DušanV Vloženo 19. Říjen 2022 Autor Sdílet Vloženo 19. Říjen 2022 (editace) Kdopak asi zadal vypracování zprávy neziskové společnosti Transport & Environment (T&E), kde se ve výsledku došlo k tomu, že EU musí více podporovat elektromobilitu, jinak nás Čína v tomto převálcuje ? Podle T&E by se EU měla tohoto cíle držet, postavit se proti jakýmkoli výjimkám pro syntetická paliva v automobilech, od roku 2025 odstranit systém měření emisí a využít fondy EU k urychlení rozšíření výroby elektromobilů. Je to neziskovka, takže pravděpodobně si tu výslednou zprávu studie někdo zadal a taky zaplatil, můžeme jen hádat kdo asi? https://www.auto.cz/eu-musi-vic-podporovat-elektromobilitu-aby-mohla-konkurovat-cine-uvadi-studie-146179?utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Editováno: 19. Říjen 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 19. Říjen 2022 Autor Sdílet Vloženo 19. Říjen 2022 Dnes, tj. 19.10.2022 v 20.05 hod na ČT 24 pořad se šéfem Škoda Auto a.s., Klausem Zellmerem, velká část se má věnovat i elektromobilitě, tak uvidíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 19. Říjen 2022 Autor Sdílet Vloženo 19. Říjen 2022 (editace) Avizovaný pořad skončil a co jsme se vlastně dozvěděli? Rozhodně to, že Zellmer za Škoda Auto a Saitz za Hyundai ČR, si jedou v nastavené rovině dle plánů EU, jedině Peleška za Toyota a Lexus ČR, měl tu odvahu nazvat věci pravým jménem a nejel jen jako dopředu nahraná hlásná trouba. Bylo poznat, že největší automobilka světa tj. Toyota je stále pragmatická a je nadále ochotna pokračovat ve výrobě dostupných a malých aut na fosilní paliva, jak Peleška koncem pořadu sám řekl. Peleška dále řekl, že v oboru automotive dnes zhusta nereflektujeme poptávku zákazníků, že poptávka je uměle regulována (emisní normy ?) a že by měla být větší flexibilita ve výběru druhu pohonu. Dále řekl, že dnes se v tomto oboru vidí a jedná hodně černobíle, tj. fosilní auta jsou vydávána za zlo a elektromobily jsou čisté dobro, což je dle něj hodně špatný úhel pohledu. Osobně dávám po dnešním TV pořadu Toyotě a její odvaze a názoru jedničku, Hyundai mně tak trochu zklamala, ale i tato firma se dle Saitze zatím nevzdává alternativ, jen dceřinná společnost od VW AG v zastoupení Klause Zellmera a její mediální kafemlejnek ohledně elektromobility mně ničím nepřekvapil, bohužel. Těch 70% elektromobilů z celkových výrobních kapacit v roce 2030 chtějí asi dosáhnou stůj co stůj. No uvidíme co na to privátní zákazníci? Editováno: 20. Říjen 2022, autor: DušanV 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Říjen 2022 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2022 (editace) Energetika, elektromobilita, snaha o bezemisní svět? Přiložený článek v odkazu od autorky Zuzany Kubátové, to vystihuje jednoznačně jednou větou, "Evropu prostě dohnala úporná snaha o co nejrychlejší snižování emisí", já dodávám, že se zlomila ta větev, kterou si EU pod sebou roky podřezávala. Dosti obsáhlý, analytický a na pochopení složitější článek, z kterého aspoň pro mne vyplývá, že vlastně nikdo neví jak z toho začarovaného kruhu ven, je to složitější, než se dosud prezentovalo a ani ta EU si s tím neví rady, ačkoliv svým způsobem si to sama z velké části způsobila. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-drahe-energie-nici-evropu-trh-je-rukojmim-paniky-a-manipulaci-217103#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Editováno: 20. Říjen 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 22. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2022 Úplně to nekoresponduje s tématem ale každopádně mi výsledek "protestu" udělal opravdu radost - tyhle aktivisti si nic jiného nezaslouží - inu to je tak, když si naprostá menšina chce svým křikem prosadit svůj názor bez ohledu na názor většiny... https://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-dokonale-vybehl-s-protestujicimi-kteri-se-prilepili-k-podlaze-jeho-muzea-a-ponicili-nekolik-vozu/ ( informace o těch idiotech byly i v jiných médiích, ovšem ne s tím rozuzlením jak to skončilo). 