo dřív přijde ten dřív bere, a ten kdo objedná později a jsou plné kapacity, tak se akorát upraví konečný termín dodání... 

před 9 hodinami, Roman.dj1 napsal:

Dnes jsem koukal na Konfigurátor Škoda auto a Motor 1,5 TSI kompletně zmizel z nabídky... Nemáte někdo info proč? Že by kvůli skákání nebo homologace?

Teď jsem koukala na konfigurátor a motor 1,5tsi v nabídce je pořád 

Nespekulujte, na to je hospoda. To si nikdo za ty roky nevšimnul, že konfigurátor není zrovna nejspolehlivější zdroj podobných informací? Nehledě k tomu, že tam pořád v posledních dnech dělají nějaké úpravy, takže tam mizí kdeco a zase se objevuje. V tento okamžik tam není a není ani pro Kodiaq. Nadále se věnujte problému se škubáním.

Ano - skube, a skube uz aj teply na 1. Studeny na 1 aj 2. Napriek tomu s tym viem ist ze nikto nic netusi. Som zvedavy na zazracny upgrade rj v 25-26 k.t.

  • 2 týdny později...

25. týden se nám chýlí ke konci, máte někdo informace o aktuálním stavu?

Pánové asi vás zklamu ale software nic moc nevyřeší v pátek jsem se vrátil od jednoho ostravského dealera mám sice Vw Touran 1,5 tsi dsg. Ale i po přehrání softwaru auto škube..

Zda sa, tento syndrom je aj u novsich, aut,  ale DSG  to dobre maskuje. Prvych niekolko stoviek km som to nespozoroval vobec, ale ked teraz na to zameriam je citit mierne cukanie po studenom starte cca 100m a potom to uz ide hladko. Ak by som tu o tom necital nenapadlo by ma to skumat.

 

T-Roc 1.5 TSI DSG, vyrobene 4/2019.

Zdravím pánové , v servisu mě řekli , že jakmile bude nový sw. k dispozici tak se okamžitě ozvou . Řeším reklamaci i přes Boleslav tak si myslím , že s tím otálet nebudou . Hlavně aby to pomohlo ! ( v meilu byl uveden tyden 25/26 )

před 22 hodinami, Jackaroo napsal:

Zda sa, tento syndrom je aj u novsich, aut,  ale DSG  to dobre maskuje. Prvych niekolko stoviek km som to nespozoroval vobec, ale ked teraz na to zameriam je citit mierne cukanie po studenom starte cca 100m a potom to uz ide hladko. Ak by som tu o tom necital nenapadlo by ma to skumat.

 

T-Roc 1.5 TSI DSG, vyrobene 4/2019.

Som si  nedavno vypocul rozhovor jedneho zakaznika s prijmacim technikom na tuto temu s vysvetlenim pre mna nie velmi pochopitelnym.....

Vraj neklud motora v zahrievacej faze je potrebny,pretoze tak motor skor dosiahne prevadzkovu teplotu:(:okol100

Takze v podstate je vsetko v uplnom poradecku:)

Mě 1.5tsi u OIII z 04/19 neškube, testováno i v Alpách a sněhu. Co je zajímavé, nemám tak nízkou spotřebu jak uživatel škubajícího motoru a ani se mi motor nepřepíná tolik na dva válce - stačí se na rovince mírně dotknout plynu a motor je zpět na čtyřech.

Dále může hrát roli na nastavení motoru i to, že mám tažné a webasto.

Jemu praveze Alpy,ani sneh nevadia,ale v tej zahriavacej faze je to najvacsi problem.Nastastie je teraz extra teplo,motor sa rychlo ohreje,takze uzivatelia tu teraz velmi neprispievaju,lebo to teraz az taky problem nieje.

Tazne a webasto....to uz vobec ne:t

Mne to robi aj teraz uplne to iste. Akurat to trva kratsie, kedze sa motor rychlejsie zahreje.

