Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den,

 

pokukuji po novém autě a celkem se mi zamlouvá Fabia s tímto motorem. Využití bude mít jako druhé auto v rodině tj. manželka s ním bude jezdit do práce, cca 15 km (15 km ráno + 15 km odpoledne) po silnici první třídy rychlostí 90 km/h. A pak na různé cukačky po městě. Sem tam nějaký výlet mimo město a na dálnici se spíše auto nedostane. Myslíte, že tento motor je vhodný pro tento druh jízd?

  • Autor

Dám příklad ve výběru mám také Renault Clio 1,2 54kW. to je klasická atmosféra bez turba. Jde mi o to abych nekoupil motor s turbem a pak po 100 000 km nelitoval peněz za opravy tím, že jsem motor zničil těmito jízdami. Zkušenost s tímto motorem nemám a nevím jak dlouho se zahřívá atd. Teď na tento typ cest mám fabii I 1,9 tdi a ten se zahřívá strasně dlouho a v zime treba topí až po strasné době. 

TSI se zahřeje celkem rychle. Atmosféra bude proti tomu lenivá. Chce se to hlavně tím projet a vyzkoušet, jak daný motor vyhovuje. Spolehlivost nikdo nepotvrdí, ale zatím to nevypadá na nějaký propadák. Popřípadě se můžeš zkusit podívat po skladovce s 1.2 TSI, ale ani ten litr není špatný motor.

  • Autor

Tak je mi to jasný že TSI bude živější, a ta jízda s tím je pružnější. No tak 1,0 se dá sehnat za 250 s vozem na priotiúčet ve výbavě TRUMF. Za tyto peníze jsem 1,2 TSI neviděl. A asi jsem ještě zapoměl dodat že roční nájezd bude do 10 000 km.

So zahrievanim problem mat nebudes.

 

Ja som 1.0 TSI 85kW vybral pre mamu do Seat Arona, ktora na tom bude jazdit 15km/15km do/z roboty a cez vikend na nejaky vylet. Mal som to auto pozicane, na dennu  mestsku a mimomestsku premavku uplne postacujuce. 

 

Nic tym urcite nepokazis :-) 

  • Autor

Tak pánové děkuji asi do toho půjdu. Jen ještě se zeptám co na tomto motoru může odcházet? Turbo? Vstřiky EGR?

Já osobně bych jako druhé auto pro manželku na dojíždění do práce a pojíždění po městě (a při tomto nájezdu) bral spíš atmosféru (min. 1.2). Pokud teda žena nechce vyloženě škodovku. Záleží také na tom, v čem je zvyklá jezdit a jaký typ motoru by jí vyhovoval. Nejdřív bych jí asi nechal zkusit projet s turbem a bez turba. Já třeba střídám atmosféru a tsi, tak mi někdy ta počáteční (opožděná) reakce na plyn u tsi trošku vadí.

Odcházet může cokoli co tam je (turbo, vstřiky, proměnné časování...), ale už nějakou dobu se ten motor dává do Golfů, Octavií, Caddy a podobných aut a zatím se nezdá že by měl nějaký zásadní konstrukční problém (jako první E111 motory) a že by v něm něco odcházelo.
 

@Lupen_cz Psal že doteď jezdila s 1.9 TDI, takže opožděnější reakce turba asi vadit až tak nebude. Ale platí to co jsme napsal výše, projet si dané auta a vybrat to co bude vyhovovat.

 

  • Autor

Nyní jezdí první fabií 1,9 tdi. A na základě toho ideálne chce zase fabii a turbo. Obcas jezdí 1,6 (99kw) atmosférou a říká že to není ono (turbo proste chybí). Jenze jakou 1,2 atmo kdyz skoro vse má cca 50 kW tam se bojím, že to proste nepojede. A na predjizdeni treba bude take turbo lepsi. Co se tyce jizdnich vlastnosti, tak tento 1,0 tsi bude zkratka nejlepši volba. Me (jako hlavnimu investorovi) jde o to abych za par let nevykrvacel na servisu (turbo vstriky nejake zakarbonovani motoru atd.).

Upraveno od michalr

atmosferu muzes vzit 1.0 MPI. Jinak zitra vyjde o F3 clanek v bazarove rubrice v SM, tak se koukni.

