nezmar Vloženo 20. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2006 Nedávno mi na jedné křižovatce vyjel z vedlejší nějakej dědula. Naštěstí jsem to dobrzdil. Jel jsem jen asi 70-80km/h. Brzdná stopa byla odhadem asi 10m. Jde o to, že od té doby se občas při jízdě ozývá od předních kol rytmické duté klepání. Intenzita je závislá na rychlosti. Jako kdyby byla na obvodu kola malá nerovnost. Pneumatiky jsou na pohled v pořádku. Nechal jsem je znovu vyvážit, ale nepomohlo to. Nevíte náhodou někdo, k jakému požkození pneumatiky mohlo při brždění dojít? Zimní kola to nedělají. Nikdy jsem se s tím nesetkal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mISHA Vloženo 20. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2006 tohle bych prisuzoval tomu, ze pri intenzivnim brzdeni proste doslo k napnuti a posleze k ohoblovani pneumatiky. na prvni pohled to asi neuvidis ( na zimacich by to bylo lepe viditelne, pac jsou tvrdsi ). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 (editace) mISCHA: Pardon, ale od kdy jsou zimni pneumatiky tvrdsi nez letni??? nezmar: Pokud se to zacalo projevovat az po teto udalosti, bude to velmi pravdepodobne tim, zes proste na tech pneu probrzdil plosku a ta ted dela tyhle zvuky. Nezbyde nez koupit novou sadu, pripadne jen pneu na predni napravu. Zvaz jake pneu mas, jak jsou stare a jak sjete. Editováno: 21. Říjen 2006, autor: Maverick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saman Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 (editace) nezmar: To auto asi nema ABS, ze? Editováno: 21. Říjen 2006, autor: Saman Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mISHA Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 2Maverick: jsem mISHA ;-) a mas pravdu, psal jsem neco a myslel take neco jineho. je to obracene. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 mISHA: Jo, jo, nepozorné čtení... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luckyluck Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 nezmar napsal: Nedávno mi na jedné křižovatce vyjel z vedlejší nějakej dědula. Naštěstí jsem to dobrzdil. Jel jsem jen asi 70-80km/h. Brzdná stopa byla odhadem asi 10m. Jde o to, že od té doby se občas při jízdě ozývá od předních kol rytmické duté klepání. Intenzita je závislá na rychlosti. Jako kdyby byla na obvodu kola malá nerovnost. Pneumatiky jsou na pohled v pořádku. Nechal jsem je znovu vyvážit, ale nepomohlo to. Nevíte náhodou někdo, k jakému požkození pneumatiky mohlo při brždění dojít? Zimní kola to nedělají. Nikdy jsem se s tím nesetkal. mě se to nějak nezdá, normální guma by tohle podle mého němela udělat po jednom brždění. Dej si auto na zimní prohlídku za 99,- a oni ti řeknou, čím to opravdu je... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohosu Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 Přesně tak, po jednom zabrždění je to víc než podivné Jo kdyby si gumoval 800metrů tak to pochopím ale takhle... Po 10 m přijít o pneumatiky.....huh ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 Co to bylo za gumy? Já jednou takhle flekoval s fáčkem ze 110km/h na 40km/h, sice za mnou nebylo vidět, jak se od těch gum kouřilo a v interiéru byla ta spálená guma taky dost slušně cítit, ale na pneu to žádné následky nezanechalo. Byly tam tehdy zánovní Barum OR ?? Economy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 kamarat na almere sa minulu zimu nudil a boli sme driftovat na snehu rozbeh, rucna a plny plyn az vo vnutry bolo citit spalenu gumu. gumy v pohode akurat odvtedy mu svieti kontrolka rucnej nonstop Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohosu Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 houmr napsal: akurat odvtedy mu svieti kontrolka rucnej nonstop Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 Dokud se tazatel nevyjadri ke stavu, stari a typu gum, tezko dal soudit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 21. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2006 houmr napsal: kamarat na almere sa minulu zimu nudil a boli sme driftovat na snehu rozbeh, rucna a plny plyn az vo vnutry bolo citit spalenu gumu. gumy v pohode akurat odvtedy mu svieti kontrolka rucnej nonstop No, jestliže to bylo na sněhu, tak to spíš než gumy byla cítit spojka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peetr Vloženo 22. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2006 v létě jsem měl s POLARIS2 se jetými, brzdnou dráhu 8m bez ABS a žádná změna při jízdě PS: Při 50km/ je brzdná dráha asi 14m, s ABS delší, tak si dávejte bacha na dědoušky a debílky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 22. