Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

Je to ptákovina, ale pročítám příručku k F3 a tam čtu:

Citovat

Benzinové přísady (aditiva)
Bezolovnatý benzin, který odpovídá normě EN 2281), splňuje veškeré podmínky
pro bezproblémový chod motoru. Nedoporučujeme proto přidávat dodatečné
přísady do benzinu (aditiva), může dojít k rozsáhlému poškození dílů motoru
nebo výfukového systému.

Předpokládám, že Vervou 100 tomu neublížím (nebo VIFem, ten stejně nemám v plánu).

(hledal jsem, ale nenašel jsem, že by to tu někdo řešil)

 

Dík

Já to sice řeším u Fiesty ST s motorem 1,6 Ecoboost, ale to asi bude ten samý problém.

Motor má přímý vstřik benzínu a vysoké tlaky ve spalovacích prostorech díky značnému plnícímu tlaku.

Jak nezničit písty detonačním spalováním a nebo je nepropálit kapajícími vstřiky, když budou zanesené karbonem?

Předepsaný mám benzín N95, ale už při 36 tis. km se začlo objevovat detonační spalování. 

Začal jsem tankovat u OMV100 oktanový benzín (ten obsahuje míň olefinů, takže i míň špiní) a do každé nádrže stejně přidávám VIF, který čistí.

Zmizelo to a už se to neobjevilo. Takže se bojím tankovat něco jiného.

 

Upraveno od Tonda-B

Řešilo se to v nějakém jiném tématu, v podstatě jde o to, aby tam uživatel nelil kde co a výrobce byl krytý pro případ poškození motoru. Dnes se jako aditivum prodávají různé i pochybné produkty a to bude asi ten případ, VIF nebo Verva by tomu motoru neměla nic udělat (kór ne MPI, což je atmosféra s nepřímým vstřikem).

Myslím, že nemá moc smysl přidávat aditiva do prémiových paliv (MAX 100, Verva 100, apod.), ty už je obsahují. Benzina dokonce přidává právě něco na bázi VIFu. Economy varianta - VIF (popř. Millers Oils) - nic jiného nedoporučuji + běžný Natural 95. Nic tím nepokazíš.  Mám vyzkoušeno Efecta + VIF, ale projev motoru mi při použití Vervy přijde kultivovanější. Jinak je pravda, co píše @Tonda-B o tom Maxxu.

 

Jen si nejsem jistý zda je vhodné do 1,0 MPI použít vysoce oktanový benzin. Dneska už jsou na to asi stavěny všechny motory, ale raději zkontroluj na krytu nádrže, zda tam máš RON/ROZ min. 95 okt.

Upraveno od dafro

  • Autor

Nechci přidávat VIF do Vervy, to byla obecná otázka buď a nebo. Ohledně oktanů, na víčko se podívám, manuál píše používat 95 a více oktanové palivo.

 

Já třeba beru Vervu 100 do 1.6 Mpi, která jezdí na LPG, kvůli méně (údajně) biologických složek a právě nějakým aditivům.

V tom případě moc nechápu tvůj dotaz. VIF přidávat nebudeš a máš strach natankovat Vervu, protože obsahuje aditiva? Ty obsahuje i běžný benzin, jen v jiném poměru. V tom návodu se mluví o dodatečných aditivech.

U F II 1,6 MPI jezdím N95. VIF (pro vyčištění úsad na ventilech a ve spalovacích prostorech) přidávám jen občas.

Odhadem tak 2 nádrže bez VIFu, jedna s VIFem.

Benzíny N98 a a víc opravdu obsahují méně olefinů, ze kterých vznikají pryskyřičné úsady a tedy karbon.

Jenže u tohohle MPi motoru mi to přijde zbytečné.

N95 a občas VIF podle mne stačí.

Upraveno od Tonda-B

před 10 minutami, panet napsal:

Já třeba beru Vervu 100 do 1.6 Mpi, která jezdí na LPG, kvůli méně (údajně) biologických složek a právě nějakým aditivům.

A jo..

Takže jde vlastně o lepší skladovatelnost benzínu, když chudák motor musí jezdit na LPG.

