Listopad 9, 20186 r Tak to tu pročítám a šel jsem to změřit. S vytaženým konektorem u baterie to dobíjí max 13,2 V a s připojeným 14,33 V tak nevím.
Listopad 9, 20186 r To meris ale aktualni palubni napeti? 13,2 V muze znamenat take jen to, ze je baterie malo nabita (kvuli rekuperaci nebo ze uz nema kapacitu). Mel bys baterii plne nabit nabijeckou a pak teprve to takhle zmerit, jestli chces porovnavat, jak to dobiji.
Listopad 10, 20186 r Ne. Podle mne je to tak nastavene zamerne. Pokud vypojim snimaci kabel dobíjecího proudu na baterii, nabijeci automatika nastavi nejakou zakladni bezpecnou dobijeci charakteristiku, protože nemá informaci o velikosti dobíjecího/vybíjecího proudu. Je to celkem bezny jev pro systémy rizeni při vypadku nektereho ze vstupu. Odbobne ECU pouzije nejakou zakladni hodnotu při ztrate informaci napr. z lambda sondy nebo vahy vzduchu.
Listopad 10, 20186 r A neni to malo 13,2 V? Na druhou stranu 14,33 V se mi zda moc. Protoze jsem nekde cetl, ze by palubni napeti melo byt pri jizde do 14,2 V, jinak je prebijena. Myslim, ze to bylo v navodu k Felicii, treba to uz ale na novejsi vozy neplati? Tady pisi neco obdobneho: http://www.autoberan.eu/udrzba.html Otazka take je, jestli to Pavel 5 meril na svorkach akumulatoru, jak pisi v tom clanku, nebo napr. jen nejakym voltmetrem z aliexpressu zasunutym v zasuvce na 12V, protoze predpokladam, ze v te zasuvce by nameril cca o pul Voltu nizsi napeti, nez by bylo primo na svorkach akumulatoru.
Listopad 10, 20186 r V aktuálním čísle (45) je o dobíjení a rekuperaci: https://svetmotoru.auto.cz/archiv-vydani/detail/25/2018/45
Listopad 10, 20186 r Taky to pro mě byla novinka. Jinak ja jsem pred týdnem měnil baterku, už neprošla zátěžákem. SS mám vypnutý, takže jsem i uvažoval o neAGM baterce, ale po tom, co jsem si přečetl článek, tak kvůli rekuperaci jsem koupil AGM Bosch V obchodě mi taky řekli, že je potřeba novou baterku "aktivovat", respekti sdělit jednotce, že je v autě nová baterka, což nastavili přes diagnostiku. Nemáte někdo k tomu víc informací, na co to má vliv a proč je to nutné nastavit? Myslel jsem si, že si je jednotka sama schopna změřit aktualní stav baterky a podle toho přizpůsobit nabíjení. 1.pdf 2.pdf
Listopad 10, 20186 r Jsou tam ořízlé poslední řádky na konci stránek a chybí tam jedna stránka. Tady je to celé: Dobíjení.pdf
Listopad 10, 20186 r Ty články perfektně jen potvrzují vše, co zde bylo napsáno i změřeno. Díky všem, jdu dobíjet :-)
Listopad 10, 20186 r Jezisi kriste, teraz okrem bateriek do policiek si tu budu dodelavat tie konektory pri stieracoch.
Listopad 10, 20186 r Kdo by chtěl, ušetřím mu práci :D https://www.tsbohemia.cz/ctek-komfort-m6-eyelet_d210885.html
Listopad 10, 20186 r před 12 hodinami, osobne napsal: A neni to malo 13,2 V? Na druhou stranu 14,33 V se mi zda moc. Protoze jsem nekde cetl, ze by palubni napeti melo byt pri jizde do 14,2 V, jinak je prebijena. Myslim, ze to bylo v navodu k Felicii, treba to uz ale na novejsi vozy neplati? Tady pisi neco obdobneho: http://www.autoberan.eu/udrzba.html Otazka take je, jestli to Pavel 5 meril na svorkach akumulatoru, jak pisi v tom clanku, nebo napr. jen nejakym voltmetrem z aliexpressu zasunutym v zasuvce na 12V, protoze predpokladam, ze v te zasuvce by nameril cca o pul Voltu nizsi napeti, nez by bylo primo na svorkach akumulatoru. Měřeno kvalitním přístrojem. Baterka ale slaví 5 narozeniny, tak asi objednám novou, ty starty s delším točením jsou děs. Dokonce po zapnutí klíčku je napětí na 11,8 V
Listopad 10, 20186 r Rusi chceli vyšlachtit koňa, ktory nemusi prijmat potravu. Skoro sa im to podarilo, ale zomrel... Prajem vam, nech cim skor vynajdu bateriu, co sa nemusi menit.
Listopad 10, 20186 r před 9 hodinami, Shaarky napsal: Ty články perfektně jen potvrzují vše, co zde bylo napsáno i změřeno. Díky všem, jdu dobíjet :-) Obavam se, ze aby to melo ocekavany efekt, tak by to člověk musel dobíjet kazdy den. Jinak to sice nabijes, ale hned pri dalsi jizde si to battery management upravi k obrazu svemu...
Listopad 11, 20186 r Dnes k tomu vyšel dokonce článek, bude zajímavé sledovat diskuzi :) http://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-kdo-chce-jezdit-musi-dobijet-125770
Listopad 11, 20186 r Clanek ale dobry. Vychazi mi z toho, ze pro autobaterii je nejlepsi konstantni dobijeci napeti nizsi nez 14,4 V. Ideal je asi nekde kolem 14 V. Spatne je jak prerusovane dobijeni, tak i prebijeni vyssim napetim a to je bohuzel presne to, co rekuperace dela.
Listopad 11, 20186 r Stále se o tom píše kolem dokola ale rada kde se to dá přes diagnostiku vypnou nikde.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.