Petr Smolík Vloženo 22. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2020 Otázka je jasná, kdo má scim jaké zkušenosti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vápno Vloženo 23. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2020 Záleží na situaci, ale většinou vyměnit za originál. A proč se ptáš? Máš s filtrem nějaký problém? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Smolík Vloženo 23. Červenec 2020 Autor Sdílet Vloženo 23. Červenec 2020 Mám najeto 220tkm s dsg je možné, že mi kvůli tomu lehounce klesl výkon? A nebo jsem spíš paranoidní... :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 23. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2020 (editace) Ve 220K km to samozřejmě nějakého toho koníka zabije, ale kvůli tomu chceš zbytečně dělat servis za 40K+ ? Víc koní by ti dala výměna kroužků vahadel a zdvihátek :-) Editováno: 23. Červenec 2020, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Smolík Vloženo 23. Červenec 2020 Autor Sdílet Vloženo 23. Červenec 2020 Teď to servisovat nechci ale rád bych věděl co je do budoucna lepší jestli vyměnit nebo vyčistit. Díky za reakci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 23. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2020 (editace) Určitě vyměnit, čištění filtr většinou poškodí. Repasované díly se značkou nové od škodovky kde vracíš originální díl, se vyjme původní vložka, pokud je v pořádku proběhne čištění a oživí se drahé kovy ve filtru, běžné čištění nemá smysl, pokud se neplánuješ auta vzápětí zbavit. Nic jiného než originální filtr nefunguje. Náhražky typu JMJ a pod, nemají drahé kovy, můžou ti i poškodit motor. Originální filtry u OIII TDI vydrží běžně i 400K km, takže máš ještě dost času. Editováno: 23. Červenec 2020, autor: 15degren 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Smolík Vloženo 23. Červenec 2020 Autor Sdílet Vloženo 23. Červenec 2020 Děkuji za info! Co říkáš na dekarbonizaci motoru, hlavně teda co se týká vstriku a zmíněného dpf, má smysl nebo placebo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 23. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2020 Ja osobne som si daval cistit DPF. Vykon som mal pred tym tiez nizsi o 10koni. Teraz mam v plane chip. Regeneracie teraz prebiehaju od 350-500km. Pri takomto priebehu to vydrzi min 100tkm este. Novy je ale novy a bez problemov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 24. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2020 (editace) A jaké máš teploty filtru při regeneraci ? 100t km možná vydrží, pokud bude schopný filtr nastartovat reakci a zahřát se, ale taky nemusí. U nového máš víceméně těch 300K+ km jistých. Vyložený ucpaný chladič nespalitleným popelem je vzácnost, většinou bývají popraskané (neprojdeš emisema) nebo nedosáhnou potřebné teploty. Když pomocí čištění z něj dostaneš nespalitelný popel tak samozřejmě zlepšíš jeho propustnost a pár koní se obnoví. Nicméně nevěřím že to poznáš (placebo) ten rozdíl není tak velký aby jsi mohl pocítit. Riskuješ že ti ten filtr poškodí a neprojdeš emisemi. Nicméně pokud je čištění do nějakých 8 tisíc vč. montáže a demontáže a plánuješ se auto do budoucna spíš zbavit (projezdit třeba ještě 50K km a pak střelit), tak to určitě cesta je. Editováno: 24. Červenec 2020, autor: 15degren 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 24. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2020 Teploty sú normálne ako majú byť čiže regeneruje od cca 500°C najlepšie to ide ak to má 580-600°C. A to nemá problém dosiahnúť. Tak u mňa bolo čistenie nutné kvôli vyzrážanej chladiacej kvapaline. A v druhom rade bol som na meraní výkonu a výkon tam bol menší to ma donútilo aby som ho dal vyčistiť. Teplota bola pri meraní až príliš vysoká na to aby bol výkon po úprave tam kde by som si predstavoval. Teraz som si pozeral priebeh teplôt pri športovej jazde a viac ako 450°C som nemal. Ešte to odsledujem na dialnici. S tým výkonom to poznať je, poznajú to viacerí tu z fóra, ktorý nemajú to DPF v najlepšom stave. Vieš to aj poznať podľa toho, že ak ti DSG prevodovka preradí tak pred čistením sa ťažšie rozbehlo turbo bolo tam cítiť pokles teraz to nieje cítiť, proste pridám plyn a konštantne to zrýchluje bez žiadnej medzere. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Smolík Vloženo 24. Červenec 2020 Autor Sdílet Vloženo 24. Červenec 2020 Díky za reakce! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Smolík Vloženo 24. Červenec 2020 Autor Sdílet Vloženo 24. Červenec 2020 Marfane a kolik máš nalitane? Dvouhmota se spojkou stále původní? Kdybych stím jel na brzdu měření výkonu, mám se něčeho obávat? Aby mi tam neodešel setrvak se svými 220tkm a původní dvouhmotou :D co myslíš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 25. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2020 Aktuálne 226tkm. Dvojhmotu som menil preventívne, pretože mierne klepkala, nič hrozné ešte 50tkm podľa mechanika by vydržala. Spojka ešte pôvodná. Myslím, že pri meraní sa nič nestané. Úpravca mi hovoril, že chodia k nemu aj taký čo majú cez 400tkm nalietané a vždy sa dá odmerať. Dokonca mal jednu Q7 z 750tkm a výkon bol nižší práve kvôli upchatému DPFku. Po koľkých km ti to regeneruje ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Smolík Vloženo 25. Červenec 2020 Autor Sdílet Vloženo 25. Červenec 2020 (editace) Vypalování dpfka musím ještě pořádně nacasovat, teď přes prázdniny jezdím málo- hodně práce. Ale cca asi po 150- 200km. Mám 12/2015 euro6. Editováno: 25. Červenec 2020, autor: Petr Smolík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2020 Nevšimnul jsem si, že by toto téma bylo o setrváku a spojce... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Smolík Vloženo 25. Červenec 2020 Autor Sdílet Vloženo 25. Červenec 2020 :D Nechtěl jsem kvůli tomu zakládat nové, pawouku sory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 26. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2020 Dnes som mal cestu po dialnici nie nejak extra dlhú ale teplota pred a za DPF bola pri 160-180kmh okolo 360+-10°C. Pri akcelerácii na túto rýchlosť bola teplota do 400°C. Čiže myslím, že čistenie DPF nieje až tak marné vzhľadom aj na to, že dymovosť na STK bola nula. Inak cena nového DPF je okolo 2000€ tak by som zvážil tých cca 150-250€ za čistenie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 Na O3 stojí orignál 1000 éček, ae čištění za 200 eček proč ne. Suchá / mokrá metoda ? Z principu po mokré metodě, nemůžeš mít kouřivost 0. Když tlakem proženou vodu filtrem, tak ho zákonitě musí protrhat. Ty stěny nejsou dost porézní na to aby tudy prošla voda... Jinak teploty při regeneraci 580-600 už jsou teploty poměrně špatné. 620 stupňů je standardní teplota, které by mělo DPFko docílit pokud je v dobré kondici. Pokud chytnu regeneraci na městském okruhu kde jedu mezi 80 a 100 km/h tak mi to jde na 680 stupňů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
waikiki Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 Dneska jsem dával auto do servisu a nabízeli tam tuším DPF výměnným způsobem za cca 17.000,-.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 @15degren Tú cenu nového máš odkiaľ ? Pýtal som sa na cenu na moje auto jedného člena tohto fóra, ktorý pracuje v servise a cena je cez 2000€. Ak pozriem iba na najznámejši eshop tak tam je cena bez vrátenia starého najlacnejšieho 1600€. Podľa mňa to bolo čistené mokrou metódou a asi ultrazvukom. Dymovosť mi merali pred mesiacom na STK kde namerali 0. Netvrdím, že mám výfuk čistý ale zašpiní sa mi tak po 2000km tak, že prstom to dám dolu a keď skúsim výfuk tak mám len mierne zašpinený, čiže DPF s 95% funkčné v zahraničí by s tým problém určite nebol. (väčšina dovezených dieslov má ten výfuk černejší a viac zašpinený sadzami). Tieto info máš inak pozisťované z internetu alebo máš vlastnú skúsenosť ? Ja s tým čistením mám vlastnú skúsenosť a nevidím v prípade takéhoto výsledku problém. Ak praskne tak je to na výmenu to je jasné. Tie teploty tiež odkiaľ vieš, že sú zlé ?? Ak je to v DP napísané tak ma pouč, že to musí byť presne 620°C. DPF ti regeneruje od 500°C popolček sa spaluje, pri 600°C to ide rýchlo. Ak máš také teploty pri tak malej rýchlosti tak môžeš čakať, že pri jazde na dialnici vyššou rýchlosťou sa ti raz môže stať, že ti hodí auto do núdzaku ako teplotná ochrana. PS: ak mi ukážeš, že za 1000€ kúpim originál DPFko bez zálohy za starý tak som nepreskúmal všetky dostupné možnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vápno Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 Pokud se ti špiní výfuk, tak tvoje postřehy jsou krásný, ale k ničemu. To DPF je zničené. Mám najeto 170tkm a z výfuku by se dalo jíst! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 Tak to si môžeš gratulovať. Ak by som nemal problém s prasknutým IC tak riešiť DPF nemusím, ale DPF bol upchatý od chladiacej kvapaliny. Páni ako vidím, tak vy viete len písať ako je to fajn keď vám všetko funguje ako má. Potom tu budete písať, že neregeneruje mi DPF čo mám urobiť ? Odpoveď všetci teraz poznáte ale potom tu budete zakladať témy. Zakladateľ sa pýtal či ho vyčistiť alebo vymeniť, ja som napísal skúsenosť s vyčistením. Možno som si posunul investície do nového DPF o rok/dva, aktuálne mi to je jedno keďže funguje zatiaľ. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 Myslim si, ze ked je dpf funkcne, tak vyfuk je akurat spinavy od ciest. No a nejazdime vo Svajciarsku, ale v SR a CR, kde je na cestach castokrat dost velky bordel a virenim vzduchu sa moze dostat aj do koncoviek vyfuku. Keby nefungoval, tak za 2000km je poriadne cierny a nie len taky, ze zotries a mas trochu spinavy prst. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 28. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2020 (editace) Pokiaľ to niesú sadze tak nieje čo riešiť ak sadza tak može byť porušené jadro , čierna sadza by vo výfuku pri zdravom DPF nemala byť v globále nie priamo o tebe Marfan. Editováno: 28. Červenec 2020, autor: marian.marcin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 28. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2020 (editace) Ahoj mafrane, zkušenost s mokrou metodou nemám, pouze se suchou. Co se týká problém voda a DPF - to je patrné z funkce a popis k DPF - do DPF se nesmí dostat voda, dle výrobce filtrem neprojde a pokud ano - poškodí ho - vyčištění filtru pomocí mokré metody nebude asi ideální - ale DPF zprůchodní. Pokud jsi prošel emisemi máš k tomu velké plus. To nic nemění na tom že NOx částice budou bohužel filtrem pronikat abnormálně. Viditelný dým pravděpodobně ne. Nevim jestli zvýšené nox při běžných emisních testech zjistí. Z podstaty věci ale takové čištění nemůže filtr přežít, uvědom si že zachytává viditelný kouř, jak by mohl propustit bez poškození tlak vody ? Na druhou stranu takové čištění pokud je poté auto schopné projít emisema i za další dva roky, bude pravděpodobně efektivnější, protože se celkově sníží odpor filtru a nebude se tolik zanášet - tj. filtr bude průchozí i když se nebude ideálně vypalovat. Takže pokud řikáš že procházíš bezproblémů emisema je ve finále mokré řešení lepší cestou než suché, ale stojí si za tím že se to zas tak moc od vyříznutí DPFka neliší... V neposlední řadě to i vysvětluješ proč ti to přihodilo tolik koníků jak tvrdíš - pokud jsou kanály mezi sebou po čištění prostupné, určitě to pár koní přidá. Odkaz na filter: https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/04l131606ex-filter-pevnych-castic-skoda-31116.html Ceny od cr jsou trochu rozdílné (přepočítával jsem to odhadem z hlavy) a taky záleží jaký model přesně máš. Ano kauce tam samozřejmě je. Nicméně 1100 eček je pořád méně než 2000 eček. Co se týká teplot, tak pokud motor regeneruje a ty ho začneš přetěžovat, tak vyšší teploty nedosáhneš. Nejvyšší teploty na DPF dosáhneš, pokud bude držet motor v rozmezí 2000-2500 otáček při středním zatížení. Na okresních silnicích s plynulým provozem dosahuje vyšších teplot a lepšího vyčištění než když se spustí regenerace na dálnici. Jednotka totiž při dálničním provozu totiž tolik filtr pomocí úpravy mapy neprohřeje, protože k tomu nemá prostor. Editováno: 28. Červenec 2020, autor: 15degren 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.