To souhlasí, benzíny N98 obsahují pro zvýšení oktanového čísla Ethyl Terc. Butyl Ether, který vzniká přeměnou lihu

Díky tomu plní povinné procento biosložky, aniž by se do nich musel přidávat líh jako u N95.

  • Autor

Nejde o lepší skladovatelnost, ptám se na 1.0, tu 1.6 jsem uvedl jako příklad. Ta 1.0 nejezdí na LPG.

 

Prostě jsem přečetl, co jsem citoval a chtěl jsem si to upřesnit, takže i když nepočítám, že zítra půjdu koupit VIF, kdybych se z nějakého důvodu rozhodl později, budu vědět, že můžu (nebo nemůžu).

 

Díky pánové, co jsem potřeboval, jsem se dozvěděl.

před 1 minutou, panet napsal:

Nejde o lepší skladovatelnost, ptám se na 1.0, tu 1.6 jsem uvedl jako příklad. Ta 1.0 nejezdí na LPG.

To jsem všechno pochopil a o té skladovatelnosti jsem mluvil ve vztahu k 1,6 MPI, která jezdí na LPG, takže benzín v nádrži zůstává věčnost.

Co jsem ale nepochopil je, že jsi citoval návod a vůbec že se jedná o 1,0 MPI a ne TSI.

Tak pardon...

  • Autor

Neupřesňoval jsem to, vycházel jsem z toho, že jsme v sekci Mpi 1.0

Jsem zřejmě ... lehkooký čtenář.

Ještě jednou se omlouvám.

  • Autor

V pohodě. Myslím, že se toho zase tolik nestalo, jsou horší věci :-)

Stooktanový aditivovaný benzín bez biosložky, vyrábí ve střední Evropě pouze OMV. Je prodáván pod různými názvy a různě obarven v ostaních sítích čerpacích stanic. Pokud si vyžádáte produktový list, tak ten je od OMV.

Upraveno od dodge

Povinné procento biosložky musí každá rafinérie plnit.

Ne sice u každé dodávky ale v průměru.

Nám jde o to, co se prodává.

N95 má jako biosložku líh.

U N98 se musí zvýšit oktanové číslo a jako povinnou biosložku má uznaný ETBE (když tetraethylolovo je už po léta zakázané) - tedy to, čím to oktanové číslo zvyšuje.

Takže líh se přidávat nemusí a tak se to ani nedělá.

Já bych chtěl jenom podotknout, že minulý týden na Benzíně (Praha-Olšanská) už měli na Vervě 100 cedulku E10, zatímco na E95 byla stále jen E5. Jestli tam skutečně už dávají 10 procent biosložky, to samo nevím, ale všiml jsem si toho.

U nás to máme od minulého roka. Sused robí vedúceho pumpy, vravel, že to značí maximálny podiel biozložky (Slovnaft dáva cca 7%).

Ještě na začátku ledna jsem tady psal o své spokojenosti s Vervou 100. V průběhu ledna jsem nabyl dojmu, že je něco jinak, hlavně kvůli tomu, že mně stoupla spotřeba o dobrých 0,5l/100km. Pak jsem, jako řada z vás, objevil na stojanu samolepku E10. A našel oficiální vyjádření Benziny. ETBE opravdu není biolíh, ale pocitově jede auto hůř, spotřeba vyšší, takže o příznivém vlivu nemůže být řeč. Všiml jste si toho ještě někdo?

 

VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter). ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi.

Od 1. 1. 2021 jsme zvýšili podíl ETBE. Díky tomu se nám podařilo ještě zlepšit výkonnostní parametry paliva. Zároveň tak došlo k posunu maximálního obsahu kyslíku v palivu. Proto je od 1. 1. 2021 VERVA 100 na stojanech označená evropským značením E10.

Mě auto začalo na volnoběh lehounce cukat (vždy plná nádrž Verva 100, naposledy tankvána do plna v humpolci 8.1.2021 už tenkrát jsem si všiml že je zde značka E10).

Po vyjetí nádrž na rezervu jsem minulý víkend načerpal klasiku N95 u euroilu v Buchlovicích na Jižní Moravě kde hlásili 0 % obsah bioliho (obvykle tam mají v rozpět od 0% do 5% jak kdy)

Dolil jsem dávku VIF pro benzínové motory.

