Přejít na obsah

EGR ventil


honzik

Doporučené příspěvky

no to máš recht :huh:, se mi to lehce řekne ... první mi odešel v 90 000km, bylo před dovčou a byť mi servisák říkal, že se dá zaslepit a nic se nestane, já chtěl mít klidnou dovču (jel jsem Bulharsko), tak jsem 3500 Kč vyplázl a vyměnil. Ten mi odešel po roce, tedy nějakých 35 000 km, takže jsem tam hodil ten starý a zaslepil (aby mi auto necukalo) a jel s klidem další Bulharsko lol, a ten druhý zatím v klidu reklamoval. No a takhle to bylo ještě dvakrát :p. Takže teď tam mám celkově čtvrtý lol. Takže chtělo by to sehnat alespoň vadný a zaslepit ho než ti přijde reklamačka, nebo se zkusit domluvit na vrakále, zda by ti nějaký nezapůjčili

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak pokracuji ve svych tampotach s EGR protoze hlasil chybu potenciometru a nemozne zakladni nastaveni ..koupil jsem novy bohuzel zakladni nastaveni stala nejde provezt .Dle VIS ma byt seznam chyb prazdny ale chyba nastaveni nejde smazat.

Auto nehlasi zadne chyby a vesele jezdi i pres to ze zakladni nastaveni neni mozne :help: . Na akcnich clenech novy krasne ventil cvaka .. :kuk:

Nejake tipy na reset a nastaveni ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mam také dotaz ohledně EGR na motoru 1,4 16V (55kW) - dnes byl zjištěn na diagnostice velký průtok. Mam zkusit natankovat např. Vervu 100, že se tím motor pročistí. Pokud to nepomůže, ventil pročistí. Upřímně, moc tomu nevěřím. Nemůže ten víceoktanový benzín něco poškodit?

Editováno: , autor: MATTESS136
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud naleješ běžný u pumpy kupovaný benzín, ničemu uškodit nemůžeš - i když koupíš 100oct. Jiná věc by byla, kdybys zajel někam na aeroklubové letiště a koupil od nich 130oct směs určenou pro letadla - tím už bys nepřipravenému motoru ublížit mohl...

Jinak k pročištění motoru už jsem četl i doporučení natankovat a vyjezdit 2-3 nádrže lihobenzínové směsi E85 - osobně bych to nepoužíval "čisté", asi by to neupravenému motoru nemuselo úplně šmakovat, ale "říznuté halb und halb" normálním Naturalem BA95 by to nemělo dělat problémy. Protože i v běžném BA95 je ze zákona příměs asi 4,5% etanolu, směs BA95 a E85 v poměru 1:1 bude mít asi 45% hmotnostních etanolu - neupravený motor by s takovým poměrem neměl mít problém ani při startu a přitom by se měl případný čisticí efekt dostatečně projevit. Směs BA95 + E85 v poměru "litr na litr" mám vyzkoušenou i v motoru 1,4 16V - kód motoru BXW. Vyzkoušeno letos v únoru, chování auta prakticky totožné, spotřeba celkově zhruba o půl až jeden litr na 100km vyšší (podle režimu jízdy = těžké nohy na pedálu), takže cenově šul nul... Kromě případných čisticích efektů na používání E85 nevidím žádný přínos - o ekologii se vůbec nedá mluvit, pěstování plodin vhodných pro výrobu etanolu zatěžuje životní prostředí stejně jako každé jiné zemědělství, výroba z obyčejné biomasy je dražší než třeba z obilí - a "pálit" obilí na palivo zhoršuje potravinovou bilanci. Takže jako obvykle, zase nějaký hamižný eurohujerský zkurvysyn s křeslem v Bruselu nebo Štrasburku dostal mastný bakšiš do kešeně - a prosadil, aby se to celoevropsky zavedlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Díl číslo 3. Já ho akorát nemám zokenčený(díl č.3) tím kolínkem z obrasku ale mám na konci této hadičky takový plastový kluatý nesmysl s několika dirkami....

