Březen 1, 20214 r Autor Zajímavé to je, jen si nedokážu představit tu pastu vylévat někde z kanystru, jak to web autofórum naznačil. Bohužel těchto tzv, revolučních řešení a vynálezů tady bylo za poslední roky a desetiletí opravdu hodně a kde nic, tu nic. Moc růžově, to ohledně něčeho převratného, pro zachování spalovacích motorů zatím nevidím. Dokonce pamatuji doby, tak před 40 až 45-ti lety, kdy jsme se mezi zanícenými fanoušky aut bavili o tom, že když dojde ropa, tak prý automobilky již tehdy měly mít v trezorech schovány pro tzv. strýčka Příhodu plány na revoluční autobaterie, pro revoluční elektroauta, s revolučním dojezdem a výdrží. Ukázalo se nyní, že to byly jen naše vybájněné představy a automobilky neměly v rukávu, nebo trezoru vůbec nic podstatného. Nevím , nevím jestli k nějakému zásadnímu obratu pro záchranu spalováků vůbec kdy dojde. Prostě tlačí nás a automobilky možná dříve promarněný čas. Upraveno Březen 1, 20214 r od DušanV
Březen 1, 20214 r Tak před 40-45 lety... Electra měla 15kW a dojezd 50km, CitySTROMer to posunul na 22kW a dojezd 90km. Dnes se pohybujeme ve stovkách kW a dojezd přes 500km. Takže se nedá říct, že by se za těch 40 let nic neudálo...
Březen 1, 20214 r Autor Ony i ty spalováky mají dnes lepší spotřebu a o hodně lepší emise, než před těmi 40-45 lety a stejně to někomu vůbec nestačí a neuznává to jako nějaký podstatný argument. Rozhodně jsem nemyslel, že vývoj a výsledky v oblasti elektromobility před 40-ti lety a dnes se dají srovnávat, to určitě ne. V automotive se postupem času vyvíjí všechno. Prostě mi to jen v tom vývoji elektromobility a bateriových zdrojů přijde spíše dnes jako větší evoluce, než nějaká radikální revoluce. Přiznávám, měli jsme jako mladí naivní představy o použitelnosti a schopnostech elektromobility, pamatuji, že jsme diskutovali o pouhé výměně malých bateriových zdrojů někde na benzínkách a o jejich dojezdech rovnající se plné nádrži benzínu. Tehdá jsme vůbec neuvažovali o nějakých nabíjecích stanicích a už vůbec ne o nabíjení v desítkách minut, nebo i hodin. Prostě jsem si představovali, že se bude v řádu sekund měnit malý, ale výkonný zdroj energie a pojede se dál. Už tehdy jsme se shodli , že jednou tu elektromobily budou pravděpodobně vládnout, ale nikoho z nás nenapadlo, že to půjde cestou nátlaku a doufali jsme, že technologie elektromobilismu bude v době, kdy se bude uvažovat o omezení , nebo konci spalováků úplně někde jinde. Nikoho z nás (bývalých diskutéruů) ten stav dnešní elektromobility nějak zvlášť neohromuje, spíše převládá skepse, možná rezignace. Ano výsledky tady jsou vidět a jsou jiné, než před těmi x-lety. Jenom kdyby se to tak násilně a moc rychle nelámalo přes koleno, holt kácí se les a lítají dosti velké třísky. Upraveno Březen 1, 20214 r od DušanV
Březen 1, 20214 r https://www.autoforum.cz/predstaveni/nemecka-cesta-jak-udrzet-v-prodeji-auta-na-benzin-misto-elektromobilu-ziskava-cenne-spojence/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=h4pYGM5ElMZ-202103012239 Ještě mě napadla myšlenka zda není klasická ropa taky CO2 neutrální, totiž vznikla vysokým tlakem na rostinné zbytky a z odumřelých mořských mikroorganismů a drobných živočichů před miliony let. Tedy podobně jako nyní tyto syntetické paliva. Když se to vezme v úvahu, tak ten nyní proklínaný CO2 byl dávno spotřebován a nyní je zase generován spalováním.
