Přejít na obsah

Autobaterie


Michal T.

Doporučené příspěvky

Já si teď taky koupil voltmetr do zapalovače. 

Vím, že to není žádná kvalita, ale zapojím ho na laborat. zdroj a zkalibruju to podle přesného voltmetru abych měl představu... 

Je to rychlé a člověk vidí kolik to dobíjí, jak to dobíjí (předpokládám teď kontinuálně) a kolik je tam po nějakém čase stání.

Jasně, že po otevření a probuzení auta tam bude nějaký pokles, ale na občasnou kontrolu to bohatě stačí a je to hned po ruce. 

Za těch pár kaček dobrý. 

Po odpojení kablíku ma teď baterka "v klidu" nějakých 12,6V což je mnohem lepší. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Tak nevím. 

SS odpojený. Auto doma zamykám takže jednotky by měly být uspané. 

Auto stojí 2,3 dny a napětí je 12V😳👹

Baterka je cca půl roku stará. 

 

Všude se uvádí, že nějakých 12,2 12,3 je vybytá baterka a měla by se dobít. 

Na nějakých 12,5 nebo 12,6 se prostě nedostanu. Jen pár hodin po nabití. 

 

Je pravda, že jsem napětí nikdy u předešlých aut neřešil. Auta startovaly a nezabýval jsem se s tím.

Tady mě znervozňuje sulfatace a dlouhodobá výdrž do budoucna. 

 

Napadá mě, vyvést nějakým slabším kabelem třeba mínus, zamknout, nechat to uspat a klešťákem změřit spotřebu. 

Ale co bych si ale pomohl? Stejně nezjistí kde k úbytku dochází a hlavně s tím nic neudělám ☹️

 

To napětí mě se*e. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle servisu, už není rozhodující kolik baterie ukazuje voltů. Jediná kontrola stavu je zátěžový test. měřil mi to při servisu 12,19V - dobít! Jebu to, dobiju a druhý den jsem stejně u 12V.

Jezdil jsem s kabelem i bez a dá se říct hodnoty stejné, Start-stop automaticky vypínám. Po konzultaci s autoelektrikářem (ne z ŠA) doporučeno zapojit zpět, tak jsem zapojil a už neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On ten SS souvisí s intel. dobíjením. Pokud je zapojenej, baterka se chvíli dobíjí, chvíli ne, cykluje to podle jejího stavu a nabití... 

Psalo se tu o tom dost. 

 

Jo jasně zátěžový test. 

Jenže sulfatace baterky a její životnost jako taková je přímo odvislá od jejího napětí. 

A takhle je vlastně stále vybitá. 

Je to stále Pb akumulátor kde by mělo platit zmíněné napětí... 

 

Přijde mi, že je tak zkonstruovaná schválně aby vydržela jen 2 roky👹👹👹

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to zkusil cca 2 měsíce v rapidu bez káblíku včetně jeho "uspání" uzamčením, jsem na tom s baterkou po 3 letech úplně stejně. Ještě jsem káblík rychle vracel, když jsem si volal asistenci a odtah do AS, nakonec to byla cívka a opět na 3.válci tentokrát vše na prodlouženou záruku a mobilitu včetně náhradního auta 100km od domu. Káblík už asi nechám zapojený, je to marný. SS mám trvale deaktivován.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na rapidu to ještě šlo přes diag. trvale vypnout. 

Tady se to časem naučí a SS funguje dál. 

Teda pokud se týká změny napětí přes diag. 

Mě by SS ani tak nevadil. Startér a baterka jsou na to stavěné. 

Ale inteligentní dobíjení je rozporuplné. Myslel jsem, že docílím vyššího napětí na aku a vono asi hovno👹

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Felície a podobné se na zvýšení dobíjecího napětí dávala takzvaná "tuningová dioda" mezi alternátor a regulátor napětí (kontakt D+). Na diodě je úbytek napětí cca 0,7 V (podle typu), regulátor si proto myslí, že je nižší napětí a o to víc nabudí alternátor.

Takže by stačilo vědět, kam diodu zapojit do moderního auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj na křemíkovce je 0,7. Asi by to stačilo. 

Dobrej nápad.

Třeba na to fundovanější člověk přijde. Kdo ví ať napoví 🙏

 

Další věc je konstrukce těchhle "novejch" aku. 

Mám podezření, že když aku vyndám z auta, nabiju ho do plna, tak tam za pár hodin bude zase 12,2 i bez odběru. Ale to je jen domněnka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš SS? 

Máš intel. dobíjení? 

Asi ne... 

Ale to by tak nevadilo. 

 

Máš méně "žravých jednotek" 

a hlavně je to ještě jedna z podstivějších baterek!!!

