Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

47 minutes ago, motosman said:

Nejsou standardy jak v konektorech, tak v nabíječkách v autech. Ceny nabíjení rostou, pokud se prosadí ekoteror, bude problém i s proudem samotným, což povede k dalšímu zdražování. Navíc elektromobil je uzpůsoben k pravidelným jízdám. Minimálně každý víkend nabít. No a placení u stojanu, je taky adrenalin....

Standard nabíjení v konektorech samozřejmě je. Konkrétně je zaveden od roku 2014 Směrnicí Evropské Unie viz https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32014L0094&from=CS#d1e961-1-1 . Co se týče cen nabíjení, tak zatím většina lidí (co znám) nabíjí doma na domácí zásuvce a to buď za ceny nočních tarifů a nebo z přebytků z FV. Jinak pokud se člověk podívá pohledem, že by nabíjel pouze s tarify a neměl možnost domácího nabíjení, tak tam pak záleží kolik km měsíčně najezdí.  :-) Co se týče toho, že elektromobil je uzpůsoben k pravidelným jízdám, tak to moc nechápu co tím myslíte..

 

1 hour ago, DušanV said:

Zajímavý a celkem podrobně rozepsaný článek. Ještě tak, aby někdo podrobně rozepsal, jak to plánují, nebo aspoň jakou mají představu pro ty obyčejné motoristy s elektromobily na těch sídlištích?

 

 

 

Tohle je otázka, která bude podle mého názoru řešit v nejbližší době. Zatím máme ukázku dvou měst co se pokusí provést první kroky - Prahu a Přerov..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. Přečtu později.

Standard jsem myslel jeden typ konektoru. Takhle vozím 3 typy a ještě chybí nějaká redukce na DC.

Když to vezmu všeobecně, tak je CCS, CHademo, Menekes. Na něco je klasika 220 a pak lze použít 16A, nebo 32A.

Pokud potřebuji nějak dobíjet venku potřebuji asi 8 čipů. Teď je chaos u ČEZu atd.

Další věc je nabíječka v autě. Nejlépe ja na tom asi Tesla. Jo a třeba Tesla se nesmí nechat více jak 14 dní bez nabití. Tuším, že pak odejde baterka 12V.

Sice se síť nabíječek rozšiřuje, ale už teď jsou problémy. Je to trochu adrenalin. Prostě ideál je zásuvka doma.

 

A ceny budou růst s vypínáním uhelných zdrojů - elektrárny, teplárny atd....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, macvik napsal:

Standard nabíjení v konektorech samozřejmě je. Konkrétně je zaveden od roku 2014 Směrnicí Evropské Unie viz https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32014L0094&from=CS#d1e961-1-1 .

Tak na tuhle směrnici jsem tedy zvláště zvědavý, tedy konkrétně na povinnost  Komise EU z ní vyplývající a to k datu 18.11.2020, kdy musí Radě Evropy a Evropskému parlamentu předložit závěry, poznatky a posouzení účinnosti této směrnice na vývoj trhu a co z té povinnosti vzejde dalšího "plodného".  Těch termínů a úkolů je tam více, bude to zajímavé sledovat. Mě osobně při čtení této směrnice tak nějak samovolně přišlo, že EU z těchto svých požadavků neustoupí, ani kdyby trakaře padaly.

Máme to tedy samotnou EU rozjeté pěkně, jen se pomalu začínám bát, že přijde jednou doba, kdy budu mít povinnou kameru na WC a pokud se správně nevytřu toaletním papírem dle směrnice EU, tak mě zavřou. Raději žádného úsměvného smajlíka k odlehčení sem na závěr dávat nebudu, mě to spíše připadá k pláči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

21 hours ago, motosman said:

Standard jsem myslel jeden typ konektoru. Takhle vozím 3 typy a ještě chybí nějaká redukce na DC.

Když to vezmu všeobecně, tak je CCS, CHademo, Menekes. Na něco je klasika 220 a pak lze použít 16A, nebo 32A.

Pokud potřebuji nějak dobíjet venku potřebuji asi 8 čipů. Teď je chaos u ČEZu atd.

Další věc je nabíječka v autě. Nejlépe ja na tom asi Tesla. Jo a třeba Tesla se nesmí nechat více jak 14 dní bez nabití. Tuším, že pak odejde baterka 12V.

Sice se síť nabíječek rozšiřuje, ale už teď jsou problémy. Je to trochu adrenalin. Prostě ideál je zásuvka doma.

 

A ceny budou růst s vypínáním uhelných zdrojů - elektrárny, teplárny atd....