Březen 2, 20214 r Autor Ona všechna hmota a energie má základ (jak píší vědečtí experti) v jaderné fúzi ve Vesmíru . Pro naši planetární soustavu tu energii dodává naše Slunce. I ta ropa, zemní plyn je z principu obnovitelná energie, akorát se obnovuje v průběhu stovek miliónu let, dle daného přírodního, nebo můžem říci vesmírného procesu. Na stejném principu funguje sluneční energie, větrná energie, vodní energie, kdy ji ale dostáváme v reálném čase, tedy skoro ihned. Tedy základ všech dostupných energetických zdrojů zde na Zemi vychází z výše uvedené termonukleární reakce, pomocí vodíku a helia na našem Slunci. Zatím nikdo tohle nevyvrátil, ani Ti zpovykaní tzv. ekologové. Na základě výše uvedeného, bychom mohli zrelativizovat veškerý energetický potenciál, který máme zde na Zemi dostupný a přiřadit mu hodnoty CO2, nebo i jiné myslitelné hodnoty, ať už v negativním, nebo pozitivním smyslu. A to dle libosti a účelového zadání, prostě jak se to zrovna hodí komu do krámu a účelu, v čase a místě. Takhle můžem jednou el. energii označit za CO2 neutrální, jednou naopak, to samé se dá použít i u ropy, plynu, prostě můžem si s tím "hrát", jak kdo chce a potřebuje......... A taky se tak vlastně děje. Upraveno Březen 2, 20214 r od DušanV
Březen 2, 20214 r S těmi teoriemi o vzniku ropy bych byl už opatrnější. pokus vyrobit ji z organické hmoty se nikdy nepodařil. Zatímco jiné pokusy už výsledky mají: Původ vody a ropy
Březen 2, 20214 r Autor Dejme tomu, že by to tak mohlo třeba i být. Nakonec i ta voda, ropa ve Vesmíru musela nějak a z něčeho vzniknout. Zákon o zachování hmoty a energie nám taky ještě nikdo nevyvrátil. Na druhou stranu, výroba benzínu z uhlí je celkem známá věc. Vznik uhlí, lignitu z organické hmoty je taky asi všeobecně známá věc, takže pomalu obnovitelný zdroj (v řádu miliónů let) by to taky teoreticky mohl být, samozřejmě tento příměr je hodně přitažený za vlasy . Ona rychlost a dimenze fungování dějů ve Vesmíru v poměru k fungování a dimenzi lidstva je asi něco nesrovatelného a nepředstavitelného, ale to bychom se dalším rozvíjením této formy diskuse, pravděpodobně dostávali na úplně jinou úroveň, ve vztahu k Elektromobilitě. Svým způsobem si to můžem interpretovat každý po svém a v zásadě nikdo z nás nebude absolutní lhář, nebo podvodník. Pro mne je prioritou to, abychom se mezi sebou rozumně domlouvali a v zásadě je mi jedno, jestli tady v budoucnu bude převažovat elektromobilita, nebo mobilita s pohonem na tzv. fosilní paliva. Způsob dnešního zavádění elektromobility mě moc nepřijde jako kompromisní dohoda zůčastněných. A to ani neberu v potaz argumenty jedné, či druhé strany a to i z důvodu, že na každý argument lze okamžitě použít a najít protiargument. Vše zde popsané berte čistě jako můj osobní názor, nikomu ho nechci vnucovat.
Březen 2, 20214 r Třeba se stane zázrak a Eu pro nedostatek peněz z důvodu Covid přestane tak tlačit na zavedení elektromobilů. Sice nařídí jejich výrobu výrobcům pod drakonickýma pokutama, ale infrastrukturu tyto společnosti nemají na starost. Takže toto bude nutné financovat z rospočtů jednotlivých zemí a tam to může narazit. Není stále vyřešená ekonomika Řecka, Itálie, Francie a Španělska a až to tam praskne tak budou jiné starosti v Evropě. Je ale možné, že v Bruselu sedí šílenci bez přehledu co se děje v ekonomice a můžou ten svůj blud stále fundametalicky prosazovat. Vyrábět složitá a velice drahá auta s životností do 10 let je přímo hazard se surovinama.
