Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

4 hours ago, 15degren said:

 

 

Když se podíváš na plány škodovky, tak dle mého názoru, se smířili s politickým směrem a přizpůsobují se měnícímu trhu. Jak jinak si vysvětlit současnou cestu pro VW group? Automobilky se zcela evidentně přeorientovávají na menší sériovou výrobu s vysokou marží.

no on jim nic jiného nezbyde než se přeorientovat, protože když se podíváš, co se vyrábí v číně, tak tam je tolik elektromobilů za mnohem dostupnější ceny, že už teď těm evropským automobilkám možná ujel vlak. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, virtual napsal:

Aktuálně je společnost dost citlivá, viděl jsi, jak reagovaly žluté vesty, a to nebyly problémy s ostatníma energiema. Reálně pak hrozí, že buď byrokraty vynese dav na vidlých, nebo budou volit nejhorší populisty, tak se ostatně dostal k moci Hitler a pomalu se to ukazuje i u nás...

BTW To, že se nasypalo moře peněz neznamená, že z toho bude užitek. Pokud zákazníci nebudou kupovat elektroauta, automobilky nebudou vydělávat, lidi nebudou mít práci (ani ty auta) a politici (potažmo firmy a rozpočty států) z toho užitek mít rozhodně nebudou.

Jasně, ale já tam nikde netvrdím, že to všechno je správně a tak by tomu mělo být. Mně osobně to zrovna není po chuti. No a to žluté vesty řádily kvůli pár centům. Teď je situace daleko horší a je nějaký podezřelý klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, 15degren napsal:

...Automobilky se zcela evidentně přeorientovávají na menší sériovou výrobu s vysokou marží. Takže automobilky vydělávat budou, ale budou živit desetinu populace než nyní...

Pokud by vedení nebyli bezpáteřní fanatici ale realisté, napadlo by je, že takový model může fungovat třeba u Bentley nebo Range Roveru. Nedovedu si představit, že VW, Dacia nebo Škodovka bude úspěšně prodávat třeba desetinu původních prodejů, navíc pouze drahé, exkluzivní modely.

@DušanVTa strategie je známá už nějakou dobu (nejde jen o PHM, nýbrž o fosilní paliva obecně), ovšem jde se na to opět "po evropsku", tedy zdanění není podle emisí či dopadu na životní prostředí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 10. 2022 na 9:56, 15degren napsal:

 

A máš k této informaci nějaký solidní zdroj? Já už toto slyšet nebo četl vícekrát, ale podle mě je to fake.

Nepopírám že mezi E0 a E6 je obrovský rozdíl v emisích, ale vzduch to určitě čistit podle mě nemůže.

Já jsem sice psal o aktivistech a ty sis z toho vybral jen tohle, ale budiž.

V roce 2019 požádal Auto Motor und Sport o spolupráci firmu Emissions Anylytics.

Ta se specializuje na měření emisí.

Provedla ve Stuttgartu měření pevných částic u 4 aut, která má AMS v dlouhodobých testech a které splňují normu Euro6d-Temp (diesely BMW 740D, Citroen C5, Kia Optima a VW Tiguan).

Při 3 km trase auta vypouštěla míň pevných částic než jich nasála ze vzduchu po celou dobu od studeného startu.

Při 30 km trase, kdy už došlo ke spuštění regenerace na 6 km bylo pevných částic víc, po 24 km míň.

Při trase 300 km probíhaly regenerace celkem 15 km, ale na 285 km motory vzduch čistily.

AMS.jpg

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 10. 2022 na 22:39, Tonda-B napsal:

Podle všeho v 2017 měřili NOx

https://www.auto-motor-und-sport.de/test/nox-abgastests-realbetrieb-strassenverkehr-neuwagen-testverfahren/
EN: https://topgear-autoguide.com/category/traffic/auto-motor-und-sport-measures-real-nox-emissions-from-new-cars1607713635
 

A v 2019 potom CO2
https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

 

EDIT: Ale tím pádem to očividně není samotnou normou EURO. Ale vidím tam jeden zásadní problém, jednak to ze čistí vzduch platí jen pokud se neregeneruje filtr + se zaměřují na počet, ne hmotnost (množství) těch částic v druhem testu.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nebýt norem EURO, tak pravděpodobně nic nenutí automobilky používat systémy, které ve spalovacích motorech snižují škodliviny, takže důsledkem těchto norem  je někdy za určitých okolností a podmínek i ta tzv. pračka vzduchu v dieselu.

