Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

Ano, přesně tak. Opatrně zatáhni ve směru jakoby kolmo na čelní sklo, případně koukni do dílenské příručky, co je zde na fóru, kap. Karoserie- montážní práce. Jen je to opravdu lepší dělat za tepla, když nejsou plasty ani tvoje prsty zkřehlý zimou 😁.

https://forum.skodahome.cz/topic/123864-dílenská-příručka-a-učební-pomůcka-rapid/?do=findComment&comment=2041291

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kufr je znát hodně třeba při přejíždění zpomalovacího prahu, nebo nerovností, kdy nejsou tak slyšet rázy i od nápravy. Při odstrojení kufru je celý prostor pří poklepu jako zvon. Hlavně podlaha a prostor pro rezervu. Ale můj problém byl, že dveře byly brutálně znát, ale pak jak jsem postupoval, tak už to nebyl takový rozdíl. Postupně se to po malích krůčcích tišilo. Pokud bych dělal nějaké levné/lehké řešení, tak bych začal dveřmi a předními podběhy + přední čast podlahy až k palubce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Deawon napsal:

Kufr je znát hodně třeba při přejíždění zpomalovacího prahu, nebo nerovností, kdy nejsou tak slyšet rázy i od nápravy. Při odstrojení kufru je celý prostor pří poklepu jako zvon. Hlavně podlaha a prostor pro rezervu. Ale můj problém byl, že dveře byly brutálně znát, ale pak jak jsem postupoval, tak už to nebyl takový rozdíl. Postupně se to po malích krůčcích tišilo. Pokud bych dělal nějaké levné/lehké řešení, tak bych začal dveřmi a předními podběhy + přední čast podlahy až k palubce.

Díky za info zkoušel jsem poklepat na kufr dno a fakt zvuk jak bych zvonil, nečekal jsem, že až takové to je. Zítra dodělám ty podběhy zadní a pak už kufr s podběhama vevnitř a pak pokračovat prostě dál matroš mi přišel nějaký tak uvidím jak to půjde a podle toho koupím víc. To jsem si říkal na začátku zkusím něco málo ale jak poznal člověk poznal rozdíl tak už nemůže přestat :-D a pokračuje co nejvíc :-) ještě by mě zajímalo jaká teplota minimální pro lepení je aby to chytalo. Mám garáž ale topení není takové aby to vytopilo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Po delším užívání rapida, kterého jsem sem tam odhlučnil (pravda zdaleka tedy ne tak důkladně a komplexně jako @Deawon 🙂), tak se u mě jakoby zvýraznily zvuky, které jsem dříve nevnímal. Když jsou zavřená okna a zavírám jedny z dveří (typicky kufr u jinak zpozavíraného auta), ozve se takové mlasknutí - tipuji na tlakové vyrovnávací klapky, co jsou v kufru za jeho bočním tapecem. Přemýšlím, co s tím, ale moc mě toho nenapadá. Snad jedině ty jednotlivé klapky, či jejich dosedací plochy polepit nějakou tenkou sametkou či textilní páskou? Pak mi cvaká relé stěračů, to je spolu s ostatními v boxu za palubkou u řidiče nad pojistkami, tedy jestli jsem správně koukal do nějakých obrázků na webu. Napadá mě obalit ten reléový box nějakým tlumicím materiálem, nezkazím tím něco? Aby se třeba nějak nepřehříval. Když nastartuji, tak u stojícího auta slyším podávací čerpadlo v nádrži, zde asi zkusit lépe odhlučnit podlahu v okolí nádrže??

 

Jak jste na tom vy ostatní, co jste zkoušeli odhlučňovat auto a ono to zřetelněji vykreslilo dříve přeslýchané zvuky? 😁

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si tak odrovnal kdysi čerpadlo na felicii, když jsem do ní lil etanol který rozpustil úsady a sám o sobě je i suchý. Je tady možná i souvislost se zvýšeným obsahem etanolu v palivu. Mám taky pocit že čerpadlo slyším takže odhlučnění pomůže, ale kde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

antivibrační vrstva + anti hluková vrstva pod sedačku (osobně jsem volil Vision (neopren) ale ideálně je tam nacpat antishock, nicméně je tam málo místa...

