Přejít na obsah

Koupě ojetého Rapida


zlingo

Doporučené příspěvky

V 11. 11. 2019 na 22:57, Skoda_ napsal:

Zdravím, 

kamarád by měl zájem o tohoto Rapida s motorem 1.2 TSi (66kW) 
https://www.skodaplus.cz/Car/1527079/skoda-rapid-1-2-tsi-66-kw-ambition-plus?userControllForm=true&make=brand_32&model=model_573&carsOrderBy=PRICE_ASC&fuelTypes=fuel_type_1
myslíte, že bezmála 200 000 km bude ještě použitelné ? 
Bude s ním jezdit krátké cesty, ale prý tento motor není až tak špatný.. 

Popřípadě se má podívat po něčem jiném ?

Díky.

Ahoj, tento motor toho vydrží hodně, ale je to přímý vstřik a nevíš jak s ním předešlý majitel zacházel. Navíc Rapid nemá zrovna odolné díly podvozku a některé dětské nemoci se nikdy nevyřešíly(kompresor klimy, různá vrzání atd.). Proto bych všemi deseti i dvaceti doporučil Golf VI s nesmetelnými motory 1.4 MPI nebo 1.6 MPI - nebude litovat, protože dobře snášejí krátké trasy, netrpí problémem s rozjedy a zpozděnou odezvou plynu a ohledně podvozku, klimatizace i dalších dílů je o třídu frotelnějším vozem :-)

A málem bych zapoměl, Rapid má podprůměrný rejd, takže po městě toho moc jako malé auto nepředvede.

Jinak ve městě se Ti bude nejlépe jezdit s kratším SUV, vzal bych Suzuki Vitara s nezničitelným 1.6 VVT :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dobrá volba na krátké trasy a pro poloprázdné vozidlo a ten motor 1.2 Mpi 55 kW je z posledních mutací HTP-motorů, takže dětské nemoci vychytané. Dynamika nic moc, ale pro přeplněný městský a hlavně příměstský provoz  ideální. Kdysi jsem si ho vyzkoušel a bral bych ho, proč ne. Akorát těchto motorů bylo asi vyrobeno minimálně a tak jeho sehnatelnost asi moc velká nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 12. 2019 na 13:37, bobanHTP napsal:

...některé dětské nemoci se nikdy nevyřešíly(kompresor klimy, různá vrzání atd.)...

 

Konkrétně ta klimatizace není žádná dětská nemoc, jednak nová verze kompresoru která dělala problémy přišla do Rapidu snad až s EA211, druhak to je problém malé části aut (někdo to neslyší, někomu to nedělá), nicméně ano, dostat se tam neměli vůbec (jen jsem chtěl říct, že to není "dětská nemoc"). To že když už se problém vyskytne, tak servis dává ruce pryč a dělá že se nic neděje a že o ničem neví, to je bohužel už chyba daného servisu a samozřejmě ŠA, že to tak nechá být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Martab napsal:

Konkrétně ta klimatizace není žádná dětská nemoc, jednak nová verze kompresoru která dělala problémy přišla do Rapidu snad až s EA211, druhak to je problém malé části aut (někdo to neslyší, někomu to nedělá), nicméně ano, dostat se tam neměli vůbec (jen jsem chtěl říct, že to není "dětská nemoc"). To že když už se problém vyskytne, tak servis dává ruce pryč a dělá že se nic neděje a že o ničem neví, to je bohužel už chyba daného servisu a samozřejmě ŠA, že to tak nechá být.

Máš recht, nejsou to dětské nemoci, jen nechci pořád vypadat jako pronásledovatel značky Škoda. Např. Octávie je daleko daleko bytelnější vůz, snad protože je stěžejním i na západoevropském trhnu, netuším. Rapid je dobře vymyšlený, praktický, ale musí se počítat s lowcost řešeními, tj. bude chtít časem investice.

Je možné, že když se do Rapidu pak dají kvalitní díly z druhovýroby od opravdu dobrého výrobce, bude vše ok. Já ale si nejsem jistý ani antikorozní ochranou. Když se podíváš po kapoty motoru přes díry dovnitř, tak v lemech je prakticky pořád vlhko, to nebude dobré v horizontu 10 let ani náhodou. Zkusil jsem to vyčistit a nastříkat konzervačním olejem ale uvidíme....

Jak píšu, raději Golf :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidíš, i přes to je Rapid dle britské ankety nejspohelivější v kategoii rodinných aut.

https://www.garaz.cz/clanek/studie-spolehlivost-odhalila-nejlepsi-premianty-i-lajdaky-21003341

Samozřejmě nejde o žádné dogma, najdou se špatné kusy u všech modelů napříč značkami. Pořád si ale myslím, že byť Rapid je a tváří se jako levné auto, v poměru k ceně je to držák a nabízí výbornou užitnou hodnotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O užitné hodnotě nelze pochybovat, přešel jsem z O1 tour a jsem naprosto spokojený, a samozřejmě dělá své i Style+. Problém kompresoru není problémem Rapidu. Po koupi jsem problematický Sanden vyreklamoval za Denso a dle servisu si s ním hlavně u Fabií užili víc jak dost. Všichni nadávají na korozi prahu u O1 a F1, mám obě furt doma a nic nehnije, hlavně fabie má 100 % zimní odchov prakticky bez péče a nečekám že se Rapid rozpadne před očima. Jedinný budoucí problém vidím v zadních kotoučích, ale bral jsem skladovku. Zlaté bubny u mých O1 i F1.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas. Já Rapida kupoval nového v listopadu 2019 skladovku, takže zatím brzy hodnotit, ale v rodině máme Spacebacka 2015 (50tis) a ve firmě jezdí služební 2 liftbacky taky 2015, nalítáno přes 100 tis oba. U žádného se krom servisu zatím nic neřešilo. A nutno dodat - oba liftbacky jezdí z 80% po lese po rozbitých cestách a šoféři se k němu chovají jako ke klasickému služebáku.

