Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

I kdyby kapacita výroby energie zůstala zachována, tak do 13 let dle plánů, mají elektroauta jen v čr, pro sebe alokovat kompletní výkon dukovan i temelínu (bez nákladní dopravy) a to bude jen poprava už tak umírajícího průmyslu. Vyžene to ceny energií nahoru ještě víc než jsou teď.

 

Němci to asi ustojí, ale celá východní Evropa padne a vrátí se do doby kamenné. Na jedné straně západ prudí Visegrád, že není dostatečně pro evropský a na druhé straně při prvním krizi, západ okamžitě odpálí východní a střední blok aby si udrželi svojí životní úroveň, přesně to je totiž Německá podpora průmyslu.

 

Jestli chtějí jít touto cestou, měl by visegrad vystoupit z energetického trhu a udělat si svůj vlastní, jinak nás přežrané západní ekonomiky vykostí jak 12 hodin pečenou husu. Jenomže na to tu nikdo nemá koule. V politickém systému máme totiž jen strany, které se víceméně bezvýhradně podvolí západu, nebo strany, které se zase bezvýhradně podvolí rusku a proto budeme pořád jen rohožka a je fuk jestli pro západ nebo rusko.

 

Kdyby tržně na naší energetickou soustavu neútočili bohatí Němci, byla by krize nyní poloviční a vidím snad od nich nějaké souznění? Já tedy vidím jen vysmáté ksychty, které mě považují za póvl když k nám přijedou jednat a ještě si odjedou s naší relativně levnou energií, kterou jsme dotovali z daní. Pak nám hodí kosti v podobě evropských dotacích aby nám zavřeli hubu.

Za mě bych taková spolupráce v žádném obchodním modelu nefungovala. Být stát firma, už by dávno krachnul. Ano stát není firma, ale stát se jako firma posledních 8 let čím dál víc chová.

 

Západ si svůj zelený sen vystaví na našich životech.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak to je.

 

Dokud jsem součástí EU, tak země jako Německo nepovolí odklon od společného energetického trhu, protože jim velmi vyhovuje, a na to společném energetickém trhu nás vždy přeplatí. Takže energie budeme vyrábět více, než je naše spotřeba, ale výrobci ji prodají klidně do zahraničí, když nabídnou více, takže tím vyvolají nedostatek u nás nebo vysoké ceny.

 

Například aktuálně vyrábíme silovou elektřinu na většině elektráren vybudovaných ještě za socialismu v nákladové ceně cca 0,30Kč za kWh. Výrobce ČEZ ji prodává (prodal) obchodníkům/distributorům na příští rok v průměrné ceně cca 3Kč za kWh. A distibutoři ji prodávají občanům na rok 2023 za 5 Kč/kWh, a to je ještě cenový strop nařízený vládou, jinak by prodávali třeba za 6,60 (viz. ceník EONu). 

Takže výrobce má ziskovou marži asi 900% nad výrobními náklady, a obchodníci a distribuce dalších 500% (a bez vládního stropu by to bylo dalších třeba 1000%).

A to je v situaci, kdy naše výrobní firmy (tzv. montovny) počítají s maržemi v řádu jednotek procent.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Známý člen ODS Jan Skopeček již v květnu 2022 na zasedání Hospodářské komory jasně pojmenoval, kdo hlavně může za současnou energetickou krizi a za  současné ceny energií. Ano, je to přehnaně prosazovaný Green deal a překotná a nedomyšlená dekarbonizace a  jak sám řekl, vše neuváženě vymyšleno  z vnitra prosklených kanceláří.  I řešení nabízí úplně jiné, než současná špička jak naší vlády, tak EU, tedy žádné dotace, žádné přerozdělování, spíše přehodnoťme dosavadní vývoj a pokračujme  jinak.   Takže podnikatelům se klidně na rovinu řekne jak to ve skutečnosti je, to jen "hloupým" občanům se vnucuje jako hlavní příčina velkých cen energií válka na Ukrajině. No já myslím, že zas tak hloupé občany nemáme, nakonec vidíme jak se choval náš současný předseda vlády cca před 6-7 lety  a jak se chová  a klopí směrem k EU hlavu dnes. Na druhou stranu Skopeček není člen vlády, takže si tohle  může dovolit říci, ale aspoň v přímém přenosu vidíme jak se mluví a uvažuje tam, kde není potřeba tzv. držet hubu a krok.