Mně spíše  nejde tak trochu na rozum, to volné vypouštění většího množství sazí (uhlíku, pokud je to tedy jen uhlík) do volného prostoru při regeneracích GPF a DPF, ale na druhou stranu to bychom se mohli bavit i o těch zvýšených emisích z pneumatik u podstatně těžších elektromobilů, nebo i o prachových částicích  brzdových obloženích spalovacích aut, které neumějí tak účinnou rekuperaci  při povolení pedálu akcelerace jako některé elektromobily. Každý vývojový stupeň mobility (fosil kontra elektro) má svoje výhody a nevýhody, jen mně nebere, že se k zavádění a prospěchu elektromobility používají  jen ta "určitá a správná  fakta a argumenty", čili k obrazu a prospěchu svému,  kolikrát  nehledíc  a pomíjejíc další možnosti již zavedených alternativ.

Editováno: , autor: DušanV
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@virtualevidentně si myslí že plánovaný model fungovat bude, jinak by na něj nepřecházeli. Čas ukáže, taky si myslím že s nejvyšší pravděpodobností VW group jako takový skončí, možná zůstane jen jedna  značka s menšími továrnami v reichu. Z toho důvodu jsem byl proti s anti covidem pro škodovku a jsem i proti tomu aby se jim dávala podpora na energie. Je to aktuálně zdravá firma, která takové krize přežije, nevidím důvod kvůli tomu zadlužovat běžné lidi, obvzlášť pokud výhledově plánují prakticky zrušit nebo značně omezit výrobu. Dojme kravku dokud není mrtvá, když už jí majitel plánuje zabít.

 

@DušanV No ty emise od pneumatik a obložení jsou celkem zajímavé, už teď je evidentní že se na tom to poli připravuje další ekologická křížová výprava.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, 15degren napsal:

 

@DušanV No ty emise od pneumatik a obložení jsou celkem zajímavé, už teď je evidentní že se na tom to poli připravuje další ekologická křížová výprava.

Ale o tom jsem v sobotu psal, že aktivisti nikdy neskončí, že nikdy nemají dost a že výsledkem jsou extrémy, které už nám škodí.

1000 něčeho je moc, je třeba uzákonit 800. Až bude uzákoněno 800, budou chtít 250, pak 50 pak nulu.

Jenže přechod z 1000 na 800 moc nestojí (jako přechod na Euro2, který ovlivnil cenu motoru a příslušenství o necelých 10% a zlikvidoval 80% škodlivin), ale přechod z 250 na 50 bude stát ohromné vývojové náklady a nárůst cen aut a pak se zjistí, že 50 něčeho vyprodukuji i když jedu na kole...

Můžeme jít od aut jinam, protože jejich práce je vidět všude kolem.

BLM: Proč by se měl občan A omlouvat občanu B za to, co občan C kdysi provedl občanu D? To je nesmysl jak z pohledu práva tak obecné logiky. Ale omlouvá se a klečí se. Proč? 

LGBT+: Pokud si to někdo přeje a najde dost šíleného chirurga ať se nechá přeoperovat třeba na lesního skřítka. Nic proti tomu nemám.

Jenže na pochody této komunity musí ze svých daní přispívat i ti, které to nezajímá. Proč?

atd.

atd.

atd.

Těch věcí se zmocnili aktivisti a skvěle se tím živí.

Jsou to oni, kdo vždycky politiky, Brusel a příslušné organizace dotlačí někam, kde už pokračování nedává smysl, ale oni přece nezavřou krám a nepůjdou dělat něco užitečného.

Nikdo je nevolil, za nic neodpovídají, ale zasahují do všeho.

Jak se jim ubránit? Nevím.

Editováno: , autor: Tonda-B
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Loni to zkusil Michael Haberland z klubu Mobil in Deutschland.

Podal u správního soudu žalobu proti systematickému osekávání automobilové dopravy tvořením dalších nesmyslných cyklopruhů.

Podpořil to videosekvencí, kde v Mnichově na kampingové židličce sedí uprostřed cyklopruhu a kde si v klidu přečetl noviny a vypil kávu - nikde žádný cyklista, když vedle popojíždí kolona aut...

Nevím jak dopadl, ale právníci se domnívali, že mnoho šancí žaloba nemá.