 

 

Tři typy konektorů nemáte. V EU máme jeden pro DC nabíjení (CCS) a jeden pro AC nabíjení (typ 2  aka "Mennekes"). V případě CHAdeMA, tak to u nás můžete vidět na nabíjecích stanicích, ale je to pro vozidla japonského původu (čili Nissan a další) ze starších dob, než se dohodlo na standardu pro EU. V případě klasiky 220, tak tu sice člověk vozí v kufru, ale je to asi stejné,jako když vozí člověk s sebou tažné lano :-)
V případě čipů je to fakt problém s tím souhlas, ale to se snad bude měnit v blízké době, protože už pomalu začíná určitý roaming čipů - tedy možnost nabíjet čipem jednoho poskytovatele u jiného poskytovatele. viz https://fdrive.cz/clanky/eon-rozsiruje-nabijeci-mista-o-stanice-partnerskych-spolecnosti-5169 ale opět je to všechno ve svém počátku, ale nemyslím si, že by to byla zrovna věc co by se nedala vyřešit celostátně či rovnou celoevropsky.
To, že Tesla se nesmí nechat víc jak 14 dní stát, tomu moc nejde věřit, protože pokud se člověk podívá na YT tak tam jde najít hodně autorů, kteří mají svá EV odpojená na delší dobu a testují jak dlouho auto vydrží.

A s tím vypínáním uhelných zdrojů to bude taky chvíli trvat, rozhodně se nebudou vypínat nějak překotně. Když kupříkladu Německo počítá s odstávkou poslední uhelné elektrárny na rok 2038 viz https://oenergetice.cz/elektrarny-evropa/nemecko-se-dohodlo-odklonu-od-uhli-predstavilo-kompletni-harmonogram-odstavovani-hnedouhelnych-elektraren

 

11 hours ago, DušanV said:

Tak na tuhle směrnici jsem tedy zvláště zvědavý, tedy konkrétně na povinnost  Komise EU z ní vyplývající a to k datu 18.11.2020, kdy musí Radě Evropy a Evropskému parlamentu předložit závěry, poznatky a posouzení účinnosti této směrnice na vývoj trhu a co z té povinnosti vzejde dalšího "plodného".  Těch termínů a úkolů je tam více, bude to zajímavé sledovat. Mě osobně při čtení této směrnice tak nějak samovolně přišlo, že EU z těchto svých požadavků neustoupí, ani kdyby trakaře padaly.

Máme to tedy samotnou EU rozjeté pěkně, jen se pomalu začínám bát, že přijde jednou doba, kdy budu mít povinnou kameru na WC a pokud se správně nevytřu toaletním papírem dle směrnice EU, tak mě zavřou. Raději žádného úsměvného smajlíka k odlehčení sem na závěr dávat nebudu, mě to spíše připadá k pláči.

Vzhledem k faktu, že směrnice je upravuje, nejen vozidla na baterie, ale také vodíková vozidla a CNG, tak ta podpora a zpráva bude celková. Ale osobně si myslím, že v tom možná vidíte víc než je a rozhodně není třeba toho strachu, že by nás EU zavírala za kdeco.. :-)

Myslím, že v tom hledáte víc než je :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Toto se dalo čekat :

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nemecka-koalice-se-shodla-nakup-auta-se-spalovacim-motorem-p/r~82acd9cea63111eab115ac1f6b220ee8/

 

A jak dlouho to bude trvat, než tohle někoho napadne u nás ? :

K elektrifikovaným pohonným ústrojím se německá vláda zákazníky bude snažit dotlačit i jinak. Od příštího roku chce zavést, aby se výše povinného automobilového pojištění začala počítat především podle emisí CO2. U aut s emisemi vyššími než 95 gramů na kilometr bude tento poplatek postupně navyšován. Elektromobily budou od poplatků osvobozeny až do roku 2030.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale šrotovné jako v letech finanční krize tj. 2008 a dále  Německo nezavedlo, aspoň takhle to chápu. Takže je to jen určitý  kompromis pro podporu prodeje nových aut, ale vše jen pro elektromobilitu, nic pro spalovací motory. 

Postoj EU viz i tady: https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu-misto-pomoci-varuje-automobilky-pred-obrovskymi-pokutami-za-emise-co2/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si můžou nastavovat co chtějí. Předlužené evropské země, know how kupují zahraniční investoři hlavně čína, brzy přestanou mít papírky zvané euro hodnotu, pravděpodobně to ted vypadá že ještě dřív ztratí hodnotu česká koruna, kterou aktuální vládá extrémně rychle zadlužuje. Nějak se jim ta jejich zelená Evropa začíná hroutit.

Je to vidět na pozemcích a nemovitostí, kolik prachů je natisknutých mezi lidmi, to nemůže dopadnout jinak než měnovou reformou. Reálná inflace je za posledních 10 let někde kolem 200 % ne 20 % jak je prezentováno. V oběhu je nahnaný 4x větší objem peněz než byl v roce 2010. To je katastrofa jen si to běžní lidé neuvědomují.

Předlužený systém padá na hubu tohle už je jen šlapání po mrtvé dojnici, které odkapávají posmrtně poslední kapky mléka z modrého vemena.

