Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte,

neřešil někdo olej do převodovky. Pro manuál TSI je podle servisního plánu výrobce určen G052527A2 (nejsem si jist zda do všech) s docela vysokou cenou 1500kč a to je potřeba dva!

Nepodařilo se mi zjistit ani specifikaci, je to SAE75W, 75W90 ,.. ?

Jaký olej zapřijatelnou cenu vybrat?

PS: ano vím že náplň je doživotní, ale mám auto ještě na hodně let a blížím se ideální hranici  výměny 120 000 km.

 

 

 

tak pokud chces mit auto jeste na hodne dlouho, tak tech 3000 kc za to stoji ne?  Nemenis to kazdy rok, takze bych tam nalil to co tam ma byt za 3000kc nez neco levnyho a pak se ti to rozsype ? 

přesně tak..nalej tam olej za 3.000,- a vymalováno..nebo chceš ušetřit pár stovek a riskovat, že se ti převodovka třeba rozsype ? tohle nejsou levné věci..bud ho neměň a pokud ano, tak jedině tento co jsi si našel..než najedeš dalších 120 tkm do další výměny, tak se ti to mnhokrát vrátí.

 

Jinak, pokud by jsi opravdu chtěl nějaké levnější oleje, které splňují originální číslo dílu, tak i takové jsou, ale to už je jen na tvém rozhodnutí ?

1.jpg

Upraveno od ski1961

  • Autor

Díky,

to jsem taky našel, ale bojím se proč jsou tak levné... 

Uuuf asi je tam stejný olej jako v raketoplánu :(

 

Upřímně trochu nerozumím, proč na jednu stranu chceš velmi brzy měnit olej manuální převodovky, a zároveň na oleji šetřit a hledat vhodný neoriginál. To už bych tam nechal náplň původní. Co jsem slyšel, neoriginální oleje dovedou převodovce hodně uškodit.

Můžeš použít jakýkoliv olej, který splňuje specifikaci SAE 75W API GL-4 např. Castrol Syntrans Transaxle (TAF-X) 75W-90, klidně i levný FEBI G052527A2 za 210,- Kč/litr.

Dal jsem do převodovky 6 kvalt olej Febi co odpovídá normě a začala mě blbě řadit 2 , tak už jsem si objednal origo za 1000 kč/l a naleju tam zpátky to co tam má být , sice je to na Yetiho, jako zkušenost snad pomůže

Upraveno od Libor Nerušil

Presne tak. Toho vykasterka netreba ani citat. Vidiet ako tomu rozumie [emoji85]

  • 2 týdny později...
  • Autor

Podle AK lze použít FEBI

gg.jpg

Upraveno od zwan

  • 2 týdny později...
V 18. 1. 2019 na 15:29, zwan napsal:

Podle AK lze použít FEBI

gg.jpg

ano lze ho dát podle čísla ,ale mě začal blbnout 2 kvalt a po výměně za origo. nevím čím to je , ale dvojka už po 14 dnech neblbne .

 

  • 9 měsíců později...

Ahoj,

dnes jsem byl v neautorizovaném servisu vyměnit převodový olej. Automechanik mi dal náplň oleje značky ELF tranself NFJ 75W-80 GL4. Dle diskuze na foru by tam měl být olej SAE 75W. Mohl by mi někdo prosím poradit jestli tento olej může způsobit nějaké škody? Mám to řešit  okamžitou výměnou? Předem děkuji za radu.

Upraveno od Milic1

No ony ty manuální převodovky  a jejich synchrony jsou na rozdíl od motorů a jejich olejů  asi celkem rychle citlivé na kvalitu a hlavně specifikaci a složení nového převodového oleje. Co mám tak ponětí, tak hlavně materiály z kterého jsou  složeny, nebo povrchově upraveny synchronizační kroužky je to, co rozhoduje o tom jaký převodový olej tam má být použit. Být tebou, tak bych si ale z toho velkou hlavu v současnosti nedělal, specifikaci GL-4 to splňuje,  tou SAE 75-80 si pravděpodobně taky nešlápl vedle. Jezdi, sleduj  ( ale nebuď paranoidní, nebo tě vyjuká každá maličkost)a uvidíš. Pokud by tam byl olej co ta převodovka vyloženě nesnese, tak se to projeví celkem brzy. Jinak dle pana Sixty (odborník na převodovky) by tam měl být správně převodový tovární olej od Škodovky  označení  G 0520 527A2,  hlavně kvůli těm specifickým materiálům na povrchu synchronizačních kroužků, což ten olej ELF nesplňuje ( dle popisků na internetu je určen na mosazné synchronizační kroužky, škodovky prý mají povrch kroužků  z molybdenu) 

Jinak mohu se zeptat, proč sis vůbec nechal měnit ten převodový olej ? Pokud jsi měl nějaké potíže při řazení, tak prostá výměna oleje obvykle nic nevyřeší.

