DušanV Vloženo 2. Listopadu Autor Sdílet Vloženo 2. Listopadu (editace) Ing. Petr Hrdlička, alias vedoucí vývoje Škody Favorit, kdo by ho neznal. A znáte jeho názor na elektromobilitu? Neliší se až tak moc od názoru jeho syna Ing. Martina Hrdličky, dnes vedoucího vývoje podvozku a hnacího agregátu ve Škoda Auto a.s.. Ovšem Petr Hrdlička může, co by důchodce hovořit daleko otevřeněji než syn, ačkoliv i ten s elektromobilitou až tak moc nesouzní (viz. některá videa i tady v tématu), ale který chtě-nechtě, chce-li s vlky býti, musí s nimi výti. Podívejte se na přiložený odkaz na video, ostatně uvidíte navíc asi i nikdy neviděný interiér protopypu Favoritu... Editováno: 2. Listopadu, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 3. Listopadu Autor Sdílet Vloženo 3. Listopadu (editace) Tak náš premiér Fiala a italská premiérka Giorgia Meloniová se v pátek 1.11.2024 údajně dohodli na společném postupu a vyzvou Evropskou unii, aby v příštím roce ustoupila od sankcí pro automobilky, které neprodávají dost elektromobilů, potažmo budou platit vysoké pokuty za překročené emisní limity platné od 1.1.2025. Dále plánují zvrácení tzv. nepřímého zákazu výroby a prodeje spalovacích aut po roce 2035. K tomu prvnímu bodu mají ostatní unijní státy vyzvat na neformální radě EU v Maďarsku (o druhém bodu nevím, jestli taktéž), což osobně vidím jako dost velký problém, hlavně ve vztazích unijních špiček s Orbánem, nevím jestli je to to pravé načasování místa a děje, vůbec aby se tam dostavili ty vlivné unijní špičky, ale třeba se mýlím a právě pro tu tzv.neformálnost to Fiala a Meloniová směřují právě do toho Maďarska. Druhý problém je v tom, že aby se EK předložil smysluplný a platný návrh změny ( protože ta pak jedinečně předkládá legislativní návrh změn) , tak je potřeba min. souhlasu 1/4 členských zemí EU (pozor, neplést si to s blokační menšinou, to je něco jiného), viz přiložený odkaz legislativního procesu v EU. Uvažuji, že tedy bude potřeba min. 7 zemí EU, aby se změnou souhlasily, což v kontextu současného vyjadřování může být Německo, Itálie, Česko, možná Španělsko, Slovensko, Maďarsko, možná Polsko. Uvidíme jestli se potřebné země EU podaří dát dohromady, každopádně je to běh na dlouhou trať a pokud se něco takového podaří, tak to nebude časově v řádu týdnů, ale spíše měsíců a aby se to vůbec stihlo v daném roce 2025, no a samozřejmě do toho nesmí nikdo hodit tzv, vidle, což minimálně u nové, ani ještě neschválené EK nemůžem nyní odhadnout. PS: Ačkoliv se to vše může zdát jako malichernosti, tak osobně si myslím, že právě teď se bude rozhodovat o tom, co si budeme moci kupovat za spalováky, za jakou cenu a zda a za jak dlouho se k takovým autům dostaneme ,elektromobily v to nepočítám, neboť si myslím, že stále naprostá většina řidičů je nechce, minimálně je nechce jako jedinné auto, nebo hlavní auto... https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-s-italii-vyzvou-k-odkladu-pokut-pro-automobilky-ktere-neprodavaji-dost-elektroaut-40495616#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz https://www.europarl.europa.eu/infographic/legislative-procedure/index_cs.html#proposal-adopted Editováno: 3. Listopadu, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 8. Listopadu Autor Sdílet Vloženo 8. Listopadu (editace) Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství a opětovný kandidát na tuto funkci v Evropské komisi i pro příští pětileté období Wopke Hoekstra dál počítá s tím, že v EU začne od roku 2035 platit zákaz prodeje nových aut, která vypouštějí emise oxidu uhličitého. To se týká především těch se spalovacím motorem. Řekl to při „grilování" europoslancům. Evropská komise bude jednat se zástupci odvětví, „aby v podstatě formulovala, jak můžeme utvářet tuto zářnou budoucnost, jak se můžeme držet cílů, jak můžeme zajistit předvídatelnost“, řekl Hoekstra na slyšení v Evropském parlamentu (EP). „Mnoho generálních ředitelů automobilek, se kterými jsem hovořil, řeklo, že ty cíle splnit dokážou,“ řekl Hoekstra, aniž jmenoval konkrétní společnosti. Evropská komise už na