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2006 Jeste bych do rozpravy pridal jeden postreh. Nezmar pise, ze jel cca 80km/h. To je cca 22m/s. Jestlize by byla brzdna draha dlouha (jak uvadi nezmar) 10m, nebrzdil by ani 0,5s. Pokud by to tak bylo, ploska na pneumatice by byla velmi nepravdepodobna a nestalo by to ani za rec. Proc mi to zavani tim, ze brzdna draha byla podstatne delsi a onech 10m je jen velmi spatnej odhad??? Ono totiz kdyby stal na brzde jen nejakych 1,5s, pak by probrzdil 33m a to uz muze byt pro pneu dost podstatne. Chtelo by to tazatele, aby se objevil a osvetlil vic skutecnost... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 22. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2006 Maverick napsal: Jeste bych do rozpravy pridal jeden postreh.Nezmar pise, ze jel cca 80km/h. To je cca 22m/s. Jestlize by byla brzdna draha dlouha (jak uvadi nezmar) 10m, nebrzdil by ani 0,5s. Pokud by to tak bylo, ploska na pneumatice by byla velmi nepravdepodobna a nestalo by to ani za rec. Proc mi to zavani tim, ze brzdna draha byla podstatne delsi a onech 10m je jen velmi spatnej odhad??? Ono totiz kdyby stal na brzde jen nejakych 1,5s, pak by probrzdil 33m a to uz muze byt pro pneu dost podstatne. Chtelo by to tazatele, aby se objevil a osvetlil vic skutecnost... To mě napadlo hned na začátku taky, nejdřív jsem se na to chtěl zeptat, ale pak jsem si říkal, že třeba brzdil s točícími se koly a ty se zablokovaly až na úplný závěr, ale pak jsem se v tom nechtěl pitvat. Každopádně podle mě je blbost, že by se u alespoň průměrně kvalitných pneu probrzdily plošky, při brzdění z této rychlosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 22. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2006 Vypocet jsem znacne zjednodusil, neuvazoval jsem zpomaleni vlivem brzdeni. Nicmene mi to stejne nejak nehraje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thomasino Vloženo 22. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2006 Kamos minulou zimu flekoval z nejakych 90km/h na nulu (bez ABS), strejchnul o srnu. Na pneu to moc videt nebylo ale autem to hazelo strasne, zvukovej projev zadnej ale poskakovalo to slusne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jack_lib Vloženo 23. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2006 Zkus ty pneumatiky hodit dozadu. Jestli ti bude bouchat zadek, tak je to jasný. Nebo zkus ještě párkrát pořádně zabrzdit. Třeba se ti ty pneumatiky podaří "ohoblovat" stejnoměrně po celém povrchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vytlacil Vloženo 23. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2006 Ja mohu pridat pouze jednu zkusenost. Nejmenovany rodinny prislusnik intenzivne brzdil, aby se vyhnul stretu a odnesly to pneu (pribrzdenim). Slo o Fabii, najeto 30.000 km, auto bylo bez ABS a pneu znacky Kleber z prvovyroby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Benik Vloženo 23. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2006 Az ted u posledního prispevku napadlo konecne nekoho mu poradit at si da ty gumy ze predu na zadek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jack_lib Vloženo 23. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2006 ...anebo jsi toho dědulu přejel a zbytek ti zůstal ve vzorku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karel Vloženo 23. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2006 Na 100% probrzděné pneu. Kolega tak odrovnal zimní Dunlop M3 a bylo to dost vidět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nezmar Vloženo 24. Říjen 2006 Autor Sdílet Vloženo 24. Říjen 2006 ABS samozřejmě nemám. Pneu mají najeto cca 20 000km a jsou origo z výroby. Brzdná dráha mohla klidně být delší a i rychlost mohla být maličko jiná. Byl to pouze odhad (pásmové měřidlo v autě běžně nevozím a (nejen) v krizovkách čumím většinou na silnici, než na tacháč) A hlavně jsem byl rád, že se nic nestalo. Mě šlo hlavně o to, co se mohlo stát s pneumatikami a z čeho se poučit do budoucna. S tou výměnou (předek-zadek) dobrý nápad ,při nejbližší příležitosti vyzkouším. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dattel Vloženo 26. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 26. Říjen 2006 (editace) Budou to 100% gumy... Já mám taky tenhle problém... Dvakrát jsem probrzdil a od kol se začalo ozývat zvuky jako když jedu po pražcích... Byl jsem s tím asi 2x servise poněvadž jsem si myslel, že jsou v prde** ramena nebo kosti stabíků... Lepší než přehazovat zezadu na předek je zkusit dát zimní gumy... Pokud by to utichlo, jsou to jasně gumy Editováno: 26. Říjen 2006, autor: dattel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.