Přejít na obsah

Klepanie motora (hydroštely?)


Lumicak

Doporučené příspěvky

vyndany zdvihatka co jsem mel a lezej mi tedka v garazi tak jsou funkcni,... neco by si snima najel,... nevim jestli jsou chyceny vsechny, to jsem nestudoval ;) treba je jenom jedno, ale to ti nereknu .........

 

  ............. ano musi se sundat hlava ......... vytahuji se pak horem specialnim pripravkem ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za info, ja mam dobre jenon tri, ty vostatni sly zamacknout uplne lehce.

Premyslim, proc to odeslo. Ctyri roky jsem jezdil denne 4x4km takze porad nastudeno. Posledni tri roky jen dlouhe trasy 2x30km. S otackama jsem pres 3000 sel jen dokopce. Asi to chtelo menit olej casteji nez po 15k. Vodu to nezere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nechal jsem si jedním odborníkem poradit, že tam stačí úplně levný. Měl škodárnu s favoriťáckým motorem, naoko stejným, jenže bez těch hydroštelů.

Nejvíc jsem tam dával Valvoline Durablend 10W-40.

Teď naposled Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W/40 - prý kvalita.

Loni jsem nestíhal kontrolovat olej a pak byl na konci měrky jen na kuličce. Dolil jsem  0,8l a bylo to dopůlky měrky. Hydroštely byly při rozjezdu hlučné, po dolití ztichly. Takže tohle byl asi začátek konce. Vychází to, že to žere deci na 1000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:( :( :( tak to se pak neni cemu ale divit ;)

 

   je pravda ze polo 10W40 se leje,... ale pak je dobry kdyz menis casteji olej ;) z duvodu carbonu a ten pak zasira a pekne defakto brousi ty hydra a tim padem se zadiraji a pak cvakaji ;)

 

   ja kdyz sem vymenil hydra tak sem presel na 5W40 plna syntetika ..... nejenom ze to je lepsi pro motor ale uz tam mas hodne PRO nez PROTI ;) cena neni taky nejak zavratna ;)

 

   leju jedine SHELL na VALVOLINE A MOLY se vykakej ;) to uz je lepsi BP, TOTAL, MOBIL ;)

 

    ale zalezi na tobe ;) rikam ti svoje zkusenosti a svuj nazor

 

........... to ze ti to zere taky nic moc extra :/ me to nezere nic ;) abych to nezakriknul teda ;)

Editováno: , autor: Lukason
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do starýho vychlastanýho motoru syntetiku dávat nebudu, to bych ho odepsal rovnou. Jinak v příručce píšou, že to může žrát až 0,5l na 1000, takže si nestěžuju. Je to z bazaru, takže určitě přetočené a nájezd přes 200k tam být klidně může.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

skoda ze se nedozvim, jak to dopadlo... me totiz klepe motor uplne jak na videu, za studena ne, zdvihatka si ani neklepnou pri startu, studenym ani teplym, ale po delsi jizde, kdyz zastavim a vyradim, tak jednou za cas to na volnobeh zacne takhle mlatit.. po pridani plynu prestane treba na 2 min a pak zase od potichu do hlasita. po dalsi jizde uz to zase nedela.....  olej 1ow4o mobil tusim, po vymene asi 1000km... zkusim to dat na sestelovani ventilu, popripade,mohl by pomoct prechod na olej 15w40 ? no mlaceni, spis to pripomina pleskani.. 1.4MPI,5oKw,AME

Editováno: , autor: leo_pipes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak jen pro info, presne to klepani na videu sem mel, jak sem uz psal a bylo popraskane tesneni pod hlavou, takze se kvuli vode, nebo vlhkosti pridiral ventil a mlatilo do toho zdvihatko... takze se nechala udelat hlava, tesneni a je po problemu,,, navic zmizelo houpani motoru na volnobeh. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 roky později...

