Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Je to tam jenom nacvaknute v plastovem zamku. Pak doporucuji vycistit aby to do sebe lepe sedelo.

Ano, přesně tak. Opatrně zatáhni ve směru jakoby kolmo na čelní sklo, případně koukni do dílenské příručky, co je zde na fóru, kap. Karoserie- montážní práce. Jen je to opravdu lepší dělat za tepla, když nejsou plasty ani tvoje prsty zkřehlý zimou 😁.

https://forum.skodahome.cz/topic/123864-dílenská-příručka-a-učební-pomůcka-rapid/?do=findComment&comment=2041291

Upraveno od tom01

Zajímalo by mě jestli to je nějaká makačka (či něco na sílu dělat či jestli je něco kde si dát pozor) obležení kufru tapec + plasty po bokách chtěl bych kufr  vytlumit. 

Nevím proč všichni začínají od kufru, když dle mého názoru naprosto dominantní na efekt jsou dveře, torpédo a podběhy...

před 57 minutami, 15degren napsal:

Nevím proč všichni začínají od kufru, když dle mého názoru naprosto dominantní na efekt jsou dveře, torpédo a podběhy...

Protože podbehy a torpédo už mám proto jedu už na kufr a pak podlahu🙂

Já jsem začínal bočními dveřmi, následovala kapota + torpédo, pak zadní podběhy + boky a dno kufru. Musím říct, že i to dno kufru na závěr bylo celkem znatelné...

  • Autor

Malymi krucky k uspechu. Ty dvere byl luxusni efekt. Pak byly znat podbehy a podlaha. A torpedo kvuli motoru. Kufr pomuze hodne ale bohuzel je nevyhoda ta vaha cena a pracnost.

Zapoměl že i kapotu udělal. Zajímalo by mě jak moc půjde poznat kufr utlumen dal bych tam ten černo růžový materiál jednu vrstvu tak i dveře zadní obě 

  • Autor

Kufr je znát hodně třeba při přejíždění zpomalovacího prahu, nebo nerovností, kdy nejsou tak slyšet rázy i od nápravy. Při odstrojení kufru je celý prostor pří poklepu jako zvon. Hlavně podlaha a prostor pro rezervu. Ale můj problém byl, že dveře byly brutálně znát, ale pak jak jsem postupoval, tak už to nebyl takový rozdíl. Postupně se to po malích krůčcích tišilo. Pokud bych dělal nějaké levné/lehké řešení, tak bych začal dveřmi a předními podběhy + přední čast podlahy až k palubce.

před 1 hodinou, Deawon napsal:

Kufr je znát hodně třeba při přejíždění zpomalovacího prahu, nebo nerovností, kdy nejsou tak slyšet rázy i od nápravy. Při odstrojení kufru je celý prostor pří poklepu jako zvon. Hlavně podlaha a prostor pro rezervu. Ale můj problém byl, že dveře byly brutálně znát, ale pak jak jsem postupoval, tak už to nebyl takový rozdíl. Postupně se to po malích krůčcích tišilo. Pokud bych dělal nějaké levné/lehké řešení, tak bych začal dveřmi a předními podběhy + přední čast podlahy až k palubce.

Díky za info zkoušel jsem poklepat na kufr dno a fakt zvuk jak bych zvonil, nečekal jsem, že až takové to je. Zítra dodělám ty podběhy zadní a pak už kufr s podběhama vevnitř a pak pokračovat prostě dál matroš mi přišel nějaký tak uvidím jak to půjde a podle toho koupím víc. To jsem si říkal na začátku zkusím něco málo ale jak poznal člověk poznal rozdíl tak už nemůže přestat :-D a pokračuje co nejvíc :-) ještě by mě zajímalo jaká teplota minimální pro lepení je aby to chytalo. Mám garáž ale topení není takové aby to vytopilo. 

Mám ještě dotaz, půjde mi dát na obložení dveří Akustický materiál Comfortmat Tsunami - Ahifi.cz   je docela tvrdší nejsem myslel oproti klasické šedé.  Nebude problém to nalepit na ten plast dveří a zacvaknout na auto?

tsunami_2.jpg

Tsunami_3.jpg

Dělal jste tu někdo i střechu?

  • Autor

No lepil jsem venku pred garazi a ideal je 20stupnu+. Podbehy jsem delal snad kolem 30s a lepilo to lip. Hlavne odmastit

  • 2 týdny později...

Po delším užívání rapida, kterého jsem sem tam odhlučnil (pravda zdaleka tedy ne tak důkladně a komplexně jako @Deawon 🙂), tak se u mě jakoby zvýraznily zvuky, které jsem dříve nevnímal. Když jsou zavřená okna a zavírám jedny z dveří (typicky kufr u jinak zpozavíraného auta), ozve se takové mlasknutí - tipuji na tlakové vyrovnávací klapky, co jsou v kufru za jeho bočním tapecem. Přemýšlím, co s tím, ale moc mě toho nenapadá. Snad jedině ty jednotlivé klapky, či jejich dosedací plochy polepit nějakou tenkou sametkou či textilní páskou? Pak mi cvaká relé stěračů, to je spolu s ostatními v boxu za palubkou u řidiče nad pojistkami, tedy jestli jsem správně koukal do nějakých obrázků na webu. Napadá mě obalit ten reléový box nějakým tlumicím materiálem, nezkazím tím něco? Aby se třeba nějak nepřehříval. Když nastartuji, tak u stojícího auta slyším podávací čerpadlo v nádrži, zde asi zkusit lépe odhlučnit podlahu v okolí nádrže??

