Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Zajímavé to je, jen si nedokážu představit tu pastu vylévat někde z kanystru, jak to web autofórum naznačil. Bohužel těchto tzv, revolučních řešení a vynálezů tady bylo za poslední roky a desetiletí opravdu hodně a kde nic, tu nic. Moc růžově, to ohledně něčeho převratného, pro zachování spalovacích motorů zatím nevidím.

Dokonce pamatuji doby, tak před 40 až 45-ti lety, kdy jsme se mezi zanícenými fanoušky aut bavili o tom, že když dojde ropa, tak prý automobilky již tehdy měly mít v trezorech schovány pro tzv. strýčka Příhodu plány na revoluční autobaterie, pro revoluční elektroauta, s revolučním dojezdem a výdrží. Ukázalo se nyní, že to byly jen naše vybájněné představy a automobilky neměly v rukávu, nebo trezoru vůbec nic podstatného. Nevím , nevím jestli  k nějakému zásadnímu obratu pro záchranu spalováků  vůbec kdy dojde. Prostě tlačí nás a automobilky  možná dříve promarněný čas. 

Upraveno od DušanV

Tak před 40-45 lety... Electra měla 15kW a dojezd 50km, CitySTROMer to posunul na 22kW a dojezd 90km. Dnes se pohybujeme ve stovkách kW a dojezd přes 500km. Takže se nedá říct, že by se za těch 40 let nic neudálo...

  • Autor

Ony i ty spalováky mají dnes lepší spotřebu a o hodně lepší emise, než před těmi 40-45 lety a stejně to někomu vůbec nestačí  a neuznává to jako nějaký podstatný  argument. Rozhodně jsem nemyslel, že vývoj a výsledky v oblasti elektromobility před 40-ti lety a dnes se dají  srovnávat, to určitě ne. V automotive se postupem času  vyvíjí všechno. Prostě mi to jen v tom  vývoji elektromobility a bateriových zdrojů přijde spíše dnes jako větší  evoluce, než nějaká radikální revoluce. 

Přiznávám, měli jsme jako mladí naivní představy o použitelnosti a  schopnostech elektromobility, pamatuji, že jsme diskutovali o pouhé výměně malých bateriových zdrojů někde na benzínkách a o jejich dojezdech rovnající se plné nádrži benzínu. Tehdá jsme vůbec neuvažovali o nějakých nabíjecích stanicích a už vůbec ne o nabíjení v desítkách minut, nebo i hodin. Prostě jsem si představovali, že se bude v řádu sekund měnit malý, ale výkonný zdroj energie a pojede se dál. 

Už tehdy jsme se shodli , že jednou tu elektromobily budou pravděpodobně  vládnout, ale nikoho z nás nenapadlo, že to půjde cestou nátlaku a doufali jsme, že technologie elektromobilismu bude v době, kdy se bude uvažovat o omezení , nebo konci spalováků úplně někde jinde.  Nikoho z nás (bývalých diskutéruů) ten stav dnešní elektromobility nějak zvlášť neohromuje, spíše převládá skepse, možná rezignace.  Ano výsledky tady jsou vidět a jsou jiné, než před těmi x-lety. Jenom kdyby se to tak násilně  a moc rychle nelámalo  přes koleno, holt kácí se les a lítají dosti  velké třísky.

Upraveno od DušanV

https://www.autoforum.cz/predstaveni/nemecka-cesta-jak-udrzet-v-prodeji-auta-na-benzin-misto-elektromobilu-ziskava-cenne-spojence/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=h4pYGM5ElMZ-202103012239

 

Ještě mě napadla myšlenka zda není klasická ropa taky CO2 neutrální, totiž vznikla vysokým tlakem na rostinné zbytky a z odumřelých mořských mikroorganismů a drobných živočichů před miliony let. Tedy podobně jako nyní tyto syntetické paliva. Když se to vezme v úvahu, tak ten nyní proklínaný CO2 byl dávno spotřebován a nyní je zase generován spalováním.