A město schválilo vybudování dalších 73 km cyklostezek a zrušení 6000 parkovacích míst.

V Praze na tom nejsme jinak - říká se tomu zklidnění dopravy.

Ano, ale je to takový klid jako na hřbitově - nic se nepohne...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Tonda-B napsal:

Ale o tom jsem v sobotu psal, že aktivisti nikdy neskončí, že nikdy nemají dost a že výsledkem jsou extrémy, které už nám škodí.

 

Těch věcí se zmocnili aktivisti a skvěle se tím živí.

Jsou to oni, kdo vždycky politiky, Brusel a příslušné organizace dotlačí někam, kde už pokračování nedává smysl, ale oni přece nezavřou krám a nepůjdou dělat něco užitečného.

Nikdo je nevolil, za nic neodpovídají, ale zasahují do všeho.

Jak se jim ubránit? Nevím.

Už i ikona zelených aktivistů Greta Thunbergové orodovala u Němců za zachování jaderné energetiky. Zdá se tedy, že  když někomu teče do bot, tak je i ta hnusná, nebezpečná jaderka dobrá. Nebo dokonce  i jí už hrozí v zimě málo tepla a světla? No i aktivista je jen člověk a má přirozený strach z umrznutí, ale měl by taky u toho veřejného přemýšlení trochu myslet.... 

 

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-greta-thunbergova-poradila-nemcum-at-se-drzi-jadra-40411333#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Greta se taky "nemá za co stydět", ale souhlasím, někteří Němci si stále melou svoji, např.  když bývalá předsedkyně Zelených Simone Peterová, která nyní pracuje pro Německou federaci pro obnovitelné zdroje energie,  namítá, že komentáře Thunbergové „nedávají smysl, protože jaderné elektrárny již nejsou užitečné a používají ruský uran“. Já bych jí připomenul, že i ta Čína, co Němce zásobuje články na jejich elektromobilitu je taktéž  v podobném ranku zemí jako je Rusko, ale asi i zde bližší košile než kabát. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, panet napsal:

Problémem v tomto případě (kupodivu) není Greta, ale vypatlanost vedoucích Němců, to už se slušně ani napsat nedá...

Ano.

Od roku 2002 pracují Němci s příslovečnou důkladností na devastaci energetiky cestou Energiewende.

Jejím obsahem je postupné vypínání stabilních zdrojů a jejich nahrazování zdroji nestabilními.

To si vynutilo zálohování plynovými elektrárnami, aby měli proud když nesvítí a nefouká.

Tím krásně nahráli Putinovi, který toho ochotně zneužil.

No a překlopením EW do New Green Dealu dokázali dostat do problémů celou EU.

Když na jaře loňského roku začaly rychle růst ceny energií, měli jedinou odpověď - ještě to urychlit.

No a v souvislosti s letošním únorovým zahájením války na Ukrajině a schvalováním dalších a dalších balíčků sankcí vystoupaly ceny energií do oblak.

Příčinou není válka na Ukrajině. Ta to jen celé zhoršila.

Ale EW a NGD. Těch je třeba se zbavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaregistrovali jste někdo, že jak se dříve u automobilů platil příplatek za automatickou převodovku, tedy oproti obyčejnému manuálu, tak dnes je tomu např. u BMW M2 úplně naopak, prostě připlácíte za jednodušší a výrobně lacinější manuál.  Příčinou jsou opět  emise a poplatky za ně, i když tak nějak nepřímo. Tedy ne, že by emise u manuálu byly vyšší než u automatu, stále je to většinově naopak, ale každá verze automobilu se musí emisně testovat a to stojí peníze. To automobilky raději omezují tu dřívější pestrost nabídek různých verzí motorů a převodovek a jejich kombinací a oblbují nás množstvím nabídek typu pouťových cinkrlátek,  jako jsou tzv. tuningové polepy, spoilery, vícebarevné kombinace laků, různé disky kol, oplastované lemy  blatníků, no a my jim to žereme, taky co nám nakonec zbývá.  Dovolil jsem si zde dát výňatek z článku, ohledně toho dražšího manuálu.