2 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 22. Říjen 2022 Autor Sdílet Vloženo 22. Říjen 2022 (editace) Mně by zase udělala radost tato zpráva, ohledně normy EURO7, pokud to tedy bude pravda. Diskutuje se o tom již delší dobu a na více místech, tedy že EURO7 nebude tak přísná, nebo nebude vůbec zavedena, jak bylo dopředu prezentováno. No předpokládám, že komise EU najednou osvícený rozum asi nedostala, spíše byla donucena tlakem okolností, ale i to je pro zastánce normální mobility částečná výhra. https://www.autoforum.cz/predstaveni/emisni-norma-euro-7-fakticky-nebude-eu-se-na-posledni-chvili-chytila-za-nos/ Editováno: 24. Říjen 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 23. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2022 Nemění to vůbec nic. Je blbost investovat do vývoje motorů s euro 7 když stejně už všechny evropské automobilky ohlásili přechod k elektrifikaci. Euro 7 prostě nedává smysl, tak jako tak už se spalováky vyrábět nebudou a je lepší narvat prachy do urychlení vývoje elektro vozů než rvát prachy na úpravu současných motorů, který budou stejně mít velmi krátkou životnost. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo 23. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2022 No já, jako amatér, bych řekl, že to mění dost. Minimálně ta "poslední vyrobená" auta nebudou zbytečně dražší a složitější... 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 24. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2022 (editace) To máš určitě pravdu, ale na druhou stranu to nemění ani nezpomaluje současný kurz, jak na první pohled příspěvek od Dušana může působit a navíc zase bych v tom hledal záměr EU. Je jednoduší nechat lidi koupit levnější auto se spalovákem a pak ho pravidelně dojit na zvýšených ekologických daní za jejich provoz než si vybrat jednorázově poplatek za nákup vozu, víš co aby bylo z čeho tu vyšší třídu která si nakupuje elektro vozy z čeho dotovat. Já bych EU ani tak nehejtoval za elektrifikaci, jako za jejich dotační systém pro tyto vozy. Myslím si že dotovat by se měla jen vozidla pro masový prodej a ne vozidla pro lidi co nemají problém 4x ročně vyhodit za dovolenou u moře čtvrt mega. Ono by to pak vzalo zcela jiný směr. Mě totiž nepřijde normální, že člověk který si jde koupit auto s cenou přes milion a dotujeme mu to člověk, který jezdí ve starý herce za 100 tisíc. Editováno: 24. Říjen 2022, autor: 15degren 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 24. Říjen 2022 Autor Sdílet Vloženo 24. Říjen 2022 (editace) Když se na tím tzv. dotováním, ať už ze strany od té tzv. lůzy směrem k bohatším, ale i naopak, se člověk zamyslí, tak těch příkladů by se našla celá řada (nejenom nějaké dotování nákupu elektromobilů, to je jen jeden příklad z mnoha). Přerozdělování existovalo, existuje a bude existovat a spravedlivé nebude pro všechny nikdy. Naopak, na rozdíl od @15degren je nějaké to přerozdělování u té elektromobility u mne to menší zlo. Větší zlo je to neustálé prosazování zelené politiky Green dealu (obzvláště v kontextu chování se jiných částí světa a jejich energetické, hospodářské, sociální, migrační aj. politiky), za pomocí umně skrytého, skoro totálního nařizování a regulace v oblasti mobility, co se může a co se již nesmí. Ano dělejme něco pro životní prostředí, ale ne takhle nesmyslným nařizováním bez důsledného promýšlení a s důsledkem nepředvídatelných škod pro stamilióny lidí, které si nikdo dopředu ani nedokázal představit. Jak se Evropa chová v posledních, řekněme dvou dekádách v tomto směru, se jí již začíná dnes vracet a to je jen začátek. Čert