Deawon Posted November 10, 2022 Author Share Posted November 10, 2022 Je to tam jenom nacvaknute v plastovem zamku. Pak doporucuji vycistit aby to do sebe lepe sedelo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted November 11, 2022 Share Posted November 11, 2022 (edited) Ano, přesně tak. Opatrně zatáhni ve směru jakoby kolmo na čelní sklo, případně koukni do dílenské příručky, co je zde na fóru, kap. Karoserie- montážní práce. Jen je to opravdu lepší dělat za tepla, když nejsou plasty ani tvoje prsty zkřehlý zimou 😁. https://forum.skodahome.cz/topic/123864-dílenská-příručka-a-učební-pomůcka-rapid/?do=findComment&comment=2041291 Edited November 11, 2022 by tom01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Zajímalo by mě jestli to je nějaká makačka (či něco na sílu dělat či jestli je něco kde si dát pozor) obležení kufru tapec + plasty po bokách chtěl bych kufr vytlumit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Nevím proč všichni začínají od kufru, když dle mého názoru naprosto dominantní na efekt jsou dveře, torpédo a podběhy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 před 57 minutami, 15degren napsal: Nevím proč všichni začínají od kufru, když dle mého názoru naprosto dominantní na efekt jsou dveře, torpédo a podběhy... Protože podbehy a torpédo už mám proto jedu už na kufr a pak podlahu🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Já jsem začínal bočními dveřmi, následovala kapota + torpédo, pak zadní podběhy + boky a dno kufru. Musím říct, že i to dno kufru na závěr bylo celkem znatelné... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 Malymi krucky k uspechu. Ty dvere byl luxusni efekt. Pak byly znat podbehy a podlaha. A torpedo kvuli motoru. Kufr pomuze hodne ale bohuzel je nevyhoda ta vaha cena a pracnost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Zapoměl že i kapotu udělal. Zajímalo by mě jak moc půjde poznat kufr utlumen dal bych tam ten černo růžový materiál jednu vrstvu tak i dveře zadní obě Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted November 16, 2022 Author Share Posted November 16, 2022 Kufr je znát hodně třeba při přejíždění zpomalovacího prahu, nebo nerovností, kdy nejsou tak slyšet rázy i od nápravy. Při odstrojení kufru je celý prostor pří poklepu jako zvon. Hlavně podlaha a prostor pro rezervu. Ale můj problém byl, že dveře byly brutálně znát, ale pak jak jsem postupoval, tak už to nebyl takový rozdíl. Postupně se to po malích krůčcích tišilo. Pokud bych dělal nějaké levné/lehké řešení, tak bych začal dveřmi a předními podběhy + přední čast podlahy až k palubce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 před 1 hodinou, Deawon napsal: Kufr je znát hodně třeba při přejíždění zpomalovacího prahu, nebo nerovností, kdy nejsou tak slyšet rázy i od nápravy. Při odstrojení kufru je celý prostor pří poklepu jako zvon. Hlavně podlaha a prostor pro rezervu. Ale můj problém byl, že dveře byly brutálně znát, ale pak jak jsem postupoval, tak už to nebyl takový rozdíl. Postupně se to po malích krůčcích tišilo. Pokud bych dělal nějaké levné/lehké řešení, tak bych začal dveřmi a předními podběhy + přední čast podlahy až k palubce. Díky za info zkoušel jsem poklepat na kufr dno a fakt zvuk jak bych zvonil, nečekal jsem, že až takové to je. Zítra dodělám ty podběhy zadní a pak už kufr s podběhama vevnitř a pak pokračovat prostě dál matroš mi přišel nějaký tak uvidím jak to půjde a podle toho koupím víc. To jsem si říkal na začátku zkusím něco málo ale jak poznal člověk poznal rozdíl tak už nemůže přestat :-D a pokračuje co nejvíc :-) ještě by mě zajímalo jaká teplota minimální pro lepení je aby to chytalo. Mám garáž ale topení není takové aby to vytopilo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Mám ještě dotaz, půjde mi dát na obložení dveří : Akustický materiál Comfortmat Tsunami - Ahifi.cz je docela tvrdší nejsem myslel oproti klasické šedé. Nebude problém to nalepit na ten plast dveří a zacvaknout na auto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Dělal jste tu někdo i střechu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted November 17, 2022 Author Share Posted November 17, 2022 No lepil jsem venku pred garazi a ideal je 20stupnu+. Podbehy jsem delal snad kolem 30s a lepilo to lip. Hlavne odmastit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 (edited) Po delším užívání rapida, kterého jsem sem tam odhlučnil (pravda zdaleka tedy ne tak důkladně a komplexně jako @Deawon 🙂), tak se u mě jakoby zvýraznily zvuky, které jsem dříve nevnímal. Když jsou zavřená okna a zavírám jedny z dveří (typicky kufr u jinak zpozavíraného auta), ozve se takové mlasknutí - tipuji na tlakové vyrovnávací klapky, co jsou v kufru za jeho bočním tapecem. Přemýšlím, co s tím, ale moc mě toho nenapadá. Snad jedině ty jednotlivé klapky, či jejich dosedací plochy polepit nějakou tenkou sametkou či textilní páskou? Pak mi cvaká relé stěračů, to je spolu s ostatními v boxu za palubkou u řidiče nad pojistkami, tedy jestli jsem správně koukal do nějakých obrázků na webu. Napadá mě obalit ten reléový box nějakým tlumicím materiálem, nezkazím tím něco? Aby se třeba nějak nepřehříval. Když nastartuji, tak u stojícího auta slyším podávací čerpadlo v nádrži, zde asi zkusit lépe odhlučnit podlahu v okolí nádrže?? Jak jste na tom vy ostatní, co jste zkoušeli odhlučňovat auto a ono to zřetelněji vykreslilo dříve přeslýchané zvuky? 