Jump to content
Pavel T

montáž LED osvětlení nástupního prostoru v zrcátku

    Recommended Posts

    ahoj, dodatečně jsem dodělával do zrcátka LED osvětlení nástupního prostoru. Proběhla samotná instalace osvětlení a natažení kabelu k jednotkám ve dveřích. Tímto moje práce skončila. Potřeboval bych poradit nebo nejlépe jestli existuje schéma do jakého pinu zapojit osvětlení? A jestli je potřeba ještě dokodovat (což si myslím, že asi potřeba bude) děkuji za jakoukoli radu. Pavel

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    pročítal jsem ted v sekci O2 podobné téma. A tuším problém. Upřesním, že ve voze jsem neměl žádné osvětlení, tedy i žádnou kabelovou přípravu. Osvětlení jsem dostal od přítelkyně k narozeninám (viz foto) a není origo, je to náhrada za původní.  Na O2 jsem se dočetl, že musí být vedeny 3 kabely. Já vedl jen dva, protože moje osvětlení má také jen dva kabely. Kodování vím, že musí být. 

    esh_39802-feldavyp-151-167239-1000-1000-0-0.JPG

    20190214_163327.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ahoj,

    zkouším, tedy ještě jednou. dotaz v podstatě pořád stejný. Po několika googlování jsem dospěl alespoň k tomu, že jsou to dva dráty. Oranžový + vedoucí do pinu 10 a fialový - který ovšem nevím do jakého pinu dát. Dostalo se mi rady, abych ho ukostřil kdekoli, ale to se mi moc nelíbí, chtěl bych ho prostě dát tam, kam patří. Nejsem žádný borec co se vyzná v elektrice a tak prosím o toleranci. Mám domluvené následné dokodování, ale na mě je, abych s autem přijel a vše bylo správně zapojené. Takže jestli mi tu někdo dokáže pomoci, tak budu opravdu rád. Děkuji Pavel

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj. Nedávno jsem v SII měnil standartní žárovky za LEDky. Poze výměna žárovky. Jak říkaš, je tam oranžový a fialový, víc k tomu nejde. Musíš zjistit v protikuse co vede z auta, který drát je mínusový. Jendoduchávěc, pokud máš multimetr. Nastavíš ho na polohu diody. Tzn. když oba konce multimetru spojíš, tak píská. Pak tedy jeden konec multimetru musíš přiložit někam na kostru auta. Nějakou nelakovanou část, šroub apod. co je spolehlivě kostra. Druhý kabel strkáš do konektoru a zkoušíš, který pin ti začně pískat poprř ukáženějakou hodnotu nula nula nic. Až najdeš, tak to je právě on. Vše při vypnutém zapalování, aby jsi zbytečně nedával + na pinu proti zemi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já bohužel nikdy toto rozebrané neměl. Předpokládám, že na fotce to co držíš v ruce je konektor od zrcátka a někde musí být protikus z auta. Má ten protikus o hodně víc drátů? Vede do toho protikusu i drát na ten pin 10 abys měl napajení pro tu žárovku?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ahoj, díky za odpověd. Ano, to co držím je konektor od zrcátka.  Je vytažen přímo z řídící jednotky dveří, takže protikusem konektoru je samotná řídící jednotka. Vím, že mám oranžový kabel dát do pinu 10, ale netuším kam s tím fialovým (ten má být jen jako kostra) a nechci ho kostřit někam jinam, chci ho prostě dát do správného pinu toho konektoru tam, kde správně má být. Nemohu to však zkoušet tak, jak píšeš, protože osvětlení nemám ještě nakodované, takže do těch pinu nic neteče. Vím, že jsem malý kousek od cíle a ono se to podaří :) Ideální by bylo, kdyby se někdo hrabal ve dveřích a vyfotil mi jeho konektor. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Když to není nakodované, tak ti tam nejde to +, ale mínus (tedy kostra) by měla být vždy trvala. ta se nepřerušuje. Takže kostru by jsi tam měřákem měl najít. Je složité se dostat na ten konektor? Je nějjaký postup?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Musí se sundat tapec dveří. Nic složitého. Už to mám nacvičené. První pokus jsem dělal dle videa na Youtube. Když máš tapec dole, tak zhruba ve středu dveří je jednotka. Jsou v ní tuším minimálně 3 konektory a jeden z nich je ten k zrcátku ( poznáš podle kabelů, kam vedou)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak včera jsem se pustil do zapojení. Plus jsem zapojil do PINu č.10 a mínus ukostřil. Pres VCDS se aktivovalo v ŘJ dveří osvětlení. Nefunguje. Když jsem zjišťoval proč, tak jsem zjistil, že když vytáhnu kabelový svazek z ŘJ a podívám se do samotného "slotu" v ŘJ, tak vidím, že slot má osazené jen 6 pinu z možných 16 a ze zrcátka mi vede také origo 6 kabelů. A zbytek pinu je prostě prázdný. Takže to fungovat ani nemůže. Byl jsem docela zaskočen, protože jsem myslel, že v ŘJ to bude osazené všechno. Takže netuším co dál. Shánět novou ŘJ, která má více pinu? Nebo je možné je dodělat? Opravdu už nevím. Foto pro představu

    facebook_1553413755260.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na RJ to nepodporuje, dorabat to tam je nonsens. Zozen si tak novu jednotku...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak nakonec se dílo povedlo. Zakoupena nová ŘJ, která měla osazené všechny PINy. Musela se nechat překodovat ( bez kodování sice vše fungovalo, ale signalizační dioda ve dveřích signalizovala, že je nějaká chyba)  Kabely se pak zapojili dle schématu staženého z dílenské příručky a to takto: + do pinu č. 1  a - do pinu č. 4   děkuji všem co poradili. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×