Patriku, to ale technik smontil dvě věci dohromady ... Ona fáze zahřívání katu umí opravdu motor hodně zneklidnit (násobné vstřikování a zpožděné zapalování, aby palivo nehořelo ve válcích ale vlastně až ve výfuku, což zahřeje kat dříve, tzv. HOSP nebo HSP fáze), ta ale nemůže trvat víc jak minutu-dvě, teplota chladicí kapaliny je jen jako podmínka pro aktivaci této fáze a ne cíl ...

To že 1.5 pocukává podle vydaných TPI při zahřívání motoru až do zahřátí chladicí kapaliny 70 stupnů, to přímo nesouvisí se zahřátím katu, ale jistě za tím jsou jenom emise ...

No a jestli tedy to nutné kousnutí diskomfortu, který původně na starších motorech platilo jen pro tu kratinkou fázi zahřátí katu, měli nově díky novým emisním požadavkům rozšířit i na dobu zahřívání motoru až na 70 stupňů, o čemž tu už nejen Pawouk uvažoval, těžko říci, jak to skutečně je, to ví jen insiders ...

 

Źádné nové updaty zatím pro 05E906018__ nevydali ...

 

Tohle myslím říká vše, strategie vstřikování na EA211 EVO, rozlišují fázi zahřívání katalyzátoru, zahřívání motoru a normální režim se zahřátým motorem B)

873384151_EA211EVO.thumb.jpg.65352c017a845e6747ea0166cca4f680.jpg

 

Zatímco na motorech EA211 bylo vstřikováno palivo až třikrát za pracovní cyklus, na 1,5 l motorech EA211 EVO se během cyklů sání a komprese provádí až 5 vstřiků.

K tomu dochází především při zahřívání motoru, aby se snížily emise pevných částic. Díky tomuto rozdělení celkového vstřikovaného množství paliva se optimalizuje tvorba směsi.

 

Fáze pro zahřátí katu - v závislosti na ECU mapách 1 až 5 vstřiků

Při vícenásobném vstřiku pro zahřátí katalyzátoru se provádí až pět vstřiků. Vícenásobný vstřik zapezpečuje stabilní běh motoru při nízkých úhlech zapalování (malém předstihu/zpožděném zapalování). Díky zpožděnému spalování je katalyzátor vystaven zvýšeným teplotám výfukových plynů a zvýšenému průtoku výfukových plynů. Katalyzátor se tak rychleji zahřeje. To vše vede ke snížení emisí škodlivých plynů a spotřeby paliva. Při prvním vstřiku během sacího zdvihu se vstřikuje většina paliva. Díky tomuto je zabezpečena rovnoměrná příprava směsi palivova se vzduchem.

 

Fáze pro zahřátí motoru - v závislosti na ECU mapách 1 až 5 vstřiků

Při vícenásobném vstřiku pro zahřátí motoru se provádí až pět vstřiků. Vzhledem k tomu, že v každé dávce je vstřikováno malé množství paliva, to se téměř úplně vypařuje a ve válci dochází k velmi dobrému smíchání paliva s čerstvým vzduchem. Kromě toho jsou části ve spalovací komoře smáčeny palivem pouze ve velmi malém rozsahu.

Emise nespáleného paliva (tedy PM částic/sazí) jsou tak sníženy.

 

Normální režim, motor je zahřátý - v závislosti na ECU mapách 1 až 3 vstřiky

Při vícenásobném vstřiku v normálním režimu při zahřátém motoru se provádí jeden až tři vstřiky v závislosti na naprogramovaných parametrech.

 

No a tohle už je jen pro ilustraci ohledně stavu kolem celé EA211 ...

179_SKODA_READINESS_2.jpg

 

https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Silnicni-doprava/SME/Stanoviska-vyrobcu/MyDocument_2017_09_15_12_51_25.pdf.aspx?lang=cs-CZ

 

https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Ministerstvo/Vestniky-dopravy/Vestniky-dopravy-2018/Vestnik-dopravy-10-2018/Metodicky-postup-mereni-emisi-vozidel-2018.pdf.aspx

 

P.S. - můj odhad je, že jim to za studena tvořilo hodně sazí / PM částic / tak to ochudili na samou možnou mez, což jde ale naproti tvorbě NOx ... No a s tím souvisí i překrývání ventilů a tedy vnitřní EGR ... viz info k EA211, EVO na tom nebude lépe ... je to boj se spalováky ...