😁 Edited December 1, 2022 by tom01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 Já palivové čerpadlo slyšel hned u novýho auta tak jsem ho vyreklamoval rovnou se Sandenem. Prý časté u aut jezdících s poloprázdnou nádraží, já tankoval do plné 2x měsíčně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom01 Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 Je pravda, že se mi to začalo ozývat poté, co jsem jednou vyjel nádrž skoro do mrtě. Na benzinu jsem jel pár km do kopce se staženýma půlkama, aby v tom už neškytlo. Jinak také tankuji vždy do plna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 Já si tak odrovnal kdysi čerpadlo na felicii, když jsem do ní lil etanol který rozpustil úsady a sám o sobě je i suchý. Je tady možná i souvislost se zvýšeným obsahem etanolu v palivu. Mám taky pocit že čerpadlo slyším takže odhlučnění pomůže, ale kde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 (edited) antivibrační vrstva + anti hluková vrstva pod sedačku (osobně jsem volil Vision (neopren) ale ideálně je tam nacpat antishock, nicméně je tam málo místa... Pak polepit stejnou vrstvou plechovou stěnu až k podlaze kde má spolujezdec lýtka když sedí, tj stěna směrem do přední části kabiny. Tyto úkony jdou s trochou námahy a ohnutí koberce bez toho aniž bys demontoval středový tunel a přední sedačky. Mě to pomohl, navíc jsem sundal i plastové prahy a obložení kolem zadních sedaček a nalepil jsem tam užší antivibrační pásky. Na plasty jsem vylepil soft wave. Ten to proces vzadu zásadně snížil pocitový hluk od zadních kol a bouchání nápravy. Edited December 1, 2022 by 15degren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted January 21, 2023 Share Posted January 21, 2023 V 17. 5. 2022 na 7:55, Deawon napsal: Včera jsem se pustil do vytlumení/odhlučnění kufru. Chtěl jsem to opět pořádně, takže včetně boků a podběhů. - vyndat všechny potřebné i nepotřebné věci z kufru a místa pod podlahou včetně rezervy - vymontovat zadní sedačky, pásy, C sloupky, plastové a kobercové obložení kufru - stržení původní "protihlukové izolace" a vyčištění jejího lepidla technickým benzínem Zbylo mi ještě cca 30min času, tak jsem začal polepovat D2. Dnes dolepím D2. Pak na podlahu Raptor (kvůli tloušťce) a na boky Integra. To bych chtěl stihnout dnes a ve čtvrtek snad smontování. Jak se Ti prosím podařílo u zadních sedaček vytáhnout opěrky ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted January 21, 2023 Author Share Posted January 21, 2023 Myslis operky zad nebo operky hlavy? Musel jsem vymontovat pasy a pak ve stredu je kovova packa ta se vymontuje a pak se obe pulky operek vyhaknou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wirer Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 tipujem ze to bude rovnake ako na F3, mozes skusit https://wirer.sk/f3_sedacky-vymena/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 (edited) díky za pomoc...:-) Edited January 22, 2023 by Kent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted January 31, 2023 Share Posted January 31, 2023 V 15. 5. 2022 na 16:06, tom01 napsal: Dokončil jsem odhlučnění torpéda. Demontáž stěračů v pohodě, domluvil jsem jim stahovákem 🙂. Odšroubovat aspoň z části ten černý plech, to už jsem si trošku zaklel. Za to dostat ven mechanizmus stěračů, to byl ježek v kleci🤣, ale domluvil jsem i jemu. Vše očištěno, odmaštěno a šlo se lepit. Docela piplačka, je to hodně členitý. Lepil jsem antivibraci na stranu za palubku pod čelní sklo, na tom černém plechu už něco takového bylo z fabriky, to jem jen doplnil. Pak na obě strany torpéda nalepen odhlučňovací neopren👌. Sestavit vše zpět už bylo hned. Tisícihrany stěračů jsem pořádně namazal bílou vazelínou, aby tolik nepřirůstaly. No, stěrače mi stírají a pri první jízdě je opravdu patrné lepší vytlumení zvuku motoru. Věřím, že ještě dál pomůže odhlučnění kapoty, což už proti torpédu bude hračka 😁 Jak podařilo sundat ten mechanismus těch stěračů? Bylo třeba odmotovat plech od motoru a jak dlouho to trvalo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deawon Posted February 1, 2023 Author Share Posted February 1, 2023 Tak musí se sundat stěrače (ramínka). Pak na dva torxy odmontovat ten mechanismus stěračů. Problém je, že se dá ven vyndat pouze tak, že se nahoře odšroubuje ten krycí plech k motoru a pak se ten mechanizmus dá vyndat. Dost mě překvapilo, že je tam celkem velký prostor a ještě to má tvar písmene "U", takže materiálu to spolkne hodně. Dal jsem D2 a Integru. Kvůli vlhkosti je lepší Neoprene, ale Integra má mnohem větší odhlučnění. Po odhlučnění torpéda to bylo dost znát, že není slyšet tolik motor. Pak už jsem si na to zvyknul, ale ty první jízdy byly poznat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted February 1, 2023 Share Posted February 1, 2023 Ten krycí plech musí celý odšroubovat či jen něco? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.