Publikováno Květen 13, 20205 r Zkoumali jste někdo, jakou máte v autě baterii a jaké má napětí? Jelikož žiju v představě, že baterka by měla mít těch 12,5-12.8V v klidovém stavu, ne vždy se mi líbí hodnoty co ukazuje měřák v zapalovači - což je po skončení jízdy většinou 12,5-12,6, ale pak to většinou padá na 12.2 a někdy i 12.0V. Měřil jsem voltmetrem napětí přímo na baterce vůči kostře a hodnoty se oproti měřáku v zapalovači lišily max o 0.1 V, spíše méně. Mám 1.5 TSI a v autě je dle nápisu na baterii použita nějaká VARTA, podle vyhledávače vhodných baterií to tipuji na tuhle. Je to typ EFB a co jsem četl zde na foru, tak hodnoty 12.2V apod. jsou u tohoto typu baterií ve škodovkách běžné... Kombinuji kratší trasy ve městě (12 km tam, 12 zpět) a delší výjezdy za Prahu, takže baterka snad má příležitost se dobíjet i za jízdy :) Start-stop ihned vypínám. Tak mě jen zajímalo, jestli jste na tom s napětím podobně a jestli vám také padá směrem dolů...
Květen 13, 20205 r Jak dlouho jsi třeba nechal auto stát? Já mám obavy, aby to třeba po 2-3 týdnech neodmítalo startovat. Dobrý je, že v zimě to dobíjí pořád neinteligentně, takže startovací kabely budeme potřebovat jen v létě :) Ale nebál bych se toho a neměřil raději.
Květen 13, 20205 r @Michal T. premerane to nemam, ale som toho nazoru, ze ta baterka dostava poriadne zabrat pri tych hodnotach a starte. Cele to bude si myslim v dosledku tej rekuperacie, co sme preberali uz na fore. Fakt ale neviem, co je lepsie. Odpojit to ci nechat. Ale kedze ty mas ten merac v zapalovaci, vedel by si pozriet hodnoty eventualne aj pri odpojenom konektore, ci budu vyssie.
Květen 13, 20205 r Znám lidi co s OIII jezdí 3 roky víceméně po městě a bez dobíjení, to že baterka vydrží 3-4 roky je potřeba překousnout. Zbytečně bych nehledal problémy, kde nejsou. Upraveno Květen 13, 20205 r od vormen
Květen 13, 20205 r Autor @vormen Na přelomu ledna/února jsem byl pryč a auto stálo 3 týdny v garáži (stálých cca 16-18 st.), baterii jsem neodpojoval a startovalo v pohodě. Teď v "létě" při jizdě je napětí většinou nějakých 14.5V (ale vím že jednou jsem to sledoval a postupně to lezlo z 13.8 na nějakých 14.6). V práci máme Caddyho 1.4TSI už asi 2 roky, typicky jezdí velmi krátké trasy pro převoz nějaké techniky a baterka furt v cajku, bez dobíjení. Schválně ho ale také změřím a kouknu co má za baterku,. @csabac Rekuperace na to bude mít vliv určitě, ale ten kábl se mi odpojovat nechce...
Květen 13, 20205 r @vormen tak zivotnost baterky 3-4 roky je tiez na hlavu z hladiska zakaznika a ziv. prostredia. Ako toto by mala EU postihovat, nie tlak v pneu.
Květen 14, 20205 r @Michal T. Stav který popisuješ výše, tj.14.5V na aku při ustálené jízdě vypadá jako by u Scaly měli jinak řešenou rekuperaci. Když jsi měřil, jaké jsi měl zapnuté spotřebiče, nař výhřev sedadel, sklo, světla? Napíšeš zde popřípadě i hodnoty bez zapnutých spotřebičů? Já jsem napětí neměřil a musím se přiznat, že jako VELKÝ ODPŮRCE odpojovaní toho kabliku, ho mám aktuálně odpojený kvůli S/S který mě pije krev? Nicměně brzy ho připojím protože se pojedeme kódovat a vypínat S/S a rekuperaci?? Upraveno Květen 14, 20205 r od xtrack
Květen 15, 20205 r Autor @xtrack Třeba včera jsem měl víc popojížděk kvůli vyzvedávání nějakých věcí a svítilo tam relativně konstantně 14.2V. Teď mě bude čekat jedna delší cesta, tak to omrknu jak se to chová a co to udělá po spuštění klimy atd. Vzhledem k počasí jsem poslední dny jezdil "bez spotřebičů", tedy ventilace a klima vyp, maximálně zaplé audio + jede autokamera,
Květen 15, 20205 r Mel jsem kabel asi pul roku rozpojeny.Ted jsem ho na zkousku zapojil nazpatek a sleduju hodnotu napeti baterie. Jezdim spise kratke trasy. Mam zapnutou pouze klimu. Cca prvnich 10min po nastartovani se drzi hodnota na 14,5 az 14,7. Po uplynuti teto doby pada napeti k cca 12,5V.Myslim, ze kdo jezdi krate trasy, je rozpojeni kabliku skoro zbytecne (krom vypnuti S/S).Jeste ale vyzkousim, jak se bude dobijeni chovat, az budou teploty vice nad 20°C.
