Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte, chcem sa spytat na vase skusenosti so scalou 1.0 tsi 85 kw manual pri 1000 rpm motor sa dost trasie a aj vyfukovy system tiez. Pripajam video https://www.youtube.com/watch?v=tuAlA8LQ45E 

Mne pride ten silenblok dost podimenzovany a cely system je slaby. Myslite ze by bolo vhodne system spevnit?  Tak tiez pri rozbiehani mam pocit ze prave tieto vybracie ovplivnuju plynulost rozjazdu. 

 

to mně přijde naprosto vpohodě

  • 2 měsíce později...
V 17. 2. 2020 na 19:01, Symetria napsal:

Ahojte, chcem sa spytat na vase skusenosti so scalou 1.0 tsi 85 kw manual pri 1000 rpm motor sa dost trasie a aj vyfukovy system tiez. Pripajam video https://www.youtube.com/watch?v=tuAlA8LQ45E 

Mne pride ten silenblok dost podimenzovany a cely system je slaby. Myslite ze by bolo vhodne system spevnit?  Tak tiez pri rozbiehani mam pocit ze prave tieto vybracie ovplivnuju plynulost rozjazdu. 

 

Ahoj, porovnej to s Rapidem:

https://www.youtube.com/watch?v=7_eK5IwfNhg

...ale nestyděl bych se zajet do Škody a porovnat s jinou Scalou.

  • 1 rok později...
V 17. 2. 2020 na 19:01, Symetria napsal:

Ahojte, chcem sa spytat na vase skusenosti so scalou 1.0 tsi 85 kw manual pri 1000 rpm motor sa dost trasie a aj vyfukovy system tiez. Pripajam video https://www.youtube.com/watch?v=tuAlA8LQ45E 

Mne pride ten silenblok dost podimenzovany a cely system je slaby. Myslite ze by bolo vhodne system spevnit?  Tak tiez pri rozbiehani mam pocit ze prave tieto vybracie ovplivnuju plynulost rozjazdu. 

 

Mne ten výfuk trasie tak isto

  • 6 měsíců později...

Mám ten stejný problém. Ale u motoru 1.0 tsi 81 kw. Ještě pociťuji vibrace při řazení do spojkového pedálu......Mám najeto cca1000km

 

U mě také výfuk třese 1.0 81kw. Vibrace při řatení nikoliv. Při zapnuté ac na climatronicu, na vilnoběch jsou občas cítit vibrace.

V 17. 4. 2022 na 10:05, Petr AMF napsal:

U mě také výfuk třese 1.0 81kw. Vibrace při řatení nikoliv. Při zapnuté ac na climatronicu, na vilnoběch jsou občas cítit vibrace.

S klimou jsem to ještě nezkoušel.......Zkusím..... ty vibrace do toho spojkového pedálu jsou hodně jemné,ale jsou tam. Je to hodně cítit když šlápneš na spojkový pedál a vytočíš motor na 3000 otáček. Zkus a dej prosím vědět.....Děkuji......

Cital som test Vaculika, kde vychvalil novu Fabiu skoro do neba. Aj 1.0TSI Evo. Aj ked stratilo zatah odspodu, ale vykonnejsia verzia by mala mat aj 2 hmotny zotrvacnik. A aj on v teste potvrdil ze motor trasie na volnobeh. Nechapal, nerozumel preco ... 

V 20. 4. 2022 na 22:29, Kubo22 napsal:

Cital som test Vaculika, kde vychvalil novu Fabiu skoro do neba. Aj 1.0TSI Evo. Aj ked stratilo zatah odspodu, ale vykonnejsia verzia by mala mat aj 2 hmotny zotrvacnik. A aj on v teste potvrdil ze motor trasie na volnobeh. Nechapal, nerozumel preco ... 

Nevím jestli má dvouhmotový setrvačník ale třese se hodně..... Docela mě to zprvu vyděsilo......

Včera jsem se na třesení výfuku a mírné vibrace na volnoběh ptal v servisu AŠ. Mají již několik stížností od zákazníků, nahraná videa. Pár motorů nechala AŠ rozebrat s podezřením na prasklé pružiny na ventilech. Toto se prý nepotvrdilo. Zatím se tedy neví příčina, ale pravděpodobně vznikne a přehraje SW řídící jednotky. Nicméně osobně dám po půlce května na garanci. Samozřejmě píši jen to co mi bylo řečeno. Pokud bude mít někdo jiné info, tak prosím o příspěvek.