 

"V cenách aut - a není to zdaleka jen případ „manuální” M2, to je jen čistý obraz téhož - prostě dávno neplatíte jen cenu techniky + marži nebo cokoli pochopitelného, platíte do značné míry to, co si vymyslela EU. Platíte odpustky za plyn jménem oxid uhličitý, platíte investice do elektromobility, platíte tisíc a jednu věc, o které ani nevíte. A pokud se vám nyní derou do hlavy myšlenky, zda to náhodou s cenami elektřiny není podobné, bingo, je. Je to podobné i v řadě dalších věcí, kde si EU dala za cíl dirigovat nedirigovatelné a deformovat trh směrem k tomu, co považuje ideologicky za správné. Auta s manuálními převodovkami to odnesla tak trochu mimochodem, to nebyl cíl, je to kolaterální následek. Právě ten ale ukazuje, v jak zdeformovaném prostředí žijeme a za co všechno - obvykle nevědomky - platíme."

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/tucny-priplatek-za-primitivni-manualni-prevodovku-u-bmw-ukazuje-jak-zdeformovane-jsou-dnes-ceny-aut-v-eu/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

„Díky bohu jsou země, které nejsou tak hloupé jako Německo“ - tohle je název článku na webu Echo24.cz a i když je to vlastně tak trochu reklama na koupi knihy "Proměny života" tak to ukazuje, že čím déle, tím více, se nad "politickým" směrem nazývaným "Green deal" ohrazují i odborníci v oboru  vědeckých disciplín, co mají co společného s klimatem. A že jich tedy je stále více a více.

 

https://echo24.cz/a/SQJb3/rozhovor-kniha-promeny-zivota-profesor-vahrenholt-dikybohu-jsou-zeme-ktere-nejsou-tak-hloupe-jako-nemecko?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=S2IXsfk7RT1-202210140532&dop_id=18129347

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Video o nevýhodách elektromobilů a to od skutečného  majitele 2 elektromobilů, který má s nimi najeto přes 65.000 km.  Takže není to žádný novinář, co testoval elektromobil jeden týden, nebo s ním absolvoval jednu cestu do Chorvatska a nemohl vypůjčený automobil a jeho vlastnosti moc cupovat,  neboť jinak by si  možná příště  s autem  od stejného výrobce tzv.  ani nevrzl.   A nebojte, pokud udělá někdy komplexní video i o výhodách elektromobilu, tak to sem dám taky, aby to bylo vyvážené. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=WMnHhC99Ing&ab_channel=AkceleraceElectric

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle chlapík a jeho přístup k elektromobilitě se mi  líbí. Nikoho nikam netlačí, nic nevnucuje, popisuje jen svoje zkušenosti a sám o sobě říká "Jsem odpůrcem masové elektromobility, jsem za, aby si každý mohl vybrat dle svého". Je to vlastně ten samý autor videa, jako můj předchozí příspěvek, alias jeho Youtube kanál "Akcelerace Elektric" a jeho cesta elektromobilem z Prahy do Mnichova, bez emocí, v klidu  a skoro polopatě vysvětluje, jak se věci mají . Jaký to rozdíl třeba  oproti Youtube kanálu "Elektro Dad", tam mi to přijde z části jako hlásná trouba zelené politiky EU, kde skoro neexistuje negativní aspekt elektromobility, tady je to normální uživatel elektromobility. Klidně řekne do videa (projděte si jeho kanál), že cca 20% jízd elektromobilem ho štve, prostě sejdou se u něj  v daný čas a v daném místě podmínky, kdy by raději použil auto na fosilní palivo. 

 

PS: Brouzdal jsem u něj na kanále dnes skoro celý den a že tam toho tedy je a dalo se z toho hodně tzv. "vyčíst", tedy vlastně zhlédnout.  Pro mne to přineslo rozhodně více, jak všechny ty testy a recenze elektromobilů od  některých, znalých "odborných novinářů".

 

https://www.youtube.com/watch?v=L2r2GHXvShA&ab_channel=AkceleraceElectric

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektro dad je totalny fanatik, ktory neakceptuje iny nazor nez len ten svoj. Jeho videa nema zmysel pozerat, pretoze s jehou objektivnostou je to velmi zle.

 

Najviac ma zdvihol zo zidle, ked v jednom YT videu zahlasil, ze ku kazdemu rodinnemu domu patri fotovoltaika a elektroauta. Kto to tak nema, tak je vlastne luza ;)

 

Druhykrat zdvihol ma zo zidle, ked vyhlasil, ze kto nie je energeticky sebestacny, tak podporuje RU-UA vojnu. Akurat zabudol dodat, ze on je energeticky sebestacny len "financne", tzn. v lete predava prebytky do siete a v zime ich zase nakupuje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 10. 2022 na 19:59, deto napsal:

Elektro dad je totalny fanatik, ktory neakceptuje iny nazor nez len ten svoj. Jeho videa nema zmysel pozerat, pretoze s jehou objektivnostou je to velmi zle.