 

https://www.youtube.com/watch?v=i3bjzDHH7tQ&ab_channel=Vpolitice-AKTUÁLNĚ

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čerstvá zpráva z dnešní hlavní zpravodajské relace na ČT1 je ta, že koncern VW AG zveřejnil, že rozhodnutí o  výstavbě a umístění  továrny na baterie, tzv. gigafaktory u nás v ČR, se zatím odkládá o několik měsíců. Dále to nebylo nějak detailně komentováno, zmíněna byla jen souvislost s dnešní energetickou krizí.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Továrna na baterie ČR nic nepřinese. Výroba baterií je hodně jednoduchá a potřebuje jen velké prostory na sklady a linky. Minimum personálu, celý proces se nechá velmi jednoduše automatizovat, viz výrobní linky giga factory od tesly. To že tu stát nebude je spíš výhra. 

Proč?

 

Zatížilo by to naší infrastrukturu.

Přetížilo už tak přetížené komunikace, jezdilo by tam mraky velký kamionu, po silnicích které na to nemají kapacitu. Sliby o rozšíření kapacit nemá smysl brát v potaz. Vidím stav našich dálnici po 32 letech vládnutí tunelářů.

Likvidovalo naše silnici ( kamiony budou převážet velmi těžké baterie, v ČR se víceméně skoro nekontroluje přetěžování kamionů, takže tu všichni přetěžují, je to vidět na každé silnice i na asfaltové dálnici u nás)

Velký odběr z naší elektrické sítě.

Likvidace orné půdy a zatížení naší přírody.

Zvýšená kriminalita a zhoršená dostupnost bydlení v daném kraji.

 

Jaký by to mělo bonus? Podle mě žádný:

 

Daně tu rozhodně platit nebudou.

Zaměstnanců minimum (automatizace)

Práce bez přidané hodnoty.

Navíc při prvním škytnutí z naší vlády vymlátí podporu nebo dotace. Viz. škodovka s Covidem, to bylo nachcání běžným lidem do obličeje.

 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víte co to je zdravý, kruhový a bezpečný  výrobní postup baterií? Dle Franze Timmermanse to přinese  nová,  EU čerstvě schválená legislativa  pro jejich výrobu a recyklaci.  Tak nějak si nejsem jist,  co to opravdu přinese, očekávám spíše další zvyšování cen baterií, no ale hlavně když to něco přinese ekologii....???

 

https://energozrouti.cz/clanek/baterii-pro-elektromobily-zacina-byt-nedostatek-eu-ale-schvalila-novou-legislativu-ktera-situaci-jeste-ztizi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý článek o tom, jak v Norském hlavním městě Oslu došlo k rapidnímu zdražení na veřejných nabíjecích stanicích elektromobilů a to tak, že i v ráji elektromobility je nyní levnější tankovat naftu. Bude k něčemu podobnému docházet i jinde? Jestliže ano, pak opravdu elektromobily jen pro majitele domů a garáží s vlastní elektrickou přípojkou, jinak ne.

 

https://autobible.euro.cz/clanky/oslo-dokazuje-ze-i-raji-elektromobilu-prichazi-kruta-realita-obecni-nabijeni-je-drazsi-nez-klasicka-paliva/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo jak jsem psal. Elektroauta nebudou pro běžné lidi, proto se ani neplánují dělat malá ekonomická a skutečně ekologická auta.

Jít cestou odebrání automobility běžnému člověku, je totiž nejefektivnější způsob jak ekologii skutečně pomoc.

Proto ani nejsou žádné plány a projekty, jak udělat udržitelné dobíjení u bytovek a pod.

Bohužel se můj scénář naplňuje čím dál víc... štve mě že mám prakticky vždy pravdu...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někteří lidé z Evropské komise se již přímo vyjadřují, že v žádném případě neponechají rozvoj, či nerozvoj  elektromobility v rukách  volného trhu. O tom ostatně  svědčí  i ta nově připravená, i když doposud neschválená norma Euro7. Nebo nechcete, popř.  z nějakých příčin nemůžete  v současné době  provádět ve větší míře rozvoj dobíjecí infrastruktury?  Taky  nevadí, vždyť příslušná legislativa, která to jednotlivým státům nařídí se již v EU taky připravuje. Prostě a jednoduše, všechno jde, no a když to opravdu nejde, tak se to nařídí a basta fidly....  