Tak už jsem taky koukal a ten výfuk se tedy třese hodně. Snad s tím výrobce počítal a závěsy takové vykmity dlouhodobě zvládnou. Jinak do spojky jsem dříve cítil vibrace více, teď bych řekl že je to dobré. Vibrace na volnoběhu do interiéru jsou občas. Trošku mne zaráží, že někdy to je, někdy ne, ale tak je to trivalec... 

 

Najeto mám 12 tkm. 

Obvykle se tříválce včetně HTP klepou příčně (zprava doleva), ale tyhle litry jsou udělaný pro přenos vibrací v podélným směru, což se pozitivně promítne pro posádku, takže se klepe odpředu dozatu, proto logicky vzadu litá výfuk nahoru a dolů, tohle bych vůbec neřešil. Až se divím, na co všechno mají lidi čas, ještě si zaměřte, kdo má větší zdvih toho výfuku :-)

Normální to jistě není, u fabie se výfuk ani nehne. A to jich mám v práci několik. Ani u manželky na mpi se neklepe. Mě hlavně štvou vibrace uvnitř vozu.

Třeba řešíme kraviny, které 99 % uživatelů neřeší. Obecně bych řekl, že lidi se o vše zajímají daleko méně než před 20 lety. Na druhou stranu jsme na fóru a mně zajímá konstrukční řešení, proč se něco děje atd. Takže jestli je to způsobeno jiným vyvážením, tak je to fajn vědět. Ono v reálu se to hýbe více než na videu, u mne. Já to taky natáčel a vypadalo to stejně jako zde na videu, což nepůsobí tolik, jako když koukám očima. S tím jsem se ještě nesetkal. Mám 70kw verzi, která má jedmohmotu? 

Mně na 70kW se to třepe úplně stejně, ale kdybych o tom tady nečetl, tak bych se ani nepodíval. 

Vibrace uvnitř auta nepociťuješ? U mě je cítím a pokud zapnu klimu, mám automatickou, chvění je cítit v takových cyklech velmi silně.

někdy dost a jindy skoro vůbec, když otevřu dveře řidiče, tak někdy se pěkně klepou nahoru a dolů, ale už jsem měl dřív 2xHTP a tohle je zlatý.

Výfuk se třese, protože má motor vymačkané uložení a klepe se celý, pohyb se přenáší i na výfukovou soustavu...

Bohužel kvalita silentbloků ve vozech v této levné kategorii je velmi tristní. 

Upraveno od 15degren

co když se takhle klepe už z fabriky a všem?

Tak, tak. Ja som si bol obzrieť auto ešte kým som ho kúpil-skladovka určená do ES. Naštartoval som, otvoril motor a ten sa veru triasol na tých silentblokoch. Pýtal som sa predajcu a ten mi povedal, že to robí každá Scala. Ja mám verziu 70 kW. Auto som kupoval 220 km od bydliska, potom som išiel do iného servisu AS, tam sa poznám s každým, pýtal som sa na to, merali, softvérovali, je to to isté. Už to neriešim, mám na tom 23000 km a v pohode. Ale zaujímavé, že Fabia so 70 kW motorom to nerobí. Asi podľa konštrukcie auta, myslím veľkosť a rozloženie hmotnosťi.

myslim, ze takto to proste je. Nedalo mi to a sel jsem se podivat - mam cca 17tis km - taky se takhle pohybuje - neresim to - a nemyslim si, ze by to bylo po tak malo km vydrbane...

Hm dobré no. Prakticky stejný výfuk má 1.2 TSI 81kW od roku 2016 a tam se výfuk ani nehne...

Ale my sa tu bavíme o trojvalci 1,0 TSI, nie o štvorvalci 1,2TSI Rapid.

Upraveno od touareg3

Chlapi, napadla mne ještě jedna věc, já mám Evo, třese se i motor starší? Ten by měl být stejný jako v té Fabii, ne? Jinak ono je to vlastne dobře, že se vibrace neprenaseji do karosérie. Musíme věřit, že ty měkké šílený to zvládnou :) 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.