Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

U mé dva roky staré Fabie mi od začátku pískají( hučí) zadní bubnové brzdy. Není to při každém brždění, ale dost často, aby to obtěžovalo jak řidiče tak okolí.

Máte s tím někdo také stejnou zkušenost?

Mám obavu jak to předvést v servise, když se to neprojevuje vždycky.

 

V servise na to mají TPI. Mění ten zadní plech... osobně mám vyměněno...

Na 2 roky starou Fabii by to TPI už nemělo pravděpodobně platit, v té době se již montovaly jiné plechy. Jinak v servisním plánu je u bubnových brzd psáno po 2 letech jejich rozdělání a vyčištění. Že Ti to ale píská, hučí od novoty, tak to je divné. Každopádně po 2 letech je předepsána ta servisní prohlídka a tak to tam řekni, oni automechanici velice "rádi" na tohle kašlou a člověk/zákazník na první pohled nepozná, jestli to měli rozdělané, nebo ne. 

  • Autor

Díky za reakce.

Byl jsem na první garanční prohlídce v lednu, včetně čištění zadních brzd.

To nijak nepomohlo.  Nechce se mi věřit, že by se na to vyflákli, ale dnes je možné asi všschno.

Jak se to dá ohlídat? Asi nijak.

V servise mi řekli, že mám přijet a předvést jim co to dělá.

Z toho mám obavy, protože to není po každém zabrždění.

Někdy je to při vyšší rychlosti, někdy jen při dobrždování v nízké rychlosti.

Co je TPI ?

Dík za odpověď.

Co tak autu zkusit trochu naložit i jízdní styl má trochu vliv. Kde auto stojí? Na dešti, garáž? Kolik je najeto? Bubny jsou zpravidla téměř bezúdržbové, spolehlivé a s minimální cenou za údržbu po dobu životnosti auta. 

TPI je technická produktová informace? k závadám a jejich způsobu odstranění. 

  • 9 měsíců později...

Teď trochu z jiného soudku, ale řekl bych že to patří sem. Auto stává v kopci, takže ručka je nutností. Když zaprsi atp. a auto par dni stojí tak pak je rozjezd se zablokovanym aspoň jedním kolem. Většinou pár metrů a povolí to. Řekl bych, že situace je čím dál horší. V servisu řekli že to vyčistí a víc nejde dělat. R.v. 2016 najeto cca 60 tis. No a teď aktuálně přírezly obě zadní kola. Jedno povolilo ale jedno nejde. A teď co s tím. Sundat kolo a poklepat buben kladivem?

Zablokované kolo je samozřejmě špatně. Stejný jsem to měl u O1 parkující v prudkém kopci ke konci životnosti zadních brzd. Taky můžou být přirezlé lanovody, nebo i zaseklý samostav, který je někdy nutno i před sundáním bubnu uvolnit. Očista a posouzení opotřebení je nezbytné. Kladivo by to mělo uvolnit, na feldu to platilo vždy.

Kladivo zapůsobilo a už se to zase točí. Ale "chvíli" to teda trvalo ...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.