Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ještě, že go uználli a dají do cajku.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Stále ladí, už třetí týden, to budu valit oči?.

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Tak minulý pátek proveden servis po 30 tisících a trochu mi vyrazili dech , když jsem se zeptal zda vymění naftový a vzduchový filtr. Odpovědět je, až v 90 tisících. 

Nechápu servisní politiku AŠ, přijde mi to jako cílený poškozování motoru. Je to stejné jako interval výměny motorového oleje po 30 tisících, taky blbost.

Filtry jsem nakoupil a vyměním sám.

@CatexcavatorV souvislosti s tvou poznámkou ohledně výměny vzduchového filtru po 90.000 km si vzpomínám na dlouhodobý test Škody Rapid 1.0 Tsi v časopise Svět motorů, kde ten filtr a ostatní věci  měnili v rámci objektivního testu opravdu podle předpisu fabriky. Ten vzduchový filtr měněný po 90.000 dle fotky byl celkem OK a redaktor Vaculík to tehdy vysvětloval, že množství vzduchu jdoucí přes ten filtr je snížené o množství vzduchu jdoucí  přes opětovnou recirkulaci spalin a tím pádem se filtr vzduchu zanáší pomaleji. Sice to jeho vysvětlení dává určitou logiku věci, ale sám  kvituji tvůj  postup výměny po těch 30.000 km. 

Mě osobně se zdá to vysvětlení stejné, jako při argumentech našich politických špiček, tedy když je posloucháš nezávisle na sobě, tak se zdá, že má každý svou neochvějnou pravdu, ale dohromady mluví každý o něčem úplně jiném. 

Já to tak ohledně včasných výměn mám taky, třeba u svého motoru 1.0 Mpi měním motorový olej po 10.000 km, protože jezdím hlavně krátké trasy a taky chci, aby mě ten motor vydržel co nejdéle. Fleetoví zákazníci Škodovky hledí na co nejmenší náklady při provozu a tak jim fabrika vychází vstříc těmito  natahovacími intrervaly údržby.

  • Autor

Přesně tak, měním motorový olej po 15 tis., delší trasy a každou druhou výměnu všechny filtry.

U druhého auta stejný postup a má 280 tis. bez jediné závady na motoru.

Naftový filtr je nejlepší měnit před každou zimou. Tak jde předcházet s problémem zimních startů a zamrznutí nafty.

  • Autor

Tady dávám foto, kdyby někdo chtěl kupovat filtry ať nemusí vyhledávat pro motor 2.0 TDI ( DFFA). ŠA taky používá MANN FILTER .

Jenom se nelekejte , naftový byl origo PU 8021 který je nižší, já jsem koupil PU 8028 který je vyšší, větší plocha pro průchod nafty.

IMG_20200606_110703.jpg

  • Autor

Takhle vypadali po 30 tisících, naftový není tak špatný, vzduchový řekl bych tak akorát na výměnu.

IMG_20200606_104000.jpg

IMG_20200606_095821.jpg

IMG_20200606_095259.jpg

držím palce at to dobře dopadne. A kde to takhle umí "opravit"?

Takhle od pohledu nepoznáme na těch filtrech nic.

  • 1 měsíc později...

Proveden servis po 3 letech,2.0TDI 110kw 4*4 AT,najeto 43200 km,bez výměny oleje a kabinového filtru.

auto.jpg

Doplňím další info:po více jak měsíci odstraněny drobné závady v rámci reklamace,doba tak dlouhá protože schvalovala Škoda AS a svazek elektroinstalace nebyl skladem.Výměna start.tlačítka-přestávalo reagovat,roletka kufru se cca10cm nesrolovala celá-vyměněna,odloupal se chrom na znaku na airbagu-nelze samostatně proto celý airbag a výměna svazku el.zásuvky tažného zařízení-praskla gumová chránička v ohybu-nainstalován modifikovaný typ(prý už nepraská).

faktu.jpg

Zásuvka.jpg

Upraveno od pája66

  • 4 měsíce později...

Ahojte,

 

mam promenlivy interval servisni prohlidky. Prvni  prohlidku mam jiz za sebou. Probehla pred koncem druheho roku (ujeto 17tis / 30tis km). Servisni internal pro "dalsi" prohlidky je kazdych 30tis km / 1 rok. Ten jeden rok uz vyprsel a auto se pri kazdem nastartovani pripomina. Podle udaje o kilometrech mam ale jeste 17tis km k dobru. Skoda Connect rika, ze udaj, ktery vyprsi drive je smerodatny..

 

Kdyz pominu fakt, ze propiminani se auta je otravne, jakemu udaji (dny vs km) davate prednost? Kdybych nadale ignoroval udaj o dnech, neni tim nejak porusena zaruka?

 

Diky za Vase rady a zkusenosti.

Rene12

30 tis km nebo jeden rok,

tedy  co nastane drive. 

Nechapu, cemu nerozumis 😁

A ano přijdeš o záruku! Nějaké dny jsou v toleranci, ale dlouhé přejíždění je problém. 

Na prohlídku po roce, olej po najetí nebo 2 roky. 