  • Autor

Ona všechna hmota a energie má základ (jak píší vědečtí experti) v jaderné fúzi ve Vesmíru . Pro naši planetární soustavu  tu  energii dodává naše Slunce. I ta ropa, zemní plyn je z principu obnovitelná energie, akorát se obnovuje v průběhu stovek miliónu let, dle daného přírodního, nebo můžem říci vesmírného procesu.  Na stejném principu funguje sluneční energie, větrná energie, vodní energie, kdy ji ale dostáváme v reálném čase, tedy  skoro ihned. Tedy základ všech dostupných energetických zdrojů zde na Zemi  vychází z výše uvedené  termonukleární reakce,  pomocí vodíku a helia na našem Slunci. Zatím nikdo tohle nevyvrátil, ani Ti zpovykaní  tzv. ekologové.

Na základě výše uvedeného, bychom mohli zrelativizovat veškerý energetický potenciál, který máme zde na Zemi dostupný  a přiřadit mu hodnoty CO2, nebo i jiné myslitelné hodnoty, ať už v negativním, nebo pozitivním smyslu. A to dle libosti a účelového zadání, prostě jak se to zrovna hodí komu do krámu a účelu, v čase a místě.

Takhle můžem jednou el. energii označit za  CO2 neutrální, jednou naopak, to samé se dá použít i u ropy, plynu, prostě můžem si s tím "hrát", jak kdo chce a potřebuje......... A taky se tak vlastně děje.

 

Upraveno od DušanV

S těmi teoriemi o vzniku ropy bych byl už opatrnější. pokus vyrobit ji z organické hmoty se nikdy nepodařil. Zatímco jiné pokusy už výsledky mají:

Původ vody a ropy

  • Autor

Dejme tomu, že by to tak mohlo třeba i být. Nakonec i ta voda, ropa ve Vesmíru musela nějak a z něčeho vzniknout. Zákon o zachování hmoty a energie nám taky ještě nikdo nevyvrátil. Na druhou stranu, výroba benzínu z uhlí je celkem známá věc.  Vznik uhlí, lignitu z organické hmoty  je taky asi všeobecně známá věc, takže pomalu obnovitelný zdroj (v řádu miliónů let) by to taky teoreticky mohl být, samozřejmě tento příměr je  hodně přitažený za vlasy . Ona rychlost a dimenze fungování dějů ve Vesmíru v poměru  k fungování a dimenzi lidstva je asi něco  nesrovatelného a nepředstavitelného, ale to bychom se dalším rozvíjením této formy diskuse, pravděpodobně dostávali na úplně jinou  úroveň, ve vztahu k Elektromobilitě. Svým způsobem si to můžem interpretovat každý po svém a v zásadě nikdo z nás nebude absolutní lhář, nebo podvodník.

Pro mne je prioritou to, abychom se mezi sebou rozumně domlouvali a v zásadě je mi jedno, jestli tady v budoucnu bude převažovat elektromobilita, nebo mobilita  s pohonem na tzv. fosilní paliva. Způsob dnešního zavádění elektromobility mě moc  nepřijde jako kompromisní dohoda zůčastněných. A to ani neberu v potaz argumenty jedné, či druhé strany  a to i z důvodu, že na každý argument lze okamžitě použít a najít protiargument. 

Vše zde popsané berte čistě jako můj osobní názor, nikomu ho nechci vnucovat.

 

 

 

Třeba se stane zázrak a Eu pro nedostatek peněz z důvodu Covid přestane tak tlačit na zavedení elektromobilů. Sice nařídí jejich výrobu výrobcům pod drakonickýma pokutama, ale infrastrukturu tyto společnosti nemají na starost. Takže toto bude nutné financovat z rospočtů jednotlivých zemí a tam to může narazit. Není stále vyřešená ekonomika Řecka, Itálie, Francie a Španělska a až to tam praskne tak budou jiné starosti v Evropě.

Je ale možné, že v Bruselu sedí šílenci bez přehledu co se děje v ekonomice a můžou ten svůj blud stále fundametalicky prosazovat. Vyrábět složitá a velice drahá auta s životností do 10 let je přímo hazard se surovinama.

