Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

...mam 185/55 R15 Vredestein Snowtrac 2 XL 86H. :p Tento rok je dojedu a pristi rok si poridim opet Vredestein ale novejsi 3ku. Jezdim hodne po horach jak u nas tak i v zahranici a jsem maaaaximalne spokojen!! Take jsem tento rozmer kupoval kvuli retezum. Ale jeste jsem je nemusel pouzit. Jedny z nejlepsich zimnich gum, jake jsem v zivote jel. A ze jsem jich najezdil......

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam len skusenost s Pirelli Snowcontrol I 190. Tie ma tiez nenechali v stichu ale 5-tu sezonu uz auto na nich plavalo. Asi uz boli stare aj ked dezen bol >5mm.

Vredestein vela ludi chvali v snehu a brecke ale ake su na suchej vozovke? Minule zimy boli take,ze bolo chladno a potom aj 2tyzdne bolo napr 15-20 stupnov.TAk zimne gumy dost trpeli.

Cesty byvaju suche zvacsa aj ked je sneh (tade kade jazdim ja), su tieto pneu vhodne aj na taketo jazdenie,neplava to na suchej ceste ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Akcia sa neoplati. Neviem kam chodi SA na tie ceny,ale ked objednam disky+pneu z netu a porovnam ich s tou akciou vychadza mi akcia drahsia.

Aspon teda ten rozmer co som pozeral ja...

(napr. Barum 185/55 R15 net komplet 405 Eur vs. SA akcia 453 Eur)

Editováno: , autor: Jairo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam len skusenost s Pirelli Snowcontrol I 190. Tie ma tiez nenechali v stichu ale 5-tu sezonu uz auto na nich plavalo. Asi uz boli stare aj ked dezen bol >5mm.

Vredestein vela ludi chvali v snehu a brecke ale ake su na suchej vozovke? Minule zimy boli take,ze bolo chladno a potom aj 2tyzdne bolo napr 15-20 stupnov.TAk zimne gumy dost trpeli.

Cesty byvaju suche zvacsa aj ked je sneh (tade kade jazdim ja), su tieto pneu vhodne aj na taketo jazdenie,neplava to na suchej ceste ?

....na suchu jsem nepoznal zadny rozdil o proti letnim....z me strany je jen mala vytka a to, ze jsou mirne hlucnejsi....

ale za chvili po prezuti si clovek zvykne. Mam je dost dobre odskousene pac pres zimu najezdim okolo 10-12.000km, cesta necesta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Taky mě letos čeká "dojíždění" starších zimáků - mám zatím Polarisy 2, rozměr 195/55 R15 (stejné jako letní). Příští rok bych radši něco jiného - ty Polarisy jsou hodně hlučné a dokonce se mi zdá, že se nerovnoměrně ojíždějí - nejsou totiž kupované všecky 4 najednou. Dvě jsou ze stejné šarže, zbývající dvojice je přes stejnou značku a typ "každej pes jiná ves" - s jinými daty výroby. Prostě jich v jednom krámě neměli dost a můj servisák je sháněl telefonicky bůhvíkde... No a zrovna jedna z těch "různých" se přes pečlivou kontrolu geometrie, tlumičů i tlaku v ní sjíždí rychleji než zbylé 3 (na letních to nedělá - je to tedy určitě směsí gumy)... Takže chci koupit celou sadu najednou - a váhám mezi GY Ultragrip a právě výše zmíněnými Vredesteiny. To je ale záležitost, která ještě nějakou dobu vydrží - aktuálně mám jiný dotaz na diskutéry - CO SI MYSLÍTE O NOVELIZACI ZÁKONA (o provozu na poz. komunikacích), KTERÁ NAŘIZUJE MÍT ZIMNÍ GUMY PO CELOU DOBU OD LISTOPADU DO BŘEZNA S MINIMÁLNÍ HLOUBKOU DEZÉNU 4MM? Setkal jsem se už s několika názory, že sice 4mm doporučené hloubky jsou hezká věc, jenže když koupíte novou gumu, má maximálně 10mm vzorku - a dáte za ni bratru 2000CZK. Když ji napůl ojedete, měli byste ji podle zákona vyhodit, protože už nesplňuje požadavek na hloubku dezénu. Otázka je - dojezdit takový sjetý zimák po skončení zimního období bez ohledu na teploty a doporučování že zimní guma se při teplotách nad 7°C "maže" a nemá takovou adhezi, jako guma vysloveně letní, nebo vyhodit?

