VeteranChild Vloženo Středa v 10:30 Vloženo Středa v 10:30 Minulý týden jsem byl svědkem, jak bezstarostný život majitelé elektroaut a hybridů mají. Na parkoviště u supermarketu přijel starší pár s hybridním Kodiaqem a marně se snažili aut nabít. Bylo tam v rozích několik různých nabíječek a stejně odjížděli s prázdnou baterkou. Jedna byla mimo provoz, jinde už se nabíjelo další auto a u třetí jim zase nešlo zaplatit. Bylo mi jich docela líto. Ještě že to byl jen hybrid a mohli na ten neekologický spalovací motor pokračovat v jízdě. I přes to, jak intuitivní a jednoduché to má být, realita je asi trochu jinde. Pro mě elektro ještě na dlouho ne. 🤔 Citovat
Alda_cz Vloženo Středa v 10:56 Vloženo Středa v 10:56 Ekektromobil je fajn. Pro toho, komu se vyplati, kdo si muze nabijet v praci, nebo doma, nejlepe v noci z baterii, ktere se pres den naplni z vlastni FVE. Netusim, kolik takovych uzivatelu uz u nas je, kdo ma doma FVE a kolik z nich si muze EV dovolit. Samozrejme je skupina lidi, pro ktere EV neni racionalni rozhodnuti a proste jej chteji, i kdyz jsou odkazani treba na verejne nabijeci stanice. Problem vidim v tom, ze nam ekoteroristi do budoucna nechteji dat na vyber, jestli v podstate s normou eu6 a 7 cisty spalovak, nebo EV. Vzdyt ty spalovaci motory dnes a do budoucna s eu7 jsou ciste v podstate minutu po startu. Nikomu nesmrdi a jsou tiche. V kombinaci s hybridem ve meste neskutecne usporne a lokalni emise resi vyborne. Tak se ptam proc ? Proc stat misto toho, aby se snazil o to, aby se co nejrychleji obnovil nas automobilovy PRA-park a jezdilo se ciste a misto toho jenom cpe penize zase jen tem co prachy maji pres ruzny dotace atd. Kdyby dali dotace lidem na cisty levny spalovak za 400kkc, myslim ze by se pro ekologii udelalo daleko vic. A ty drahy elektromobily, at si jejich vyvoj dotuji bohati, ze sveho. Alespon na chvili bych to otocil. Citovat
Pawouk Vloženo Středa v 11:02 Vloženo Středa v 11:02 Jediné plus je, že podle nařízení AFIR od 13.4.2024 musí být u nových nabíječek od 50 kW+ platební terminály na klasické platební karty a od 1.1.2027 budou muset být takto vybaveny i stejně výkonné starší nabíječky u sítě komunikací TEN-T. Obecně je v současnosti veřejné nabíjené zlo - změť všelijakých tarifů, aplikací, čipů, karet a nepřehledných cen. Takže kdo nemá možnost nabíjet doma, je vhozen do tohoto chaosu. Já třeba mám problém s tím, že si auto čas od času s nabíječkou nerozumí a prostě se nabíjení vůbec nespustí, nebo to případně vyhodí nějakou chybu - obvykle komunikace auta s nabíječkou. Cena mě až tak nezajímají, platí to firma a auto je jen na pracovní použití. Ale rozptyl cen je brutální - od nějaký cca14 Kč/kW až někam k 28 korunám... 1 Citovat
Alda_cz Vloženo Středa v 11:07 Vloženo Středa v 11:07 (editace) Ano, toto je krasny priklad chaosu a bordelu a ukazkovy priklad potreby zasahnuti a regulace. Jenze ono se reguluje kdo co jineho ze... Bude zajimave sledovat tu "nerovnost". Az proste lidem nic jinyho nezbude a budou muset koupit EV a tech 60% co si jej nemuzou nabit doma a budou odkazani na verejne nabijecky a ta druha skupina si je bude nabijet za par supu doma. Jsem zvedavy v co toto vyusti... Editováno: Středa v 11:10, autor: Alda_cz Citovat
velkytom Vloženo Středa v 11:10 Vloženo Středa v 11:10 Nikdy neříkej nikdy 😋 ... Ještě v únoru byl pro mě elektromobil sprosté slovo a nikdy bych si nic takového nekoupil, protože blé ... No a od května jsem vcelku spokojený elektroprskoletista ... a upřímně, neplánuji, že bych se někdy zpět ke spalováku vrátil, to maximálně prodám elektrické embéčko a koupím Teslu 🤪. Ale je pravda, je to tím, že mám kde nabíjet. V paneláku bych tvrdil pravý opak, bo ceny veřejného nabíjení jsou pro masochisty a provozování elektrovozu v takovém případě je ekonomický nesmysl (tedy minimálně do doby, než cena ropných produktů stoupne o 10 Kč). Občasná nemožnost dobití na cestách je kapitola sama o sobě, ale ještě se nestalo, že bych nakonec nedobil, nebo nedej bože volal odtah, aby mě odtáhl k nejbližší nabíječce ... Fakt je ten, že embasofirmě se Elroq povedl a to přesedlání na jiný pohon vlastně ani není poznat, si v tom autě připadám pořád jako ve starém dobrém spalováku od embasofirmy ... 1 Citovat