 

Najviac ma zdvihol zo zidle, ked v jednom YT videu zahlasil, ze ku kazdemu rodinnemu domu patri fotovoltaika a elektroauta. Kto to tak nema, tak je vlastne luza ;)

 

Druhykrat zdvihol ma zo zidle, ked vyhlasil, ze kto nie je energeticky sebestacny, tak podporuje RU-UA vojnu. Akurat zabudol dodat, ze on je energeticky sebestacny len "financne", tzn. v lete predava prebytky do siete a v zime ich zase nakupuje. 

 

A má vlastně pravdu. Už to že nebydlíš ve vlastním baráku znamená že jsi lůza.... Co si budeme namlouvat. Lůza je furt lůza i když to jezdí v autech, taky se řadím mezi lůzu.

Energeticky soběstačný jsou už dnes baráky celoročně, ale jsme zpět u finanční náročnosti.

Nakonec má ale bohužel pravdu. On samozřejmě razí názor že lůza by neměla mít právu jezdit v osobních vozech pro vlastní potřebu. Takový názor obecně panuje u vládců EU, proto je směr jaký je. 

Jak jsem již psal, pro nás tohle znamená konec osobní mobilní dopravy a nemáme šanci to změnit. Kosty byly vrženy.

 

Já se na tom snažím najít aspoň něco pozitivního a to se taky najít dá. Nebudeme otroky nálad východních Arabských princů a diktátorů. Až po roce 2030 nedosáhnu na osobní mobilitu, bude mi už táhnout na 50 a život budu mít víceméně za sebou (dle geneticky predispozice se výrazně přes 50 nedožiji).

Problém to bude hlavně mladé generace, ale ta už v tom světe bude vyrůstat a nebude to vnímat tak negativně jako naše generace, která je odkojena na osobní mobilitě a spalovacích motorech. Svět se neustále mění a drtivou většinu času tu osobní vozy nebyly a zase jednou nebudou. Každému kdo se na to střízlivě podívá objektivně, musí být jasné že ten to stav kdy každý víkend migruje sem a tam 10M lidí za zážitky na rozloze 80K km2 tam a zpět stovky km není prostě udržitelný a je jedno jestli se bavíme o elektro vozech nebo spalovacích motorech.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, 15degren napsal:

A) Já se na tom snažím najít aspoň něco pozitivního a to se taky najít dá. Nebudeme otroky nálad východních Arabských princů a diktátorů.

B) Problém to bude hlavně mladé generace, ale ta už v tom světe bude vyrůstat a nebude to vnímat tak negativně jako naše generace, která je odkojena na osobní mobilitě a spalovacích motorech. Svět se neustále mění a drtivou většinu času tu osobní vozy nebyly a zase jednou nebudou.

ad A: Nebýt závislý na princích nebo Putinovi je sice fajn, ale výměnou  za to získáme závislost na Číně, která  

         většinu kobaltu a lithia vyrábí z vytěžených a k nim přivezených rud z Afriky a Jižní Ameriky.

         Tomu se ale spíš říká z deště pod okap než že je to něco pozitivního.

ad B: Touha po svobodném a volném pohybu je stará jako lidstvo samo.

         Jedním z převratných milníků byl vynález spalovacího motoru, který otevřel pro cestování zcela jiné 

         obzory.

         Zpočátku byl tento způsob dopravy vyhrazen bohaté klientele. Ale s pásovou výrobou a rozpuštěním 

         nákladů na vývoj a výrobu  

         do rostoucího počtu vyrobených kusů se automobily staly dostupné širokým vrstvám obyvatel.

         Jaký můžeme mít důvod se k tomu obrátit zády a chodit zase pěšky nebo jezdit na kole?

         Že se politici nechali zelenými aktivisty zbláznit a ve jménu záchrany planety poschvalovali nesmysly? To 

         mi nepřipadá jako

         rozumný argument. Ano, svět se mění, ale proč by to mělo být k horšímu?

