PetriCZECH Vloženo 24. Září 2021 Sdílet Vloženo 24. Září 2021 (editace) Zvláštní, v červenci to ještě bylo 7 575 prodaných vozů, najednou je to 70 000 objednávek o 2 měsíce později..... někdo asi někde udělal chybu, nebo nás prostě lakují, čemuž věřím více. Mimochodem, je opravdu skvělým pocitem pro ty, kterým leží auta někde na odstavných plochách, číst o tom, jak někdo dává přednost autu, které potřebuje mnohonásobně více čipů, než konvenční auto. https://www.autoforum.cz/predstaveni/o-skodu-enyaq-je-na-otevrenych-trzich-minimalni-zajem-pri-jejich-cenach-neni-divu/ Editováno: 24. Září 2021, autor: PetriCZECH 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 24. Září 2021 Sdílet Vloženo 24. Září 2021 Nevím kde jsi přišel na to, že Enyaq potřebuje více čipů než konvenční auto. Na výbavu to bude cca stejně a když by jsme se bavili o pohonu, tak to taky nebude zas takový rozdíl (i klasický motor potřebuje hromadu senzorů a elektroniky). Jinak prodané, beru jako dodané zákazníkovi, ale objednávka čeká na výrobu, takže tam klidně ten rozdíl být může. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetriCZECH Vloženo 24. Září 2021 Sdílet Vloženo 24. Září 2021 Takže od října 2020, kdy se začal objednávat, se jich do pulky července podařilo vyrobit pouze 7500... aha. Tak to mají co dělat, abych těch dalších 70 000 někdy vůbec vyrobili. O počtech čipů třeba zde: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cipy-vyroba-polovodic-automobilky-tovarna-fabrika-nedostatek.A210914_130104_automoto_fdv 2 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 6. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2021 Nějak se těm současným Škodovkám v losím testu nevede. Napřed Octavia IV, vzpomínám si, že tiskový odbor fabriky tehdy slíbil, že se k tomu vyjádří a dodnes ticho po pěšině, no a teď Enyaq taky žádná sláva. Nakonec se tomu s jeho hmotností ani nedivím!!! https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-enyaq-naprosto-selhala-v-losim-testu-ani-se-nepriblizila-minimalni-rychlosti/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 6. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2021 Ono to nebude jen o hmotnsoti, i o víc jak půl tuny těžší Model X si s tím poradil o poznání lépe... nebo Model Y což je velikostně podobně s Enyaqem Coupe Toto spíš vypadá na nějaký systémový problém s MEB, ani iD4 si nevedl kdo ví jak dobře... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 6. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2021 Tak já včera zkoušel Lauru: 1.Když řeknu: Dal bych si kávu,tak mě nabídne jiné možnosti.Funguje to jedině přes Body zájmů a kavárna.Pak je najde, ale jen ty s parkovištěm. 2.U navigace to funguje dobře.Chce vybrat město a ulici s popisným číslem. 3.Když se ji zeptám jaká se ji líbí barva,tak nabídne možnosti.U posledních aktualizacích to už nejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 7. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 7. Říjen 2021 Do elektromobilu Enyaq se montuje 80 řídicích jednotek a celkem více než tisíc čipů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetriCZECH Vloženo 7. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2021 (editace) Nedávno jsem to tady psal a někomu se to nelíbilo a nesouhlasil, když jsem napsal, že preferovaný Enyaq “sežere” tolik čipů, co dvě Octavie 😁 Kdyby v automobilkách nebyli takoví škrti a šli v čipech s dobou (myšleno technologií výroby samotného čipu), krize by taková nebyla. Výrobci čipů se zachovali úplně stejně jako automobilky - dali přednost výrobě těch čipů, kde mají větší marži, a to rozhodně nejsou ty čipy, co jdou do obyčejných aut. Editováno: 7. Říjen 2021, autor: PetriCZECH 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 7. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 7. Říjen 2021 Ano, něco na tom bude, nějaká vybavená ovce 500, 600 čipů, u F4 méně co uvádějí. Každý rok se vytahovali, kolik měli čistý zisk, továrnu by měli dávno. „Například v nové generaci fabie, kterou právě uvádíme na trh, je 40 řídicích jednotek a v nich celkem asi 450 čipů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 4. Listopad 2021 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Hodně luxusní 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_Denis_ Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Kde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
