tom01 Posted August 1, 2022 Share Posted August 1, 2022 (edited) https://forum.skodahome.cz/topic/139498-těsnění-spáry-dveří/ Edited August 1, 2022 by tom01 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted August 1, 2022 Author Share Posted August 1, 2022 V 26. 7. 2022 na 15:41, touareg3 napsal: Raritní jo, ale za cenu jako každej jinej... a to viem o čom hovorím. :) Tam půjde spíš o to sehnat kupce, který odhlučnění bude hledat a ocení ho. Někdo kdo si kupuje auto pro nákupy do lidlu to neocení a nebude chtít ani zaplatit. Někdo kdo se před tím sveze v továrním autě a pak se sveze mým, tak pozná ten rozdíl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miklisek Posted August 10, 2022 Share Posted August 10, 2022 (edited) Díky @tom01 a jeho příspěvku https://forum.skodahome.cz/topic/155821-vytlumení-odhlučnění-vozu/?do=findComment&comment=2587950 mám taky zakrytí díry okolo pedálů. Možná je to jen placebo efekt, ale zdá se, že to hluk motoru trochu ztlumilo. Určitě na volnoběh ten motor skoro neslyším. Tlumící kryt je volně položen na palubku a zábranu nad pedály, přesahy koberce jsou zasunuty za plasty a za koberec podlahy, v oblasti pedálu plynu jsem použil suchý zip se samolepící vrstvou pro uchycení koberce, aby se nemotal do plynového pedálu. Asi mám jiný typ pedálu, střih v tomto místě neodpovídal tvaru. Použité materiály: https://www.ahifi.cz/comfortmat-soft-wave-15.html https://www.ahifi.cz/cerna-potahova-latka-mecatron-374031.html Šablona a vlastní provedení: Před a po: Pohled zleva doprava: Edited August 10, 2022 by miklisek 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wirer Posted August 12, 2022 Share Posted August 12, 2022 to mi pripomina moje pokusy o vytvorenie "drziaka" pre osvetlenie noh :) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted September 9, 2022 Share Posted September 9, 2022 V 20. 5. 2022 na 9:23, Deawon napsal: Hranu odhlučnění (která je vidět u rezervy) chci "začistit" přelepením černé pásky podobné kobercové. Pak ještě pořádný úklid auta. @Deawon Chystám se na odhlučnění dna kufru. Mohu poporosit o foto finální úpravy u rezervy? Pořád mi vrtá hlavou jak udělat prohlubeň pro rezervu. Trochu mi vadí jak to tam bude viditelné a jak to půjde potom čistit, aby to člověk nějak nepotrhal. Přemýšlím nad čalounickým kobercem, to by mohlo vypadat solidně a šlo by to luxovat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted September 9, 2022 Author Share Posted September 9, 2022 (edited) Ahoj teď mám u sebe pouze tyto foto. Edited September 9, 2022 by Deawon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted September 9, 2022 Share Posted September 9, 2022 (edited) A dodělával jsi následně ještě něco pod tím kubercem dna kufru, jak jsi měl ještě v plánu? Edited September 9, 2022 by tom01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 10, 2022 Share Posted September 10, 2022 (edited) Myslím si že tohle celé vylepení podlahy kufru je jen váha navíc s ne moc velkým efektem. Já osobně jsem nalepil přímo do podběhů (z venku kde je kolo) antivibrační vrstvu na to neopren (vision) a efekt je doslova epický. Auto je tišší než superb. Váha zvýšena o 8kg. Edited September 10, 2022 by 15degren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miklisek Posted September 11, 2022 Share Posted September 11, 2022 Na karoserii nebo na plastové nadkolí? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted September 11, 2022 Author Share Posted September 11, 2022 Ja daval na plech D3 antivibraci a na plastove nadkoli Blockshot. Mam takhle vsechny podbehy a je to znat na horsich cestach ale i na dalnici. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 11, 2022 Share Posted September 11, 2022 (edited) před 11 hodinami, miklisek napsal: Na karoserii nebo na plastové nadkolí? Nemám škodovku ale seata. ¨Ve předu mám plastové podběhy a na zadní nápravě mám nějakou tvrzenou látku. Přední podběhy jsem ze strany kola vylepil na plechovou karoserii Comfortmat Cobra (nejužší/nejlehčí variantu) a na plastové podběhy jsem nalepil Comfortmat Vision. Zadní nápravu jsem provedl na plech stejně, ale nechtěl jsem lepit ten neopren na tu látku, podle mě by to drželo špatně tam jsem to vylepil na anti vibrační vrstvu do míst kde se vizuálně nedostává voda, sice je to neopren... ale člověk nikdy neví. Do zadních podběhů z venku padlo opravdu hodně materiálu. Na každou stranu 2 desky od cobry i visionu. Je tam mnohem větší plocha než se zdá, působil na mě ten prostor jak velký rezonátor. Jak říkám efekt byl obrovský i žena se hned ptala co se stalo že je v autě takové ticho a to je co říct ona je ignorant. Ze zkušeností s odhlučňováním místností vím, že zvuková izolace instalována ze strany kde vzniká hluk má mnohonásobně vyšší efektivitu než ze strany kde hluk nechceme. U této izolace to platí také. Maximálně má smysl ze vnitřku anti vibrační vrstva u které je to asi fuk, ale neopren nebo blockshot a pod. ze vnitřku podle mě má malou účinnost. Hluk se musí eliminovat na straně kde vzniká. Trochu si hraji s myšlenkou sundat plastové krytí podvozku z venku pod sedačkama a sundat nádrž a vylepit tam ty kryté pásy plechu neoprenem. Myslím že by se tam nemusela držet vodat a efekt odhlučnění by byl opravdu silný... Edited September 11, 2022 by 15degren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted September 12, 2022 Author Share Posted September 12, 2022 Když přelezu ze svého Rapida do služebního Rapida, tak je to jako sednout do rachotícího trakaře. Kdyby měl někdo zájem, tak ho svezu a vše ukážu. Myslím si že pár km jízdy a bude to chtít každý. Město Zbiroh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 12, 2022 Share Posted September 12, 2022 Ale jo rozdíl je to velký, nicméně nejvíc udělají právě ty dveře. Vylepování podlahy a pod. sice taky něco přinese, ale nemyslím si že zas tolik aby to někdo reálně poznal. To než polepit celou podlahu auta, tak raději polepit celou střechu. Budu asi lepit kombinaci Comfortmat S1 + Comfortmat Skyline. Základní antvibrační vrstva by mohla odstínit tukající déšt na střechu a skyline vrstva bude mít pozitivní vliv na vytápění/chlazení vozu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted September 13, 2022 Author Share Posted September 13, 2022 Poměr výkon/cena bych doporučil dveře a podběhy a vniřní část podběhů a podlahy vepředu až k palubce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 (edited) Včera mi po dokončení bederních opěrek zbyla chvíle času, tak jsem ještě dovyčalounil palubku zespoda nad nohami spolujezdce, ať to vypadá stejně jako jsem před nedávnem dělal nad pedály řidiče. U spolujezdce je třeba pamatovat na přístup ke kabinovému filtru. Čalounění přichyceno samolepicími suchými zipy. K odhlučnění to sice vpodst. nepřispěje, ale vizuálně to vypadá lépe. Až budu přezouvat auto na zimu, tak plánuji ještě vyladit odhlučnění podběhů, hlavně zadních. Na výsledný efekt jsem zvědavý, ale už tak mám Rapida uvnitř tichoučkého, což jsem si nedávno porovnal při svezení v identickém Rapidu bez dodatečného odhlučnění. Kufr (zatím?) odhlučněný nemám. Uvidíme časem 😁 Edited September 14, 2022 by tom01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted September 25, 2022 Share Posted September 25, 2022 Ahoj, zajímal by mě názor místního osazenstva. Jak už zde v diskuzi vychází, snažím se odhlučnit auto co nejefektivněji v poměru