Březen 2, 20214 r Autor Tak tady je článek, který zčásti potvrzuje moje předešlé úvahy o pouhé evoluci ve vývoji elektromobility, vztažmo na bateriové zdroje. Stručně řečeno, něco zásadního a revolučního v oblasti vývoje opravdu výkonného a přitom velikostně přijatelného akumulátoru/baterie se za více, než cca 100 let nepodařilo a asi zatím ani nepodaří, pokud někdo nemá schovaného zajíce v klobouku. Firma, která se tím vážně a dlouhodobě zabývala, to odpískala. https://www.autoforum.cz/predstaveni/asi-nejvetsi-nadeje-na-rozmach-elektrickych-aut-pohasina-jeji-zastance-vzdal-vyvoj/ Upraveno Březen 2, 20214 r od DušanV
Březen 2, 20214 r Celý ten diktát na elektromobilitu byl zcela předčasný a kdyby Koncern VW neudělal skandál v USA s emisem, tak by ten vývoj byl plynulý a bez vnucování jako jediná záchrana. Vše ztroskotá na nedostatku surovin na výrobu akumulátorů, které váží v každém autě stovky Kg a někdy se blíží tuně. Taky tahat takovou váhu sebou stojí obrovskou energii a tím smysl elektroaut taky padá. Jestli by něco fungovalo, tak malý - kapesní jaderný reaktor a s ním by to fungovalo nejlépe. Jenže toto nikdo nepovolí a nezaplatí a tí jsou fosilní paliva stále bezkonkurenční i po stránce ekonomické. Dnes vybuchla další sopka a spolu s aktivní Etnou vyrobí emise za vše co jezdí po světě.
Březen 3, 20214 r Autor Tak tady je odpověď z ČEZu, ohledně možného vývoje cen el. energie pro nabíjení elektromobilů. Stručně řečeno, pro nabíjení v domácnostech se zatím nepředpokládá nějaké zásadní navýšení, ale naopak ČEZ přiznává, že ceny energie na veřejně přístupných nabíječkách porostou. https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-cez-21005768 Upraveno Březen 3, 20214 r od DušanV
Březen 3, 20214 r Tento článek jsem taky četl a eletroauto se tedy vyplatí pouze lidem s vlastním pozemkem a asi jen jako firemní které se dá rychle účetně odepsat. Pro normálního uživatele asi nikdy, odepsat milion a více za 8 -10 let se nikdy nevyplatí ekonomicky a ani to auto neušetří provozem na jeho amortizaci. Protože mám mnoho aut tak se domnívám že mi vydrží i do doby odpískání elektromobility z důvodu chybějících surovin na jejich výrobu.
Březen 4, 20214 r Autor Lidé už i v tzv. západních krajinách začínají ve větší míře kupovat ojetá auta. Prostě je taková doba, nikdo pořádně neví, jestli bude mít zítra práci a mobilní chce i tak zůstat. Elektromobil je drahý a má problémy s infrastrukturou, spalováci se jim cenově začínají blížit, takže řešením je ojeté vozidlo. Samozřejmě tento trend zaznamenala již i komise EU a chystá protiopatření. https://www.autojournal.cz/eu-zautoci-na-ojetiny-jejich-uprednostnovani-pred-elektromobily-je-pry-problem/ S tím souvisí i připravovaná nová emisní norma EURO 7, která má začít platit od roku 2025 a která prakticky již ani neumožní něco jako je motor na fosilní paliva vyrábět. Tedy umožní, ale kdo by jej kupoval za ty ceny, v kterých by byly započítány pokuty za překročené emise. https://www.autoforum.cz/predstaveni/dalsi-norma-euro-prinese-nezamestnanost-jakou-jsme-nezazili-rika-sef-podnikove-rady-bmw/ Jak z toho ven? Těžko říci, někdo, kdo k tomu má podmínky (nemluvím zrovna jen o financích) a ochotu, koupí ten elektromobil, druhý dojezdí spalovák dokud to pojede, nebo pokud mu ho natvrdo nezakáží (totality tohle dělali, teď to opět začíná nastupovat), třetí přejde na hromadnou dopravu, další se z toho může picnout, nebo co já vím ještě. Za starého režimu nebyly automobily, protože ten režim je nám nebyl schopen zajistit, teď mají být jen některé a dané automobily, protože jiné nám současný režim nechce zajistit. Takže jednou za 18, podruhé bez 2 za 20. Nepoučíme se nikdy!!! Upraveno Březen 4, 20214 r od DušanV
Březen 5, 20214 r Lepší třeba ne, jiná však určitě. S největší pravděpodobností zbývá již jen posledních několik roků k tomu, kdy se bude dát pořídit ještě nějaké AUTO s "normálním" motorem. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-emise-presun-spalovaci-motor.A210302_132806_automoto_fdv
Březen 5, 20214 r Osobně nepropadám panice, Eu na co šáhne to podělá a jednou zjistí i omyl okolo elektromobility. Bylo to již v minulosti s úspornýma žárovkama - tenkrát plné rtuťových par a problematická likvidace. Pak ekopaliva a devatace přírody při jejich pěstování a také dovoz až z Brazílie. Dále upnutí na naftu a její vnucování Koncernem VW v USA a na to dojel taky. Takže se zase dal Koncer VW hlavou proti zdi a bude pouze dělat vše na elektřinu. Její nedostatek a problémy s posilováním elektrických sítí zase přinesou netušené problémy. A pokud se počasí obrátí a místo oteplování bude ochlazování, tak to bude značná nevýhoda pro elektropohony. Dále nedostatek surovin na výrobu akumulátorů elektromobilů zase přivodí velké problémy. Nyní i Škoda nemá dostatek akumulátorů a nedaří se jí plnit plán výroby. Také nechci auto plné digitální technologie a konektivita mě nezajímá. Stačí mi superodolný mobil a v něm mám vše co otřebuju a funguje i ve veteránu. Hlavně takto komplikovaná dnešní auta budou dobrá jen po dobu záruky. Takže rád zůstanu u mých aut 1986 - 2008 a nic nového již nechci- tedy z výroby v Eu.
