Přejít na obsah

Konektor odpojen - Inteligentní dobíjení?


Real

Doporučené příspěvky

Tak jsem ten konektor konečně odpojil.

Myšlenka Inteligentního dobíjení se mi líbila, ale jen do doby kdy jsem zjistil že se jedna spíše o inteligentní vybíjení! Pátral, co mi neustále udržuje vybitou baterii a zjistil jsem ze to dělá samo auto které udržuje baterii ve vybitém stavu tím že odpojuje alternátor a energii bere rovnou z baterie a dobíjí jenom při zpomalování.

Výsledek je takový že po nabití baterie nabíječkou auto přednostně využívá baterii a tím ji vybíjí až na hodnoty kdy už musí dobíjet.

Foto ukazuje jak se nabíjení chová na volnoběh se zapojeným/povytaženým konektorem na mínusovém pólu baterie.

20201121_122432.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Provedeno další měření dobíjení akumulátoru po ujetí cca 100 km s odpojeným konektorem. Pokles z 35,7A na 3,3A - měřeno na volnoběh.

20201122_181854.thumb.jpg.686387bfe18184af8500760e1eaf379a.jpg

Po dobití nabíječkou a ujeti 15 km alternátor dobíjí proudem 1,49A

20201125_215741.thumb.jpg.3945894994adb63120e0cbd5cb39a009.jpg

 

 

Editováno: , autor: Real
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...takže pánové, mám tomu rozumnět tak, že po odpojení toho kanektoru mně bude altík dobíjet normálně jako u aut která nemají tuto ptákovinu ( inteligentní dobíjení ) ? Ještě bych se chtěl optat, není na ten konektor ještě vázáno něco jiného a neudělám tím více škody než-li užitku ? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to právě nikdo pořádně neví. Nekdo s vytaženým konektorem jezdí roky a auto jezdí bez problémů, maximálně svítí nějaká kontrolka, někdo argumentuje logickou úvahou, že vytažený konektor může něco pokazit, protože nikdo s jistotou neví co jeho data využívá. Posílá data např do systému BMS a ten zase může řídit kdejaké asistenty, komfortní služby...jak u jakého auta a softu. A že v praxi jezdí s inteligentním dobíjením už roky a problém neměl a že raději koupí po 3 letech novou baterku než by riskoval. Je to na každém. Já mám ještě auto v záruce tak se bojím vypojovat něco o čem nevím něco na 100% a z auta jsem si udělal hybrid. Dojedu do garáže a jde na nabíječku (moc často nejezdím) a udržuji napětí. Neudělat to tak po pár dnech v baterce nastanou převratné změny (po týdnu na ni je asi 11,5 V a sulfatace pojede). Aspon budu připraven až budu mít elektromobil :-)  jinak tady na foru je o tom napsáno už spousta. např tady a spousta dalšího

Editováno: , autor: prase66
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Caster napsal:

Po odpojení konektoru je akumulátor nabíjen na 100% s tím, že nabíjecí proud je automaticky regulován, stejně jako u aut bez "inteligentního" nabíjení viz měření výše.

,, Caster ,, to je všechno hezký já to vidím, ale nikde jsem se ještě nedočetl, aby se tím něco nepojebalo, z toho mám obavy, protože mám tu octávku III ještě v záruce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Josef177Já mám Fabii taky v záruce a mám to odpojené již skoro 2 roky  a nic zlého se neděje. Při nastartování se objeví hláška, něco jako "porucha start-stop" a jinak nic, po chvilce to zmizne. Je to jen a jen na tobě, jestli si to lajzneš. Nikdo a nikdy Ti nedá a nenapíše černé na bílém, že to nikdy nic neudělá špatného, to opravdu od nikoho nečekej. 

Jen fabrika Škodovka se oficiálně vyjádřila, že to může způsobit nějaké potíže v ovládání vozidla. Rozuměj napsala  něco ve stylu "může", nenapsala, že to vždy způsobuje potíže.

Holt každá liška si chválí a chrání svůj ocas, snad jsi tu metaforu pochopil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, DušanV napsal:

@Josef177Já mám Fabii taky v záruce a mám to odpojené již skoro 2 roky  a nic zlého se neděje. Při nastartování se objeví hláška, něco jako "porucha start-stop" a jinak nic, po chvilce to zmizne. Je to jen a jen na tobě, jestli si to lajzneš. Nikdo a nikdy Ti nedá a nenapíše černé na bílém, že to nikdy nic neudělá špatného, to opravdu od nikoho nečekej. 

Jen fabrika Škodovka se oficiálně vyjádřila, že to může způsobit nějaké potíže v ovládání vozidla. Rozuměj napsala  něco ve stylu "může", nenapsala, že to vždy způsobuje potíže.