faithless78 Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Mne to príde ako svietiaci cirkus už... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 5. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2021 Nový ceník : enyaq-iv-cenik.pdf iV 60 + 35 000,- Kč iV 80 + 35 000,- Kč iV 80x + 25 000,- Kč verze Founders edition bez navýšení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 5. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2021 @Jan R. Crystal face je moc nadherné , taky se mi líbí @stanmar pěkný :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 5. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2021 U jiných modelů mě zvýšení cen nepřekvapilo, v podstatě k němu došlo logicky, v koncernu už se totiž ceny zvedly v říjnu mj. u VW, či Seatu/Cupry. Ale že se bude zdražovat elektromobil jakožto preferovaný model bych úplně nečekal. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 5. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2021 Tak dokud se to prodává rychleji než stíhají vyrábět, proč by nezdražovali… :( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 9. Listopad 2021 Autor Sdílet Vloženo 9. Listopad 2021 👍🏼 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladislav Pařízek Vloženo 9. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2021 Mám pár reklamací k SW v mém Škoda Eniaq iV 80. Jsem profesí IT architect a za svůj život jsem navrhnul hromadu aplikací. Ve fázi používání SW měl zákazník vždy k dispozici nějaký Service Desk, kam mohl zadávat své problémy a my je řešili. Zde se setkávám úplně s jiným přístupem a myslím, že pokud Škoda tento přístup nějak nezmění, tak nebude mít nikdy odladěný SW, neboť o chybách se vůbec nedozví. Reklamaci jsem napsal na infoline@skoda-auto.cz, tam mě odkázali na autorizovaný servis. Když jsem přišel do servisu, tak mi řekli, že je auto potřeba nechat 3 dny v servisu. Reklamaci vůbec nesepsali, neboť jsem to auto tam nechtěl nechat. Je to jako bych já chtěl po svých klientech, pokud našli chybu v mém SW, tak ať mi přinesou počítač, že to budu v tom počítači 3 dny zkoumat. A teď k těm chybám: 1. Vysledoval jsem, že navigace v Enyaq iV 80 nezobrazuje správně nabíjecí stanice. Navigace spolehlivě ukáže každou benzínku nebo parkoviště ale o nabíječkách mlčí. Vzhledem k tomu, že jde o navigaci v elektromobilu, tak se mi zdá, že to není v pořádku a jde o chybu, která by se měla opravit. Např. Galerie Vaňkovka v Brně má asi 6 nabíjecích stání a Navigace o nich neví. Z infoline@skoda-auto.cz mi napsali, že bude asi chyba v podkladech a že mám kontaktovat třetí stranu (????) Já?? to by měla řešit přece Škoda, aby měla mapové podklady v pořádku. Mám auto dva měsíce, nevím jak často probíhá aktualizace mapových podkladů. Podle dostupných informací z internetu jsou tam nabíječky od 11.6.2020. To je docela dlouho. TomTom třeba dělá updaty mapových podkladů kvartálně. 2. Mám zkušenost, že jsem jel po dálnici z Brna do Prahy a 10 km před benzinkou Pávov, kde je nabíječka ionity jsem v navigaci vůbec neměl informaci, že sem mohu jít nabíjet a to jsem měl dojezd 60 km. Připadá mi, že nejsou správně nastavené priority, v jakém pořadí se mají zobrazovat ikony bodu zájmu, pokud jich je na jednom místě více. Místo ikony nabíječky se mi zobrazovala ikona OMV. Vzhledem k tomu, že jsem v elektromobilu a mám dojezd 60 km, tak mě až tak nezajímá, že za 10 km je benzínka OMV, primárně by se v elektromobilu měla zobrazit ikona nabíječky. Když jsem stál přímo u těch dvou nabíječek viděl jsem v navigaci dvě loga OMV :-) Opravdu si myslíte, že kvůli těmto reklamacím je potřeba nechávat auto tři dny v servisu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LeeCe Vloženo 9. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2021 Jo obvykle je neslušné ze zákazníků dělat betatestery, ale zde ani ta firma neprojeví vděk, ba naopak takové jednání urazí, když tam nechá člověk auto za cenu 4-5 fabií..... Zajiímavé by bylo vědět jestli i u ID4 má to řešení stejně "kvalitní". Mapové podklady měli neelektrické auto u VW stejné... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladislav Pařízek Vloženo 10. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2021 Mě nevadí, že má SW chyby. Každý SW má chyby. Vadí mi, že je není kam nahlásit. Není žádný portál, kde jsou vidět nahlášené chyby, aby se člověk neopakoval a věděl na co si dát pozor. Vadí mi doba řešení chyb. Předpokládám, že tyto chyby jsou tam od začátku a aktualizace není žádná. Dnes jsem si vzpomněl na další chybu. Když nastoupím do auta, tak nelze měnit hlasitost rádia, musím systém vypnout dlouhým podržením tlačítka vedle slideru pro zesilování a pak zase zapnout. Závada se vyskytuje náhodně. Není to vždy. Pokud to tady někdo čte ze Škodovky, tak prosím tyto chyby předejte k řešení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petous22 Vloženo 10. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2021 Škoda není prostě auto pro IT architekta, pro něj je auto od autora PayPalu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