  • Autor

Tak tady je článek, který zčásti  potvrzuje moje předešlé úvahy o pouhé evoluci ve vývoji elektromobility, vztažmo na bateriové zdroje. Stručně řečeno, něco zásadního a revolučního v oblasti vývoje opravdu výkonného a přitom velikostně přijatelného  akumulátoru/baterie se za více, než cca 100 let nepodařilo a asi zatím ani nepodaří, pokud někdo nemá schovaného zajíce v klobouku. Firma, která se tím vážně a dlouhodobě  zabývala, to odpískala. 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/asi-nejvetsi-nadeje-na-rozmach-elektrickych-aut-pohasina-jeji-zastance-vzdal-vyvoj/

Upraveno od DušanV

Celý ten diktát na elektromobilitu byl zcela předčasný a kdyby Koncern VW neudělal skandál v USA s emisem, tak by ten vývoj byl plynulý a bez vnucování jako jediná záchrana. Vše ztroskotá na nedostatku surovin na výrobu akumulátorů, které váží v každém autě stovky Kg a někdy se blíží tuně. Taky tahat takovou váhu sebou stojí obrovskou energii a tím smysl elektroaut taky padá.

Jestli by něco fungovalo, tak malý - kapesní jaderný reaktor a s ním by to fungovalo nejlépe. Jenže toto nikdo nepovolí a nezaplatí a tí jsou fosilní paliva stále bezkonkurenční i po stránce ekonomické.

Dnes vybuchla další sopka a spolu s aktivní Etnou vyrobí emise za vše co jezdí po světě.

  • Autor

Tak tady je odpověď z ČEZu, ohledně možného vývoje cen el. energie pro nabíjení elektromobilů. Stručně řečeno, pro nabíjení v domácnostech  se zatím  nepředpokládá nějaké zásadní navýšení, ale naopak ČEZ přiznává, že ceny energie na veřejně přístupných nabíječkách porostou.

 

https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-cez-21005768

Upraveno od DušanV

Tento článek jsem taky četl a eletroauto se tedy vyplatí pouze lidem s vlastním pozemkem a asi jen jako firemní které se dá rychle účetně odepsat. Pro normálního uživatele asi nikdy, odepsat milion a více za 8 -10 let se nikdy nevyplatí ekonomicky a ani to auto neušetří provozem na jeho amortizaci.

Protože mám mnoho aut tak se domnívám že mi vydrží i do doby odpískání elektromobility z důvodu chybějících surovin na jejich výrobu.

  • Autor

Lidé už i v tzv. západních krajinách začínají ve větší míře kupovat ojetá auta. Prostě je taková doba, nikdo pořádně neví, jestli bude mít zítra práci a mobilní chce i tak zůstat. Elektromobil je drahý a má  problémy s infrastrukturou, spalováci se jim cenově začínají blížit, takže řešením je ojeté vozidlo.

Samozřejmě tento trend zaznamenala již i komise EU a chystá protiopatření.

https://www.autojournal.cz/eu-zautoci-na-ojetiny-jejich-uprednostnovani-pred-elektromobily-je-pry-problem/

 

S tím souvisí i připravovaná nová emisní norma  EURO 7, která má začít platit od roku 2025 a která prakticky již ani neumožní něco jako je motor na fosilní paliva vyrábět. Tedy umožní, ale kdo by jej kupoval za ty ceny, v kterých by byly započítány pokuty za překročené emise. 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/dalsi-norma-euro-prinese-nezamestnanost-jakou-jsme-nezazili-rika-sef-podnikove-rady-bmw/

 

Jak z toho ven? Těžko říci, někdo, kdo k tomu má podmínky (nemluvím zrovna jen o financích) a ochotu, koupí ten elektromobil, druhý dojezdí spalovák dokud to pojede, nebo pokud mu ho natvrdo nezakáží (totality tohle dělali, teď to opět začíná nastupovat), třetí přejde na hromadnou dopravu, další se z toho může picnout, nebo co já vím ještě.

Za starého režimu nebyly automobily, protože ten režim je nám nebyl schopen zajistit, teď mají být jen některé a dané automobily, protože jiné nám současný  režim nechce zajistit. Takže jednou za 18, podruhé bez 2 za 20. Nepoučíme se nikdy!!!