Já osobně jsem vždycky zimáky dojížděl až do léta a dokonce se mi s Formanem "povedlo" dvakrát za sebou, že jsem přezouval rovnou na nové zimní obutí - protože to staré jsem na 1,5mm sjel až někdy v září - a to prosím na jaře mělo ještě poctivých 3,5mm... A proti letním gumám jsem nepociťoval že by se nějak "mazaly" při brždění nebo že by snáz hrabaly při rozjezdu - naopak jsem na nich měl větší pocit jistoty na mokré silnici, kdy zimní dezén s větším počtem lamel podle mne daleko lépe odvádí vodu ze stykové plochy guma - silnice. Auto lépe drželo směr i při brždění nebo při tak kritické situaci, jakou je průjezd vysokou rychlostí (> 80km/h) skrz hlubokou louži nebo podobně rychlou jízdu na silnici s vyjetými kolejemi od kamiónů - jedněmi koly na "ostrůvku" s pouze silně mokrým asfaltem, druhými v "koleji" s centimetrovou a možná vyšší vrstvou vody - na "zimákách" jsem v zrcátkách vždycky viděl za autem jen obrovský chvost vodní tříště rozhazované pneumatikami, který za jinými na zřetelně letním obutí nebyl - ale autí sedělo jak přilepený...

Co si o tom myslíte vy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim, ze je to spravne, nez se dohadovat kde a kdy nazout zimni kola tak at je maji vsichni povinne. Pak odpadnou kalamity ve mestech kde napadne 2cm snehu a pul aut se klouze na letnich a vytvareji kolizni situace cimz blokuji dalsi. O tom sjizdeni zimnich kol v lete, nic proti tomu, ale zimni guma je z jine smesi nez letni, je konstruavana tak aby se pri jizde vic zhrivala a odtaval snih a zlepsila se prilnavost. V lete se takova guma prehriva a nejenom ze se vic sjizdi, ale jeste hrozi riziko zborceni profilu pri meznich situacich eventualne jeji exploze pri prehrati. Proste riziko, ktere ja osobne nejsem ochoten podstoupit. Kdyz nemam na provoz auta, tak si ho proste nekoupim. Sada gum stoji cca 10-12k a vydrzi minimalne dve sezony, takovou castku lidi prokecaji, prokouri nebo prochlastaji za pul roku. tak pro by to nemohli dat do gum.

Zimni gumy jinak mame v rodine na autech GY Ultragrip 6 3 sezona a ja kupoval v7 loni na jare a spokojenost, drzi dobre a nejsou moc hlucne.

Editováno: , autor: grim334
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam stejny nazor.....jen u tech levnych a neznackovych bych asi polemizoval o dojeti... sam mam za posledni tri roky

vyzkouseno, ze jizda na zimnich v teplem pocasi nema vliv na jizdu. Alespon ja jsem to tak citil. Zimni prezouvam vzdy na zacatku listopadu a koncim az v breznu. Nekdy bych prezouval drive ci pozdeji, ale znacka povinne zimni pneu me vzdy dohnala k tomu, ze jsem nekdy jezdil ne logicky na zimakach pri 15-18°C. Tak jsem mel alespon moznost si vyzkouset jizdni vlastnosti zimnich gum pri vyssich teplotach. Jak jsem uz uvedl, nepoznal jsem rozdil. Kdyz pominu takovou mekkou jizdu.

