Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

The_DoctoR, ide to nastaviť, pozri si odkaz ktorý som sem dával na predošlej strane. Zároveň sa pozri na to, čo sem linkoval Pawouk. Podľa tej tabuľky je na tom so spotrebou najlepšie práve ten Continental TS850 a Good Year Ultragrip 8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No protože spotřeba, hlučnost a valivý odpor jsou přímém protikladu se zaběrem a brzdnými vlastnostmi.

Takže buď budeš šetřit palivo, ale nikam nevyjedeš anebo naopak, trochu víc to požere a bude chlup hlučnější, ale budeš jezdit a brzdit i na sněhu. Což se jaksi od zimní pneumatiky očekává, že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to volba mezi tichem a relativní úsporou - a hlukem s dobrým záběrem. Výběr zůstane jednoznačnej pro vyhraněný obyvatele malý vesničky á la Praha, kde sotva napadne pár vloček mokrýho bílýho svinstva, hned vyjedou pluhy a sypače a nadělení je uklizený dřív než stačí roztát, stejně jako pro obyvatele brlohu někde v lese, kde to bílý svinstvo napadne koncem října a ještě v květnu se válí kolem cesty - a nikoho ani nenapadne ho uklízet, protože na to jednoduše "nejsou prostředky"... 

S ohledem na skutečnost, že u nás mokrý bílý svinstvo sice třeba nenapadne už koncem října, ale někdy až v průběhu prasince, ale organizace a společnosti pověřený zimní údržbou komunikací si s ním hrajou jen na "jedničkách" a v centrech měst, zatímco zbytek komunikací se uklízí jen aby se neřeklo (to znamená skoro vůbec ne anebo se jen prohrnou závěje), moje volba byla jasná - klidně ať jsou hlučný, obětuju i ten půllitr na sto navíc, hlavně když budou držet na cestě jak židovská víra i když se pod nima bude nacházet několik centimetrů sraček z rozsolenejch "bílejch hoven s háčkama" nebo ujetá vrstva podobnýho svinstva a já na nich bezpečně dojedu za všech myslitelnejch podmínek. Cena byla druhý hledisko výběru (používám ne zrovna běžnej rozměr), známost značky respektive její pověst třetí - tudíž jsem zvolil na doporučení sice méně známou značku, ale po jedný odježděný poměrně tuhý a bílým svinstvem bohatý zimě musím potvrdit, že jsem zvolil dobře.

Za mne proto Vredestein SnowTrac 3 - sice má třídu E, ale ve všech testech se pohybuje ve špičce, ne možná zrovna na vrcholu, ale vždycky mezi první čtvrtinou "účastníků".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jedna tam má spotrebu dokonca 1.5, len dosť zaostava v ostatných :)

 

Tak nízko som sa do tej tabuľky ani nepozrel, len blázon by si kúpil také pneu na zimu. K tomu The_DoctoR jazdí 9 tisíc kilometrov mesačne, v jeho prípade som to považoval za nebezpečný hazard.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám na autě Barum Polaris 2, jezdím hlavně Prahu, sem tam nějaká delší cesta mimo a nikdy jsem neměl žádný problém. Pro případ, že jedeme na hory na lyže, mám v autě řetezy.

 

Nedělal bych z toho takovou vědu. Běžný provoz v Čechách nemá smysl řešit, jako výpravu do Himalájí... Ty Barumky mi ostatně doporučili v Auto Jarov. Přišel jsem tam rozhodnut utratit za zimáky s diskama až 14000, probíral jsem to s chlapíkem a nakonec jsem odejel s kolama, které mě nestály, jestli se nepletu, ani 8000 včetně plechů. A nikdy jsem nelitoval.

 

Za sebe říkám: Klidně barumky. Tedy pokud sneseš, že nedostaly pět hvězdiček při testech na zamrzlém fjordu někde Norsku... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem na naši Fábii Combi koupil Continental ContiWinterContact TS850 165/70 R14 81T. Ze zvědavosti jsem vyrazil na zkušební jízdu a naměřil jsem spotřebu o 0,3 - 0,4 l/100 km menší než na letních CONTINENTAL CONTI ECO CONTACT 3. Nechtěl jsem tomu věřit, tak jsem si dal ještě jeden okruh a zase o 0,3 l/100 km menší.

 

Tak to jsem z toho pitomej.  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jaký rozměr máš ty letní, stejný jak zimní, nebo větší?

 

Mám na autě ECO contact 5 195/55 R15, na kterých mám také vyšší spotřebu než na zimákách, které jsou "jen" 185/55 R15.. On ten 1 cm šířky na každé pneumatice se někde projevit musí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jiná rychlost a taky projev nižší teploty nasávanýho vzduchu = je hustší, motor má proto o poznání vyšší výkon a není potřeba tolik dupat do podlahy...

 

Aby to bylo opravdu srovnatelný, musel bys jet za stejný teploty vzduchu, nebo udělat matematickou korekci podle tlaku, teploty a vlhkosti vzduchu.

 

Dost velkej vliv na spotřebu má i tlak v gumách - podhuštění o pouhou 0,1atm může zvednout spotřebu až o půl litru - záleží i na zatížení auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-32: Podmínky srovnatelné, jízda na letních dnes v 15 hodin, na zimních v 19. Teplota o 2 stupně nižší a byla tma.  :kol-31: Zimní nafoukaný v servisu na 2,3, letní podle tlakoměru u pumpy 2,5. Průměrná rychlost 52 až 54 km/h. Zatížení auta stejný, jeden člověk a v kufru jednou letní, podruhé zimní gumy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tři deci je furt jen statistická chyba. Na to stačí i to, žes ten "okruh" ten den už jednou nebo vícekrát jel a jednoduše si ho "uložíš do podvědomí" a například v místech kde je potřeba zpomalit napodruhý už nebrzdíš stejně jako poprvé, ale o moment dřív ubereš plyn atd. Znám to z ježdění do práce - vzdálenost 4,1km ujedu pokaždý skoro stejně rychle bez rozdílu jestli na letních nebo na zimních. Ale pokud se přede mne navalí nějakej debža, kterej se bojí škrtat rafičkou tachometru o padesátkovou značku a já musím jet ne podle svýho, ale brzdit i zrychlovat podle něj, tak nemám průměr pod 7 litrů, ale klidně skoro 9.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V TP mýho Drobka je pro 15" ráfek povolenej rozměr jen 185/55 nebo 195/55 - profil 185/65 je výhradně "čtrnáctkovej".

Přitom nechápu důvod nepovolení vejšky 65% u šířky 185 - ta "nepovolená" 185/65 R15 má obvod skoro stejnej jako 195/55 R15 - rozhodně blíž než povolená 185/55R15...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...