vem nakonec tu elektromobilitu, kdyby měla ve svém důsledku podstatný pozitivní vliv na lidstvo, ale zatím to vidím tak, že bude mít podstatný vliv ( a to se mnozí neshodneme vlastně jestli pozitivní nebo negativní) na Evropu, Severní Ameriku. Ostatní svět si zatím jede ve svých kolejích a já se jim ani moc nedivím. Editováno: 24. Říjen 2022, autor: DušanV 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 26. Říjen 2022 Autor Sdílet Vloženo 26. Říjen 2022 (editace) Tak už i největší automobilka světa tj. Toyota s vysokou pravděpodobností podlehla " svobodně regulovanému" trhu a uvažuje o přehodnocení /přebudování svoje podvozkové platformy pro elektromobilitu. https://www.novinky.cz/clanek/auto-toyota-udajne-prehodnocuje-svou-elektromobilni-strategii-40412636#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Editováno: 26. Říjen 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 28. Říjen 2022 Autor Sdílet Vloženo 28. Říjen 2022 (editace) Tak ve čtvrtek 27.10.2022 se členské státy dohodly na omezení prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035. Ačkoliv mnohá média to prezentují jako definitivní konec spalovacích motorů, tak tomu tedy není. Jednak musí EK v roce 2026 přinést revizi nastupujících opatření a dopady dosavadního vývoje a vůbec možnosti reality, tedy lze popř. i přepracovat a schválit změnu, no a pak se mají taktéž využívat bezemisní syntetická paliva, ale to odhaduji snad jen u dražších značek a typů aut např. Maserati, Lamborghini, Porsche, Ferrari, BMW apod., kde automobilky a kupci nebudou asi řešit cenu takových aut a cenu syntetických paliv. Zajímavé taktéž je, že automobilky, které budou aspoň ve 1/4 objemu výroby produkovat tzv. nízkoemisní a bezemisní automobily ( u dodávkových aut je to 17%), tak mají mít pokuty za emise ve zbytku produkce menší, než ostatní automobilky (není to tak trochu zametání konkurenčního prostředí)!!! Co mně u toho zaujalo, tak to bylo suverénní tvrzení hlavního vyjednávače za EP v tomto oboru a zároveň nizozemské Europoslance Jana Huitema, že přijatá opatření nám zlevní nákupy nízkoemisních aut ??? Tak na to jsem tedy opravdu zvědavý, asi pan Europoslanec ví více, než spousta odborníků z oboru, co predikují další zdražování bateriových zdrojů (i kvůli stále rostoucí poptávce), nebo má v záloze revoluční baterii bez potřeby vzácných a těžkodostupných prvků, nebo prostě mluví nesmysly. https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/konec-spalovacich-motoru-eu-se-shodla-na-omezeni-prodeje-od-roku-2035/2277617 Editováno: 28. Říjen 2022, autor: DušanV 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 30. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2022 (editace) @DušanV Nevím proč si tím pořád necháš zvedat krevní tlak. Ty lidi netuší ani jak ta baterie vypadá. Jsou to humanitně založení lidé, kteří technice absolutně nerozumí. Šetři si kardiovaskulární systém na kolo za 13 let budeš to potřebovat, až ty kokoti vyhodnotí, že jde vše podle papírového plánu. On je totiž nářek plebsu nebude zajímat. V té době mu už nejspíš ani nebudou rozumět, protože takový lidé se do té doby vyvinou v nový živočišný druh s jiným jazykem, který sice bude znít stejně, ale význam slovní zásoby bude naprosto jiný, už teď jsou vidět zásadní změny v lidském vývoji :-D Editováno: 30. Říjen 2022, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 31. Říjen 2022 Autor Sdílet Vloženo 31. Říjen 2022 Úvaha, jak případné zmírnění emisní normy EURO7 pomůže životnímu prostředí. Svoji logiku to má. https://finmag.penize.cz/politika/437672-emisni-paradox-jak-zmirneni-normy-euro-7-pomuze-zivotnimu-prostredi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=826561&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=826561&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=Sc1mgXZNS7W-202210311752&dop_id=18316887 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 5. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 5. Listopad 2022 (editace) Jak tak člověk neustále brouzdá kolem tématu elektromobility, tak se občas dozví až neuvěřitelné věci. Např. článek v časopisu Automobil č. 11/2022 o opravách trakčních akumulátorů elektromobilů Renault. Jednak mně překvapilo, že ve střední a východní Evropě existuje zatím jen jeden, jediný servis (v Polsku) zabývající se opravou baterií elektromobilů Renault, tedy pro Česko, Polsko, Slovensko, Estonsko, Litvu, Lotyšsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko. Promítněme si jen to, že jen Renaultů ZOE bylo doposud vyrobeno 300.000 kusů. Ale hlavně mně nemile překvapila další informace, cituji: "Pokud vlivem nehody dojde k jakémukoliv poškození masivního bloku akumulátoru, jež by mohlo mít vliv na zvýšený tlak v některém článku uvnitř, vůz se již neopravuje a je odepsán. Stejně jako v případě, kdy při dopravní nehodě explodují vzduchové vaky." Možná se autor spletl a místo odepsání vozu mělo být napsáno jen odepsání baterie, ale i tak, pokud vezmeme tu méně likvidační variantu, tak je jasně řečeno, že při nehodě, kdy nám vystřelí jakýkoliv airbag, tak musíme minimálně celou baterii odepsat, což je dnes hodnota cca 400.000-500.000,- Kč, někde i více. Jelikož mimo nějakých šrámů na parkovišti a nehodách při popojíždění v koloně některý airbag vystřelí skoro vždycky, tak to znamená, že cca při každé o trochu větší, než malé nehodě elektromobilu je dle autora elektromobil (podle mne jen baterie) na vyhození!!! No to je dle mne absolutní negativum elektromobilu, o kterém se doposud vůbec moc nemluvilo a pochybuji, že to takhle bezpečnostně nastaveno má jen Renault. To je tedy Green deal v přímém přenosu jako prase, omlouvám se za to přirovnání, ale prase není sprosté slovo, takže doufám, že to moderátor nebude mazat. :-( Editováno: 5. Listopad 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo 5. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2022 Dobrý, zajímavé je i toto: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/uz-i-nemci-pochopili-ze-elektromobily-neprinesou-zadnou-ulevu-emisi-co2-kvuli-nim-dramaticky-pribude/ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 7. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 7. Listopad 2022 Že by se jednotlivým členům Evropské komise taky někdy občas "rozsvítilo", nebo je to jen zastírací manévr? Aspoň o tom mohou svědčit slova komisaře pro vnitřní trh Thierry Bretona: „K výrobě všech elektromobilů, které nahradí konvenční auta, budeme do roku 2030 potřebovat 15krát více lithia, 4krát více kobaltu, 4krát více grafitu a 3krát více niklu,“ řekl Breton a dodal, že potřeba bude také o 25 % více elektrické energie. Nic z toho EU nemá, elektřiny je už teď málo a s odstavováním stabilních zdrojů typu jaderných a uhelných elektráren jí rozhodně nepřibude. Nakonec řekl toho podstatně více viz. odkaz. https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu-uz-ted-couva-od-planu-zakazat-spalovaci-auta-v-roce-2035-je-to-uz-vic-k-placi-nez-k-smichu/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 9. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 9. Listopad 2022 (editace) Plány automobilek na ukončení spalovacích motorů AUDI - Do roku 2033 bude intenzivně utlumovat nabídku spalovacích motorů BMW - V roce 2030 bude mít polovinu nabídky čistě elektrickou CITROËN - Téměř celá modelová paleta je již nyní elektrifikovaná, trend bude pokračovat CUPRA - Cesta zahájená Cuprou Born bude pokračovat. Značka bude plně elektrická a zároveň sportovní DS - Od roku 2024 bude uvádět jen čistě elektrické modely FIAT - Stane se čistě elektrickou značkou do roku 2030 FORD - OD roku 2030 se americký výrobce v Evropě zcela