Jizda jak na papucich :p Muj osobni nazor je takovy, ze neni zadny problem a normalni clovek to ani nepozna, dojezdit kvalitni zimni pneu. Samozrejme, ze ubytek behounu bude rychlejsi. To neresim, kdyz vim. ze je jdu dojezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jsem myslel, že úderem 1.11 musí mít všichni zimní pneu. Ale kamarád mi řekl že když je mít nebudu a zrovna nebude sníh a plískanice tak je to v poho a pokutu nedostanu.......A dal mi odkaz :

Ani povinnost zimních pneumatik od příští zimy nebude absolutní. Řidiči od listopadu do března budou moci vyjet i na letních pneumatikách, pokud na silnici nebude sníh, led nebo námraza, případně pokud nelze jejich výskyt na vozovce vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat. Pěti a desetiletý odklad pro pořízení zimních pneumatik dali poslanci armádě a hasičům pro jejich nákladní vozy.

15 stupňů v lednu? Pokutu za pneumatiky nedostanete

"Zimní pneumatiky budou povinné od začátku listopadu do konce března s výjimkou toho, když bude hezké počasí. Nemůžete dostat pokutu, pokud bude 15 stupňů nad nulou," uvedl Huml. Tejc ale navržené řešení nepokládá za nejšťastnější. "Povedou se obrovské spory o to, zda když se někdo dopustil přestupku, zda podle hydrometeorologického ústavu bylo nebo nebylo vhodné či nevhodné počasí," řekl.

http://www.lidovky.cz/zimni-pneumatiky-budou-povinne-ale-pri-hezkem-pocasi-pokutu-nedostanete-1ql-/ln_domov.asp?c=A110204_111623_ln_domov_mev

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voice >

tak já žil v domnění, že je to prostě pro všechny platné od 1.11 a né, že když bude hezky, tak zimní pneu mít nemusíš. To zase dopadne a jsem zvědav, jak se k tomu budou v případě pojistné události stavět pojišťovny. Hádky bylo/nebylo hezky bych tedy řešit nechtěl. Stačilo, že mě v této zimě nabourala mladá slečna a teď ještě řešit zda náhodou nebylo 14st. C nebo 15,5st. C.

Jinak já osobně zimní dojíždím v létě. Nezpozoroval jsem nějaké adhezní problémy jízdou na zimních pneumatikách.

Osobně jezdím na mé FII 195/55 - 15 Dunlop Winter Sport 3D, má je i kolega z práce na OII Scout a oba dva velká spokojenost. Jezdíme často do horských středisek a nemůžu si stěžovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já žil v domnění, že je to prostě pro všechny platné od 1.11 a né, že když bude hezky, tak zimní pneu mít nemusíš. To zase dopadne a jsem zvědav, jak se k tomu budou v případě pojistné události stavět pojišťovny. Hádky bylo/nebylo hezky bych tedy řešit nechtěl. Stačilo, že mě v této zimě nabourala mladá slečna a teď ještě řešit zda náhodou nebylo 14st. C nebo 15,5st. C.

Já zase nevím, proč jezdit jak osel podle kalendáře, když může být sníh klidně na konci října a naopak na konci března přes den 20 stupňů. Jsou lidé, kteří za mrazu a sněhu nejezdí vůbec, zároveň ale není důvod vytahnout auto během teplých dnů. Za mě naopak za ustanovení o možnosti mít letní kladný bod.

Jinak další věc jsou také podmínky s pojišťovnou. Já mám třeba (bohužel) ujednání o tom, že v určitém období mít zimní musím. Záleží ale na pojišťovně, co si dá do smlouvy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý má jiný názor. Pokud řidič dojíždí zimní pneu v letě , měl by jezdit opatrně .Když tam máš zimní nadojetí a venku je teplo,tak jízda na nich, je jako když jedu na žvýkačce.Osobní zkušenost.Auto se na těchto pneu chová v letních měsících úplně jinak, jak při jízde do zatáček tak při brždění. A jen tak pro ty co nevědí co a jak.Zde je výtažek z jednoho článku.

