Jump to content
honzik

EGR ventil

Recommended Posts

protoze porad trva moje zavada-nezavada,kdy po ujeti cca 200km po dalnici zacne blikat kontrolka motoru - misfire detectet. zvazuji zaslepeni ventilu EGR,tak bych rad vedel jestli jste to nekde nevideli,nedelali? nejde mi o postup ten zvladnu,ale spis jestli to neni slepa ulicka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

honziku, nekde jsem o tom cetl vyborne poctenicko. Bohuzel uz si nepamatuju kde, ale odkaz na to pocteni jsem dostal od P2M, tak az se vrati z dovci, tak to s nim zkusim dohledat a hod ti sem link...

Share this post


Link to post
Share on other sites

co máš za motorizaci? U TDI to jde v pohodě u benzínu to prý občas dělá neplechu to zn. hodí to chybu. Sám mám také zaslepeno a je to OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus to, ale kamarádovi u Pola 1.4-55kw když ho zaslepil tak se začlo stávát, že jednotka šla do nouzového režimu.

Jednou za čas asi udělala kontrolu funkčnosti EGR a když zjistila že je vyřazen tak začla blbnout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omlouvám se za tu motorizaci nevšiml jsem si toho, ale u benzínů se často stává to co píše Tomas.cz. Tady asi pomůže jen výmena celého EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

máš smulu,všechny egr ventily jsou vybaveny potenciometrem který jeho polohu,tak že jen vyměnit ne zaslepit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

coz je mi jasne ze tam je potenciometr,mi jde jen o zaslepeni pruchodu plynu ventil tam necham.

uz jsem udelal "tesneni" co nema diru a uvidim.zatim se zadna chyba neobjevila,ale je pravdepodobne ze jednotka provadi kontrolu jen obcas,tak uvidim,jeste jsem s tim moc nenajel,pak poreferuju.

ono to vypada ze v tom ventilu je jen civka a pokud nema napeti je zavrena,pokud jdou pulsy z RJ tak se otvira - ale je to jen domenka :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to zaslepeny na RSu a bohuzel se stava, ze se objevuje chybova hlaska a vyskakuje kontrolka na motor, obcas sviti obcas ne, ale zda se ze do nouzaku to nepada, jen mne stve ta kontrolka, takze asi zase obnovim fci EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně je to tam tak že ř.j. vý o poloze egr ventilu a poté sléduje ubytek napětí na váha,nebo snímači tlaku,podle toho co tam je.Tak pozná pruchodnost vyfuk. plynu egr ventilem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak vysledek zaslepeni ventilu je ten ze chyba tim ventilem neni zpusobena. Kontrolka motoru se vlivem zaslepeni nerozsvitila,jen se ulozila sporadicka zavada .funkcne se na motoru nic nestalo (vykon se 2 x nezvetsil :-) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj kluci, takze zase jsem v sobotu dojezdil. Jel jsem na maly sraz s klukama a v puli cesty me po pridani a ubrani motor silene cukal.... vyradil jsem otacky spadly na 300 a pak zdechlo a uz nenastartoval.Takze oddtach do dilny. Tam jsem to napojil na VAG a vypsalo to neco ohledne skrtici klapky. Tak jsem to rozdelal, byla tuuze spinava, cistil asi pul hodiny, pridelal, motor naskocil, ale tarokoval (porad nedrzel volnobech a jel tak na 300-800 otacek).

Napojil jsem na VAG a az po pridani me to vyhodilo tuto chybu:

17961 - signal cidel barometrickeho tlaku v sacim potrubim - nevhodny pomer

P1553-35-10 - sporadicky

takze se domnivam ze je to EGR ventil.

Ale co ted, da se vycistit? Cetl jsem toho tady dost, ale pripadne me, ze jde vycistit jen u dieslu, ale u benzinu je to problem a nevim jak na to... A novy asi stoji palku, co?

Nebo je problem jeste nekde jinde?

diky za odpovedi a jestli nekdo vi, jak to jeste poznat jinak podle hodnot namerenych na VAGu, tak budu rad za cokoliv....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No prave tu klapku jsem vycistil. Ale jak se muze stat, ze EGR nedoseda do sedla? ze je spinavy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevim premyslim nad tim, ale ta cena je silena za ten ventil. Na to ze u dieslu to jde vycistit, tak teda z toho nejsem moc nadsen.. a uz se me to stalo jednou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesouvisi si to s chipem ktery jsi na aute mel/mas? (a stylem jizdy? :) )

BTW: ty jses z Boskovic? Ze jsem ten tvuj svitici zazrak jeste nepotkal :)

Edited by NiceOne

Share this post


Link to post
Share on other sites

spíš bych ještě jednou prohlédnul klapku, příp. zmiňovaný čidlo tlaku sání, které je za klapkou, zkus test akčních členů, EGR by měl cvakat, ale spíš to vidím na problém s klapkou, základní nastavení jsi udělal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, zakladni nastaveni jsem udelal...

Tak uz prave nejak nevim....

P.s. jen pro kontrolu, jak se dela zakladni nastaveni? das zakl. nastaveni a pak start?

jen jestli se nema jeste nekde neco jineho nastavovat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to popsané v DP, vymazat adaptační hodnoty, pak dát základní nastavení, ADP běží, ADP OK, ještě se podívej do readiness kódu, tam by měly být nuly, pokud jsi nevymazal paměť závad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By bujko7
      Dobrý den,
      mám takový problém. Mám superba 2014 2.0 tdi 125kw manuál. Za studena mi něco klepe v motoru. Při zahřátí přestane. Je to jakoby takové cvakaní a přijde mi ze je to čím dál víc. Mohou to být hydroštely ? Nebo ventily ? 

