Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den,

mám problém se svou Octavii 1.8 TSI 118KW, rok výroby 2009.

Poradíte co s tím?

 

 

Err1.jpg

Upraveno od Majklen

Kromě dílu samotného to může dělat vedení, tedy konektor a jeho piny B)

To je třeba prověřit, u té klapky je to tedy asi jasné, chyba klapky v sacím potrubí bude asi senzor G336, nebo také vedení, no a odvětrání nádrže a regulace tlaku, to by chtělo kody chyb ;)

Upraveno od rayx

  • Autor

Konektory jsme prostříkli kontakt sprejem. 

Zkusím se domluvit a nechat to napojit a vypsat kody chyb. 

Odvětrání nádrže - to se zpravidla objevuje, pokud přetankuješ přes vycvaknutí pistole.

Snímač polohy v sacím potrubí - s největší pravděpodobností vadné sání..

  • Autor

Tak dnes jsem se dostal k napojení diagnostiky. V příloze zasílám chyby.

Pro info - seřídila se klapa a ujel jsem 4km, vypl motor na 20 min, potom ujel 30km a auto bylo 2 hodiny vklidu, poté jsem nastartoval a cca po kilometru opět naskočila kontrolka motoru.

 

IMG_4561.JPG

IMG_4564.JPG

Škrtící klapka se tedy zatím znovu neozvala, tak snad jí to vydrží, jinak je to na na kontrolu připojení konektorem/napružení pinů a jejich nakrimpování na kabely.

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18447/P2015/008213

radost se sáním, buď jen sensor G336, nebo vykloktaný klapky, to je každopádně vždy na sundání sání z motoru ... Zaleží, kdy bylo auto/motor vyrobeno, 11.5.2009 se to měnilo

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665

vyřeš nejdřív to sání, toto pak, pokud bude stále, zkontroluj těsnost vedení od turba až ke škrticí klapce, ale pravděpodobně bude vadný přepouštěcí ventil N249.

  • 3 týdny později...
  • Autor

Auto se dalo do Škody, kde se proměřila kabeláž i klapa. Vše je v pořádku.

Upraveno od Majklen

Na ebay se daly sehnat kovové výpalky/obrobky, které se namontovaly do motoru a omezily pohyb klapek v určitém požadovaném rozsahu. Ale bylo to přednostně určené pro TDi, takže je otázka, jestli by si pochodil i tady.

Druhá varianta - nedávat auto do Škodovky, nýbrž do obyč. servisu. Opravná sada se dá pořídit za cca 10 tis Kč + práce.

  • Autor

Dočetl jsem se, že se dají dát ty klapky pryč a nechat to průchozí - trochu více to žere, ale zase to prý lépe jezdí. Auto si plánuji nechat ještě rok, tak momentálně hledám nejlevnější řešení. 

Upraveno od Majklen

  • Autor

Vypadá to naprosto jinak, to na odkazu vypadá jako plast, přitom to na autě vypadá jako kov. Lze nějak ověřit to, jestli to bude pasovat? Popř. jak?

Moment, co vypadá jako kov? Bavíme se stále o vířivých klapkách? Můžeš udělat fotku toho "kovového"?

Jinak stránka výše nabízí ověření pomocí VIN kódu. Jen nevím, jestli to není nějak navázané na první nákup.

Jak pises, do profilu si muzes auto pridat az po prvnim nakupu (nebo alespon driv to tak bylo). Pokud jim ale napises mail, urcite ti to overi.

  • Autor

Omlouvám se, ano je to plast. 

Dočetl jsem se, že se ještě dělá "vykuchání" (tedy odstranění) těch klapek ze sání a tím se sice zhorší spotřeba, ale zlepší výkon. Má někdo s tímto zkušenosti? Jinak děkuji Tomáši za odkaz, pokud odstranění těch klapek v sání nebude dobrý nápad, koupím ten díl co jsi mi poslal.

No rozmysli nejdřív, jak dlouho s tím budeš chtít jezdit. Přece jenom furt je to verze Čína s podezřele nízkou cenou. Slyšel jsem o člověku, kterému se rozpadly (už teda vyběhané) klapky za jízdy a napadalo mu to rovnou do sání. Motor sice opravili, ale levná sranda to asi nebyla.

Ohledně vykuchání nevím, ale jestli tě teď trápí svítící kontrolka motoru, tak nebude potom tuplem svítit pořád? A co emise, přežije auto první technickou?

  • Autor

No, určitě bych nechtěl aby se to rozpadlo a napadalo do motoru.. 

Upraveno od Majklen

V 20. 3. 2019 na 16:57, Majklen napsal:

Auto se dalo do Škody, kde se proměřila kabeláž i klapa. Vše je v pořádku, chybu našel pán ve "vířivých klapkách v sání".

 

Víš konkrétně co našel?

 

Je to jen blbá mechanika, buď praskl spoj/hřídelka klapek, a nebo nefunguje snímač polohy, který je na opačném konci vůči ramínku od ovládání podtlakem, a nebo je vykloktaný spoj na tom ramínku ... B) Něco by se nechalo opravit kutilsky, něco ne ...

Případně, pokud je auto vyrobeno do 6/2009, tak pro něj platí TPI  Technická produktová informace 2022476_4.pdf

https://forum.skodahome.cz/topic/136220-chyby-004759-a-000136/?do=findComment&comment=2258862

 

 

 

 

 

  • Autor

No, až tak technický tip nejsem, abych tohle dokázal.

 

Upraveno od Majklen

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.