 

https://www.autojournal.cz/nerovnomerny-rozvoj-elektromobility-v-ramci-clenskych-zemi-nehrozi-tvrdi-eu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, 15degren napsal:

Jojo jak jsem psal. Elektroauta nebudou pro běžné lidi, proto se ani neplánují dělat malá ekonomická a skutečně ekologická auta.

 

Já myslím, že prvotně automobilky elektromobily pro průměrného občana s průměrným příjmem dělat chtěly, ale zjišťují, že to pravděpodobně již nepůjde. Mně to přijde, že EU se sama chytla do pasti a snad i ona (její komisaři a úředníci) si naivně mysleli, že to půjde. To je tak, když začneš stavět dům a máš na to finance, ale nemáš zajištěný stavební materiál, který stejně nikdo nedokáže vyrobit. Každopádně taková instituce  nějaké pochybení, nebo špatný úsudek nikdy veřejně nepřizná, to by taky mohl být  její politický konec. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenomže on jim nikdo na vybranou nedal. Buď prostě pojedeš podle plánu o kterém víš že je odsouzený k nezdaru, nebo to zabalíš.

Automobilky se k tomu postavili jedinou udržitelnou formou. Zařízli výrobu dostupných aut a rozjeli prodej vozů s vysokou marží. On trh i přes vládní deformace cestu najde, jen to nebude ta cesta, kterou si všichni představovali. Vydělávat cash se musí pořád.

 

To jak EU pokřivila trh je vidět i na složení vozové parku. Řekněte co je ekologické na SUV? Vyšší silueta, větší a širší gumy, větší otěry, vyšší spotřeba, ale skončila výroba CitiGo a Fabia Combi. Zatím co prodeje SUV karoq,kamiq rostou. Co je to za ekologii? Nějak mi uniká pointa. Malé lehké auto se spotřebou 3l/100 se na trh kvůli emisním normám nedostane, ale 1.5t velká stodola, která se nevejde ani na evropské parkoviště se spotřebou 8-9l benzínu/100 není problém? 

 

Tak nějak jsem se smířil s tím že v EU už smysl ani logiku nemá pointu hledat, protože tu prostě není. Každý si plní svoje kolonky na formuláři.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, ono je to vidět i na cca před 1/4 rokem zveřejněných plánech Škodovky ohledně pokračující  výroby typů aut se spalovacím  motorem.  Veřejně prezentovali, že počítají nadále s Karoqem a Superbem, tedy s auty, které klidně do budoucna se základní konfigurací a se spalovacím motorem překročí 1 milion korun a lidi co ho chtějí a potřebují, na to ty peníze dají. Nějaká pokuta třeba 100.000 - 200.000,- Kč navíc a započítaná již v prodejní ceně auta je asi až tak tížit nebude. Proklamovaná ekologie pláče, EU je zatím spokojená, že vyinkasuje za překročený emisní limit, automobilka je taktéž spokojená, že marži i tak má a odbyt taky. No a lidi co neřeší peníze a pokrytecky se neprezentují před ostatními ekologií koupí elektrického  Enyaqa, raději koupí třeba toho  Kodiaqa, který má násobně lepší provozně-užitné vlastnosti. 

Rád bych viděl, poznal  a pohovořil s majitelem  a řidičem  třeba toho  Enyaqu, co má jen toto auto a nejezdí  a ani nechce a nepotřebuje (ani jeho rodina) žádné jiné na fosil. Možná tak ještě když ho má přidělen jako služební. 

PS: I můj švagr co má novou elektrickou KIA, vlastní k tomu ještě další 2 auta se spalovacím motorem, jednak pro sebe do firmy pro delší  služební cesty  a jednak pro svoje děcka s malými vnoučaty a zároveň jako zálohu pro manželku jezdícím tou elektrickou KIA. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom, že se nevyplatí spěchat s překotným a ne zcela promyšleným  zaváděním elektromobilů do výroby, potažmo ještě k tomu s podvozkovým konceptem odvozeným ze stávajících spalovacích automobilů, se nyní přesvědčuje Toyota/Lexus a k tomu i příslušné Subaru Solterra. Tak jako Toyota s Priusem kdysi úspěšně vstoupila na pole hybridizace, tak čistá elektromobilita se jí zase až tak moc nedaří. Holt nikdo není prorokem....

