Jump to content
S.t.i.f.l.e.r

O1 1.9TDi AGR kolísání výkonu ve vysokých otáčkách, zavzdušnění palivového systému

Recommended Posts

Ahoj, příznivci značky Škoda a odborníci na koncernová auta. Máme doma O1 1.9 TDi AGR a už nějakou chvíli řešíme jeden problém. Auto jede v podstatě úplně normálně, ale když se vytočí do vysokých otáček nad 3.000 ot/min. tak lze v určitých momentech (nepravidelně) na moment pocítit pokles výkonu, jakoby autu na chviličku došel dech, než zase zrychluje normálně dál. Nechali jsme si auto změřit na výkonové brzdě a tam je to zřetelně vidět - průběh výkonové křivky je normální, ale ke konci ve vysokém spektru otáček to začne lítat nahoru jako sinusoida až do konce otáčkového pásma. Pokusně byla vyměněna váha vzduchu za novou originální a výkon poklesl z 65 kW na nějakých 51 kW. Při té příležitosti se zjistilo, že se starou váhou vzduchu to jelo lépe (těch 65 kW) jen proto, že do váhy byla udělaná vrtákem díra, která očůrávala ŘJ a dávala falešné hodnoty o průtoku vzduchu, aby do motoru bylo dávkováno více paliva a tak to aspoň trochu jelo. Takže to už někdo v minulosti řešil a nevyřešil, tak to ojebal takhle, aby auto aspoň trochu fungovalo. Bylo nám doporučeno vyčistit sání a EGR ventil, což jsem udělal - bordelu tam bylo dost, ale problém to nevyřešilo. Dále nám bylo doporučeno vyměnit vysokotlaké čerpadlo, tak jsme sehnali čerpadlo z 81 kW motoru, vyměnilo se, dalo se nové origo Bosch těsnění, při té příležitosti se vyměnily i rozvody, ale problém to pocitově jen zmírnilo a trochu nejspíš poklesla spotřeba nafty, ale furt problém přetrvává. 

 

Co s tím? Kde může být chyba?

Při výměně oleje a filtrů se vyměnil i ten palivový, ale do čerpadla jde stále nafta (v té průhledné hadičce) s bublinkama. Údajně by to mohlo být buď ucpaným sítkem v nádrži (podávací čerpadlo tam údajně není) nebo max. guferka na palivových hadicích v motorovém prostoru. Říkám si, že by asi mohla být závada v přívodu paliva, protože, laicky řečeno, když je v motoru vysoká poptávka po palivu (mám sešlápnutý pedál na podlahu) a jdou do čerpadla s naftou i bublinky, tak je možné, že by právě přísun těch bublinek mohl způsobovat ty krátké výkyvy ve zrychlení a výkonu. Není to nijak výrazné škubání, ale cítit to je.

 

Řešil to už někdo? Nebo tušíte, v čem by mohl být problém? Očekávám, že můj dotaz je tak specifický, že tady na totožný problém téma už není.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...