Holt každá liška si chválí a chrání svůj ocas, snad jsi tu metaforu pochopil. 

.... jo ..jo Dušane rozumím, V pátek 4. jedu na prvou garančku, tak se tam chlapáku optám co a jak...Uvidíme co mi povědí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Josef177

Zkus napsat Škodovce, proč ti ničí akumulátor jeho nabíjením jen na 80%, v přímém rozporu s pokyny výrobce akumulátoru - vždy nabíjet na 100%, a navíc to ještě zatajují. V návodu k autu o tom raději vůbec nepíší. V USA by to už bylo na hromadnou žalobu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Josef177 napsal:

.... jo ..jo Dušane rozumím, V pátek 4. jedu na prvou garančku, tak se tam chlapáku optám co a jak...Uvidíme co mi povědí.

 Nebuď naivní, co Ti tak asi může říci pracovník autorizovaného servisu Škoda. Pokud to není zároveň nějaký známý, tak to odpojení asi moc doporučovat nebude, taky tě třeba může považovat za nějakou nastrčenou osobu od výrobce a pak by měl problém. Škodovka si prý občas s tzv. fingovanými problémy testuje autorizáky. Pokud seš tam novej, tak nevím co z nich vydoluješ, no když tak pak poreferuj, jak si tam dopadl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Odpojením konektoru ztrácí systém přehled o teplotě a napětí baterie. Dost možná se podle těch dat vyhodnocuje i vypínání komfortních spotřebičů v případě slabé baterie . Stejně tak se baterie nekóduje pro nic za nic . A bez toho konektoru budou zkrátka chybět ty údaje o stavu baterie . 

Jinak při nízké teplotě by měl altík dobíjet na full - inteligentní nabíjení nefunguje  . Pozoroval jsem to teď několik dní . Také by to mělo dobíjet na full při větším odběru energie jako je výhřev sedaček atd . 

Editováno: , autor: Davidos90
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 11. 2020 na 9:57, Josef177 napsal:

... Ještě bych se chtěl optat, není na ten konektor ještě vázáno něco jiného a neudělám tím více škody než-li užitku ? Díky.

Hlavně je na to vázán SSS (Start Stop Systém). Fintu jsem tu rozšířil v roce 2018 já. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když ho odpojíš, dobíjí to pak normálně klasicky , rekuperace je potlačena.

Věděl jsem o tom x let, ale nikdy ho neodpojil, neměl jsem důvod. Říkal jsem si třeba mi to ušetří palivo, když to odlehčí altík  při jízdě a při brzdění motorem, když tam napere maximum, tím lépe.

Až když jsem si koupil měřák na baterii a zjistil, že jezdím s 30% nabitou baterkou, tak jsem ho před 2 měsíci odpojil.

Jezdím kratší  trasy..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to některým lidem stejně nikdy nevysvětlíš, slyší honosný název funkce "inteligentní dobíjení" a nedokáží to nikdy propojit s prostým faktem "udržování autobaterie v polovybitém stavu". 

Editováno: , autor: osobne
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Inteligentní dobíjení je v autě z jednoho jediného důvodu, aby snižovalo úsporu paliva. Strávíš pročítáním diskuzí tady na fóru desítky hodin (jako já) a stejně se musíš rozhodnout sám. Buď odpojíš a jezdíš nebo to prostě neřešíš. Jiná možnost není. Nenarazil jsem zatím ale na nikoho, kdy by měl s odpojením konektoru nějaký problém. Jo, pak je tady ještě jedna skupina, která dobíjí baterku po každé jízdě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím s odpojeným konektorem asi rok (cca 28 tkm). Baterka je plně dobita S/S je deaktiovanej a jediná anomálije je zápis v paměti řj gatewai o tom, že chybí komunikace se snímačem aku. Ostatní jednotky jsou čistý, vč. řj. motoru, není tedy třeba mít obavy před STK. Též všechny spotřebiče fungují normálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpojený konektor je mi jasný, zeptám se ale opačně, když konektor zapojím, je nutné chybu z RJ vymazat, nebo se smaže za několik startů/jízd sama? Jde mi o to, když půjdu na garančku, kdy konektor zapojit, aby nedělali problémy, že tam je chyba v RJ.

Editováno: , autor: Krepi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Někde jsem četl, že stačí přes diagnostiku nastavit hodnotu napětí baterie, při kterém začne auto nabíjet alternátorem. Pokud se "prý" nastaví hodnota např. 20V, tak to prý dobíjí pořád, protože se to snaží dobít do těch 20V což se mu samožřejme nepodaří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...