 

https://www.japan-cars.cz/2022/12/13/toyota-elektricka-strategie-je-obrovsky-prusvih-co-bude-dal/?fbclid=IwAR2QtMfRfOoARH3dGp5ue0VYCGsbQCAFOkq1ryS58uruvwNQXluyKzmmuo4

 

Ostatně o nějakém tom testu a ne moc přesvědčivém dojezdu  elektrické Toyoty bZ4X si můžete přečíst i zde:

 

https://www.japan-cars.cz/2022/11/22/toyota-bz4x-dalsi-japonske-elektricke-faux-pas/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://ceskolipsky.denik.cz/arena-nazoru/jsou-skutecne-elektromobily-lepsi-20221211.html 

 

Tento článek nepotřebuje komentář, celkem jsem se u něj i pousmál, ale jen trochu, protože to k smíchu moc není no...

 

Nejlepší je popsání norského pokrytectví :) (tyto informace neověřoval, takže je možné, že mě někdo nařkne z šíření dezinfa, ale autoforum to není, tak jsem neměl potřebu to ověřovat :D )

 

"Norsko vyplácí obrovské dotace za tak malé snížení emisí CO2, že musí prodat 100 barelů ropy, která vypouští 40 tun CO2, aby mohlo dotovat elektromobil, který sníží emise pouze o jednu tunu."

 

 A shrnutí, které vystihuje vše: 

"Elektromobily se prosadí až v momentě, kdy budou díky inovacím lepší a levnější než auta se spalovacím motorem. Politici však žádají okamžitou změnu a hodlají obětovat stovky miliard dolarů na dotaci elektrických vozů, čímž budou bránit spotřebitelům ve výběru auta, které skutečně chtějí, aby dosáhli prakticky nulové změny klimatu."

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JirikHLV dnešní energetickém a sociálně politickém světovém vývoji si  říkám, že je kolikrát i škoda slov....., rozumní lidé pochopí, hodně jiných jich  podlehne síle davu a rčení, že opakovaná lež se stejně nakonec stává pravdou, někteří se tím živí a některým není stejně pomoci.

Možná se nakonec  v budoucnu podaří vyvinout ten čistý a snad časem i levný, bezemisní, ale  hlavně stabilní  zdroj energie o kterém se v posledním týdnech znovu a hojně píše (jaderná fůze, nebo něco jiného?). Bylo by to dobré, protože pak opravdu by elektromobilita začala dostávat smysl a  "zeleným propagátorům" by se na chvilku zalepila ústa, ale nejspíše by si našli zase něco jiného, vždyť něčím se tito lidé a skupiny živit musí ne? Osobně si myslím, že i okamžitý celosvětový přechod všech a všeho na tzv. bezemisní fungování, nějaký zásadní vliv na  klima  mít nebude. Příroda funguje na své bázi, no a větru a dešti a Vesmíru stejně neporučíš i když někteří si myslí, že ano.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, JirikHL napsal:

Politici však žádají okamžitou změnu a hodlají obětovat stovky miliard dolarů na dotaci elektrických vozů, čímž budou bránit spotřebitelům ve výběru auta, které skutečně chtějí, aby dosáhli prakticky nulové změny klimatu."

 

A právě tato část tvého příspěvku je nejlepší.

To krásně reflektuje, jak jsou lidé co o takových věcech rozhodují, odtržení od reality.

Oni si myslí totiž že to spasí pomocí peněz, které nemají, tak je vytisknou nebo vyberou na různých daních, to zase povede jen k inflaci. Už teď je Evropa na hraně udržitelnosti co se týká zdravých financích. 

Ten to plán prostě krachne a odsereme to všichni. Evropa se na půl století zase stane temnou Evropou jak ve středověku.

Reálně už ty prachy na to není kde brát nyní, natož za10 let kdy vlhký sen má vrcholit.