Prosím o pomoc. Mám Fabii r.v.2001, 1.4MPI/50kw. Klepou mi ventily při nízkých otáčkách a při cca 2000ot. klepat přestanou. Závada se projevuje sporadicky, někdy to klepe i 3 dny, potom je několik dnů klid. Auto bylo před 3 měsíci v servisu, byl děravý sací koš, ten byl vyměněn a údajně motor pročištěn. Tato závada už jednou byla cca před 4 lety, tenkrát byl vyčištěn sací koš. Před cca 60000km byl vyměněn rozvodový řetěz, svíčky cca rok staré. Kontrolka oleje se při projevu závady nerozsvítí a motor jede normálně, dobře táhne a spotřeba se podle palubního počítače taky nezvýšila. Děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď máš načnutý hydra a záleží jak moc. Buď stačí lepší olej (plná s.) nebo to je na výměnu.  Nebo ti někdo seřídil ventily a udělal vůle jak na feldě, ale to by kleoalo furt.

 

Najdi si tady téma o výměně hydroštelů a dovíš se víc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Dobrý deň, mám problém s motorom 1.4 MPI (AQW). Prejavuje sa to zvukom klepania a miernymi vybráciami. Ale iba keď je teplo, teraz v zime (kým je motor studený) ide úplne potichu, klepať začne až keď sa zohreje. Myslím si, že to bude problém s hydroštelmi. Spočiatku som si myslel, že to je len rozvodová reťaz (ale jej výmena pomohla len trochu). Auto má najazdených 172 000km (nestočených - auto vlastním 17 rokov) bolo riadne servisované a olej tam bol menený pravidelne, používam Shell Helix Ultra 5W40. Jazdí väčšibou na LPG, takže veľa karbónu tam tiež nebude. Uvažoval som nad tým, či by nepomohlo používať 10W40 (polosynetický) niekde som čítal, že pre staré autá to je lepšie, mohlo by toto pomôcť ? Ak by to niekomu pomohlo, tak posielam aj video (so zvukom).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Mám nové info k téme,  je asi trochu neskoro, ale ... V skratke : našiel som faktúru zo servisu (z roku 2015) a zistil som, že keď bolo menené tesnenie pod hlavou, tak vymenili aj všetkých 8 hydroštelov. Preto som sa rzohodol urobiť "zákledné nastavenie hydroštelov". Takže som dal dole veko ventilov a podľa tabuľky a návodu hydroštely kontroloval a nastavoval. Jedno vahadlo malo vôľu (konkrétne to bol výfukový ventil 3. válca) tak som nastavil iba tento jeden (lebo ostatné vôľu nemali). A zvuk zmizol, ale po prejdení cca 40km mám pocit, že sa to ozýva znova. Je možné, že sa to len "usadlo" a je potrebné to ešte prenastaviť, alebo je to už "po smrti" ? Tak isto som niekde čítal, že ak na vahadlo zatlačím a pohne sa, tak hydroštel je už kaput, lebo neudrží tlak, to ale môj prípad nebol. Tiež ma zaujíma ako to mohla ovlyvniť teplota motora a podobne, predom ďakujem za rady

 

hydrostely.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skrátka, keď bol 2. válec v HU (sací ventil otvára a výfukový zatvára), tak na 3. válci malo vahadlo výfukového vetilu vôľu, medzeru medzi ventilom (cca 0,1mm). Viem, že tam žiadna byť nemá, preto som to uvoľnil, potom dotiahol na dotyk + 2 otáčky (podľa príručky). Potom to prestalo (to klepanie). Ale ak sa motor zahreje, tak to je torchu hlasnejšie než za studena, rozobral som to ešte raz a všetky opäť kontroloval, ale zdali sa byť v poriadku, tak som to len naspäť poskladal a neriešim to ďalej. Je to lepšie ako to bolo a nemám referenciu s čím to porovnať, resp. ako to znelo za nova. Teraz trochu ľutujem, že som nenatočil video (aká vôľa tam bola).

 

 

Editováno: , autor: matej357
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...