zwan Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 Ahojte, neřešil někdo olej do převodovky. Pro manuál TSI je podle servisního plánu výrobce určen G052527A2 (nejsem si jist zda do všech) s docela vysokou cenou 1500kč a to je potřeba dva! Nepodařilo se mi zjistit ani specifikaci, je to SAE75W, 75W90 ,.. ? Jaký olej zapřijatelnou cenu vybrat? PS: ano vím že náplň je doživotní, ale mám auto ještě na hodně let a blížím se ideální hranici výměny 120 000 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kvetosm Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 tak pokud chces mit auto jeste na hodne dlouho, tak tech 3000 kc za to stoji ne? Nemenis to kazdy rok, takze bych tam nalil to co tam ma byt za 3000kc nez neco levnyho a pak se ti to rozsype ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 6. leden 2019 Sdílet Vloženo 6. leden 2019 (editace) přesně tak..nalej tam olej za 3.000,- a vymalováno..nebo chceš ušetřit pár stovek a riskovat, že se ti převodovka třeba rozsype ? tohle nejsou levné věci..bud ho neměň a pokud ano, tak jedině tento co jsi si našel..než najedeš dalších 120 tkm do další výměny, tak se ti to mnhokrát vrátí. Jinak, pokud by jsi opravdu chtěl nějaké levnější oleje, které splňují originální číslo dílu, tak i takové jsou, ale to už je jen na tvém rozhodnutí ? Editováno: 6. leden 2019, autor: ski1961 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 8. leden 2019 Autor Sdílet Vloženo 8. leden 2019 Díky, to jsem taky našel, ale bojím se proč jsou tak levné... Uuuf asi je tam stejný olej jako v raketoplánu :( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 8. leden 2019 Sdílet Vloženo 8. leden 2019 Upřímně trochu nerozumím, proč na jednu stranu chceš velmi brzy měnit olej manuální převodovky, a zároveň na oleji šetřit a hledat vhodný neoriginál. To už bych tam nechal náplň původní. Co jsem slyšel, neoriginální oleje dovedou převodovce hodně uškodit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 8. leden 2019 Sdílet Vloženo 8. leden 2019 Můžeš použít jakýkoliv olej, který splňuje specifikaci SAE 75W API GL-4 např. Castrol Syntrans Transaxle (TAF-X) 75W-90, klidně i levný FEBI G052527A2 za 210,- Kč/litr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Libor Nerušil Vloženo 8. leden 2019 Sdílet Vloženo 8. leden 2019 (editace) Dal jsem do převodovky 6 kvalt olej Febi co odpovídá normě a začala mě blbě řadit 2 , tak už jsem si objednal origo za 1000 kč/l a naleju tam zpátky to co tam má být , sice je to na Yetiho, jako zkušenost snad pomůže Editováno: 8. leden 2019, autor: Libor Nerušil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 8. leden 2019 Sdílet Vloženo 8. leden 2019 Presne tak. Toho vykasterka netreba ani citat. Vidiet ako tomu rozumie [emoji85] 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 8. leden 2019 Sdílet Vloženo 8. leden 2019 Perfektní výkon za dostupnou cenu je Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 18. leden 2019 Autor Sdílet Vloženo 18. leden 2019 (editace) Podle AK lze použít FEBI Editováno: 18. leden 2019, autor: zwan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Libor Nerušil Vloženo 31. leden 2019 Sdílet Vloženo 31. leden 2019 V 18. 1. 2019 na 15:29, zwan napsal: Podle AK lze použít FEBI ano lze ho dát podle čísla ,ale mě začal blbnout 2 kvalt a po výměně za origo. nevím čím to je , ale dvojka už po 14 dnech neblbne . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milic1 Vloženo 5. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2019 (editace) Ahoj, dnes jsem byl v neautorizovaném servisu vyměnit převodový olej. Automechanik mi dal náplň oleje značky ELF tranself NFJ 75W-80 GL4. Dle diskuze na foru by tam měl být olej SAE 75W. Mohl by mi někdo prosím poradit jestli tento olej může způsobit nějaké škody? Mám to řešit okamžitou výměnou? Předem děkuji za radu. Editováno: 5. Listopad 2019, autor: Milic1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 6. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2019 (editace) No ony ty manuální převodovky a jejich synchrony jsou na rozdíl od motorů a jejich olejů asi celkem rychle citlivé na kvalitu a hlavně specifikaci a složení nového převodového oleje. Co mám tak ponětí, tak hlavně materiály z kterého jsou složeny, nebo povrchově upraveny synchronizační kroužky je to, co rozhoduje o tom jaký převodový olej tam má být použit. Být tebou, tak bych si ale z toho velkou hlavu v současnosti nedělal, specifikaci GL-4 to splňuje, tou SAE 75-80 si pravděpodobně taky nešlápl vedle. Jezdi, sleduj ( ale nebuď paranoidní, nebo tě vyjuká každá maličkost)a uvidíš. Pokud by tam byl olej co ta převodovka vyloženě nesnese, tak se to projeví celkem brzy. Jinak dle pana Sixty (odborník na převodovky) by tam měl být správně převodový tovární olej od Škodovky označení G 0520 527A2, hlavně kvůli těm specifickým materiálům na povrchu synchronizačních kroužků, což ten olej ELF nesplňuje ( dle popisků na internetu je určen na mosazné synchronizační kroužky, škodovky prý mají povrch kroužků z molybdenu) Jinak mohu se zeptat, proč sis vůbec nechal měnit ten převodový olej ? Pokud jsi měl nějaké potíže při řazení, tak prostá výměna oleje obvykle nic nevyřeší. Editováno: 6. Listopad 2019, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 6. Listopad 2019 Autor Sdílet Vloženo 6. Listopad 2019 (editace) Ahoj řešilo se už tady. https://forum.skodahome.cz/topic/145832-v%C3%BDb%C4%9Br-oleje-do-manu%C3%A1ln%C3%AD-p%C5%99evodovky/ TEn olej ma silenou cenu, asi se stejny dava do raketoplanu .... Chtel jse mmenit preventivne ale ta cena me odradila, primo nastvala....... Editováno: 6. Listopad 2019, autor: zwan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 7. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2019 (editace) Pokud s tím nemáš problémy tak jednou za 4 roky tam dej originál a víc to neřeš. Editováno: 7. Listopad 2019, autor: LiveBomb Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 7. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2019 Ked vam vadi cena za original "G052527A2", je na trhu "Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W". Sice nema vyslovne dane schvalenie "VW TL 525 27", ale Fuchs uvadza pri danom oleji ze ho k nemu "odporuca" https://www.fuchs.com/de/en/special/product/product/8981-titan-sintofluid-fe-sae-75w/ (trollovia prosim neutocit, tiez sa mi zda ta cena za original ako prehnana) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 7. Listopad 2019 Autor Sdílet Vloženo 7. Listopad 2019 No tojo ale bojim se dlohodobych dusledku. Ani na RU forech jsem nansel ze by to nkedo doporucil. Ano musi to nekdo skusit ale ja mam auto jste na dalsich 10 let .... A proto jsem chtel ten olej menit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 8. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2019 (editace) Jelikož jsem těsně před důchodem, tak taky potřebuji, aby mi teď zrovna nové auto vydrželo ( důchod asi na nové auto nedá), nejlépe až do konečné, kdy věkem to ještě dám...... tedy tak odhadem 20 let. Ročně jezdím tak do 15.000 km, takže doufám, že těch 300.000 km to dá. No a proto si veškerou kompletní údržbu budu dělat sám. Z toho důvodu taktéž plánuji (kromě jiných v servisu neplánovaných úkonů) po cca 6-ti letech popř. po asi 90.000 km výměnu toho převodového oleje. V tom případě nebudu vůbec experimentovat a raději vybalím těch cca 3.200,- Kč za 2 litry orig. oleje, než bych se chytal později za hlavu. Každý ať jedná podle svého vědomí a svědomí, já jsem se rozhodl tak, jak jsem zde popsal. Editováno: 8. Listopad 2019, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 10. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2019 U FII 2009 1,6 MPI jsem dal do skříně plně syntetický olej namísto originálního. Ložiska a ozubená kola asi lepší kvalitu oleje ocenily, ale synchrony jsem spálil. Tak jsem se po opravě pokorně vrátil k obyčejnému originálnímu oleji... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 8. Červen 2020 Sdílet Vloženo 8. Červen 2020 Jen tak na doplnění a jako takovou perličku, uvádím výtah ohledně oleje do mechanické převodovky z návodu k obsluze Hondy Jazz. "Není-li k dispozici kapalina Honda MTF, můžete jako dočasné opatření použít motorový olej s certifikací API a viskozitou SAE 0W-20 nebo 5W-20. Co nejdříve jej však vyměňte za kapalinu MTF. Motorový olej neobsahuje přísady vhodné pro převodovku a jeho delší používání může zhoršit řazení a vést k poškození převodovky." Tedy neskutečné, jak firma Honda věří svým výrobkům a jejich kvalitě, když si může dovolit tohle napsat do návodu k obsluze ohledně oleje do převodovky. Ona by to asi na chvíli vydržela i převodovka z koncernu VW AG, ale ty kecy kolem a kolem, že v žádném případě a okamžitě přicházíte o veškeré záruky atd. atd.. No a taková Honda s tím nemá problém. Kdo nevěří, tak zde přidávám ten zmiňovaný návod, je to tam na str. 498 Návod_k_obsluze_Honda_Jazz__2020.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 8. Červen 2020 Sdílet Vloženo 8. Červen 2020 návod na 625 stran, tak to je mazec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 9. Červen 2020 Sdílet Vloženo 9. Červen 2020 To je u Japonců a Američanů celkem běžné, zvláště, když na 50% stránek se neustále opakuje bezpečnost a bezpečnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 11. leden 2021 Sdílet Vloženo 11. leden 2021 Odborník na převodovky Pan Sixta, dal konečně na své stránky tabulku předepsaných převodových olejů pro vozy Škoda. Takže teď by snad mělo být jasno, co do konkrétní převodovky patří. Já tedy raději ten větší peníz případně v budoucnu obětuji za dražší originál, neboť negativní zkušenosti z mého okolí, kdy chtěli lidi ušetřit za lacinější olej, mě k tomu přímo vybízí, ale každého věc, jak se k tomu postaví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 11. leden 2021 Sdílet Vloženo 11. leden 2021 Možná by neuškodil odkaz na zdroj: http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/degradace-oleje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 14. leden 2021 Sdílet Vloženo 14. leden 2021 no já nevím jestli je to paranoja s tím preventivním měněním ... nevím jaká je současná kvalita převodovek, ale u své jedničkové haťapy, jsem se pořád chystal po překonání 200t km k výměně oleje v převodovce, až fábča přešla do stádia "na dojetí"a už jsem si říkal že to nemá smysl. Jenže to stádium se pořád prodlužovalo, takže na něj, ten olej, došlo až když v 388t km klekla origo spojka, tak jsem si říkal, když už se bude dělat ona, tak se rovnou udělá ten olej, těch 800 za 2 litry oleje už mě nezabijí, protože jsem v té době nevěděl, jak ještě dlouho bude trvat to období "na dojetí". Nicméně musím podotknout, že ani těsně do předvýměnného období, jsem neměl sebemenší problém s řazením jakéhokoli rychlostního stupně. Období na dojetí skončilo v naší rodině s hranicí 400t km, ale fábča slouží dál jinde. Na současné F III mám v tuto chvíly 128t km, ale olej v převodovce mě teda zatím nenapadlo měnit 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.