 

Nezávidím lidem, kteří žijí v bytech ve velkých městech, zcela odkázaný na funkční systém, který se na ně hodlá kvalitně vykálet viz. např. důchodová reforma, to jsou jen spojené nádoby.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Levnější elektromobil, levnější baterie do něj? Ačkoliv u mnoha výrobků a v mnoha oborech výroby platí pravidlo "úspor z rozsahu" - tedy, čím více vyrobím, tím levnější bude jeden kus, tak u elektromobilů a to v případě jejich baterií, to takto jaksi nefunguje. Tam stále vyšší poptávka po vzácných vstupních surovinách, naopak výslednou cenu pokud už teď nezvyšuje, tak vysoce pravděpodobně zvyšovat bude.

No a jak by koncern VW AG chtěl proti tomu bojovat, tedy aby nám, obyčejným lidem konečně nabídl lacinější elektromobil? Prý jednoduše, třeba tím, že do nových elektromobilů bude dávat  menší a technologicky a tím i efektivitou horší baterie a tím snad sice ušetří na vzácných kovech a financích, ale samozřejmě značně tím sníží kapacitu a dojezd, možná tím sníží  i životnost baterie. No není to pokrok, hlavně když jim to teoreticky vyjde laciněji, nebo snad zase ne?

 

https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/clen-predstavenstva-vw-naznacil-jak-vyrobit-levnejsi-maly-elektromobil-pokrokem-to-nazvat-nelze

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin Jahn ze Škody Auto a.s., se rozhovořil o nové emisní normě EURO7 a nic pěkného o ní tedy neřekl. Věděli jste například, že ačkoliv zatím nové emisní normy vždy platily  od  data jejich  účinnosti až pro nově homologované vozy, tak u EU7 (pokud by se schválila, tak jak byla navržena), by s jejím datem účinnosti  platila tato norma i pro již dávno homologované , ale stále vyráběné vozy? Takže by se muselo předělávat u výrobců celé dosavadní výrobní portfolio na novou emisní normu , nebo by se snad musela osekat nabídka vozů až na kost. Pomalu, ale jistě začíná vylézat na povrch, co za paskvil se vlastně zrodil. 

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-euro-7-nevime-jestli-je-to-ignorance-nebo-arogance-eu-zni-z-automobilek-221488#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jedné straně v Evropě vidíme snahu o odstavování  uhelných elektráren, později pravděpodobně i těch plynových, na druhé straně zavádíme elektromobilitu a hledáme pro ni (a nejen pro ni) nové zdroje el. energie. 

Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová se nedávno  zúčastnila podpisu dohody o výstavbě podmořského kabelu pro přenos el. energie z Azerbajžánu do EU.  Přenosový výkon má mít 1000 Megawat, což je cca 1 velký jaderný reaktor a el. energie má do něj údajně proudit z větrných elektráren. Jen si tak říkám, jestli v Azerbajdžánu fouká po celý rok, nebo tam nakonec budou stejně pálit ropu, nebo zemní plyn, kterých  mají v této oblasti dostatek a ekologové z EU tomu budou jen v tichosti přihlížet. Kolik takových zdrojů by bylo potřeba k budoucímu nahrazení všech odstavených uhelek aj. emisních zdrojů? A je Azerbajdžán bezpečný zdroj, třeba vzhledem k výbušnému regionu a  i k jeho válce proti Arménii apod.? 

Mně to hlava nebere, nebo spíše bere, ale ta kudla nad uvažováním a pokrytectvím politických špiček EU se mi v kapse otevírá.....

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-novy-zdroj-elektriny-pro-evropu-podmorsky-kabel-z-azerbajdzanu-221577

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přes uplynulý víkend došlo k dohodě unijních zemí na dalším návrhu ohledně emisních povolenek No ano, opět je to převzato  z neoblíbeného autofóra, i když tentokrát to není hra čísel, je to jen názor autora. Bohužel s ním musím souhlasit a nic veselého to tedy není, alias šrouby se dále utahují.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu-pokoutne-rozhodla-ze-zdrazi-prakticky-vsechno-vsem-skrze-dalsi-poplatky-za-co2/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při aktuální ceně povolenky by to znamenalo přirážku asi 28 dolarů na barelu ropy. Po započtení všech daní se dá aplikovat navýšení ceny na současné ceny. Hrubým odhadem pokud nyní stojí litr benzínu průměrně 36 korun s emisní povolenou by stál buď necelých 50kč/l nebo 68 kč/l záleží na tom jestli by se DPH a spotřební daň počítala až po aplikování ceny PHM po započtení emisní povoleny a nebo by to byla položka která by se už dál nedanila.