Pawouk Vloženo Středa v 11:17 Vloženo Středa v 11:17 @Alda_cz No ono co vlastně cheš regulovat - pokud je veřejně známo, tak ti provozovatelé nabíječek snad ještě nevydělali ani korunu... Ať si prodávají za chtějí, stejně tak, jako třeba benzín, ale ať je to naprosto srozumitelně a viditělne zřejmé, za jaké ceny to je. A tím myslím přímo na místě. A ne aby to člověk někde googli, nebo hledal v nějakých aplikacích. https://fdrive.cz/clanky/placeni-kartou-u-nabijecich-stanic-od-roku-2025-povinnost-proc-ale-neni-uz-ted-8040 Ta nabíječka na trafačce PRE na druhé fotce v článku je geniální - nájezd, respektive sjezd od ní, je taky vyskoký, že i ten rádoby SUV Citroen škrtá podvozkem (nejspíš krytem baterie) - ono s ním jde dost těžko popojíždět naprosto minimální rychlostí. @velkytom Jasně, aplikace elektromobilty je dost limitovaná právě možností bezproblémového nabíjení za nějakou solidní cenu a v nějakém rozumném dosahu. Ceny spalováků a elektromobilů se povážlivě srovnávají, ale není to tím, že by elektroauta tak mohutně zlevňovala, ale tím, že spalováky rapidně zdražují... A nemysli si, že po nějakém budoucím výpadku z odvodu daní za uhlíková paliva nebude tato daň nějakým způsobem uvalena i na provoz elektromobilů - jsou to ohromné peníze, které budou chybět. Citovat
Alda_cz Vloženo Středa v 11:36 Vloženo Středa v 11:36 @velkytomikdyz se benzin zdrazi o 10kc na litru, porad pri spotrebe 5l/100km bude ekonomictejsi spalovak, nez 2x drazsi elektromobil nabijeny vyhradne na verejnych nabijeckach. To uz by se musel opravdu dostat EV na cenu dnesnich spalovaku. Ale treba tomu tak za 10 let bude kdovi, ale zaroven muzeme take pocitat s tim, ze cena elektriny poleti take vzhuru. Citovat
velkytom Vloženo Středa v 13:19 Vloženo Středa v 13:19 @Alda_cz Neberu-li v potaz domácí nabíjení z FVE, kde by Béďa Trávníček řekl a mám to zadarmo, ale pomalé veřejné AC nabíjení, dá se dostat u veřejného na 5 Kč/kWh, což už je jako domácí nabíjení z rozvodné sítě, dokonce i v dnešní době se dá stále dobíjet zdarma, je zde možnost dobíjet u Tesla superchargeru za cca 9 Kč/kWh, což je srovnatelné s provozem spalováku. Na druhou stranu je tu omezená dostupnost takových míst. Kapitola sama o sobě je, kolik si za dobíjení řekne trojlístek elektrovykuků ČEZ-EON-PRE, nebo s koncernem provázaná a nehorázně předražená Ionity. To jsou ceny veřejného dobíjení, které od elektromobility odrazují sami o sobě. Po umělém zdražení fosilních paliv se ručička vah vychýlí dále směrem ve prospěch elektro (samozřejmě nikdo netuší, jaká bude cena elektřiny, ale protože bude Temelín, budeme jako v ráji majitelů spalováků v Kataru a budeme mít elektřinu zadarmo 😁). Dvojnásobná cena elektromobilů byla před pár lety, Dnes se podívej na cenu Karoqu a Elroqu a jsi plus minus na stejné ceně. Je to samozřejmě tím, že spalovací motory jsou uměle zdražovány, ale to je holý fakt, se kterým se nedá, mimo defenestrace odpovědných osob v nejmenovaném městě v Belgii, nic dělat ... Citovat