P.S. kde mohu sehnat takové to pěkné obrazky jako jsi postnul moc by se mi to hodilo pokud je tam vše takto hezky rozkreslené :-)

děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha tak s kolínky ti neporadím (u 1,2 12V tam kolínka nejsou, ale je to trvdá rovná plastová hadička kde na obou koncích jsou nasazené gumové hadičky, přičemž jedna se nasazuje na EGR a druhá do air boxu., ale ve Škoda servisu to určo budou mít, popř. na vrakále

obrázky jsou z Dílenské příručky (pošlu ti soukromou zprávu)

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar chlapi, tak mám taky problém s EGRkem. Nejde udělat základní nastavení, udělal jsem reset, pak jsem nastavil klapku, ale u EGRka (kanál 074) problikne ADP běží a pak CHYBA. V paměti je chyba, že základní nastavení u EGR nebylo provedeno a smazat nejde. Jak mám přes akční členy zkusit, jestli cvaká? Základní nastavení se předpokládám dělá při zastaveném motoru nebo se pletu?

Projevy závady jsou, že když auto za studena nastartuju, tak pár sekund běží na volnoběh v pohodě, ale pak začnou kolísat otáčky v rozmezí zhruba 800-1500, ale za tepla je volnoběh v pohodě. Dalším projevem je, že když auto běží na volnoběh a přidám plyn, tak se motor jakoby trochu přidusí a pak teprve stoupají otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, nastavuje se při vyplém motoru, klíček v poloze I (ale to je pochopitelné, jinak nebude komunikovat VAG s ŘJ že ;) ). Jinak test akčních členů se dělá tak že otevřeš test akčních členů a budeš tam mít dvě možnosti, test ventilu nádobky sakt.uhlím a EGR. Dáš tedy ten EGR a bude cvakat ... ale to že cvaká ještě neprokazuje to že má bezchybnou funkci, bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim mam podobny problem jako Kejml jen ze mi otacky po nastartovani nevyleti ale spadnou na nejakych 300 a cely motor se trepe a nekdy chcipne.Uz jsem zkusil vse co me napadlo vycistene a serizene vstriky vsechny cidla promerene vymena palivoveho cerpadla a vysledek O.nemate nekdo napad co by jeste mohlo byt spatne.VAG samozrejme nepise sebemensi chbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak proběhla výměna EGRka a kolísání otáček je pryč, ale další problém je na světě, špatný chod za studena. Motor je neklidný, otáčky sice drží, ale jak kdyby občas vynechal jeden válec. Včera se po startu (už za tepla) se rozsvítila kontrolka motoru. VAG hlásí:

17559 - rada valcu 1: prizpusobeni smesi oblast 1 Nedosazena mez chude smesi

P1151 - 35-00 - -

Bádání pokračuje, začnu asi svíčkama přes kábly, ale mám špatnej pocit, aby to nebyl vstřik (před dvěma rokama už to tu bylo :-( )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mne pomohlo vybratie EGRka, precistenie v liehu (alebo technicky bendzin ? uz neviem). Napojili sme ho na konektor a spustli ho cez VAG. Bol funkcny, cvakal ako mal. Zalozili sme ho spat, vymazali chybu a zatial je vsetko OK. Predtym ked som len vymazal chybu tak po par KM sa kontrolka rozsvietila znova. Zatial mi nesvieti a uz mam asi 50KM .. verim ze to vydrzi dlhsie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj lidi, začal jsem mi rozvěcet check, diagnostika hlásí chybu zpětné vedení výfukových plynů, průtok příliš malý. když se smázne rozvítí se po zahřátí motoru znova. nemám v tom skoro žádný znalosti, tak se radši zeptám egr je to napravo vedle svodů, co? Obrázek jsem vypůjčil na foru.

Čím se to čistí? nějak mechanicky nebo něčím vypláchnout?

DSC01557_mini1.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to celý rozdělal a vyčistil, moc zanesený mi to nepřišlo, je tam přístup jak k penězům, hlavně k připojení tý roury na klapku. A výsledek? Bída, vymazal jsem adaptační hodnoty klapka nastavit šla ale egr ventil nejde. Při základním nastavení napíše CHYBA a v paměti závad je potom že není provedeno základní nastavení a chyba potenciometru, tak to asi vypadá na novej EGR, co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...