 

Cukání zmizelo o motoru na volnoběh opět nevím a je naprosto stabilní.

Zdálo se mi že i motor je v zátěži s vervou hlučnější než jsem byl zvyklí, ale to může být jen pocit.

 

Nicméně mě to vyřešilo věčné dilema za peníze navíc za vervu 100. Přestal jsem jí prostě brát, evidentně se tam něco změnilo k horšímu.

Za ty prachy se divím že si dobrovolně zrušili celkem zavedenou značku.

Upraveno od 15degren

Takže to pravděpodobně nebyl jen můj dojem. No pěkný. Doufal jsem, že budu moct tankovat benzíny bez biolihu, bez ohledu na cenu, protože s ním hrozí zvýšená koroze. A to ta aditiva neřeší. Takže zbývá ta Verva100 s horšími vlastnostmi nebo OMV MaxxMotion Super 100plus, kdy k nejbližší jejich pumpě to mám 60 km. :( 

Nemusí to být problém peněz, když si stáhneš do mobilu aplikaci pro euroil můžeš si najít benzíku co má zrovna závoz N95 bez biolohu nebo s nízkým obsahem biolihu za nízkou cenu.

Stejně tak N98 předpokládám že bude dál bez náhradních přídavných paliv...

Upraveno od 15degren

N98 je typ paliva dle normy, které má OČ minimálně 98. A schová se do něj např. i ta Verva nebo MaxxMotion. Obávám se, že v současném legislativním čurbesu budou paliva s pouhými 5% biosračky brzo velice nedostupná.

 

Jo a ještě poznámka: mám za to, že ETBE je cca z poloviny syntetizováno z biolihu a z poloviny z ropných produktů. A E10 znamená, že palivo obsahuje až 10% biosložky, t.j. až 20% ETBE. Nicméně do F1.2TSI i Cíga (motor CHY) leju Vervu (kvůli čistícím schopnostem a předcházení LSPI u turbomotoru) a nemám s nepravidelným volnoběhem problém.

Upraveno od Johny.z

Používám léta přísadu VIF k běžným naturalům 95 / naftám a naprostá spokojenost. Jezdím mj. Fabií 1,4 MPi r.v. 2000 (tedy obdoba dnešní 1,0MPI = nepřímý vícebod vstřik do sání). Od výroby projev motoru v pohodě, pak začali cca kolem roku 2010 přidávat biosložku do N95 a tato Fabie v té době jezdila jen občas - začala nestabilita volnoběhu, pocukávání v tahu a výkon subjektivně nic moc až to došlo tak daleko, že auto neprošlo na emisích. Už jsem se bál, že bude v háji lambda sonda, ale vyčistili jen totálně zasviněnou škrtící klapku (Porsche CB) a "bokem" mi poradili používat VIF. Od té doby přidávám pravidelně - motor má krásně pevný volnoběh (jde popojíždět jen "na spojku" bez plynu - dřív nemyslitelné) a hlavně je nyní krásně pružný a výkonem jen překvapuje. Od té doby přidáváme v rodině VIF do všech aut (1,4 MPi, 1,0TSi, 1,9TDi - pro TDi samozřejmě pro diesel) . U TDi pozoruji "měkčí" chod a starty bez trhnutí celým autem.

 

Vím, že moje zkušenosti s konkrétním motorem 1,0MPi to nejsou, ale píši spíš moje postřehy obecně s přísadou VIF.

Problém automobilového benzínu E10 je asi větší, než se zatím dalo čekat a to i údajně u novějších aut,  viz. např, zde:

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/koronavirove-restrikce-naplno-ukazaly-uskali-primichavani-bioslozek-do-paliva-aut/

Dokonce Slováci, kteří ho mají zavedený již delší dobu, tak se s problémy potýkají častěji  viz. dále. Holt není to benzín, který můžeme skladovat delší dobu v nádrži

No bude zajímavé dále sledovat, jak to bude s tou Vervou 100, když má již taktéž označení E10, i když jak píší někteří z Vás, tak to není klasický líh, co tam přidávají.

Upraveno od DušanV

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.