Upraveno od DušanV

  • Autor

Ahoj řešilo se už tady.

https://forum.skodahome.cz/topic/145832-v%C3%BDb%C4%9Br-oleje-do-manu%C3%A1ln%C3%AD-p%C5%99evodovky/
 
TEn olej ma silenou cenu, asi se stejny dava do raketoplanu ....
Chtel jse mmenit preventivne ale ta cena me odradila, primo nastvala.......

 

Upraveno od zwan

Pokud s tím nemáš problémy tak jednou za 4 roky tam dej originál a víc to neřeš.

Upraveno od LiveBomb

  • Autor

No tojo ale bojim se dlohodobych dusledku.

Ani na RU forech jsem nansel ze by to nkedo doporucil.

Ano musi to nekdo skusit ale ja mam auto jste na dalsich 10 let ....

A proto jsem chtel ten olej menit...

Jelikož jsem těsně před důchodem, tak taky potřebuji, aby mi teď zrovna nové auto vydrželo ( důchod asi na nové auto nedá), nejlépe až do konečné, kdy věkem to ještě dám...... tedy tak odhadem 20 let. Ročně jezdím tak do 15.000 km, takže doufám, že těch 300.000 km to dá. No a proto si veškerou kompletní údržbu budu dělat sám. Z toho důvodu taktéž plánuji (kromě jiných v servisu neplánovaných úkonů) po cca 6-ti letech popř. po asi 90.000 km výměnu toho převodového oleje. V tom případě nebudu vůbec experimentovat a raději vybalím těch cca 3.200,- Kč za 2 litry orig. oleje, než bych se chytal později za hlavu. Každý ať jedná podle svého vědomí a svědomí, já jsem se rozhodl tak, jak jsem zde popsal. 

 

 

 

Upraveno od DušanV

U FII 2009 1,6 MPI jsem dal do skříně plně syntetický olej namísto originálního.

Ložiska a ozubená kola asi lepší kvalitu oleje ocenily, ale synchrony jsem spálil.

Tak jsem se po opravě pokorně vrátil k obyčejnému originálnímu oleji...

  • 6 měsíců později...

Jen tak na doplnění a jako takovou perličku, uvádím výtah  ohledně oleje do mechanické převodovky  z návodu k obsluze Hondy Jazz. 

 

"Není-li k dispozici kapalina Honda MTF, můžete jako dočasné opatření použít motorový olej s certifikací API a viskozitou SAE 0W-20 nebo 5W-20. Co nejdříve jej však vyměňte za kapalinu MTF. Motorový olej neobsahuje přísady vhodné pro převodovku a jeho delší používání může zhoršit řazení a vést k poškození převodovky."

 

Tedy neskutečné, jak firma Honda věří svým výrobkům a jejich kvalitě, když si může dovolit tohle napsat do návodu k obsluze ohledně oleje do převodovky. Ona by to asi na chvíli vydržela i převodovka z koncernu VW AG, ale ty kecy kolem a kolem, že v žádném případě a okamžitě přicházíte o veškeré záruky atd. atd.. No a taková Honda s tím nemá problém. Kdo nevěří, tak zde přidávám ten zmiňovaný návod, je to tam na str. 498

Návod_k_obsluze_Honda_Jazz__2020.pdf

návod na 625 stran, tak to je mazec

To je u Japonců a Američanů celkem běžné, zvláště, když na 50% stránek se neustále opakuje bezpečnost a bezpečnost.

  • 7 měsíců později...

Odborník na převodovky Pan Sixta, dal konečně na své stránky tabulku předepsaných převodových olejů pro vozy Škoda.   

Takže teď by snad  mělo být jasno, co do konkrétní převodovky patří. Já tedy raději ten větší peníz případně v budoucnu obětuji za dražší originál, neboť negativní zkušenosti z mého okolí, kdy chtěli lidi ušetřit za lacinější olej, mě k tomu přímo vybízí, ale každého věc, jak se k tomu postaví.

Tabulka převodových olejů pro vozy Škoda.jpg

no já nevím jestli je to paranoja s tím preventivním měněním ... nevím jaká je současná kvalita převodovek, ale u své jedničkové haťapy, jsem se pořád chystal po překonání 200t km k výměně oleje v převodovce, až fábča přešla do stádia "na dojetí"a už jsem si říkal že to nemá smysl. Jenže to stádium se pořád prodlužovalo, takže na něj, ten olej, došlo až když v 388t km klekla origo spojka, tak jsem si říkal, když už se bude dělat ona, tak se rovnou udělá ten olej, těch 800 za 2 litry oleje už mě nezabijí, protože jsem v té době nevěděl, jak ještě dlouho bude trvat to období "na dojetí". Nicméně musím podotknout, že ani těsně do předvýměnného období, jsem neměl sebemenší problém s řazením jakéhokoli rychlostního stupně. Období na dojetí skončilo v naší rodině s hranicí 400t km, ale fábča slouží dál jinde. Na současné F III mám v tuto chvíly 128t km, ale olej v převodovce mě teda zatím nenapadlo měnit

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.