         Člověk vynalezl ledacos - kostkový cukr, lodní šroub, knihtisk, silonky, šicí stroj, televizi, teploměr, telefon,

         mikroskop, počítač atd.

         atd. - To se toho vzdáme až se zase další magoři usnesou, že to škodí planetě?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tonda-B

A:

Já tvoje příspěvky čtu až do konce a objektivně je zahrnuji do svých reakcích, ocenil bych tedy kdybys dělal to samé a já se tu nemusel furt opakovat, už jsi tu na mě reágoval Xkrát přičemž jsi absolutně ignoroval moje argumenty (pravděpodobně jsi to ani nepřečetl nebo nechápu potom tvé reakce).

Návrat do minulosti (co jsem tu už psal):

Technologie bez těch to kovů technologické lze vyřešit. U nás lze většinu těch to kovů také těžit ale není k tomu vůle. Bateriové elektrovozy jsou stejné slepá větev automobilového průmyslu. Jestli se někdy stane elektromobilita masovou záležitostí, nebude to přes současné bateriové systémy.

 

B:

Ano spalovací motory, mechanizace a automatizace je součástí naší historie a sune nás dál, to já nezpochybňuji. Po celou tu dobu tyto vynálezy byly použitý pro potřeby průmyslu a rozvoj domácností, ale to se nikdy netýkalo bezdůvodného využívání těch to prostředků vrstvou obyvatel nazvané lůzou (asi 80% všech obyvatel Evropy)

Buď chvilku realista. Připomeň mi kdy se před 21. století používalí průmyslové výdobytky na to aby 80 % lůzy zbytečně spotřebovávalo obrovské množství strategických surovin pro vlastní zábavu, činnosti, která neměla absolutně žádný přínos pro průmysl, nebo tato činnost nebyla spojená s výrobou jiné suroviny/materiálu/produktu?

Odpovím: NIKDY

 

Je to do očí bijící, uvědom si kolik energie je vloženo do výroby osobních aut a motocyklů. Drtivá většina je vyrobena a provozována pro zábavu lůzy.

Může ti to možná připadat zpátečnický, ale když odebereš lůze možnost používat tyto výdobytky ve svém volném času a necháš to pouze pro průmysl, tak ve skutečnosti žádný úpadek civilizace nebude. Jen prostě místo výletu k moři přes celou evropu autem, pojedeš buď vlakem a nebo skončíš na regionálním zábavním centrum, žádný výlet přes celou ČR.

 

Zase nevnímej to tak že je to budoucnost kterou já chci. Já osobně toto dělám, také jezdím zbytečně, baví mě to. Je fajn si projet o víkendu s rodinkou jen tak 600km po okolí, zážitkách a památkách. Na druhou stranu si ale dokáži přiznat, že jsem neskutečně rozežraný a že je to reálně neudržitelné a tak si užívám dokud tu možnost ještě mám. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, 15degren napsal:

@Tonda-B

A:

Já tvoje příspěvky čtu až do konce a objektivně je zahrnuji do svých reakcích, ocenil bych tedy kdybys dělal to samé a já se tu nemusel furt opakovat, už jsi tu na mě reágoval Xkrát přičemž jsi absolutně ignoroval moje argumenty (pravděpodobně jsi to ani nepřečetl nebo nechápu potom tvé reakce).

Návrat do minulosti (co jsem tu už psal):

Technologie bez těch to kovů technologické lze vyřešit.

Tak už jsem zase napomínaný...

V čem si nerozumíme a jak ti vysvětlit co pořád nechápeš?

Já tvoje příspěvky čtu a tvoje argumenty neignoruji, jak uvádíš ve svém napomenutí.

Já s nimi pouze nesouhlasím.

Proto uvádím argumenty svoje a důvod proč nesouhlasím - pokud je to ještě - po uvedení mých argumentů třeba.

Proto se mi třeba nelíbí ani to co píšeš o technologiích.

To má být argument?

Lze vyřešit? Jak to víš?

Proč to tedy ještě nikdo nevyřešil?

Nebo už to vyřešil a ve výrobě elektromobilů používá?

A tak ty zmíněné argumenty považuji spíš za "argumenty"...

Napiš něco co lze dokázat, třeba že energie je rovna součinu hmotnosti a druhé mocniny rychlosti světla a neuslyšíš ode mne nic než projevy naprostého souhlasu.

Pokud ale píšeš o svých názorech, nemělo by tě udivovat, že někdo jiný má názory jiné a že tvé názory nesdílí..

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...