superb10 Vloženo 11. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2021 před 15 hodinami, Ladislav Pařízek napsal: Mě nevadí, že má SW chyby. Každý SW má chyby. Vadí mi, že je není kam nahlásit. Není žádný portál, kde jsou vidět nahlášené chyby, aby se člověk neopakoval a věděl na co si dát pozor. Vadí mi doba řešení chyb. Předpokládám, že tyto chyby jsou tam od začátku a aktualizace není žádná. Dnes jsem si vzpomněl na další chybu. Když nastoupím do auta, tak nelze měnit hlasitost rádia, musím systém vypnout dlouhým podržením tlačítka vedle slideru pro zesilování a pak zase zapnout. Závada se vyskytuje náhodně. Není to vždy. Pokud to tady někdo čte ze Škodovky, tak prosím tyto chyby předejte k řešení. Tebe by mala Škodovka za to platiť a to myslím vážne! Keď som pracoval v Škodovke ja ( už je to dávno) postup bol že zákazník nahlásil problém mechanik to podal oblastnému technikovi a ten to musel riešiť-dnes je všetko na hlavu, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 11. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2021 před 12 hodinami, petous22 napsal: Škoda není prostě auto pro IT architekta, pro něj je auto od autora PayPalu... Nejde o to, pro koho ta auta jsou, jde o to, že člověk zaplatí za něco a to by mělo fungovat. Bohužel většina automobilek z pohledu SW a HW k němu žije v době 10 let zpět (má to své důvody a některé jsou pochopitelné), ale musejí se naučit jak na to dnes. Třeba na MIB1 jsem řešil padající systém (restarty) a v servise nebyli schopní si vyčíst ani error logy, začalo se to řešit až v momentě kdy se jim to projevilo v servise. Mnoho jich dnes funguje jako prodejce HW a tak přistupují k reklamacím a problémům. Bohužel dnes se docela rychle pustili i do prodeje SW a tam potřebují ještě nějaký vývoj... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
l79 Vloženo 15. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2021 @Ladislav PařízekMapové podklady ŠA vydává 2x ročně (25 a 45 KT), tuším, že zdrojem jsou map. podklady od HERE. Spíš bude problém jak je to nastavené, primárně pro vozy se spalovacími motory, tam když mi klesne dojezd pod 100km, už chce infotainment vyhledávat benzínky. Jinak 3.dny v servise? Brnkačka, já měl auto (Kodiaq) v servisu měsíc s nefunkčním CarConectem. Vždycky to brzdila automobilka (třeba týden se čekalo na vyjádření jak postupovat v řešení) a bohužel neznalost servisáků, co se týče těchto online technologií. Docela smutné na placené služby, které jsou tu už cca 3-4 roky. Nakonec vada nebyla v HW auta, jak se snažila ŠA furt prosadit, ale bohužel v SW na straně automobilky. Infoline je taky kapitola sama pro sebe, občas tam někdo pošle nějaké naučené fráze, jak vymazat cache a data v aplikaci na telefonu a stejně pak odkážou do servisu. Takže pokud jako IT odborník prahnete po vyladěném SW asi jste měl pořídit Teslu, to je počítač obestavěný autem jak zaznělo v jednom testu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PSE Vloženo 22. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2021 V 10. 11. 2021 na 17:25, Ladislav Pařízek napsal: Není žádný portál, kde jsou vidět nahlášené chyby, aby se člověk neopakoval a věděl na co si dát pozor. Vadí mi doba řešení chyb. Předpokládám, že tyto chyby jsou tam od začátku a aktualizace není žádná. Ano, vypadá to, že přestože že je dnes v autě elektroniky (a touchů) celý pytel, tak na to ŠKODA nemá dost zdrojů na testování a v podpoře. Co mě na tom rozčiluje nejvíc je to, že to vypadá že ten UX prostě někdo nakreslil na PC a nikdy s tím nejel. Na co mi kruci je informace že se mi nenabíjí bezdrátově telefon s OK tlačítkem? To mám jako pohnout s telefonem a ještě to potvrdit tlačítkem když řídím? Proč to proboha neukáže šedivý symbol QI (ten jim celý nějak zmizel). Takových nesmyslů jsou tam spousty a jen to rozčiluje. Asi jim taky písnu na infoline@skoda-auto.cz, nicméně minule (2018) to neskončilo s nějakým výsledkem, tak si naděje nedělám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.