žádost Německa souhlasila s úpravou změn pro vyřazení aut se spalovacím motorem k roku 2035 tak, aby i po tomto termínu umožnila prodej automobilů na e-paliva, která se vyrábějí pomocí zachyceného CO2 a elektřiny z obnovitelných zdrojů. Teoreticky mohou být stoprocentně bez emisí. „Co nemohu udělat, protože to byl proces, kde trvalo dosažení konsenzu velmi dlouho, je prolomit to, na čem jsme se u aut dohodli,“ řekl Hoekstra na otázku zákonodárců, zda by Brusel zvážil i větší roli biopaliv. "Současná cena emisních povolenek není příliš vysoká, musíme posílit klimatická opatření", i tuhle myšlenku zmínil při onom "grilování" nizozemský kandidát na eurokomisaře pro klima Wopke Hoekstra, čili přeloženo do normální řeči, nová EK nebude mít absolutně žádný zájem na tom, aby se vůbec něco změnilo.... https://www.echo24.cz/a/Hyb2H/zpravy-zahranici-eurokomisar-pro-klima-adoroval-emisni-povolenky-krize-autoprumyslu Editováno: 8. Listopadu, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Listopadu Sdílet Vloženo 8. Listopadu Trumpa na ně... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo Úterý v 19:37 Sdílet Vloženo Úterý v 19:37 Jsem otevřel Svět Motorů a tam test plug-in Golfu. Si tam říkám mě se to nevyplatilo. Rozdíl spotřeby není velký, domácí FVE nemám a dobíjet na stojanu ani nevím kolik stojí kW snad 6 kč pomalým dobíjením. Parametry cca.stejné. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Středa v 10:43 Autor Sdílet Vloženo Středa v 10:43 Tak nám skončil u nás v ČR e-salon, alias výstava elektromobility a elektromobilů. Já tam tedy osobně nebyl, ale od novinářů, mnohdy i existenčně závislých od toho, co o tom napíší a jak vychválí do nebes všechny ty elektromobily a následně jaká že to auta a zda vůbec pak od automobilky dostanou na testování, se postupně dozvídáme, jaká to byla úspěšná akce. No, uvidíme, co nám o akci napíše např. pan Staněk, alias Elektro DaD? Jak se jeví taková to akce někomu, kdo píše o automobilech taky již nějakou tu dobu a pravděpodobně asi nečeká až z automobilky zavolají na další, milostivý test, nebo předváděčku s příslušným rautem a zaplacenou dopravou a ubytováním, je příspěvek viz. odkaz. https://www.portalridice.cz/clanek/co-bylo-na-e-salonu-nejzajimavejsi-evropska-auta-rozhodne-ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo Středa v 11:42 Sdílet Vloženo Středa v 11:42 Já na e-salonu byl, jediné co mě zaujalo Cupra Terramar a nová tatrovka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo před 9 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 9 hodinami (editace) Josef Vrtal: "Kvalita aut šla dramaticky dolů a ceny nahoru. Zákaz spalovacích motorů se nestane". Že by? Že by snad vrcholoví politici v EU dostali konečně rozum? Nebo to bude tak, že obyčejní lidé a jejich volební preference je k tomu prostě donutí? Ostatně nedávno (15.11.2024 ) o tom hovořil na CNN Prima news ( v pořadu K věci) i europoslanec Alexandr Vondra, který rovnou řekl, že buď si zatáhnem za brzdu a snížíme rychlost změn (nemyslel tím jen onu elektromobilitu), nebo to bude pro obyvatele EU dost špatné. Editováno: před 8 hodinami, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo před 5 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 5 hodinami Po zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem se investoři srovnávají s tím, že v USA bude zrušena dosavadní dotace na nákup elektromobilu, přesněji možnost si 7500 dolarů (180 tisíc korun) odečíst z daní. Akcie výrobců elektromobilů klesají. Šéf Tesly Elon Musk, nejbohatší člověk světa a jeden z největších podporovatelů Donalda Trumpa, se k možnosti ukončení dotací vyjádřil již v červenci 2024. Tehdy řekl, že to může mírně poškodit prodeje Tesly, ale bude to „zničující“ pro její konkurenty. Experti očekávají, že se tím může zakonzervovat stávající náskok Tesly na trhu s elektromobily, protože jako jediná bude moci těžit z úspor z rozsahu. https://www.auto.cz/amerika-pripravuje-konec-dotaci-na-elektromobily-zmenu-chysta-ropny-magnat-154700?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.