 

A dle nájezdu za 5 let je baterka furt v zápřahu tj. nabitá a nemá čas sulfatovat. Ideální stav. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 3. 2022 na 22:16, keras napsal:

 

Další věc je konstrukce těchhle "novejch" aku. 

Mám podezření, že když aku vyndám z auta, nabiju ho do plna, tak tam za pár hodin bude zase 12,2 i bez odběru. Ale to je jen domněnka. 

 A to je podle mne asi ono. Už jsem o podobném názoru tady někde na fóru polemizoval. Šetří se všude a tedy pravděpodobně i při konstrukci a výrobě akumulátorů pro sekundární trh a to i z důvodů aby lidi byli ochotni  dát přiměřené  peníze za novou baterii.  Při příští výměně baterií na vozidle si projdu trh a raději si připlatím, hodně napoví i váha baterie při stejné kapacitě, tam jsou taky dosti rozdíly, čím těžší, tím pravděpodobně více olova a snad i životnosti baterie. 

Jinak to podezření u tebe, je u mne jistota. Baterie na autech v naší rodině měřím celkem často a to, že dnešním bateriím velice rychle klesá napětí a to i po nabití z externích zdrojů, tak to je tedy fakt. Vyjímky potvrzují pravidlo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo jo, přesně jsem už při čtení měl reakci na Tvůj post... 😀

A Ty o tom píšeš sám.

 

Ano váha. 

Bylo by zajímavé zvážit 10-15 let starou baterku a současnou. Při stejné kapacitě. 

Rybářům olovo berou, myslivcům taky, v cínu už se taky vyskytuje zřídka... Bezolovnatá pájka je mimochodem jedna z největších prasáren. Vůbec spoje nejsou houževnaté, praskají. Dilatace malá a když se třeba pulsní zdroj ohřeje tak spoje bez olova stojí za hovno. 

A zrovna to samé baterky. Určitě ty desky ojebávají nejen kvůli ceně ale i kvůli posranejm ekologům!!! 

Z UK, z Číny, Indie bordelu jak kráva a my si tu hrajem na zelené údolí. Nechápu ty blbce. 

 

Takže jedině fakt kdyby někdo vymyslel kam tu diodu zapojit aby šlo do baterky i něco vyšší napětí. To by bylo fajn. 

Já se motám hodně kolem elektriky, ale do tohledle se mi nějak nechce😀🤭

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, keras napsal:

Máš SS? 

Máš intel. dobíjení? 

Asi ne... 

Ale to by tak nevadilo. 

 

Máš méně "žravých jednotek" 

a hlavně je to ještě jedna z podstivějších baterek!!!

 

A dle nájezdu za 5 let je baterka furt v zápřahu tj. nabitá a nemá čas sulfatovat. Ideální stav. 

Ano mám SS i inteligentní dobijeni, ale..je pravda, že jezdím denně cca. 90 km a z toho 70km dálnice,  takže pro baterku ideální. Doufám, že ještě tak rok vydrží.  Mám objednanou Scalu, ale ta bude tak za rok. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@keras ono na tom nieco bude s tou poctivostou a kvalitou v porovnani niekolkych rokov dozadu vs sucasnost.A je to fakt,fabrika potrebuje chrlit,predavat aby prezila a je pre nu nerentabilne vyrabat baterie so zivotnostou 10 + rokov.Moja skoro 8 rocna povodna,SS s inteligent. dobijanim.Trvale vypnutie SS neriesim,sadnem do auta a vypnem,to je to najmenej.Kazdodenne vozenie 50/50 mesto,dialnica okreska.Za celu dobu (112k) nebola ani raz dobijana mimo auta a pri mojom skromnom odhade by mohla este 2-3 roky kludne dat.

 

20200405_134622.jpg

Editováno: , autor: ritch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak 2,5 týdne stání po přezutí na letňáky, na voltmetru v zapalovači 11,8V a po zapnutí zapalování auto píše "Dobijte autobaterii jízdou" a jako bonus (který jsem trochu čekal) byly vynulované všechny spotřeby. Docela by mě zajímalo, kolik může žrát to neustálé připojení ke Connect službám. Nebylo by špatné dát auto do offline módu, aniž by člověk musel vyndavat baterku.

Po dnešních popojížďkách cca hoďku po odstavení 12,4V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já auto při každé odstávce zamknu, i když stojí doma v garáži. Pak to uspí všechny jednotky a nebere to tolik klidový proud. Potrvrdili mi to i v AS, kde jsem byl nedávno na testu baterie.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto také zamykám. Otázka je, jestli Connect služby jednou za čas posílají info o poloze atd., nebo se tak děje pouze na vyžádání, třeba když se člověk připojí přes web/appku, Něco může žrát i ten voltmetr, ale hádám že nic obrovského to nebude. Uvidíme jak dlouho baterka z výroby vydrží, uvažuju následně o přechodu na AGM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...