Pak polepit stejnou vrstvou plechovou stěnu až k podlaze kde má spolujezdec lýtka když sedí, tj stěna směrem do přední části kabiny. Tyto úkony jdou s trochou námahy a ohnutí koberce bez toho aniž bys demontoval středový tunel a přední sedačky.

Mě to pomohl, navíc jsem sundal i plastové prahy a obložení kolem zadních sedaček a nalepil jsem tam užší antivibrační pásky. Na plasty jsem vylepil soft wave. Ten to proces vzadu zásadně snížil pocitový hluk od zadních kol a bouchání nápravy.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 17. 5. 2022 na 7:55, Deawon napsal:

Včera jsem se pustil do vytlumení/odhlučnění kufru. Chtěl jsem to opět pořádně, takže včetně boků a podběhů.

 

- vyndat všechny potřebné i nepotřebné věci z kufru a místa pod podlahou včetně rezervy

- vymontovat zadní sedačky, pásy, C sloupky, plastové a kobercové obložení kufru

- stržení původní "protihlukové izolace" a vyčištění jejího lepidla technickým benzínem

 

Zbylo mi ještě cca 30min času, tak jsem začal polepovat D2. Dnes dolepím D2. Pak na podlahu Raptor (kvůli tloušťce) a na boky Integra. To bych chtěl stihnout dnes a ve čtvrtek snad smontování.

20220516_181848.jpg

20220516_181854.jpg

Jak se Ti prosím podařílo u zadních sedaček vytáhnout opěrky

20220516_181854.jpg.4843bcf70422e7e393df9c2028bd7fba.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 15. 5. 2022 na 16:06, tom01 napsal:

Dokončil jsem odhlučnění torpéda. Demontáž stěračů v pohodě, domluvil jsem jim stahovákem 🙂. Odšroubovat aspoň z části ten černý plech, to už jsem si trošku zaklel. Za to dostat ven mechanizmus stěračů, to byl ježek v kleci🤣, ale domluvil jsem i jemu.

 

Vše očištěno, odmaštěno a šlo se lepit. Docela piplačka, je to hodně členitý. Lepil jsem antivibraci na stranu za palubku pod čelní sklo, na tom černém plechu už něco takového bylo z fabriky, to jem jen doplnil. Pak na obě strany torpéda nalepen odhlučňovací neopren👌.

 

Sestavit vše zpět už bylo hned. Tisícihrany stěračů jsem pořádně namazal bílou vazelínou, aby tolik nepřirůstaly. No, stěrače mi stírají a pri první jízdě je opravdu patrné lepší vytlumení zvuku motoru. Věřím, že  ještě dál pomůže odhlučnění kapoty, což už proti torpédu bude hračka 😁

20220515_134250.jpg

20220515_134253.jpg

20220515_134300.jpg

20220515_142838.jpg

20220515_142846.jpg

20220515_083524.jpg

20220515_094259.jpg

20220515_094303.jpg

20220515_094310.jpg

20220515_095650.jpg

20220515_095658.jpg

20220515_095713.jpg

Jak podařilo sundat ten mechanismus těch stěračů? Bylo třeba odmotovat plech od motoru a jak dlouho to trvalo? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak musí se sundat stěrače (ramínka). Pak na dva torxy odmontovat ten mechanismus stěračů. Problém je, že se dá ven vyndat pouze tak, že se nahoře odšroubuje ten krycí plech k motoru a pak se ten mechanizmus dá vyndat.

 

Dost mě překvapilo, že je tam celkem velký prostor a ještě to má tvar písmene "U", takže materiálu to spolkne hodně. Dal jsem D2 a Integru. Kvůli vlhkosti je lepší Neoprene, ale Integra má mnohem větší odhlučnění.

 

Po odhlučnění torpéda to bylo dost znát, že není slyšet tolik motor. Pak už jsem si na to zvyknul, ale ty první jízdy byly poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...