DušanV Vloženo Středa v 13:25 Autor Vloženo Středa v 13:25 (editace) Tak si po svém nedávném, předcházejícím příspěvku zde, čtu následující komenty a reakce jiných členů fóra a vidím, že lidé asi již začínají tzv. střízlivět. Jo, uznávám, jsou zde "mnohonozí" členové fóra, konzistentní ve svých názorech na "nucenou" elektromobilitu, ale čtu zde komenty, nebo i hodnocení těch, co tak trochu změnili názor. No a pak taky pamatuji zde na fóru dobu, kdy po mém obdobně koncipovaném příspěvku, jako byl ten můj předposlední, jsem od "zeleně" smýšlejících členů dostával tzv. čočku. Tím nechci nikoho konkrétního jmenovat, ale beru to tak, že každý jsme nějaký a mýlit se může taky každý, i já se občas mýlím. A ano, jak jsem psal již několikrát, proti elektromobilům nic nemám, občas se s nějakým svezu, když mi ho někdo půjčí, ale vlastnit ho nechci, prostě nemám k tomu patřičné podmínky, neboť bydlím v onom paneláku. Ovšem s tím oficiálním, neohrabaně skrývaným systémem dehonestace spalováků a bezbřehého a podle mne až nesmyslného upřednostňování elektromobilty se nikdy nesmířím. Ostatně tohle je jen "pouhá" elektromobilita, ovšem náš život a způsob svobodné volby je takhle křiven čím dále, tím více. Jen tak dál a abychom brzo nepadli tzv. na hubu, dění v Bruselu taktéž sleduji a nepřipadá mě, že by chtěli něco vážně revidovat, spíše jen kličkují.... Editováno: Středa v 13:32, autor: DušanV Citovat
Pawouk Vloženo Středa v 13:33 Vloženo Středa v 13:33 před 10 minutami, velkytom napsal: @Alda_cz Neberu-li v potaz domácí nabíjení z FVE, kde by Béďa Trávníček řekl a mám to zadarmo, ale pomalé veřejné AC nabíjení, dá se dostat u veřejného na 5 Kč/kWh, což už je jako domácí nabíjení z rozvodné sítě, dokonce i v dnešní době se dá stále dobíjet zdarma, je zde možnost dobíjet u Tesla superchargeru za cca 9 Kč/kWh, což je srovnatelné s provozem spalováku. Na druhou stranu je tu omezená dostupnost takových míst. Kapitola sama o sobě je, kolik si za dobíjení řekne trojlístek elektrovykuků ČEZ-EON-PRE, nebo s koncernem provázaná a nehorázně předražená Ionity. To jsou ceny veřejného dobíjení, které od elektromobility odrazují sami o sobě. Po umělém zdražení fosilních paliv se ručička vah vychýlí dále směrem ve prospěch elektro (samozřejmě nikdo netuší, jaká bude cena elektřiny, ale protože bude Temelín, budeme jako v ráji majitelů spalováků v Kataru a budeme mít elektřinu zadarmo 😁). Dvojnásobná cena elektromobilů byla před pár lety, Dnes se podívej na cenu Karoqu a Elroqu a jsi plus minus na stejné ceně. Je to samozřejmě tím, že spalovací motory jsou uměle zdražovány, ale to je holý fakt, se kterým se nedá, mimo defenestrace odpovědných osob v nejmenovaném městě v Belgii, nic dělat ... No Temelín... Už se začíná řešit revize (přitvrzení podmínek a zvýšení cen) pro povolenky systému ETS1 - tzn. zdražení pro velké emitenty v energetice atd, jinak řečeno, že i přechodné plynové elektrárny budou muset zdražovat. Citovat
Pawouk Vloženo Středa v 13:36 Vloženo Středa v 13:36 V 12. 10. 2019 na 9:41, Pawouk napsal: Až se vrhnou podobným stylem na energetiku (což už se na západ od našich hranic svým způsobem děje), tak to teprve lidi uvidí, zač je toho loket. Já pracuji v jednom z odvětví energetiky, kde jako palivo používáme donedávna čistě ekologický a ušlechtilý zemní plyn. Jenže tomu už je konec - snižování emisí se týká i tohoto plynu, děje se to postupným utahováním emisních limitů a zavedením ( a z toho samozřejmě plynoucím postupným zvyšováním) tzv. ekologické daně na toto palivo. Zatím ji platíme jenom my, ovšem už se uvažuje o zavedení podobných restrikcí i na menší a drobné odběratele, kteří jsou teď vůči velkoodběratelům značně zvýhodněni. Důsledky všeho tohoto a jiného tzv. ekologického šílenství budou nejspíš nedozírné... Obecně nemám proti elektromobilům celkem nic. Ať si zákazníci, automobilky a trh sami rozhodnou, zda je to průchozí cesta. Například pro moje pracovní využití by takové E-Citigo bylo z mého pohledu naprosto vyhovující a dostačující (otázka je, zda se to vyplatí i firmě), zatímco pro soukromé využití za současných podmínek - mizerný dojezd a z toho plynoucí časté a dlouhé dobíjení, prakticky naprosto marginální síť veřejných nabíječek (a tak to bude ještě léta trvat), vysoká cena, sporné využití a prodej vozu po x letech provozu - elektromobil v žádném případě ne. Jenže skutečnost je taková, že to všechno je výrobcům i zákazníkům uměle vnuceno silou EU legislativy. Toto jsem psal v roce 2019 - a co je dnes? Mám služební elektroauto, emisní povolenky ETS1 prodražují prakticky všechno, ETS2 jsou těsně před zavedením - zdraží zase všechno (dopravu, vytápění atd.) pro lidi... Citovat