      IMG_0427.MOV
    • By Agraelos
      Zdravim,
      chtěl bych se zeptat: Po startu auto vibruje, ale jenom do 1500 ot./min a nejvíc zhruba lehce nad volnoběžnejma otáčkama a to i při neutrálu. Po překročení otáček je všechno zase víceméně normální. Nedávno byla vyměněna kompletní spojk. sada (včetně dvouhmoťáku). Mechanik, co to dělal, řikal, že by to tim bejt nemělo. Vymáčknutí spojky nepomůže. Kontrolky neindikují žádnou chybu. Někoho napadl silentblok (spodní), popř. vstřikování, avšak spíš to vypadá, že je něco uvolněný a možná uvnitř palubky. Nevíte, co by to mohlo způsobovat? Nebo to bude na celý rozebrání?
      Díky za odpověď.
       
      Superb II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 8V (BMP), rok 2008, najeto přes 280 tis. km
    • By stefanit
      Prodám sadu alu kol R15 Škoda, typ kol Antares, rozměr kol 6J x R15, ET 43 + zánovní pneu Hankook Ventus Prime 3- 195/55/15 86H– cca 6mm+ (koupeny v roce 2018 a najeto na nich jen málo km, nová tato pneu má např. 6.7mm). Kola velmi pěkná a zachovalá, nejsou špinavá od brzdových destiček, čistá i z vnitřních stran – viz.foto. Jen velmi drobné oděrky způsobené běžným provozem. Rozteč 5x100, vhodné na Škoda Fabia 1, Fabia 2 a Fabia 3 + Roomster, roztečí vhodná i na Rapid, Octavia 1 apod..
       
      Cena za komplet 8500,-.  Jen cena nových pneu Hankook vč.nazutí a vyvážení byla 8 000,-!!! (Cena těchto 4 ks alu kol ve Škodě auto cca 14 800,- za sadu!). Komplet by tedy vyšel téměř na 23 000,-+bezp.šrouby!. Dobrá cena 8500,-za kterou nabízím platí pouze nyní na podzim. Na konci zimy před sezonou bych nabízel za cca 11-12tis.Kč!.
       
      Možno za +300,-dodat novou sada bezpečnostní šroubů orig.Škoda v hodnotě 680,-.
       
      Fotky kol v inzerátu jsou reálné a aktuální, nejsou pouze zkopírované z jiných inzerátů jak je běžnou praxí! Kola lze zaslat nebo dovézt do vzdálenosti cca až 100 km od Českých Budějovic jen za cenu pohonných hmot :- ) Zaručuji slušné, solidní a rychlé jednání. V případě zájmu volejte prosím kdykoli v době od 9 do 21h. na tel: 722 133 118, Inzerát je platný do smazání.













    • By Chudej student
      Muze mi to prosim nekdo rict?Zarazi me ze maji stejny kroutak...ale cim je dosazeno ruznych vykonu?Vstiky,jednotka,sani???Muze mi to nekdo rict prosim?Docela me to zajima...pokud uz to tu nekde je tak se omlouvam ze sem to sem dal znova..
    • By SpeederBB
      Asi budu muset prodat Fabii kvůli stěračům. Zhruba před rokem mi měnili čelní sklo na pojistku. Dali mi tam čínský Fuyao. Asi po tejdnu, když poprvé zapršelo zapnu stěrače a hele, přímo před řidičem zůstával nesetřenej flek. Stěrač tam nedolejhal na okno. Po prozkoumání jsem nabyl přesvědčení, že okno je křivý (před řidičem propadlý dovnitř). Nuže jsem jel zpátky do autoskla. Mrkli na to a že to teda vymění znova. Vyměnili to, opět čínu. Když jsem si pro to jel a na místě to odzkoušel, vypadalo to ok. Odjel jsem. Jenže když jsem jel rychlejc, zase tam zůstával flek. Jel jsem tam znova. To už moc nadšený nebyli - pochopitelně. Říkal jsem, že ta čína asi nebude moc dobrá kvalita a asi to dělaj křivý nebo co. A že tam chci jinýho výrobce. Tak oni že tam daj teda něco jinýho. Pak mi ještě volal, že se domluvil se šéfem, že mi to teda vyměněj za splintex, ale pokud to bude furt špatný, tak ho budu platit. Já blbec na to kejvnul. Přišel jsem pro to a on, že je to furt špatný. Naštěstí jak vyvezli auto ven a svítilo slunce a bylo to rozehřátý, stíralo to zrovna dobře (když auto stálo). Takže jsem to neplatil. Oni mě ještě přesvědčovali, že je to stěračema, protože tam mám typ aero a na tuhle starou fabii patřej starší klasiky. Samozřejmě je to kravina na entou, protože škodovka prodává aero na všechny auta. No ale bylo mi jasný, že už se tam vrátit nemůžu. Každopádně ten problém stále přetrvává a mě to neskutečně ubíjí. V kufru už mám snad pět stírátek, originál valeo, typ aero a kdo ví co ještě. Zkoušel jsem i nastavit tu pružinu v ramínku, aby to tlačilo míň. To bylo ještě horší. Dneska jsem to dal do původního stavu, ale pružina už je asi unavená a už to aero stírátko ani nepřitlačí k oknu. Zkoušel jsem i kratší stírátko, furt stejný. Jsem zoufalec. Teď zkusim ještě koupit celý ramínko nový. A taky mám asi vykloktaný ty čepy v táhlech, protože mi to už občas klepne do sloupku. 
       
      Kdyby měl někdo trošku do mlýna, prosím sem s tim. Díky 
×
×
  • Create New...