Upraveno od DušanV

Hýčkejte si svá auta, lepší už mít nebudete :D

Osobně nepropadám panice, Eu na co šáhne to podělá a jednou zjistí i omyl okolo elektromobility. Bylo to již v minulosti s úspornýma žárovkama - tenkrát plné rtuťových par a problematická likvidace. Pak ekopaliva a devatace přírody při jejich pěstování a také dovoz až z Brazílie. Dále upnutí na naftu a její vnucování Koncernem VW v USA a na to dojel taky. Takže se zase dal Koncer VW hlavou proti zdi a bude pouze dělat vše na elektřinu. Její nedostatek  a problémy s posilováním elektrických sítí zase přinesou netušené problémy. A pokud se počasí obrátí a místo oteplování bude ochlazování, tak to bude značná nevýhoda pro elektropohony. Dále nedostatek surovin na výrobu akumulátorů elektromobilů zase přivodí velké problémy. Nyní i Škoda nemá dostatek akumulátorů a nedaří se jí plnit plán výroby.

Také nechci auto plné digitální technologie a konektivita mě nezajímá. Stačí mi superodolný mobil a v něm mám vše co otřebuju a funguje i ve veteránu. Hlavně takto komplikovaná dnešní auta budou dobrá jen po dobu záruky.

Takže rád zůstanu u mých aut 1986 - 2008 a nic nového již nechci- tedy z výroby v Eu.

To jsi špatně pochopil - VW byl pouze první kdo se k přechodu na elektromobilitu přihlásil, ostatní v tom kurzu pojedou také a také se k tomu hlásí.

Pokud skutečně bude v platnosti norma Euro 7 od roku 2025 bude přechod dokonán.

To, že máš nějaké staré plechovky nemusí být zas taková výhoda - nějakým způsobem to určitě začnou regulovat - třeba nějakou daní navíc za stáří, převod na dalšího majitele, na palivo někde bylo psáno že i třeba vyšší poplatky za používání dálnic...

To je pravda že může nastat situace s zpoplatnění starších aut, ale až za delší dobu. Nyní v době Covidove to nehrozí a po ní bude lidstvo finančně zdecimovane a třeba venkov by to neakceptoval. Dále nyní Škoda prodává  80% aut u nás firemnim zákazníkům a pokud nyní vypadne tato skupina, tak je problém. V Číně prodala nyní pouze 800 aut a to je průser a nikdo neví jak to zlepšit.

  • Autor

Jo, @stanmar to vystihl pravděpodobně  velice dobře . Prostě politikové společně s jinými mocnými lidmi tohoto světa, otáčejí kormidlem dění. Osobně si myslím, že ekologie je jen pláštíkem skutečného záměru, ale budiž, pravdu nám na plnou hubu asi nikdo z nich neřekne a můžem si jen domýšlet.  Osobně dnešní mladé generaci nezávidím, začínající restrikce volného trhu a současná celosvětová  pandemická situace a z toho všeho pramenící další nevábné ekonomické perspektivy, no nic moc! 

Pravdu má možná i v tom, že sankce na dožívající spalováky mohou přijít kdykoliv a jakékoliv a vůbec je nemusí při tom zajímat nějaká covidová, nebo ekonomická situace obyvatelstva. Samozřejmě i kdyby žádné sankce nepřišli (jako, že stejně již nějaké postupně zavádějí), tak po 20-ti, max. 30-ti letech nám ty auta stejně fyzicky odejdou do věčných lovišť.

Né nadarmo Vaculík ze Světa motorů pravidelně opakuje, "kupujte, klasická auta, dokud jsou k mání". Ostatně příští speciál ze SM, se bude věnovat i tomuto tématu pomalu mizejících klasických automobilů. 

 PS: A nějaká všeobecně známá a dříve zavedená pravidla trhu a pravidla třeba nabídky a poptávky aj, pravidla v dnešní době stejně přestávají platit, svět se začíná řídit podle pravidel, kterým zavedená logika normálního občana moc nerozumí.

Lidi, kteří se nechávají strhnout pojmem ekologie, jsou jen oddaným nástrojem a prostředkem, k ovládnutí moci jinými. Ale tak to bylo vždy, je to i nyní a bude to tak i v budoucnu. Chudák Gréta je toho zářným příkladem.