1889341162_EA211family.thumb.jpg.e5f0f31a35b599bae50d4381584dac5f.jpg

 

Upraveno od rayx

Už jsem dříve psal, že je potřeba se s tím smířit, prostě to sem tam škubne. Uvidíte, že většina z vás se s tím po uplynutí záruky smíří a přestane to řešit, tak jako já.

Upraveno od pava

Tak toto riesenie urcite nie je :-)

Po starte ide motor na 4 alebo na 2 valce? Pokial nie je plynovym pedalom poziadavka na potrebny krutak a pri lahkom pridani to tam raz je a nie je, nemoze to pri pomalom rozbehu ( presne vtedy sa to deje ) sposobovat prepinanie 2/4 a 4/2 valce hore dole? Je to ale v rozpore so situaciou, kedy zohriaty to uz pri takomto rozbehu nerobi.

po startu určitě na čtyři válce.....

22.06.2019 в 8:43 AM, pava сказал:

Už jsem dříve psal, že je potřeba se s tím smířit, prostě to sem tam škubne. Uvidíte, že většina z vás se s tím po uplynutí záruky smíří a přestane to řešit, tak jako já.

Pokud máte problém jen se studeným motorem (až 70С). Ale když je to vždy, je to prostě nesnesitelné a není možné si na to zvyknout nebo jej přijmout.

Můj novej Kodiaq zatím vypadá že je vše OK, a má prej nejnovější soft řj co je k dispozici. Předchozí kodiaq jezdí někde v Aši ?

Michale, já osobně nemám rád takový ty nepodložený informace jedna paní povídala ... Jednou to má dělat nějaký díl který byl změněn, podruhý to řeší nejnovější soft a stále nikdo nic neví ... Přitom TPI jsou jasná a celou dobu zmiňují jen soft a žádný problémový díl či výchozí nastavení ...

 

Pro Kodiaqa ani jiný model škodovky nebyl vydán žádný novější update, takže i Tvůj nový Kodiaq může mít jen update 05E906018AF_7418, který ti nahráli i do původního a je tu pro veřejnost již cca od polovina letošního března.

Kontrolováno na vydání balíků updatu Flashdaten_Skoda_20190618_XNYOp.zip

 

Pokud by měly z linek sjíždět jiné/novější verze, nech si pro zajímavost vyčíst od servisu verzi v motorovce, pokud to zvládnou ... :)

 

@milda 1 Jak jseš na tom Ty, stále na tom neoficiálním softu, nebo ses dostal k jiné verzi, třeba těm posledním oficiálním?

 

Holt si nedovedeme ani představit, jak jsou ty motory dneska řízený a co všechno to provádí ...

  • Autor

ja uz nemam karoga,vratil jsem ho a poridil superba s motorem 1,8 tsi automat.

ja uz nemam karoga,vratil jsem ho a poridil superba s motorem 1,8 tsi automat.

Správná volba [emoji106][emoji847]
před 5 hodinami, rayx napsal:

 

Pokud by měly z linek sjíždět jiné/novější verze, nech si pro zajímavost vyčíst od servisu verzi v motorovce, pokud to zvládnou ... :)

Pokud:t

Vsak nech mi posle Michal jeho novy VIN a ja mu to skusim dat vycitat,co tam za zazrak ma.

 

Tak dneska byl zatím nejhorší projev klokana za těch 12500 km. Myslela jsem, že z toho kruháče u baráku vůbec neodjedu. Poprvé, co jsem se začala obávat zimy...?Sleduji to tady bedlivě, ale vidím, že nějaké řešení, které by bylo trvalé se v podstatě nevyskytuje. ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.