Co se brzd týče, tam s tím taky do budoucna počítám. Holt je to spotřební materiál a jakožto vlastník 70 kW verze vím, že u této slabší motorizace tam jsou horší brzdy než u 81kW.

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My budeme mít za 2 týdny s rapidem rok a na rozdíl od předchozích aut si ho šetřím. O1 tour lítala 6 let 1-2x měsíčně po D1 tankodromu 300km do práce v Praze a podvozek dostal v 5 lidech své, občas táhne i vlek. Do lesa a kolem komína mám F1. Rapidem 70kw jezdím sólo jen delší cesty, až na ty zbytečné 215/16" a zadní kotouče jsem spokojený a Rapidu nemám důvod nevěřit jako ty zdejší vědmy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

Ten kompresor klimatizace SANDEN je za trest. Problém je, že v autoservisech náhle všichni technici ztratí sluch a nic neslyší :-) Ben06 měl velké štěstí, že dostal DENSO, někteří klidně dostanou znova SANDEN, ostatně ten je i ve Scale :-) Rapid jako ojetina může dávat smysl, ale jak jsem psal, ojeté auto na deset let to je pro mě Octávie nebo Golf, kvůli kvalitním stěžejním dílům.

U Rapidu ještě naštvou brzdové kotouče - reznou i když se jezdí hodně. Ale mě více zklamalo jednání servisů - prý málo brzdím :-) Tak to je vtip, můj Rapid jezdí po Beskydech a to svižně. Ono to je jinak - kotouče kamarádovi na Golfu 2011 nereznou, kotouče kamarádce na Polu 2013 nereznou(jezdí jen nákupy), kotouče na mém Meganovi 2009 nereznou, kotouče na bratrancově Peugeotu 508 2013 nereznou, kotouče na kolegově S-MAXu 2011 nereznou. Takže ono to je aušusovým materiálem a nejde se vymlouvat na nic :-)

Na druhou stranu, jak jsem psal, po cca 100tis.km bych tam dal kvalitní druhovýrobu a bude po starostech.

Pak je tu ještě ergonomický faktor. Tam Rapid patří do průměru bez nějakého posmívání. Takže pokud vybírám ojetinu Rapid, měl bych být spíše člověk, který najezdí do těch 40km denně a není dálniční letec. Sedačky se totiž moc nepovedly a posed není tak anatomický jako třeba u Octávie a Golfu. Mě zklamala i kvalita sedaček u Rapidu, mám mírně vytáhnuté švy po pěti letech užívání a to vážím 86kg, takže znova auto na deset let to může být, ale nesmí se čekat zázraky jako o Golfu nebo Hondy :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Clerfayt> přesně tak, co jako koupit? Teď jsem seděl v dachně souseda, litr v LPG. Kromě krásné "jawácké" červené metly mě fakt nic nezaujalo. Rumun prý přešel na politiku auta bez klimy i rádia 😂😂😂 v základu, jinak si připlať.

A Scala? Vyrábí to už dlouho a stále porodní bolesti, katastrofa. Mám už dvě funglovky v práci a ani jsem si do toho nešel sednout, nějak mě už nebere, zkusil raději Karoqa 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rumun nikde nepřecházel s obchodní politikou, on tam vždycky byl, tedy jeho základní modely s cenou od.... měly vždy výbavu bez klimy a bez rádia. Sumasumárum dobře, tedy průměrně vybavené modely již nejsou tak daleko od cen  roky zavedených, známých  značek. Nedávno jsem si zkusil konfigurovat Suzuki Vitaru s pohonem 4x4 a výbavově a pohonem podobný model Dacia Duster a rozdíl byl tak cca 50.000,- Kč ve prospěch Dacie, což u cen kolem 1/2 mil. korun již není kdovíjaký rozdíl. 

Jestli dnes trochu ojetý Rapid stojí skoro stejně jako stával nový, a nový už neseženeš, tak  asi dle mne žádnou novou Scalu, ale spíše Hyundai i30 hatchback , buď s atmosférou 1.5, nebo s turbem 1.0. Atmosféra je ve slušné výbavě za 349.990,- a turbo za 359.990.-Kč. . Nedávno mě v tom vezli a celkem mě to zaujalo, za ten peníz je to OK.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem v 11/2019 kupoval poslední skladovku Rapida za 259.000,- Kč, vůbec jsem netušil, že jsem udělal asi můj dosavadní nejlepší kup co se týče spotřebních věcí. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že po roce a půl bude mít auto s 15.000 km cenu o 40-50 tis větší, vysmál bych se mu. Ale taková je realita dnešní doby. Nová auta nejsou, čekací doby leckdy atakují i více než 3/4 roku, navíc stabilně zdražují. Logicky pak o zánovní auta roste poptávka, viz naše případy. Můj Rapid v této výbavě a s uvedeným nájezdem - 290-310 tis Kč. Pak to z takových aut, po prvním majiteli, s nájezdem do 50 tis, dělá žhavé zboží.

 

Bohužel, ve výsledku je to stejně jedno, protože prodávat to nemá cenu, když není co koupit jiného. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...