 

 

 

Upraveno od DušanV

Něco přidám k těm černým scénářům :)

K té regulaci spalovacích motorů, to je snadné. Stačí uvalit daleko vyšší spotřební daň na benzín/naftu - samozřejmě centrálně od EU byrokratů. Řekněme pak litr za 100Kč? Nebo 250Kč? A je po individuální osobní přepravě a mobilitě. A samozřejmě s tím spojená likvidace automobilového průmyslu a navázaná nezaměstnanost, nepokoje...

To by bylo poslední rozhodnutí komise EU s tím zvýšením spotřební daně za pohonné hmoty. Tím by zdrazilo veškeré zásobování, veřejná doprava, potraviny a mnoho dalšího. Na chudsim východě by to vyvolalo totální odpor vůči EU a ještě větší tlak na odchod z toho blazniveho spolku.

před 39 minutami, Kuchar7 napsal:

Něco přidám k těm černým scénářům :)

K té regulaci spalovacích motorů, to je snadné. Stačí uvalit daleko vyšší spotřební daň na benzín/naftu - samozřejmě centrálně od EU byrokratů. Řekněme pak litr za 100Kč? Nebo 250Kč? A je po individuální osobní přepravě a mobilitě. A samozřejmě s tím spojená likvidace automobilového průmyslu a navázaná nezaměstnanost, nepokoje...

Tvl. - NE - NA - PO - VÍ - DAT

Nebo se toho někdo fakt chytí... :-)

  • Autor

TISKOVÁ ZPRÁVA Svazu dovozců automobilů Registrace vozidel v ČR za 1-2/2021 (výběr).

 

Registrace nových osobních automobilů poklesly za první dva měsíce letošního roku meziročně o 19%, v únoru pak o 15,5 %. Oproti loňskému roku se snížil počet nově registrovaných elektromobilů, počet osobních hybridních vozů se naopak zvýšil. Nadále roste zájem o vozy kategorie SUV. Meziroční pokles registrací jsme zaznamenali i v ostatních kategoriích s výjimkou autobusů.

 

Celkově registrace nových osobních automobilů poklesly oproti 1‑2/2020 o 19,25% (z 36 509 ks na 29 481 ks, tj. o 7028 ks). V únoru klesly meziročně o 15,48%.

 

Registrace vozů s alternativním pohonem stouply z loňských 2 804 na 3 244 vozidel. Počet registrovaných elektromobilů poklesl o 41% (z 594 na 349 ks), v samotném únoru o 44% (z 210 na 118 ks). Plug-in hybridní vozy vzrostly meziročně o 22% (z 362 na 441 ks), za únor pak o 63% (ze 127 na 207 ks).

 

Můj komentář:  To, že klesají počty registrací nových automobilů je známá věc, ale všimněte si, o kolik více klesají registrace elektromobilů, na druhou starnu hybridy meziročně rostly. 

Kompletní tisková zpráva je uložena v přiloženém souboru, kde je i odkaz na podrobné tabulky SDA a kde si zájemce může najít konkrétní čísla dle jednotlivých značek a typů aut, třeba i ty jednotlivé elektromobily, např. elektrických Škoda Enyaqů se u nás  v ČR za leden a únor 2021 zaregistrovalo celkem 6 kusů, el. Citigo 15 kusů.  Zajímavá čísla i vzhledem k tomu, že Škodovka nedávno avizovala, že má již na Enyaq  ověřený zájem na 30.000 kusů, i když tedy uznejme je to  celosvětové číslo. 

Prostě v globále to lidi nechtějí, ale jak diskutujeme výše, ona se nějaká cesta určitě najde. 

 

 

 

 

 

2021_03_tiskovka-2021-2.pdf

Upraveno od DušanV

Tento pokles byl dán i počasím, to zrovna neláká k nákupům ani v normální době. Ty prodaná auta jsou z objednávek z poloviny minulého roku a v tu dobu bylo ještě vše celkem OK. Situace se tedy v následující době značně zhorší, firmy silné v loni mají nyní zcela jiné starosti a lidi tuplem. Myslím že budem ještě zárat na ten budoucí propad. V mém okolí zrušilo nákup nového auta již několik lidí a jsou nyní velice opatrní něco kupovat.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.