odkloní od spalovacích motorů HYUNDAI - Ukončení spalováků ohlásila korejská značka na rok 2035 JAGUAR - Čistě elektrická značka již od roku 2025 KIA - V roce 2030 chce mít značka 50 % portfolia elektrického MAZDA - V roce 2040 by měly elektrické vozy činit 40 % evropských prodejů MERCEDES-BENZ - Od roku 2030 už nechce stuttgartská automobilka v EU uvádět na trh spalovací motory MG - V Evropě vidí budoucnost zejména v elektromobilitě, kromě stávajících dvou modelů chystá i elektrické kombi MG5 Electric velikosti Golfu MINI - Čistě elektrickou značkou se stane v roce 2030 NISSAN - Jeden z pionýrů elektromobility své plány zatím moc konkrétně neuvedl OPEL - Plně elektrická značka od roku 2028 PEUGEOT - Už od roku 2024 bude mít každý model čistě elektrickou variantu POLESTAR - Čistě elektrická značka od samého počátku PORSCHE - V roce 2030 bude mít 80 % nových vozů elektrický motor. Model 911 chce udržet spalovací motor a sází přitom na syntetická paliva RENAULT - Do roku 2025 chce představit dalších minimálně 6 čistě elektrických aut SEAT - Má prý sice "ambiciózní plán elektrifikace", ale do roku 2025 nechystá žádný elektromobil ŠKODA - Konkrétní datum odklonu od spalováků nepadlo, v roce 2030 chce mít ve svých prodejích 50-70% podíl elektrických aut TESLA - Od počátku čistě elektrická značka, spalovací motory jsou zde sprosté slovo TOYOTA - Mezi elektromobilní značky se zařadila až letos modelem bZ4X, v plánech sází i na vodík (model Mirai) VOLKSWAGEN - Se spalovacími motory chce nadobro skončit v roce 2033 VOLVO - Přestup na čistě elektrický pohon proběhne u všech modelů do roku 2030 Zdroj: ADAC No uvidíme kolik, kdy a co z toho bude pravda? Že by ten trh a zájem zákazníků byl až tak mimo a nehledělo se již vůbec na něj? Editováno: 9. Listopad 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 10. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2022 @Dixik2 umíš také napsat svůj názor, anebo je u tebe maximum pouze dávání mínusů příspěvkům v tomto tématu? 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 10. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 10. Listopad 2022 (editace) No Dixíka2 asi zas tak moc nepotěší (předpokládám dle té neustálé palby mínusů, že je to zanícený příznivec Green dealu a vůbec ekologie jako takové), dnes Evropskou komisí zveřejněný návrh nové normy EURO 7, která by po schválení členskými zeměmi a Europarlamentem měla platit od roku 2025. Benzínových motorů se zas až tak nedotkne (zaplať pánbůh aspoň za to), to diesely budou muset něco srazit na oxidech dusíku. Dokonce jsou v té normě zahrnuty i nějaké ty emise prachových částic z otěru brzd a pneumatik, takže pozor vážení ekologové u těžkých elektromobilů, i na ty může třeba v budoucnu dojít nějaká pokuta za překročení nadměrného odírání pneu. No, není lepší se na to úplně vykašlat a přejít třeba na kolejovou dopravu, nebo na něco jiného tzv. čistšího, tak jak si to pravděpodobně přejí naši "nahoře vyvolení". Aby člověk měl pomalu strachu si někde na veřejnosti upustit "ducha" a nebyl za to popř. emisně sankcionován. Třeba skot už někteří pomatenci chtějí vybít (a to jsou nejvyšší představitelé jednotl. států), prý jim vadí, že se krávy nedokáží emisně udržet na uzdě. :-) https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/emisni-norma-euro-7-je-na-svete-benzinovych-aut-se-nedotkne-naftova-to-ale-budou-mit-tezsi Editováno: 10. Listopad 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 10. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2022 V 31. 10. 