Martin18 Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 Smyslem rekuperace neni setreni baterie, ale gramu na emisich z duvodu dodrzeni norem EU. Automobilky to vedi, ze technicky je to v dusledku drazsi a techniku vice zatezujici reseni, ale bez toho nejsou s to homologovat bez pokut za prekrocene emisi a honi doslova kazdy gram CO2. Napr. aby od zari Sup s nejsilnejsim benzinem splnil normu, ma snizeny vykon tusim o 6 kw, prisel o ladaky a ma 7 kvalt. Pocitove z jizdy je mene dravy a porad radi, na nizke otacky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bladik Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 @OnMiT312Princip je evidentně trošku jinde: při rekuperaci se napětí na regulátoru sníží pod napětí akumulátoru (asi 12 V). Spotřebu elektřiny pak kryje energie uložená v akumulátoru. Magnetické pole rotorového a statorového vinutí alternátoru posune vektor síly odporu do příznivější oblasti zátěžové charakteristiky. Alternátor tak pracuje s nižším odporem, takže z klikové hřídele spalovacího motoru odebírá menší mechanickou energii. Tzn. že alternátor musí být nabuzen a kryje určitou spotřebu energie. Jak se systém vyrovnává s dvěmi různými zdroji o různých hodnotách napětí, které by se z principu měly mezi sebou vyrovnávat to už bude asi trochu vyšší dívčí. Spotřeba vozu ve standardním režimu - RJ, světla, rádio, zesilovač, chod motoru a vše s ním spojené co spotřebovává el. energii při palubním napětí 12V musí být v desítkách A => tohle baterka nemůže dlouhodobě ustát :( Máš pravdu, změnilo se toho opravdu hodně.... 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 (editace) před 14 minutami, Bladik napsal: Magnetické pole rotorového a statorového vinutí alternátoru posune vektor síly odporu do příznivější oblasti zátěžové charakteristiky. Nešlo by to napsat česky? Šlo, že jo, ale pak by to nevypadalo tak chytře, co. ? Editováno: 6. Prosinec 2018, autor: McMatej 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bladik Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 Ano citoval jsem odborný terminus, protože evidentně OnMiT i ostatní pisatelé ví o čem mluví...jenže v tvém případě hrozí akorát rozdávání mínusů a ničeho jiného. Závěr: Rekuperace je blbost, díky ničení baterky ničí přírodu mnohem více, než-li těch pár gramů CO2. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misocko Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 před 13 hodinami, Bladik napsal: @misocko - nechápeš základy - alternátor generuje proud tím, že s ním motor "otáčí", na výstupu z alternátoru leze něco co se musí usměrnit a to je to co se právě řídí/reguluje. v elektrike som dost dobry, asi lepsi ako ty az pochopis ze ja som mal pravdu, tak staci ze mi tu napises "misocko mal si pravdu s tym riadenim alternatora" a budem vediet ze si to pochopil. Dovtedy sa s Tebou nebudem natahovat, viem ze dokazat Ti to neviem ani sa mi nechce. Studuj. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bladik Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 (editace) Ano napsal si to správně dokázat to neumíš a také spoustu jiných věcí neumíš... Ale kdyby sis přečetl mé následné komenty(po tom v kterém jsem na tebe zaútočil) tak jsem v podstatě potvrdil tvůj popis...akorát napsané v CZ :) A trvám na tom, že alternátor se musí nabudit před nastartováním vozu a pak se pouze budícím proudem reguluje výstupní napětí....tzn. alternátor se neřídí, řídí se to co teče z něj. misocko mal si pravdu s tym riadenim alternatora = misocko měl si pravdu s tím řízením alternátoru Editováno: 6. Prosinec 2018, autor: Bladik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jordibravo Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 Ano, tato teplotní hranice zde již byla zmíněna výše. dnes bolo vonku 3,5 stupňa a rekuperacia sa pustila... ráno 120km do práce to nespustí, večer pri ceste späť pár km pred domom to prestane nabíjať..Odoslané z Redmi 4X pomocou Tapatalku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 Dle měrění odpovídá hodnota na cca 5-6st.C. Pod tuto hranici je rekuperace neaktivní a nad zmíněnou hranici naopak aktivní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 Před hodinou, Bladik napsal: A trvám na tom, že alternátor se musí nabudit před nastartováním vozu a pak se pouze budícím proudem reguluje výstupní napětí....tzn. alternátor se neřídí, řídí se to co teče z něj. A co když bude akumulátor před startem nabitý a Ř.J vyhodnotí, že nechce odebírat energii z alternátoru, ale z akumulátoru, pak je buzení alternátoru přece zbytečné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 6. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2018 uz aj prirodu do toho tahate...99.9% z vas nezajima priroda, chcete vozit #zadel#ve#ful#vybave a za nula#cela#nula#hovno litrov #aditivovanej#bezbiosragory#vervy 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misocko Vloženo 7. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2018 před 19 hodinami, Bladik napsal: Ano napsal si to správně dokázat to neumíš a také spoustu jiných věcí neumíš... Ale kdyby sis přečetl mé následné komenty(po tom v kterém jsem na tebe zaútočil) tak jsem v podstatě potvrdil tvůj popis...akorát napsané v CZ :) A trvám na tom, že alternátor se musí nabudit před nastartováním vozu a pak se pouze budícím proudem reguluje výstupní napětí....tzn. alternátor se neřídí, řídí se to co teče z něj. CZ jazyk do toho netahaj, ja rozumiem, som stara generacia, nejake roky mam v CZ odrobene a rozumeli sme si aj ked som sa cesky nenaucil (nechcel som Vam k.....t jazyk). okrem toho aj CZ clenovia si tvoj vyrok vysvetluju tak ako ja (z toho co rozumieme nam vychadza ze alternator dodava stale to iste a riadi sa az nejaky jehoo vystup, pricom realita je taka ze sa vystup riadi budiacim prudom alternatora tj. riadis to co do alternatora vstupuje a v podstate riadis alternator ako celok. Takze Ty vies ako sa to deje len nam to nevies povedat (s tymto ja mam problem cely cely zivot, nikto mi nerozumie aj v robote musim iste veci hovorit pisat niekolkokrat aby ma pochopili, pripadam si ja autista ? z mojej strany teda zakopavam bojovu sekeru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bladik Vloženo 7. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2018 Ok, tak poslední oponentura...když budu řídit alternátor tak budu řídit jeho otáčky a na tom jsme se shodli, že je to velice nehospodárné. Budícím proudem řídím hodnotu výstupního napětí, tzn. že v podstatě reguluji elektrickou veličinu, nikoliv mechanickou.... Kdybych si dal pokaždé korunu když podřízeným vykládám i velice jednoduché věci několikrát než-li pochopí co chci, už bych dnes byl někde na soukr. ostrově a nemusel řešit rekuperaci ve svém autě :)) Howgh Zpět k rekuperaci: Dnes na palubáku +3° a rekuperace běžela naplno :( ... to by mě zajímalo jak je to teda s tím omezením na teplotu a nebo jestli se hodnota hraniční teploty neinkrementuje o nějakou bulharskou konstantu. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misocko Vloženo 7. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2018 ved pisem ze nam obcas nerozumeju budiacim prudom menis hodnotu vystupneho napetia - ja to berem akoze riadis alternator , kedze vstupnym prudom do budenia, riadis jeho vystupne napetie co sa tyka rekuperacie (aby sme neboli uplne OT), tak som si kupil cinsky meracik a budem moct poreferovat, zatial viem iba tolko ze prvykrat ked som to meral tak som myslel ze nieco nefunguje (nebolo tam ani 13V), potom ma na fore ukludnili ze rekuperacia, a minuly vikend som tam podla PC mal 15V na parkovisku, asi polhodku po nastartovani. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 15. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2018 (editace) V 09.11.2018 na 19:53, Pavel 5 napsal: Tak to tu pročítám a šel jsem to změřit. S vytaženým konektorem u baterie to dobíjí max 13,2 V a s připojeným 14,33 V tak nevím. Přišel mi voltmetr z aliexpressu a pár dnů jsem to teď zkoušel, Škoda Yeti 1,2 TSI, teploty jsou kolem nuly, ukazuje to po nastartování trvale po celou jízdu s připojeným konektorem 14,6 V až 14,7 V, a s odpojeným konektorem 14,4 V až 14,5 V. Takže rozdíl minimální, jen cca 2 desetiny voltu. A zkoušel jsem i měřit přímo na svorkách baterie a hodnoty byly stejné jako v zásuvce uvnitř vozidla. Za mě je tedy pro baterii lepší, když je konektor v létě odpojen, jde do ní trvale stejné napětí, v zimě je to asi jedno, pravděpodobně je při nízkých teplotách rekuperace deaktivována systémově. Ještě to otestuji v létě. https://www.aliexpress.com/item/Portable-Digital-Monitor-Car-Volt-Voltmeter-Tester-LCD-Cigarette-Lighter-Voltage-Panel-Meter/32831976074.html https://www.aliexpress.com/item/NewestNew-12-Volt-Battery-Terminal-Clip-on-Cigar-Cigarette-Lighter-Power-Socket-Adapter-Plug-Car-Boat/32920880539.html Editováno: 15. Prosinec 2018, autor: osobne 1 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mir Vloženo 15. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2018 (editace) Mám stejné zkušenosti, v létě jsem baterii nabil a odpojil konektor a dobíjelo to skoro konstantním napětím od 14,3V až 14,5V max., takže rekuperace vyřazena. Teď přes to mrazivé počasí, jsem konektor nacvaknul vymazal chyby, deaktivoval Start/Stop přes Caristu a dobíjí to 14.9V. Nejhorší je když někde stojím se zapnutým zapalováním to voltmetr v autě ukazuje i 11,7V, pak při jízdě nabíjí nejakou dobu 14,3V, pak to vyleze znovu na 14,8V až 14,9V a když přijdu třeba po dvou dnech k autu zastrčím volmetr, ukazuje 12,5V. Škoda Fabia 1.2 TSI 81kW. Editováno: 16. Prosinec 2018, autor: mir 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 15. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2018 Kristova noho, hoďte už přes něho deku. 1 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sandál Vloženo 16. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2018 Takový voltmetr koupíš skoro v každem obchodním centru.Stojí kolem 150 korun. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 16. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2018 ano, takový voltmetr koupíš i tady, akorát tak cca 4x dráže s českou provizí, osobně ho orientačně používám taky..mám ho tam strčený stále a jako orientační mi to naprosto stačí..ten můj ukazuje rozdíl jen 0.1V, takže pohoda za 40,- Kč ? 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ČudlR Vloženo 16. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2018 A ten 1,2tsi je az ten novejsi 81kw nebo starsi 77kw ? Ja jen ze ty starsi zadnou rekuperaci nemaj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mir Vloženo 16. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2018 Novější, 81kW. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mir Vloženo 16. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2018 @Aleš_BX, ale tady vůbec nejde o to, že ten voltmetr proměřuje +/- 0.2V, tady jde o to mít baterii pod kontrolou a podle toho se zařídit a na to mi volmetr do zásuvky zapalovače stačí, když už máme v autech tu ,,vychytávku" - nazvanou rekuperace a s tím spojené inteligentní dobíjení, které ti baterii nedobije. Kdybych měl cestu do Strakonic, tak bych tu rekuperaci pořěšil tam. 1 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 16. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2018 Jistě, že nejde o dvě desetiny voltu. Jde o to, že Zdenda pod několika přezdívkami neustále omílá pitomosti typu "vytáhni konektor". Přitom vůbec netuší, co tím vlastně ovlivní. 1 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mir Vloženo 16. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2018 (editace) Jasně, ale já jsem to tak pochopil z reakce Aleš_BX, že to je něco strašného 0.2V, pro orientační měření, abych věděl jak je na tom baterka. Jistěže, vytažení konektoru je na zvážení, sám jsem to zkusil a jezdil s vytaženým konektorem asi měsíc, nic zvláštního jsem nepozoroval, akorát že teď při těch mrazech je baterie v lepší kondici což se loni nedalo říct, kdy na baterii bylo i 11.9V. Tím samozřejmě nedávám návod na vytažení konektoru, to ať si každý udělá na vlastní nebezpečí. Editováno: 16. Prosinec 2018, autor: mir 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misocko Vloženo 27. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2018 aj mne prisiel merak z činy. mam ho pichnuty v aute asi dva tyzdne a furt ked sa nan pozriem tak tam je 14,9 - 15V. Kedze vsak ukazuje o 0,3V viac ako je realita , tak baterku drzi na 14,6-14,7V stale. Mozno preto ze je zima a furt mam daco zapnute (normalne svetla stale, nejake topenie), uviidme v lete. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suppressu Vloženo 30. leden 2019 Sdílet Vloženo 30. leden 2019 Blba otazka. Uz som precital vari vsetky clanky o SS a rekuperacii a v podstate som este dopletenejsi ako som bol.vacsina clankov je protichodnych. Otazka znie. Ma vypnutie Start/Stop vplyv na rekuperaciu? Proste ak deaktivujem SS, tak vypnem tym aj Rekuperaciu, teda dobijanie baterie brzdami?Neukrizovat ak som daco prehliadol prosim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.