Březen 5, 20214 r To jsi špatně pochopil - VW byl pouze první kdo se k přechodu na elektromobilitu přihlásil, ostatní v tom kurzu pojedou také a také se k tomu hlásí. Pokud skutečně bude v platnosti norma Euro 7 od roku 2025 bude přechod dokonán. To, že máš nějaké staré plechovky nemusí být zas taková výhoda - nějakým způsobem to určitě začnou regulovat - třeba nějakou daní navíc za stáří, převod na dalšího majitele, na palivo někde bylo psáno že i třeba vyšší poplatky za používání dálnic...
Březen 5, 20214 r To je pravda že může nastat situace s zpoplatnění starších aut, ale až za delší dobu. Nyní v době Covidove to nehrozí a po ní bude lidstvo finančně zdecimovane a třeba venkov by to neakceptoval. Dále nyní Škoda prodává 80% aut u nás firemnim zákazníkům a pokud nyní vypadne tato skupina, tak je problém. V Číně prodala nyní pouze 800 aut a to je průser a nikdo neví jak to zlepšit.
Březen 5, 20214 r Autor Jo, @stanmar to vystihl pravděpodobně velice dobře . Prostě politikové společně s jinými mocnými lidmi tohoto světa, otáčejí kormidlem dění. Osobně si myslím, že ekologie je jen pláštíkem skutečného záměru, ale budiž, pravdu nám na plnou hubu asi nikdo z nich neřekne a můžem si jen domýšlet. Osobně dnešní mladé generaci nezávidím, začínající restrikce volného trhu a současná celosvětová pandemická situace a z toho všeho pramenící další nevábné ekonomické perspektivy, no nic moc! Pravdu má možná i v tom, že sankce na dožívající spalováky mohou přijít kdykoliv a jakékoliv a vůbec je nemusí při tom zajímat nějaká covidová, nebo ekonomická situace obyvatelstva. Samozřejmě i kdyby žádné sankce nepřišli (jako, že stejně již nějaké postupně zavádějí), tak po 20-ti, max. 30-ti letech nám ty auta stejně fyzicky odejdou do věčných lovišť. Né nadarmo Vaculík ze Světa motorů pravidelně opakuje, "kupujte, klasická auta, dokud jsou k mání". Ostatně příští speciál ze SM, se bude věnovat i tomuto tématu pomalu mizejících klasických automobilů. PS: A nějaká všeobecně známá a dříve zavedená pravidla trhu a pravidla třeba nabídky a poptávky aj, pravidla v dnešní době stejně přestávají platit, svět se začíná řídit podle pravidel, kterým zavedená logika normálního občana moc nerozumí. Lidi, kteří se nechávají strhnout pojmem ekologie, jsou jen oddaným nástrojem a prostředkem, k ovládnutí moci jinými. Ale tak to bylo vždy, je to i nyní a bude to tak i v budoucnu. Chudák Gréta je toho zářným příkladem. Upraveno Březen 5, 20214 r od DušanV
Březen 5, 20214 r Něco přidám k těm černým scénářům :) K té regulaci spalovacích motorů, to je snadné. Stačí uvalit daleko vyšší spotřební daň na benzín/naftu - samozřejmě centrálně od EU byrokratů. Řekněme pak litr za 100Kč? Nebo 250Kč? A je po individuální osobní přepravě a mobilitě. A samozřejmě s tím spojená likvidace automobilového průmyslu a navázaná nezaměstnanost, nepokoje...