Zimní pneumatika je určena pro provoz při teplotách nižších než 7°C. V letních měsících však teploměr běžně ukazuje teploty nad 30°C, což znamená teplotu vozovky i více než 50°C. Směs zimní pneu je přitom určena do nízkých teplot. Navíc je dezén navržen tak, aby zadržoval sníh a zároveň usnadňoval průchod vody. Pozitivní vlastnosti zimního obutí se v horkých dnech mění v negativa, dochází totiž ke snížení ovladatelnosti vozu, komfortu jízdy a vyšší spotřebě.

Zhoršení jízdních vlastností

Zimní pneumatika se při vysokých teplotách zahřívá a stává se velmi měkkou a nestabilní. V důsledku toho dochází k nepřesnému ovládání vozu kvůli vyššímu počtu lamel u zimního dezénu. Navíc mají zimní pneu na rozpálené vozovce výrazně delší brzdnou dráhu, která se může prodloužit až o 20 metrů. „Příčinou zhoršení jízdních vlastností a ztížení vedení vozu je nižší styčná plocha s vozovkou. Pro lepší představu můžeme říci, že u letní pneumatiky vás při stejném rozměru na silnici drží otisk pánské dlaně, naopak u zimní pouze otisk dlaně dámské,“ vysvětlil Vojtěch Schwangmaier, ředitel předního internetového obchodu www.pneumatiky.cz, s tím, že pokud se již řidič rozhodne zimní pneumatiky dojíždět, tak pouze v jarních či podzimních měsících. Rozpálená letní vozovka totiž není pro zimní obutí vhodná.

Co slovo, to perla - a to doslova. Jak můžu dodržet "doporučení" výrobce pneu, že zimní gumy jsou "určené pro teploty pod +7°C", když ráno je pod nulou, ale odpoledne když jedu z práce, je silnice na osluněných místech vyhřátá klidně i na víc jak +30°C? Takové pitomosti můžou napsat opravdu jen NĚKÝM PODPLACENÍ novináři - ta guma se totiž chová naprosto normálně i když ONA SAMA MÁ KOLEM 15°C - až teprve když se ohřeje natolik, že má na obvodu přes 30°C se začíná její chování měnit. Výrobci to moc dobře vědí - protože tak ty gumy sami navrhují - ovšem novinářům tvrdí jako fakt k publikaci něco úplně jiného. A na to ohřátí na 30°C už musí být opravdu horko nebo se musí jet na málo nahuštěné gumě dlouho vysokou rychlostí např. po dálnici - nebo po klikaté okresce jedna zatáčka za druhou. Kecypindy o návrhu zimního dezénu tak, aby zadržoval sníh jsou perlička nakonec - komu něco říká pojem "samočistící schopnost zimního dezénu", ví o čem píšu - u zimáků je právě důležité, aby NEZADRŽOVALY SNÍH... Drážky zaplněné udusaným sněhem mění gumu ve slick, který má téměř nulovou adhezi - takže cílem právě je co nejvíc sněhu dostat pryč z dezénu co nejdřív je to možné - pokud možno okamžitě po odvalení se stykové plochy z podložky. Vyšší odvodňovací schopnost zimního dezénu je pak jasná - hlubší a širší drážky mezi figurami dezénu se ani jinak chovat neumějí.

A porovnání stykové plochy zimní/letní je taky nesmysl - pokud používám pro obě období stejný rozměr i profil gum, je podobné tvrzení o mužské a ženské dlani jen pohádkou pro blbce, kteří s radostí sbaští všecko, co jim tisk podplacený výrobci podsune... Netvrdím, že menší plocha vede auto lépe, ale popírám se vší vehemencí, že by se významně lišila velikost stykové plochy gumy a silnice, pokud je použit stejný rozměr obutí v létě i v zimě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedno je jasné - zimní pneumatiky v horkém létě nejsou tak dobré jako letní a každý si musí zvážit, co je podle něho vhodné. Já bych to třeba už nedělal, za těch pár korun to nestojí a na spotřebě člověk se zimníma určitě nevydělá. Ještě s feliciou jsem vejral, jak dokážou různé pneu sundat spotřebu o půl litru dolů..

