Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

Na plechy v podbězích by se měl lepit antivibrační butylový materiál. Tlumicí materiál na plast podběhu. Viz návod třeba zde. Před lepením je důležité tyto plochy pečlivě odmastit. Pokud už máš na některých místech korozi, určitě ji očistit a ošetřit. Návodů je na webu dost. Antivibrační materiál pak pečlivě přimačkávat, aby byl opravdu nalepen v celé své ploše a nebyly mezi ním a plechem bubliny.

 

Jinak na ahifi píší, že tlumicí materiály třeba na vnější plech dveří, či plasty podběhů jsou nenasákavé a vznik koroze nehrozí. Já takto udělal dveře a nezbývá mi holt, než jim věřit 🫣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, mám podobný problém s hlučnosťou v aute a premýšľam, ako to najlepšie riešiť. Už ma to naozaj začína štvať, preto som začal hľadať rôzne možnosti, ako odhlučniť vozidlo. Narazil som na pár návodov, ako to urobiť svojpomocne, ale nie som si istý, aké materiály použiť a či to naozaj pomôže.

Narazil som aj na konfigurátor odhlučnenia, kde si môžeš prispôsobiť odhlučnenie podľa tvojich potrieb a získať ponuku na profesionálnu prácu za prijateľnú cenu.


Rád by som vedel, či má niekto skúsenosti s tým, či sa oplatí to robiť sám, alebo je lepšie zveriť túto prácu odborníkom. Aké sú vaše skúsenosti s odhlučnením auta? Aké materiály ste použili a ako ste boli spokojní s výsledkom? Vopred ďakujem za rady a tipy!


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když máš peníze a bojíš se vrtat do auta, svěř to odborníkům. Já jsem do toho peníze dát nechtěl, vrtat do auta se bojím, tak jsem šel cestou nejmenšího odporu a udělal jsem odhlučnění víceméně kufru a zadních "blatníků" a chci udělat ještě podběhy zvenku, minimálně přední. Na to si troufám. Všechno ostatní je pro mne složité.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@petersk7 Já si myslím, že především moje návody ti ukážou co a jak. Stačí si přečíst celé téma. Doporučuji především odhlučnění/vytlumení dveří, podlahy a předních podběhů. Je to neskutečná změna.

 

Já kromě střechy (a částěčně palubní desky) odhlučnil celé auto. Cena cca 18tisíc Kč, ale materiál mi ještě zbyl. Myslím si, že jsem to udělal poctivěji, než by mi to udělala firma. Teď už vím co a jak, takže pokud bych si koupil jiné auto, tak bych postupoval mnohem rychleji. V případě Rapida, kde už vím co jak vyndat, by mi to zabralo mnohem méně času.

 

Pokud bych udělal pouze dveře, podlahy a přední podběhy, tak materiál tipuji na cca 8-10tisíc. Chce to sehnat slevy na ahifi.cz.

 

+ to samozřejmě zlepší i audio.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes ještě esteticky doladěno odhlučnění pod zadním sedákem. V minulosti jsem tam vpodst. sdělal všemožné zbytky a nevypadalo to úplně esteticky. Našel jsem doma tenkou šedou samolepicí pěnu, tak jsem to s ní plošně polepil. Už to vypadá trochu líp 🙂

20240809_090912.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Když jsem měl sundanou schránku na brýle (při montáži Catvision stropního světla) zjistil jsem, že jinak celkem slušně z výroby zatlumená střecha má cca v pruhu nad stínítky jen holý plech. Na poklep pěkně zvonivý (třeba kapky pri dešti). Našel jsem ještě zbytek Comfortmat Integra, tak jsem dírou po přihrádce dva cca 15cm široké pruhy nalepil. Místa mezi střechou a stropnicí je na prostrčení ruky celkem dost. Teď střecha na poklep v této oblasti citelně ztichla 😊

20240908_090128.jpg

20240908_090122.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, otevři schránku na brýle po stranách jsou takové packy. Malým plastovým páčidlem je podeber směrem dovnitř a přitom nehtem ve spáře mezi schránkou a stropnicí zatáhni směrem dolů. Měla by vyklapnout. To samé na protilehlé straně 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš Tomáši gynekologickou ruku.... 🤣

 

Jinak poznatek o torpedu. Když jsem opravoval lemy pro pirelku na hraně plastu torpeda, tak než barva zaschla, jel jsem jednu jízdu bez panelu torpeda a té těsnící pirelky. Ten šicí stroj vpředu byl neskutečně slyšet! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, někdy mám ty ruce spiš pěkně volšový, než jak se říká "zlatý český" 😅. Nezdá se to, ale místa je tam docela dost. Ten odlehlý konec jde případně domačknout nějakou tyčkou nebo pravítkem. Doporučuju oblepit lem otvoru ve stropnici papírovou páskou, ať se neušpiní 😉.

 

Jj, taky když jsem odhlučňoval torpédo, tak jsem s rozebraným popojížděl 😁

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak za mě jsou tyhhle pokusy o odhlučnění cesta jak si zničit auto.  Kdyz se pri opravách setkávám s popiplanyma vnitřkama dveří, polepenými jednotkami a elektroinstalací tak opravy vadnych komponentů mnohdy nejsou ani možné. Dnes jsem se stekal s rapidem který nekdo v okolí Brna "tunil" a polepil i vnější císt karoserie. Z té tlumící hmotky kape voda jestě ted (!) a to prpšelo před týdnem. Takze super nápad jak pomoci ke korozi karoserie....Lidi rozum do hrsti..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, to je myslím samozřejmé. @Deawon zkoušels nějak ověřovat, zda tyto materiály jsou opravdu nenasákavé? Já to měl před lepením v plánu, ale pak jaksi nebyl čas a rovnou jsem to do dveří nalepil 😏.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...