Já teda viděl že na počítadle jsem měl 30tis km do servisu a to stejné říkala i paní z Havexu co nám vůz prodala - servisní interval 30tis km
Předpokládám tedy že mám interval QI6 což by mělo být olej výměna 15tisíc(1rok)-30tis(2roky), a Servisní prohlídka 30tis (první nejpozději po 2 letech a pak po 1 roce) - podle jejich stránky. Jsem z toho mírně zmaten a mírně rozladěn, jestli teda olej (dle Škody) po 15 nebo po 30, když jsem chtěl nějaké informace nebo servisní knížku tak mi paní řekla že knížka už neexistuje a všechno je elektronicky/online. Měl jsem měl plán že první olej vyměním v 10-15 tis (mimo interval) pak v 30 tis s prohlídkou a dále měnit olej navíc uprostřed toho 30tis servisního intervalu. Dnes ráno jsem volal do servisu že chci výměnu oleje mimo interval, mám 14k najeto, a paní že jestli to opravdu chci, že je to zbytečné, jestli mám po 30 tisíc tak ty oleje se nemusí měnit a mimo interval to bude stát moc peněz a že to dělám úplně zbytečně že je to auto dělané aby zvládlo výměnu oleje po 30tkm. Kolik to bude stát mi prý sdělit nemůže, to mi řekne až technik, protože je to individuální když je to mimo interval. Tak na pátek ráno jsem zvědavý, ale moc dojem to na mě neudělalo, je mi jasný že si za litr oleje budou účtovat mnohem víc než stojí a práce taky nebude zadarmo, čas očividně taky mají, tak nechápu ten přístup. Ta výměna oleje je nějakej podřadnej úkon za pár šupů na hodinu? Nebo mám radši počkat na těch 15tkm a říct že to je v rámci intervalu na výměnu oleje? Nebo si rovnou nechat nastavit tu výměnu oleje po 15tkm - jestli to jde? (Paní zas tvrdila že u některých vozů to nejde a celkově byla tak nějak proti všemu)

U Yetiny jsem si olej poprvé cca. po roce udělal sám a jel na prohlídku po 2 letech zase s výměnou oleje a pak už každý rok prohlídka s výměnou, a navíc vždy desinfekce klimatizace + kabinový filtr. Další věci dle servisního plánu. 

@lukas_k musiš spočitat tohle:

Výměna čili prace automechanika 0.5 nebo 1.3 hs (hodina servisu, pracovni)

Filter olejový  cca. 260 kč + dph

Podložka nebo těsněni , šroubka za dalšich cca. 100 kč + dph.

 

Cena hs zaleži od servisu a modelu vozu.

 

Jestli chceš mit dlouho vůz to musiš takhle dělat aby ti olej výměnili. 

Vyměň si to sám, ne? A pak serviska.

 

Samozdřejmě, a klidně vždy mezi serviskama pokud máš víšší roční nájezd, rozhodně to motoru pomůže. Olej na 30 000 je blbost. 

A i když koupíš olej v e-shopu pak cena je za 4l stejná jako v servisu za 1l. A věř tomu že ty častější výměny na motoru poznáš, hlavně ppkud si chceš auto nechat a budeš na něm mít víc naježděno. 

Upraveno od KyAeRtOiQ

Ja bych se pokusil aby vymenit olej bez smazani intervalu olejoveho. Po 2 letech bych prijel by bylo kolem 30000 km a by mi znova vymenily olej a by byl klid :)

 

@lukas_k  doplnim jeste ze cena oleju v SA stoji cca. 900, 1000 kc / 1L (0W30). To je moooccc draho!

Upraveno od TOMUS

  • Autor

To by neměl být problém!

Já si nechal vyměnit olej po prvních 5 tis. a zeptali se sami zda chci nastavit nový interval a i jsem si dodal svůj olej a filtr.

Je to jen o lidech😉

Tak olej vyměněn v 14.153km: olej 4,3litru 0W-30, filtr, zatka a lakova tuzka na skrabanec (178+dph), dohromady za 4625kč. Tak to ujde, čekal jsem na Prahu i horší cenu :) Interval jsme nechali 30tkm na servis i olej, s tím že v těch 30tkm bych se mohl rozmyslet, ale já myslím že to není třeba, až budu mít 45tkm tak zas zajedu, čísla si umím pohlídat sám :)
 

Praha nebo jinde, stále platí cena oleje jako pro Formuli 1 :).

A to se Škoda F1 neúčatní, kdyby, pak by cena byla x2 :-).

@kitrabSouhlas... litr oleje za 600-700 Kč je dost brutální cena.Ani se nedivím,že dost lidi si  dodává svůj olej na výměnu...tedy pokud je to umožněno...

  • 2 týdny později...

Cena oleje  v AS - stále řešená bolest. Bohužel to takto mají nastaveno i u jiných značek. Výrobce od toho dává ruce pryč - je to věcí dealerství a ti si tu marži prostě nenechají vzít. Mají asi dobře spočítáno, že těch soukromých vlastníků, kteří přestanou na výměny jezdit zpravidla po skončení záruky není oproti firemí klientele tolik.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.