Ale na autě maminky, které najede něco pod 6000km ročně dáme na zimu opět první sadu pneumatik - všichní počítají s tím, že ty Klebery nejsou samy o sobě nic extra a navíc jsou staré. Uvidím, jak dopadly po létě letní Barumky, ale pokud bude vzorek dobrý, nové taky kupovat nebudu. Jenom s tím budu jezdit jinak než se svým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem poučné video je zde:

Srovnává se tam zimní a celoroční při teplotách nad 20°C. Při zimní a letní by byl rozdíl daleko markantnější. Co jsem četl nějaký odborný článek, tak ještě horší je to údajně v létě za deště, to je zimní pneu naprosto katastrofální. Nemůžu to teď ale najít...

Důvody jsou rovněž zmíněny v tomto článku: http://www.wheels.ca/Tire%20Talk/article/785674

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jsem myslel, že úderem 1.11 musí mít všichni zimní pneu. Ale kamarád mi řekl že když je mít nebudu a zrovna nebude sníh a plískanice tak je to v poho a pokutu nedostanu.......A dal mi odkaz :

Ani povinnost zimních pneumatik od příští zimy nebude absolutní. Řidiči od listopadu do března budou moci vyjet i na letních pneumatikách, pokud na silnici nebude sníh, led nebo námraza, případně pokud nelze jejich výskyt na vozovce vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat. Pěti a desetiletý odklad pro pořízení zimních pneumatik dali poslanci armádě a hasičům pro jejich nákladní vozy.

15 stupňů v lednu? Pokutu za pneumatiky nedostanete

"Zimní pneumatiky budou povinné od začátku listopadu do konce března s výjimkou toho, když bude hezké počasí. Nemůžete dostat pokutu, pokud bude 15 stupňů nad nulou," uvedl Huml. Tejc ale navržené řešení nepokládá za nejšťastnější. "Povedou se obrovské spory o to, zda když se někdo dopustil přestupku, zda podle hydrometeorologického ústavu bylo nebo nebylo vhodné či nevhodné počasí," řekl.

http://www.lidovky.cz/zimni-pneumatiky-budou-povinne-ale-pri-hezkem-pocasi-pokutu-nedostanete-1ql-/ln_domov.asp?c=A110204_111623_ln_domov_mev

Přesná citace toho paragrafu:

Zákon č. 133/2011 Sb.

§ 40a

Provoz vozidel v zimním období

(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

a)

se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b )

lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,

lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.

(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí.

Ovšem pozor,značka "Zimní výbava" není zrušena! V poslední novelizaci Vyhlášky č. 30/2001 Sb. ze dne 4.10.2011 je tato značka stále uvedena v § 10.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Supovi mam tieto: http://www.conti-online.com/generator/www/sk/sk/continental/pneumatiky/temata/osobni-pneumatiky/zimne-osobne-pneumatiky/contiwintercontact-ts-830/contiwintercontact-ts-830-sk.html

Vrelo doporucujem.Nesklamali ma ani v extremoch samozrejme v ramci fyziky.

Ale aj Michelin nie je na zahodenie: http://www.michelin.sk/pneumatiky-pre-osobne-vozidla/michelin-alpin-a4

A to ci ma 4 mm? Je to na kazdom co si obuje ci nove alebo jazdenky. Ja osobne pneu menej ako 3-4 mm nejazdim ani v lete a ne v zime. A starsiu zimnu ako č roky určite nie a letne viac ako 5 rokov taktiež nie. Ale to sa mi este nepodarilo. Tak maximalne jeden a pol sezony.

PNEU AJ CASOM STARNU, TVRDNU A NEMAJU TAKU PRILNAVOST.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...