Přejít na obsah

Bude Fabia III stacit?


Jiří Dostál

Doporučené příspěvky

@Martab Vtipné je, že komentáře komentují lidi, aniž by něco věděli o skutečnosti. S FII jsem najezdil 135 000 km, to je málo? A ano i dost dálnic. Liju 3.2l, netušil jsem, že u lowcost techniky (jíž je FIII definitivně stala, a to dost nepokrytě) se půjde s objemem oleje nahoru. O chlazení vstřikováním benzínu jsem nenapsal ani půl slova, pouze domněnku o umístění katalyzátoru. Já bych cokoli/30 na dálnici dlouhodobě nepoužíval, přecejen rozdíl oproti obyč levný 5W40 ve viskozitě (byť jen) při 100°C je značný. O 1.2 v Octavii jsem taktéž nepsal ani půl slova. Argumentovat, že top motory v prodejích u FIII jsou 1.0/1.2TSI, když ani jiné nejsou v nabídce, to jako vážně? Když vyloučím diesel, co si může koupit snad jen fanatik. Poslední větous popřel vše, co jsi napsal předtím. Chtělo by to trochu sebereflexe, podle profilovky to tak asi bude. On psal o až 50tkm za rok(!!), rozumíš?

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, psal že plánuje jezdit 50tis rok. A co? To má být problém pro techniku? To asi ne, ta to zvládne. To jestli to zvládne on ve Fábii, to už si musí zodpovědět sám zkušební jízdou, to bohužel nikdo z nás od klávesnice za něj nerozhodneme... (což je v podstatě ta poslední věta v minulém příspěvku, tak nevím co je na ní špatně) Proto to komentuji po straně vhodnosti techniky.

Chlazení katalyzátoru, jeho umístění a tepelné namáhání spolu úzce souvisí, proto jsem to psal. Pokud jsi myslel ještě nějaký jiný negativní vliv umístění katalyzátoru před motorem, tak jsi ho nenapsal.

Argumentoval jsem Octavií, protože ten motor je naprosto stejný jako ve Fábii III, ale OIII je přecejen větší auto, má větší odpory a kupodivu ten motor funguje, psal jsem to jako argument technického stavu, jak už jsem psal, vhodnost daného typu vozu už si musí tazatel zodpovědět sám (OIII má výhodu že se prodává s tímto motorem o 2 roky déle než FIII, což souvisí s vyšším dosaženým nájezdem). A neargumentoval jsem top motory, ale porovnáním nejprodávanějších motorů, to že FIII nemá co víc nabídnout je bohužel fakt (ikdyž byla zde 1.4 TSI chvilku).

A jak souvisí nájezd s FII s vhodností FIII?

 

Ale toto už zavání s OT...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchy Na 50 tisíc ročně bych asi do Fabie 1.0 TSI nešel, zvlášť pokud si plánuji auto dalších cca 10 let nechat. Ale zase bych nepřeháněl s domněnkami o tom, že cokoli řidšího než 5W40 bude pro motor konstruovaný na 0W20 vražda, nebo že TSI s ultratěžkými převody bude při rychlosti 120+ řvát, žrát a trápit se. Tohle není HTP nebo 1.0 MPI, které ani nechladí olejovou náplň. Dokonce si myslím, že ustálenými 130-140 najede tenhle motor mnohem vyšší porci km bez problémů, než poskakováním po městě.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem, FIII 1.0 TSI 81 kW se šestikvaltem točí v tachometrových 160 km/h pouze 3100 ot... V této rychlosti a hlavně ve standardním dálničním tempu okolo 130 km/h není o tomto motoru nic slyšet. Nicméně 50 000 km za rok si v tom autě moc nedovedu představit. To si prostě zakladatel tématu musí jít tuto kombinaci auta a motoru fyzicky vyzkoušet.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ale 66kW má delší převodovku (sám píšeš, při 120 cca 2900ot.). 1.2 TSI 81kW s 6q je to 2550ot (při reálných 120, při 120 na tachometru je to kolem 2250ot) a 1.0 TSI 81kW 6q má ještě nižší otáčky, při 120 GPS o nějakých 100ot méně.
1.0 TSI:

P%C3%ADlov%C3%BD-diagram-10-TSI.jpg

 

1.2 TSI:

P%C3%ADlov%C3%BD-diagram-12-TSI.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to me fakt pobavilo. Asi jsem uplny exot, protoze s tim autem jezdim trasy, na ktere vlastne vubec neni stavene. A delam to uz skoro 4 roky pres 130tis km. :-D

Nevim, jak 1.0, ale 1.2 snasi dalnice uplne v pohode. Konec koncu ten motor najdes i v Rapidu nebo te opevovane Octavii. 

Co sleduju obcas okolni temata, tak F3 se sere uplne stejne jak S3 nebo O3. Zalezi kus od kusu. 

Ano je to o pohodli, ale taky o ekonomice provozu. Velke auto vzdy bude zrat vic, s vyssi silnicni dani, drazsim servisem, apod.

Navic, pokud chce kupovat nove, tak 1mega vs pul mega vs 350tis je celkem rozdil. Nehlede na to, ze Sup nebo Ovce budou na dalnici zrat vic jak Fabka, to je proste fakt... 

Jel jsem v Supu2, ropaku a ze by byl tissi jak moje F3 na dalnici? Nevim, ten co to zakladal ssi jiste projede, co ma v uzsim vyberu a pak se rozhodne. 

Za letosek jsem nalital bez 500km 50tis a v aute jsem si nepripadal ani menecenne ani nepohodlne. Streky 200-800km dlouhe na jeden zatah... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 1 hodinou, Martab napsal:

Ano, ale 66kW má delší převodovku (sám píšeš, při 120 cca 2900ot.). 1.2 TSI 81kW s 6q je to 2550ot (při reálných 120, při 120 na tachometru je to kolem 2250ot) a 1.0 TSI 81kW 6q má ještě nižší otáčky, při 120 GPS o nějakých 100ot méně.

 

Dá se někde najít podobný diagram i pro 1,0 TSI 70kW 5q? Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus se jeste projit po salonech a vyzkouset si rozdil mezi klasickymi sedackami a sedackami z interieru Dynamic. Maji lepsi bocni vedeni, ale "rozvalit" se v nich na dalnici neni uplne pohodlne. Pro dalnicni jezdeni je mnohem dulezitejsi pohodli interieru, asistenti, svetla, vykon klimatizace, kozeny MF volant, loketni operka. Tohle vsechno ma FIII naprosto v poradku. A pri tempomatovem tempu se pod tech s 1.0TSI dostanes bez problemu. Premyslis o kratke nebo o dlouhe? Delsi ma lepsi stabilitu...

Editováno: , autor: Šutrák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatim nemam duvod menit. Na jare STK a pak dal jezdit. Nevim, jak dlouho mi vydrzi. Muzu to nekam naprat. nebo sejme nekdo me. Muze se fakt neco vys... a pak bych to musel resit. Ale jestli ne, tak ji jeste par let mit budu... pocitam aspon tak do 300tis a pak se uvidi... 

Editováno: , autor: epo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...