 

Jinak ohledne toho nevykrvaceni na servisu, pokud to nebude podtacet, davat aditiva, idelane olej po 15tis. tak muzes rade problemu predejit

Upraveno od Bikes

  • Autor

Tak podtaceni moc nehrozi, aditiva davam do kazdeho auta a olej 10 tkm uz taky praktikuju, takze vtomhle problem snad nebude. 1.0 Mpi se bojim, ze to taky moc nepofrci 

Ať si projede i to MPI, ale nebál bych se servisu u toho TSI, je to jako každý jiný moderní motor. 1.2 TSI E211 už mají kolikrát i k 300tis. a je to OK, u toho 1.0 TSI zatím nic nenasvědčuje o tom, že by tomu tak taky nemělo být...

  • Autor

No 300 tis km. při našem nájezdu nenajedeme ani omylem...osobně také radši preferuji lepší jízdní vlastnosti v podobě 1.0 tsi

Pokud je paní zvyklá na 1.9tdi tak atmosféra nepřipadá v úvahu. Jeďte si určitě ten 1.0tsi projet k prodejci, nejlépe kdyby měl na vyzkoušení obě výkonostní verze a rozhodnout se jestli stačí 5st nebo je lepší 6st převodovka. 

S příplatkem 2000 je v ceníku mobilita plus se zárukou 5let/100 000km a na to by se zásadnější výrobní závady nezaviněné uživatelem vstahovaly.

 

 No a stále lepší nějaká počáteční prodleva turba než nekonečná prodleva u etmosféry :D

 

Chtějí brát TRUMF, takže tam leda 70kw a 5 rychlosti, ale zo si myslím že by nemuselo vadit, ona i ta 5 je dost dlouhá.

 

  • Autor

Bohatě stačí 70 kW na dálnice se téměř nepodívá. 

Ono i kdyby se na dálnice podíval, je 70kW naprosto v klidu :)

Ono tam nejde ani tak o kW jak spíše o převodovku v tomto případě. Ale tady je to jedno, stejně není možnost volby :) 

  • Autor

jeste se zeptám  co tento motor vyzaaduje? Predpokládám dochlazování turba, vymena oleje po cca 15 000 a klidna jizda se studenym motorem. S malym moturkem a turbem zkusenosti nemam, tak abych se vyhnul zacatecnickym chybam

Je to normalni motor... neblbnout a bude slouzit do konce dnu. 

 

Nema smysl kolem nej chodit jak kolem batolete a chovat se k nemu jakkoli jinak, nez k jakemukoli jinemu motoru.

 

Ad olej - 30 tisicovy interval zvladne uplne stejne jako jakykoli jiny motor.

  • Autor

Myslim, že jelikoz bude v mestkém provozu tj, více studených startů a jízd se studeným motorem, tak budu klidně menit po 15 000. To myslím, že je rozumné...

Tak vzhledem k tomu co jsi psal o nájezdu tak asi dřív bude ten olej starý, než budou km :) 

Jinak klasika, stejně jako s tím TDI, nešlapat na studené, turbo dochladit, ale zase né žádný extrém, při normální jízdě se dochladí než zaparkuješ. Určitě bych vypnul StartStop, jinak asi nic extra.

Servisních nákladů se neboj. Auto bude určitě v 4-5leté záruce a dle popisu nájezdu potrvá ještě 2x tolik než se dostane aspoň na 100 tisíc. Konstrukční vady nejsou známy a EGR by v 1.0 TSI být nemělo. 

 

Častějšími výměnami oleje nic nezkazíš. Dochlazováním taky ne, ale určitě bych to neprožíval nějakým zdlouhavým stáním v garáži. Když na to přijde, TSI se dochladí i samo. Hlavně nepodtáčet a za studena šetřit. Zahřívat se samozřejmě bude rychleji než TDI, každopádně je dobré sledovat teplotu oleje (teď nevím jistě, jestli ji zobrazuje i základní PP) a výkon využívat až okolo 80 °C.

 

Kdybys přecejen toužil po atmosféře s jednoduchou technikou a lineární charakteristikou, já bych se podíval na Swift 1.2 66 kW. Nový stojí okolo 270 tisíc.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.