 

80% propad trhu s automobily v evropě značí vše. Je to problém čistě evropy v USA ani v Asii tak prudký pokles nebyl a už jim to i roste.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělat oficiální měnovou reformu v jakékoliv zemi EU a to nemusí být zrovna země  eurozóny, tak to by znamenalo podle mne velmi rychlý konec EU. Existují ale tzv. skryté formy a postupy, co by se daly nazvat pomalou měnovou reformou, sám jsi to naznačil.

No a zelená politika Evropy vůči okolnímu světu? Chceš-li jít příkladem, tak předpokládáš, že  tě ostatní budou po nějaké době následovat, tedy jestli se to povede. Takhle jsme s Evropou pokusní králíci. Vyjde to, nebo to nevyjde, hoďme si korunou..........

Vždy když někdo padá na hubu, tak ten druhý z toho vytěží, na to nezapomeňme.

Na druhou stranu demagogie a manipulace s veřejným míněním je všemocná, ono to nemusí vyjít a přesto můžem mít naordinováno, že to vlastně vyšlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono to svým způsobem samozřejmě vyjde, jen se vrátíme do roku 1915 kdy osobní auta měla jen šlechta, to v zásadě vyřeší i emisní problém. Na druhou stranu s mobilitou je spojená i životní úroveň ta tedy zákonitě půjde dolů také zhruba na podobné hodnoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč úředníci  nejsou schopni pochopit, že zákazník se vždy bude chovat tržně, čili vždy u něj bude ta priorita, že  za přiměřený balík financí, chce  dostat co největší užitek, s co nejmenší starostí?

 Já se divím, že úředníci EU se vůbec diví, že emise CO2 stoupají, když vlastně tlačí na to, aby klesaly a proč obyčejní lidé raději kupují taková auta, co EU nechce aby vůbec kupovali!!!

https://www.garaz.cz/clanek/eu-k-automobilkam-nedelate-dost-pro-snizeni-emisi-21004182

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co, jste připraveni na novou éru elektrické mobility?

Němci  se asi již na to těší a připravují. Za nadpis jsem použil poslední větu z následného článku.

https://www.garaz.cz/clanek/nemecko-dotace-pro-elektromobily-a-nabijecky-na-pumpach-21004175#source=hp&seq_no=6&dop_ab_variant=0&dop_req_id=BijXIbCtXds-202006110717&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opětovně  odsunutý termín prodeje  elektromobilu VW ID3 a to až na září 2020. A to ještě v softwarově očesané verzi, ta plná má být údajně až v posledním čtvrtletí 2020.

https://autobible.euro.cz/vw-odsunul-zahajeni-dodavek-id-3-na-zari-jeste-nedavno-pritom-sliboval-leto/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Německé dotace se tedy smrsknou na elektromobily...

Ovšem asi to velká spása pro VW nebude - třeba jejich stěžejní model ID 3 by mě začínat s cenou zhruba okolo 40 000 Euro. Což bude asi těsné na dosažení dotace 6 000 euro.

 

Prvním zájemcům jsou zatím k dispozici tři verze, všechny s prostřední 58kWh baterií (dojezd až 420 km) a 150kW elektromotorem. Do 40 000 eur půjde pořídit ID.3 1st Edition se 100kW rychlonabíjením, dvouzónovou automatickou klimatizací, vyhříváním sedadel i volantu, navigací nebo 18" koly a pokročilým hlasovým ovládáním.

Za cenu do 46 000 eur bude k dispozici 1s Edition Plus, které přidává bezklíčový vstup a startování, 19" kola nebo pohyblivé zadní blinkry. Plná 1st Edition Max za maximálně 50 000 eur pak výbavu rozšiřuje o 20" kola, asistenční systémy, zmiňovaný head-up displej s rozšířenou realitou, sedadla s masážní funkcí a bezdrátové nabíjení mobilního telefonu. Přesné ceny by výrobce měl zveřejnit se spuštěním konfigurátoru v polovině července. V případě ID.3 budou následně k dispozici ještě verze s menší baterií s využitelnou kapacitou 45 kWh a dojezdem 330 km a naopak s větším 77kWh akumulátorem, který na jedno nabití umožní ujet až 550 km.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to bude dojezd jak u citigo kde píšou až 250 km a reálně při komfortním užívání s klimou atd. se dosanete sotva přes 100km, tak nevím na koho s dojezdem 330 km cílí.

Citigo si ten dojezd uhájí, protože nikdo ho netahá na velké štreky. Ale taková octávka co se používá na rodinné výlety, nebo na pracovní cesty, asi nebude moc použitelná když po 200km bude třeba hodinu dobijet zaměstnanec auto u pumpy. Bude se to brát jako pracovní doba ?

 

Myslím si že do flotilových nákupů se firmy hrnout nebudou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 6/11/2020 at 8:57 PM, Pawouk said:

Zajímavé, vždyť pořád tvrdí, že elektromobil je jednoduché auto, které má oproti klasickému se spalovákem minimum součástí, etc.

 

Možná spíš to bude ukázka toho, jak VW má dobrý "hardware" (když dokázali celkem rychle ID3. vyrobit), ale není schopný udělat software, pro auto :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...