Květen 15, 20205 r Autor @Michal_Reitmajer Po deseti minutách jízdy 12.5V? Tuhle hodnotu vídám spíš po vypnutí zapalování, během jízdy jsem se snad nikdy pod 13V nedostal...
Květen 15, 20205 r Pravdu mas, ted jsem prijel autem a litalo to od 12,9 po 13,1. Nevim, co jsem to nameril predtim.
Květen 15, 20205 r Zdarec,ohledně dotazu Michal T.:napětí baterie pár foto: Po jízdě 20km,teplota okolo 9° stav aku po 2 hodinách klidu druhý den před odjezdem do práce cca 11 hodin klidu po příjezdu do práce 20km,telpota 6° nezapnuta klima,výhřev sedadel,skla,zrdcátka. nejedná se o scalu,ale u modelů se stop-startem,intel.dobíjením a rekuperací bude řízení dobíjení obdobné ne-li stejné.PS mám pouze trvale deaktivovaný stop-start.
Květen 15, 20205 r Autor @pája66 Díky - koukám, že tyhle hodnoty budou fakt "normál". Nekoukal jste náhodou, jaký typ (EFB vs. AGM) baterie tam máte?
Květen 15, 20205 r před 2 hodinami, pája66 napsal: po příjezdu do práce 20km,telpota 6° nezapnuta klima,výhřev sedadel,skla,zrdcátka. nejedná se o scalu,ale u modelů se stop-startem,intel.dobíjením a rekuperací bude řízení dobíjení obdobné ne-li stejné.PS mám pouze trvale deaktivovaný stop-start. Těch 14,0 V po příjezdu do práce je nesmysl, měřil jsi to s ještě běžícím motorem. Z předchozích hodnot je vidět "inteligentní nabíjení" na max. 80%, tj. ničení baterie sulfatací, snížování její kapacity a životnosti.
Květen 19, 20205 r V 13. 5. 2020 na 9:28, vormen napsal: Já mám obavy, aby to třeba po 2-3 týdnech neodmítalo startovat. Já jsem měl z důvodu úrazu (zlomenina bérce) auto postavené před garáží od 9.3. Poprvé jsem ho zkusil nastartovat 25.4. a naprosto bez problémů. Pak v dalších týdnech jsem jel třikrát jen do obchodu u nás ve vsi a také žádný problém se startováním. Teď v sobotu (16.5.) jsem dal akumulátor na 3 hoďky na nabíječku.
Květen 30, 20205 r Hoši, nevím kam jinam to napsat. Ale chtěl jsem se zeptat, zda startuje rovnou spojka start a nebo nejdřív nahodit elektriku a až pak start. Jestli to něčemu nevadí.
Květen 30, 20205 r Obojí je možné, je to jedno. Já obvykle spojku a hned tlačítko startování, Jinak viz manuál strana 117.
Květen 30, 20205 r Mělo tam být startujete, sorry. Já jsem se nějak naučil za studena nejdřív nahodit elektriku a až pak start. A když je motor zahřátý tak nasednu a hned spojka start. Ale asi je to blbost.
Červen 12, 20205 r Pánové, může někdo prosím napsat poznatky po úpravě rekuperace kódováním ? Jak se pohybuje napětí na baterce ? Jezdím teď s odpojeným kablíkem, napětí osciluje mezi 13,5 a 14 V, a stejně, když přijdu ráno k autu, tak je napětí max 12,4 V. Ty samé trasy jezdím i se skoro veteránem a tam se napětí udrží přes 12,6 V. Samozřejmě je rozdíl v akumulátorech, Scala - EFB, veterán - klasika.
Červenec 6, 20205 r Nebuď lenoch a hledej! Na foru se to řešilo a řeší už x krát v naprosto stejných tématech o autobateriích anebo o vypnutí start/stop systému.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.