Březen 5, 20214 r To by bylo poslední rozhodnutí komise EU s tím zvýšením spotřební daně za pohonné hmoty. Tím by zdrazilo veškeré zásobování, veřejná doprava, potraviny a mnoho dalšího. Na chudsim východě by to vyvolalo totální odpor vůči EU a ještě větší tlak na odchod z toho blazniveho spolku.
Březen 5, 20214 r před 39 minutami, Kuchar7 napsal: Něco přidám k těm černým scénářům :) K té regulaci spalovacích motorů, to je snadné. Stačí uvalit daleko vyšší spotřební daň na benzín/naftu - samozřejmě centrálně od EU byrokratů. Řekněme pak litr za 100Kč? Nebo 250Kč? A je po individuální osobní přepravě a mobilitě. A samozřejmě s tím spojená likvidace automobilového průmyslu a navázaná nezaměstnanost, nepokoje... Tvl. - NE - NA - PO - VÍ - DAT Nebo se toho někdo fakt chytí... :-)
Březen 6, 20214 r Autor TISKOVÁ ZPRÁVA Svazu dovozců automobilů Registrace vozidel v ČR za 1-2/2021 (výběr). Registrace nových osobních automobilů poklesly za první dva měsíce letošního roku meziročně o 19%, v únoru pak o 15,5 %. Oproti loňskému roku se snížil počet nově registrovaných elektromobilů, počet osobních hybridních vozů se naopak zvýšil. Nadále roste zájem o vozy kategorie SUV. Meziroční pokles registrací jsme zaznamenali i v ostatních kategoriích s výjimkou autobusů. Celkově registrace nových osobních automobilů poklesly oproti 1‑2/2020 o 19,25% (z 36 509 ks na 29 481 ks, tj. o 7028 ks). V únoru klesly meziročně o 15,48%. Registrace vozů s alternativním pohonem stouply z loňských 2 804 na 3 244 vozidel. Počet registrovaných elektromobilů poklesl o 41% (z 594 na 349 ks), v samotném únoru o 44% (z 210 na 118 ks). Plug-in hybridní vozy vzrostly meziročně o 22% (z 362 na 441 ks), za únor pak o 63% (ze 127 na 207 ks). Můj komentář: To, že klesají počty registrací nových automobilů je známá věc, ale všimněte si, o kolik více klesají registrace elektromobilů, na druhou starnu hybridy meziročně rostly. Kompletní tisková zpráva je uložena v přiloženém souboru, kde je i odkaz na podrobné tabulky SDA a kde si zájemce může najít konkrétní čísla dle jednotlivých značek a typů aut, třeba i ty jednotlivé elektromobily, např. elektrických Škoda Enyaqů se u nás v ČR za leden a únor 2021 zaregistrovalo celkem 6 kusů, el. Citigo 15 kusů. Zajímavá čísla i vzhledem k tomu, že Škodovka nedávno avizovala, že má již na Enyaq ověřený zájem na 30.000 kusů, i když tedy uznejme je to celosvětové číslo. Prostě v globále to lidi nechtějí, ale jak diskutujeme výše, ona se nějaká cesta určitě najde. 2021_03_tiskovka-2021-2.pdf Upraveno Březen 6, 20214 r od DušanV
Březen 6, 20214 r Tento pokles byl dán i počasím, to zrovna neláká k nákupům ani v normální době. Ty prodaná auta jsou z objednávek z poloviny minulého roku a v tu dobu bylo ještě vše celkem OK. Situace se tedy v následující době značně zhorší, firmy silné v loni mají nyní zcela jiné starosti a lidi tuplem. Myslím že budem ještě zárat na ten budoucí propad. V mém okolí zrušilo nákup nového auta již několik lidí a jsou nyní velice opatrní něco kupovat.
Březen 9, 20214 r Nevím jestli to zde již neproběhlo, ale začíná to opravdu zavánět rebelií ... aneb všechno má své souvislosti https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/norma-euro7-ma-prinest-neustale-sledovani-vsech-aut-nucene-prepinani-jizdnich-rezimu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=reoGgxQGUPM-202103091445 a něco málo k odporu - ačkoliv to není odpor zrovna masivní https://www.automobilrevue.cz/rubriky/presunuto-na-trucker-cz-truck-bus/predstavujeme/petice-nemecke-autokluby-pozaduji-zruseni-normy-eu-7_48407.html odkaz na stránky s peticí proti zavedení normy Euro 7
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.