 

Jak jste na tom vy ostatní, co jste zkoušeli odhlučňovat auto a ono to zřetelněji vykreslilo dříve přeslýchané zvuky? 😁

Upraveno od tom01

Já palivové čerpadlo slyšel hned u novýho auta tak jsem ho vyreklamoval rovnou se Sandenem. Prý časté u aut jezdících s poloprázdnou nádraží, já tankoval do plné 2x měsíčně. 

Je pravda, že se mi to začalo ozývat poté, co jsem jednou vyjel nádrž skoro do mrtě. Na benzinu jsem jel pár km do kopce se staženýma půlkama, aby v tom už neškytlo. Jinak také tankuji vždy do plna.

Já si tak odrovnal kdysi čerpadlo na felicii, když jsem do ní lil etanol který rozpustil úsady a sám o sobě je i suchý. Je tady možná i souvislost se zvýšeným obsahem etanolu v palivu. Mám taky pocit že čerpadlo slyším takže odhlučnění pomůže, ale kde?

antivibrační vrstva + anti hluková vrstva pod sedačku (osobně jsem volil Vision (neopren) ale ideálně je tam nacpat antishock, nicméně je tam málo místa...

Pak polepit stejnou vrstvou plechovou stěnu až k podlaze kde má spolujezdec lýtka když sedí, tj stěna směrem do přední části kabiny. Tyto úkony jdou s trochou námahy a ohnutí koberce bez toho aniž bys demontoval středový tunel a přední sedačky.

Mě to pomohl, navíc jsem sundal i plastové prahy a obložení kolem zadních sedaček a nalepil jsem tam užší antivibrační pásky. Na plasty jsem vylepil soft wave. Ten to proces vzadu zásadně snížil pocitový hluk od zadních kol a bouchání nápravy.

Upraveno od 15degren

  • 1 měsíc později...
V 17. 5. 2022 na 7:55, Deawon napsal:

Včera jsem se pustil do vytlumení/odhlučnění kufru. Chtěl jsem to opět pořádně, takže včetně boků a podběhů.

 

- vyndat všechny potřebné i nepotřebné věci z kufru a místa pod podlahou včetně rezervy

- vymontovat zadní sedačky, pásy, C sloupky, plastové a kobercové obložení kufru

- stržení původní "protihlukové izolace" a vyčištění jejího lepidla technickým benzínem

 

Zbylo mi ještě cca 30min času, tak jsem začal polepovat D2. Dnes dolepím D2. Pak na podlahu Raptor (kvůli tloušťce) a na boky Integra. To bych chtěl stihnout dnes a ve čtvrtek snad smontování.

20220516_181848.jpg

20220516_181854.jpg

Jak se Ti prosím podařílo u zadních sedaček vytáhnout opěrky

20220516_181854.jpg.4843bcf70422e7e393df9c2028bd7fba.jpg

  • Autor

Myslis operky zad nebo operky hlavy? Musel jsem vymontovat pasy a pak ve stredu je kovova packa ta se vymontuje a pak se obe pulky operek vyhaknou.

díky za pomoc...:-)

Upraveno od Kent

  • 2 týdny později...
V 15. 5. 2022 na 16:06, tom01 napsal:

Dokončil jsem odhlučnění torpéda. Demontáž stěračů v pohodě, domluvil jsem jim stahovákem 🙂. Odšroubovat aspoň z části ten černý plech, to už jsem si trošku zaklel. Za to dostat ven mechanizmus stěračů, to byl ježek v kleci🤣, ale domluvil jsem i jemu.

 

Vše očištěno, odmaštěno a šlo se lepit. Docela piplačka, je to hodně členitý. Lepil jsem antivibraci na stranu za palubku pod čelní sklo, na tom černém plechu už něco takového bylo z fabriky, to jem jen doplnil. Pak na obě strany torpéda nalepen odhlučňovací neopren👌.

 

Sestavit vše zpět už bylo hned. Tisícihrany stěračů jsem pořádně namazal bílou vazelínou, aby tolik nepřirůstaly. No, stěrače mi stírají a pri první jízdě je opravdu patrné lepší vytlumení zvuku motoru. Věřím, že  ještě dál pomůže odhlučnění kapoty, což už proti torpédu bude hračka 😁

20220515_134250.jpg

20220515_134253.jpg

20220515_134300.jpg

20220515_142838.jpg

20220515_142846.jpg

20220515_083524.jpg

20220515_094259.jpg

20220515_094303.jpg

20220515_094310.jpg

20220515_095650.jpg

20220515_095658.jpg

20220515_095713.jpg

Jak podařilo sundat ten mechanismus těch stěračů? Bylo třeba odmotovat plech od motoru a jak dlouho to trvalo? 

  • Autor

Tak musí se sundat stěrače (ramínka). Pak na dva torxy odmontovat ten mechanismus stěračů. Problém je, že se dá ven vyndat pouze tak, že se nahoře odšroubuje ten krycí plech k motoru a pak se ten mechanizmus dá vyndat.

 

Dost mě překvapilo, že je tam celkem velký prostor a ještě to má tvar písmene "U", takže materiálu to spolkne hodně. Dal jsem D2 a Integru. Kvůli vlhkosti je lepší Neoprene, ale Integra má mnohem větší odhlučnění.

 

Po odhlučnění torpéda to bylo dost znát, že není slyšet tolik motor. Pak už jsem si na to zvyknul, ale ty první jízdy byly poznat.

Ten krycí plech musí celý odšroubovat či jen něco?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.