efekt/váha. Nyní se zabývám odhlučnění střechy: Ideální složení by bylo pravděpodobně následující: Vrstva na plech: Comfortmat Cobra - celkem 9 Kg Druhá vrstva: Comfortmat Skyline - celkem 9.5 Kg Třetí vrstva lepená na střešní tapec: Comfortmat Soft Wave Expert - celkem 3,22 Kg Jsem si jistý aplikací vrstvy Skyline - jsou tam tepelné izolační vlastnosti, slibuji si od toho stabilnější teploty jak v léta tak v zimě. Nicméně bojují s třetí a první vrstvou. Od střechy mě na dálnici trápí trochu aerodynamický hluk od vzduchu a za deště velmi výrazné zvuky kapek na střeše. Nicméně si myslím že ten to hluk by pohltil i Skyline bez kobry a ušetřil bych tak 9 kg. Nebo myslíte že je lepší antivibrančí vrstvu nechat a neinstalovat Soft Wave? Zatím plánují vynechat antivibranční vrstvu a ponechat skyline+soft wave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted October 5, 2022 Share Posted October 5, 2022 Dnes jsem vylepil antivibračním materiálem zadní podběhy. Zároveň jsem už přehodil na zimní gumy, které vím že jsou o dost tišší oproti letním hučákům. Auto od kol ztichlo, jen nevím abych na jaře neměl kyselý výraz až zas dám zpět letní kola který prostě hučí jak včelí roj 🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted October 6, 2022 Share Posted October 6, 2022 (edited) Dnes jsem ještě sdělal zbytky antivibračního a tlumícího materiálu na dno kufru. Aby to nevypadalo jako dort pejska s kočičkou, tak jsem vrstvu tlumícího materiálu potáhl ještě mecatronem, co mi taky zbyl 🙂. Edited October 9, 2022 by tom01 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted October 12, 2022 Author Share Posted October 12, 2022 Jsem rád, že to nebylo návykové jenom pro mě :) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Kocich Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 (edited) Ahoj, taky přidám pár fotek z mého odhlučnění... Materiál jsem nakoupil v červnu na ahifi.cz za cca 14 000,- Nejdříve jsem odhlučnil dveře, už někdy v létě, a rozdíl jsem poznal hlavně na dlouhých trasách při vyšších rychlostech (testováno dovolenou ve Slovinsku). Na zbytek došel čas bohužel až na podzim, hotovo zhruba za dva a půl dne práce... Dveře... Interiér.... Kryt pátých dveří, vnitřek dveří nemám vyfocený... Zadní podběh... Edited November 2, 2022 by Jan Kocich 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 (edited) Pěkná práce, dal sis záležet. Nicméně ta integra a blockshot ti budou v podběhu držet vlhkost, ale vadit to asi nebude. Oni jsou sice vlhku vzdorné ale ne imunní, měl by se tam dávat neopren. Edited November 3, 2022 by 15degren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted November 10, 2022 Share Posted November 10, 2022 Mohl by mi někdo poradit jak se dostat k Torpedu chtěl bych to tam vytlumit ale nevím jak jestli to je nějak tak přilepené sundal stěrače ale kraj u okna prostě drží. Jedná se o rapida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted November 10, 2022 Share Posted November 10, 2022 V 26. 1. 2022 na 22:02, miklisek napsal: Úplně to není vidět celé, ale pro představu +/- by to mohlo stačit. Jak se Ti podařilo sundat ten plast? Není to nějak přilepený u okna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted November 10, 2022 Share Posted November 10, 2022 To prostě vytrhni je tam jen plastový zámek ve kterém je ta lišta usazena, pak ten zámek vyčistíš od bordelu a krycí lištu zacvakneš zpět. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miklisek Posted November 10, 2022 Share Posted November 10, 2022 (edited) Přesně tak. Ale dělej to v teple, aby zámek na tom plastu a ve skle nepraskl. Edited November 10, 2022 by miklisek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.