2022 na 19:01, DušanV napsal: Úvaha, jak případné zmírnění emisní normy EURO7 pomůže životnímu prostředí. Svoji logiku to má. https://finmag.penize.cz/politika/437672-emisni-paradox-jak-zmirneni-normy-euro-7-pomuze-zivotnimu-prostredi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=826561&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=826561&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=Sc1mgXZNS7W-202210311752&dop_id=18316887 To je nereálné jen o pár tisícovek a funkční 200 tkm hlídat destičky i pneu, to je scifi. Snad to někdo moudrý tu Euro 7 zruší https://www.novinky.cz/clanek/auto-evropska-komise-navrhla-emisni-normu-euro-7-auta-ma-zdrazit-nejvyse-o-tisicikoruny-40414205?utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 11. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2022 Tušit mohou 😀 https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-cesko-malacek.A221111_045028_automoto_fdv Jejich plán v 2025 vyrábět 1,5 mil aut jim také neklapne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 11. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2022 (editace) před 21 hodinami, DušanV napsal: Dokonce jsou v té normě zahrnuty i nějaké ty emise prachových částic z otěru brzd a pneumatik, takže pozor vážení ekologové u těžkých elektromobilů, i na ty může třeba v budoucnu dojít nějaká pokuta za překročení nadměrného odírání pneu. No, není lepší se na to úplně vykašlat a přejít třeba na kolejovou dopravu, nebo na něco jiného tzv. čistšího, tak jak si to pravděpodobně přejí naši "nahoře vyvolení". Jako že při jízdě po kolejnici nevzniká otěrový prach ze tření mezi kolejnicí a kolejí? To máš všude kde probíhá nějaký pohyb. Zrovna bod o pneu a brzdách tě může nechat ledově klidným. To že ti auto z továrny vyjede na dřevěných špalkách a s destičkami z okvětných lístků snadno vyřešíš jejich výměnou v servisu. Už dnes máš brzdové destičky ekologické a méně ekologické, které jsou různě tvrdé a různě špiní disky. Nemají šanci uhlídat, jestli pořád brzdíš fialkami potom co auto opustí fabriku a ani to nemají šanci vymáhat... zatím. Já bych se třeba ani nezlobil za možnost nechat si dodat vůz bez brzd a bez kol. Co si budeme, stejně ty gumy nejsou nic závratného a třeba kdyby dodali kolo i bez těhlice, tak konkrétně u koncernu bych sáhl např. po slabší verzi TSi než po silnější, která zbytečně žere a do té slabé nejdu jen proto že nechci řešit poddimenzované a věčně vibrující kotouče. Editováno: 11. Listopad 2022, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo 11. Listopad 2022 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2022 (editace) Pustím se na pro mne tenký led. U těch kolejnic, kdyby to byl "ocelový prach", tak si myslím, že ten je snáze odbouratelný v přírodě než guma nebo zbytky těch destiček. Editováno: 11. Listopad 2022, autor: panet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 11. Listopad 2022 Autor Sdílet Vloženo 11. Listopad 2022 (editace) @panetMyslím si, že můžeme být v pohodě, co se týče nějakého kovového otěru z kolejnic. Veškerý otěr stejně časem zoxiduje a v přírodě se železo/železité rudy nachází v ohromném množství všude. Fe je přirozený prvek v celém vesmíru (viz. nálezy železitých meteoritů), dokonce se přirozeně nachází v lidském těle, potažmo v krvi, na rozdíl od toho plastu, gumy apod. Pokud by přesto někteří zelení fanoušci poukazovali na jeho přílišnou škodlivost a chtěli nějaké jeho omezení, tak snad bych jim jen doporučil se odstěhovat do jiné dimenze nebo jiného vesmíru, pokud něco takového vůbec existuje. Na druhou stranu ani toto by mně od nich moc nepřekvapilo, nad některými jejich požadavky zůstává rozum stát. Nechal bych jim všechny ty jejich vymyšlenosti platit z vlastní kapsy, ono stačilo když jim zhasli a vypnuli topení v tom Porsche muzeu, když se tam docela nedávno přilepili na zem a ještě požadovali svítit, topit a přenosné WC k tomu. Ne, opravdu tyhle příliš horlivé lidi a taktéž horlivé politiky se k tomu hlásící a toho využívající nemám rád a neskrývám to ani trochu. Editováno: 11. Listopad 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.