Přejít na obsah

Výběr auta s 1.0 TSI


michalr

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

pokukuji po novém autě a celkem se mi zamlouvá Fabia s tímto motorem. Využití bude mít jako druhé auto v rodině tj. manželka s ním bude jezdit do práce, cca 15 km (15 km ráno + 15 km odpoledne) po silnici první třídy rychlostí 90 km/h. A pak na různé cukačky po městě. Sem tam nějaký výlet mimo město a na dálnici se spíše auto nedostane. Myslíte, že tento motor je vhodný pro tento druh jízd?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dám příklad ve výběru mám také Renault Clio 1,2 54kW. to je klasická atmosféra bez turba. Jde mi o to abych nekoupil motor s turbem a pak po 100 000 km nelitoval peněz za opravy tím, že jsem motor zničil těmito jízdami. Zkušenost s tímto motorem nemám a nevím jak dlouho se zahřívá atd. Teď na tento typ cest mám fabii I 1,9 tdi a ten se zahřívá strasně dlouho a v zime treba topí až po strasné době. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TSI se zahřeje celkem rychle. Atmosféra bude proti tomu lenivá. Chce se to hlavně tím projet a vyzkoušet, jak daný motor vyhovuje. Spolehlivost nikdo nepotvrdí, ale zatím to nevypadá na nějaký propadák. Popřípadě se můžeš zkusit podívat po skladovce s 1.2 TSI, ale ani ten litr není špatný motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně bych jako druhé auto pro manželku na dojíždění do práce a pojíždění po městě (a při tomto nájezdu) bral spíš atmosféru (min. 1.2). Pokud teda žena nechce vyloženě škodovku. Záleží také na tom, v čem je zvyklá jezdit a jaký typ motoru by jí vyhovoval. Nejdřív bych jí asi nechal zkusit projet s turbem a bez turba. Já třeba střídám atmosféru a tsi, tak mi někdy ta počáteční (opožděná) reakce na plyn u tsi trošku vadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odcházet může cokoli co tam je (turbo, vstřiky, proměnné časování...), ale už nějakou dobu se ten motor dává do Golfů, Octavií, Caddy a podobných aut a zatím se nezdá že by měl nějaký zásadní konstrukční problém (jako první E111 motory) a že by v něm něco odcházelo.
 

@Lupen_cz Psal že doteď jezdila s 1.9 TDI, takže opožděnější reakce turba asi vadit až tak nebude. Ale platí to co jsme napsal výše, projet si dané auta a vybrat to co bude vyhovovat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nyní jezdí první fabií 1,9 tdi. A na základě toho ideálne chce zase fabii a turbo. Obcas jezdí 1,6 (99kw) atmosférou a říká že to není ono (turbo proste chybí). Jenze jakou 1,2 atmo kdyz skoro vse má cca 50 kW tam se bojím, že to proste nepojede. A na predjizdeni treba bude take turbo lepsi. Co se tyce jizdnich vlastnosti, tak tento 1,0 tsi bude zkratka nejlepši volba. Me (jako hlavnimu investorovi) jde o to abych za par let nevykrvacel na servisu (turbo vstriky nejake zakarbonovani motoru atd.).

Editováno: , autor: michalr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

atmosferu muzes vzit 1.0 MPI. Jinak zitra vyjde o F3 clanek v bazarove rubrice v SM, tak se koukni.

 

Jinak ohledne toho nevykrvaceni na servisu, pokud to nebude podtacet, davat aditiva, idelane olej po 15tis. tak muzes rade problemu predejit

Editováno: , autor: Bikes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je paní zvyklá na 1.9tdi tak atmosféra nepřipadá v úvahu. Jeďte si určitě ten 1.0tsi projet k prodejci, nejlépe kdyby měl na vyzkoušení obě výkonostní verze a rozhodnout se jestli stačí 5st nebo je lepší 6st převodovka. 

S příplatkem 2000 je v ceníku mobilita plus se zárukou 5let/100 000km a na to by se zásadnější výrobní závady nezaviněné uživatelem vstahovaly.

 

 No a stále lepší nějaká počáteční prodleva turba než nekonečná prodleva u etmosféry :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vzhledem k tomu co jsi psal o nájezdu tak asi dřív bude ten olej starý, než budou km :) 

Jinak klasika, stejně jako s tím TDI, nešlapat na studené, turbo dochladit, ale zase né žádný extrém, při normální jízdě se dochladí než zaparkuješ. Určitě bych vypnul StartStop, jinak asi nic extra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisních nákladů se neboj. Auto bude určitě v 4-5leté záruce a dle popisu nájezdu potrvá ještě 2x tolik než se dostane aspoň na 100 tisíc. Konstrukční vady nejsou známy a EGR by v 1.0 TSI být nemělo. 

 

Častějšími výměnami oleje nic nezkazíš. Dochlazováním taky ne, ale určitě bych to neprožíval nějakým zdlouhavým stáním v garáži. Když na to přijde, TSI se dochladí i samo. Hlavně nepodtáčet a za studena šetřit. Zahřívat se samozřejmě bude rychleji než TDI, každopádně je dobré sledovat teplotu oleje (teď nevím jistě, jestli ji zobrazuje i základní PP) a výkon využívat až okolo 80 °C.

 

Kdybys přecejen toužil po atmosféře s jednoduchou technikou a lineární charakteristikou, já bych se podíval na Swift 1.2 66 kW. Nový stojí okolo 270 tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...