DušanV Vloženo Středa v 13:42 Autor Vloženo Středa v 13:42 to Pawouk....Konzistentní názory, na to pořád stačí mít v kebuli, používat selský rozum a nenechat se zpovykat účelovou propagandou.... Citovat
Pawouk Vloženo Středa v 13:48 Vloženo Středa v 13:48 Jo, a trochu zájmu o věc. Což u těch nahoře, není. Připadá mi, že se teď strašně diví, co že se to vlastně zavádí. Jenže ty věci byly projednány a schváleny už dávno. Akorát se o to málokdo zajímá. U mě to spíš vychází z pohledu práce v energetice, které se to týká dlouhodobě a bezprostředně. Citovat
DušanV Vloženo před 13 hodinami Autor Vloženo před 13 hodinami (editace) Kozel zahradníkem? Možná jste již taky zaznamenali zprávu, že náš europoslanec za ANO Ondřej Knotek, se stal europarlamentním zpravodajem k návrhu legislativy na zrychlení evropského Green Dealu. Bude řídit přípravu nového závazného cíle na snížení emisí pro rok 2040. Samozřejmě elektromobilita v tom bude hrát taktéž podstatnou roli, tedy jestli nějaká, pragmatická revize elektromobility,plánovaná na rok 2026 bude, či nebude. A to přitom Kotek sám zhusta brojí proti Green Dealu a jeho stranický šéf Andrej Babiš rovnou v předvolební vřavě tvrdí, že pokud bude zvolen za příštího premiéra, tak udělá vše proto, aby Green Deal byl zrušen. To jsou paradoxy co? Ale možná Kotka ustanovili v EU zpravodajem právě proto. Ostatně má asi 3 možnosti, co s tím bude dělat. Buď tzv. to vysedět a nedělat nic, což ovšem je nabíledni, že bude s ostudou co nejdříve odvolán, to legislativa a postupy v EU připouští. Nebo kompletně obrátí, ale tím Babišovi tzv. nakadí do Čapího hnízda a ukáže, že Babiš je účelový lhář a manipulátor (což si osobně myslím i o našem dnešním premiérovi, akorát to dokáže distingovaně zabalit ). Nebo se bude Kotek snažit lavírovat a kličkovat, tj. ani ryba ani rak, ostatně tak jak to naše dnešní, ale i ta minulá vláda tj. Fialova a i Babišova dělala a dělá. U všech třech možností se v plné nahotě bude ukazovat, co naši ( ale i unijní) politici říkají a jak ve skutečnosti konají. Každopádně tak či tak, jejich hloupá rétorika a konání je vždy doběhne, tedy pořád platí, že lež má krátké nohy. No a pak si na podzim vyberte! Není co, všechno jedna sebranka..... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-green-deal-v-europarlamentu-ma-v-rukou-ondrej-knotek-z-ano-282037 Editováno: před 12 hodinami, autor: DušanV Citovat
Alda_cz Vloženo před 12 hodinami Vloženo před 12 hodinami No tak se uvidi co bude. Pokud stat dopusti, aby jezdili lidi k zubarum, ocnim, neurologum a ja nevim komu vsemu klidne i 100km, zbytecne mrhali diky tomu energi, na dalnici si pekne poletime 150kou a nemci stale neomezene, tak je mi cely GD akorat k smichu. A naslo by se spousta dalsich nesmyslu, ktere jdou proti nejake ochrane klimatu. Ale byznys je byznys. Doted jsem jezdil VW starym 20 let na CNG a plnicim normu EURO4, dalnicni znamku jsem mel diky pohonu na zemni plyn za polovicni penize. Nyni, kdyz mam auto plnici nejnovejsi emisni normu, mam dalnicni znamku za plnou palbu 🤣 K smichu je mi cely ten parlament hlupaku. Cili za me, cely GD okamzite zrusit 🙂 Citovat
velkytom Vloženo před 8 hodinami Vloženo před 8 hodinami A mě se chce něco říct 😛 ... prodej VW s nejnovější emisní normou, kup si elektrický VW ... a budeš to mít ne za půl ... ale zadarmo 🤣 Citovat
Alda_cz Vloženo před 8 hodinami Vloženo před 8 hodinami @velkytom No rict muzes Ale to pro mne neni argument. Proc bych to delal, kdyz jej nemam kde nabijet vyjma verejnych nabijecek a auto by bylo 2,5x drazsi. Ekonomicky nesmysl. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.