Přejít na obsah

Octavia IV a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

Vzhledově na fotkách to vypadá velmi dobře, otázkou je, jaká bude technika a hlavně jak nastaví cenu...

Narazil jsme na docela zajímavý test RS vs Cupa iV, iV očividně funguje, ale není to pohod do sportovního auta, a upřímně ty spotřeby jsou vyloženě zklamání... (pokud tedy nejeli celou dobu v režimu SPROT,  to by to potom vysvětlovalo).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka v poslední době v  Číně s prodeji nových aut rapidně klesá, to je všeobecně známo Píše se o tom , že hlavně kvůli znovu zavedené  levnější značce koncernu VW tj. značce  Jetta.  Zde je i další možná příčina  a to je  jeden z čínských konkurentů Octavie IV, který se prodává za míň, než 1/2  ceny  Octavie a to už je setsakra rozdíl. Navíc domácí automobilky, již prý dávno nejsou to, co dříve bývaly a úrovní výbavy a kvality produkce, se blíží celosvětovým značkám. Jo cena stále hodně rozhoduje. 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/levny-cinsky-souper-skody-octavia-je-hit-original-porazi-na-hlavu-pri-jeho-cene-neni-divu/

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Tak tady už máme oficiální výsledky novinářské ankety "Evropské auto roku 2021":

1.) Toyota Yaris

2.) FIAT 500e

3.) Cupra Formentor

4.) VW ID3

5.) Škoda Octavia

6.) Land Rover Defender

7.) Citroen C4

 

Tak zase to nevyšlo, možná příště, i tak je 5. místo pěkné, k čemuž Škodovce gratuluji.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 2. 2021 na 16:33, stanmar napsal:

Odjezdil jsem toho v I30 a I40 docela dost. S I40 asi 120 tis. I40 stála stejně jako Octa v podobné (mírně horší výbavě). Pak se změnila politika firmy a 3 roky trpím v O3 FL. Pokud bych měl volit pro soukromé účely mezi I30 a Octou je volba jasná, tedy vlastně není asi bych vybral ProCeed :D

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V první chvíli jsem se lekl - ale on to není můj příspěvek, pouze reakce na něj.

Jinak třeba v dnešní době vzhledem k ceně benzínové verze 2,0 tsi 4x4 style s nějakou tou výbavou nad rámec by klidně mohl být konkurenčním vozem Opel Insignia GSI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, DušanV napsal:

Tak tady už máme oficiální výsledky novinářské ankety "Evropské auto roku 2021":

1.) Toyota Yaris

2.) FIAT 500e

3.) Cupra Formentor

4.) VW ID3

5.) Škoda Octavia

6.) Land Rover Defender

7.) Citroen C4

 

Tak zase to nevyšlo, možná příště, i tak je 5. místo pěkné, k čemuž Škodovce gratuluji.

 

 

 

Tipoval jsem Cupru. No nevadí, třeba příště :-). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak Renault Megane a jeho infotaintment se taky seká, no asi bohužel poplatné dnešnímu překotnému zavádění el. systémů do aut. Musím říci, že umístění a zakomponování  toho středového displeje se mi velmi líbí a ta fyzická tlačítka ovládání topení a kĺimatizace tak to  je paráda. Je vidět, že některé automobilky se začínají obracet z toho systému ala vše na dotyk na displeji a slyší i na prosby zákazníků. Takže vida, někde to jde celkem rychle a někde jsou zase pomalejší, nebo mají větší setrvačnost ve vývoji. Ten systém z  Renaultu bych si dokázal představit u nových Škodovek, bohužel asi si nějaký rok počkáme, nebo taky vůbec ne. V tomhle dávám Renaultu jedno velké plus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím jestli u Meganu jde zrovna o nějaké obracení, konstrukčně je to rok 2015/2016 (tedy asi stejně jako Kodiaq, který má taky zatím "staré" řešení ovladačů) tomu odpovídá interiér a všechno a zatím u něj k plné digitalizaci nedošlo, co přinese nová generace se teprve uvidí... Nevím jak moc udělali změn v infotaimentu, ale co jsme měl zkušenost s tím z roku 2017 (na pohled uplně stejně řešené) tak ten v OIII/Golfu/Leonu byl povedenější.

EDIT: Když se na to tak dívám (je to stejné jako u verze před "FL", takže žádné obracení se nekoná), tak to ovládání ventilace v Meganu FL stejně nemá tlačítko na vypnutí AC (resp. vypnutí ventilátoru), to je asi jediné mechanické tlačítko (dvě věci) co na ovládání Automatické AC používám (teplotu si člověk jednou nastaví a většinou do ní nechytá (max přechod léto/zima), vypnutí AC se hodí těsně před příjezdem, aby se odvlhčil systém a vypnutí ventilátoru teď v zimě na krátké popojíždění). Takže bych řekl, že z hlediska používání je to uplně stejně "na nic", jako OIV, i přes to, že to má fyzická tlačítka a otočné ovladače...

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To beru, já jsem se tak podrobně na to ovládání nedíval, jen jsem tak trochu střelil od boku , to uznávám.  Pro mne když už displej, tak tenhle u Megane zakomponovaný do přístrojovky  je mi vždy milejší, než vystrčené tablety. Pro mne je to jako pěst na oko a ačkoliv jsem nikdy nějak podstatně neřešil vizuální stránku auta, tak tyhle ala vystrčené tablety přímo nesnáším a bylo by to u mne dost podstatné hledisko při rozhodování  při koupi auta. Kastli vidím vždy jen při nástupu do auta, ale na tohle bych se celou jízdu prostě nemohl dívat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navazuji na svůj předchozí příspěvek ohledně mé averze k dotykovému ovládání všeho možného  nejenom na OIV, ale i u jiných jejich konkurentů, Tak možná se blýská na lepší časy a třeba si EU jednou připíše zase nějaký (aspoň pro mne) plusový bod. I  jí se prý začíná silně nelíbit to soustředění ovládání automobilu do displeje obrazovky. Hlavně ten poslední odstavec v článku viz. odkaz, tak za ten se plně stavím a podepisuji. 

 

https://www.autojournal.cz/eu-chce-prisne-testy-dotykovych-displeju-jsou-pry-prilis-slozite/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...