 

Pokračuje naplňování mého scénáře který jsem predikoval. Já si snad otevřu věštírnu. 

 

Mimochodem s tou cenou aktuální se nedá moc počítat. V momentě kdy si zavedou povolenky i na rafinérie, který jich požerou víc než teplárny, tak se dá očekávat cena povolenek cca. 4x násobná o proti současnému stavu tj. ta cena PHM bude spíš kolem 100 Kč za litr, to se nám v ČR docela rozpadne vozový park a to za předpokladu, že se s nimi nebude spekulovat, jako že bych si vsadil že ano. Já osobně je pro spekulaci rozhodně nakoupím.

 

EDIT:

Já jsem si vzpomněl na jeden kalkulátor který jsem před rokem viděl:

https://www.kalkulator.cz/clanky/151/kalkulatorcz-varuje-necekejte-na-zdrazeni-elektriny-v-roce-2021

 

Ono je dobré vše házet na Ukrajinu, ale není tomu tak. To co se nyní děje s energiemi by nás stejně čekalo i kdyby konflikt s Ruskem nebyl. Začínám být v tom asi paranoidní, ale přijde mi že evropský feudální systém Ukrajinu víceméně použil jako záminku na přepnutí myšlení lidí v EU. Jo máme se lépe než na východ od nás... tak nezbývá doufat než že to tak zůstane, nicméně přestávám v to věřit. Ono pokud chcete razantně změnit v krátké době chování masy lidí, tak vám nic jiného než válka a vytvoření nepřítele nezbývá.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý videorozhovor s Pepou Vrtalem z "Autosalónu", který rovnou a bez obalu říká, že trend je "vysadit lidi z aut".  První cca 1/3  rozhovoru by se spíše hodila do tématu  "Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém", ale převážný zbytek je o elektromobilech a elektromobilitě. Ano, trvá ten rozhovor cca 1 hodinu, ale v kostce  a natvrdo je tam řečeno vše podstatné. Rozhodně to stojí za to, se na to celé zkouknout.

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Časopis Svět motorů tak jako každý rok, tak i letos uděloval tzv. anticeny za nejhorší činy v oblasti motorismu tzv. "Zlomený volant". Jedním z těch oceněných je i první místopředseda Evropské komise Frans Timmermans.. Zde přikládám doslovní znění jeho ocenění ve SM:

 

"Frans Timmermans, místopředseda Evropské komise odpovědný za klimatická opatření, projevuje až zabedněnou zaslepenost, s níž urputně hájí pokračování zběsilé Zelené dohody (Green Deal). Je mu jedno, že se po zavržení fosilních paliv a zdviženého prstu u jádra jen z obnovitelných zdrojů nepodaří míst stále dostatek "čisté energie", zejména v době její slabší účinnosti. Že není dostatečně vyřešeno ukládání elektřiny beze ztrát. Že si u evropských snah o bezemisní ekonomiku ťukají hlavní znečišťovatelé  na hlavu. Žádné argumenty na něj neplatí, ale když prý přesvědčí i skeptické Čechy, podaří se to. Tak určitě....."

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, 15degren napsal:

při aktuální ceně povolenky by to znamenalo přirážku asi 28 dolarů na barelu ropy. Po započtení všech daní se dá aplikovat navýšení ceny na současné ceny. Hrubým odhadem pokud nyní stojí litr benzínu průměrně 36 korun s emisní povolenou by stál buď necelých 50kč/l nebo 68 kč/l záleží na tom jestli by se DPH a spotřební daň počítala až po aplikování ceny PHM po započtení emisní povoleny a nebo by to byla položka která by se už dál nedanila.

 

Pokračuje naplňování mého scénáře který jsem predikoval. Já si snad otevřu věštírnu. 

 

https://www.lidovky.cz/byznys/emisni-povolenky-poplatky-dan-benzin-nafta-plyn-uhli-vypocet-zdrazeni-ekologie-2027.A221221_041144_ln_ekonomika_hma&h=C7D4BE436BF87991336826D30FB48976

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...