Přejít na obsah

Zkušenosti z přechodu z Octavia III na Octavia IV


pinkano

Doporučené příspěvky

16 hours ago, Zzzzz said:

Já ti nevím, ale máš přece rychlé volby (oblíbené), nebo necháš volat Lauru. V tom nevidím trablík i kdyby jsi měl 10000 kontaktů

oblíbené máš, ale pri 1000 kontaktoch ktoré mám v telefone - a nemám ich tam zo srandy - je 5 oblíbených asi o ničom.

Laura je totálne k ničomu - funguje jeden deň v mesiaci.

tu chýba rolovanie v kontaktoch kolečkami na volante.

 

On 5/8/2023 at 10:36 PM, marfan said:

Troška som nepochopil čo si chcel tým povedať o tom spätnom. Ak ideš vo vláčiku aut a je za tebou dodávka alebo SUV tak som to myslel že oslňuje a nie že idem ho obehnúť. Vtedy mi predsa nesvieti do spätných. 

myslel som to tak, že za sebou mám auto len vtedy keď som ho práve predbehol... Ale to nič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to ti OPRAVDU nezávidím.

Já jezdím (a volám z auta) denně v O4 už bez měsíce dva roky a za celou tu dobu (48676 km) jsem neměl ani jeden jediný problém zrovna s voláním přes Lauru.

Ne, že by s ní nebyly potíže třeba při zadávání cíle při navigaci, ale telofonování nepopletla opravdu ani jedenkrát.

Navíc, neříkám, že to je pro tebe spása, ale na budíku si umíš kolečkem zobrazit ( stejně jako na centrálním dislpeji ke kterému se nechceš natahovat) obrovskou várku tvých posledních volání a nepřijatých hovorů.

Editováno: , autor: Zzzzz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 5/10/2023 at 8:13 AM, Zzzzz said:

Tak to ti OPRAVDU nezávidím.

Já jezdím (a volám z auta) denně v O4 už bez měsíce dva roky a za celou tu dobu (48676 km) jsem neměl ani jeden jediný problém zrovna s voláním přes Lauru.

Ne, že by s ní nebyly potíže třeba při zadávání cíle při navigaci, ale telofonování nepopletla opravdu ani jedenkrát.

Navíc, neříkám, že to je pro tebe spása, ale na budíku si umíš kolečkem zobrazit ( stejně jako na centrálním dislpeji ke kterému se nechceš natahovat) obrovskou várku tvých posledních volání a nepřijatých hovorů.

Tak já pouze 10 měsíců a 62000 km a denně opravdu potřebuji vybavit 10÷15 hovorů Bohužel v podstatě vždy jiný z oněch ca 1000 kontaktů. Asi neumím dobře česky, protože se to povede málokdy a teď to již ani nezkouším.

Samozrejme slovensky Laura neumí vůbec....

Toto je fakt nevhodne vymslené. Napríklad v predošlom aute som listoval kontakty kolečkom na volante. Pri rýchlejšom pootočení sa objavila abeceda a posunoval som prvé písmeno od A do Z. Zastavil napríklad na T a potom sa objavili všetky kontakty začínajúce na T, takže som listoval povedzme už len v 40-50 kontaktoch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkoušeno a bohužel jen jednou z deseti mi Laura rozuměla a nabídla toto jméno ze seznamu, což chápu, že je pruda.

Nezbývá než volit jiné zmámé, nebo jiné obchodní partnery, nebo je požádat, ať se zastaví na matriku a změní si příjmení na "běžné" , nebo přesedlat škodovku za jiný kočár ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes tiež vyskúšané a fungovalo to takto:

OK Lauro

> co si přejete dělat

VOLAT

> který kontakt si přejete volat

BARŠČ

> jak prosím?

BARŠČ

> OK, hned bude teplej

 

no pravda, že jeho sexuálnu orientáciu sa Laure nepodarilo zmeniť ale zdvihla mi teplptu o pol stupňa

zostáva len posledná pomoc ako píše kolega vyššie - přesedlat na jiný kočár

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přešel jsem z O3 1.6 TDI 85 kW manuál (MR 2019), STYLE na O4 2.0 TDI 85 kW DSG, STYLE (MR 2023). Dovolím stručné srovnání po 20k km.
+ auto je tišší

+ pohodlnější (ale za to můžou lehce rozdílné rozměry 17" kol)

+ spotřeba

+ bezdrátová konektivita

+ odemykání/zamykání via telefon (ovšem proč nejdou zavřít/otevřít okna?)

 

- světla

- odezva na plyn (ale to může být i DSG)

- pomalejší odezva parkovacích senzorů a absence předních ve shodné výbavě

- piano lišta je stále "upatlaná"

- neklimatizovaná schránka před spolujezdcem

Auto jinak funguje jak má, infotainment bez záseků. Z Ali jsem doplnil bezdrátovou nabíjecí podložku. Vyzkoušel jsem vestavěnou navigaci a pokorně se vrátil k WAZE. Nepochopím, proč není amb podsvícení ve dveřích i vzadu. Laura funguje tak na 80 %, SIRI má bohužel problém s CZ/SK názvy a jmény. Ale to není chyba Škodovky.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motýle,

- proč máš neklimatizovanou schránku? U mňa - výroba 02/22 je klimatizovaná

- v Style fakt nie sú v MR2023 predné senzory? (podľa cenníka tam u Style samozrejme sú)

- pokorne by som sa k WAZE nikdy nevrátil. Samozrejme columbus nevie hliadky a radary - jasne, to je absolútna výhoda WAZE v ČR a prakticky len v ČR a SR - ale inak určite vstavaná navigácia má vo všetkých ohľadoch minimálne rovnaké možnosti ako WAZE. hlavne neustále on-line zobrazenie dopravných obmedzení na lište vedľa mapy. Možno len je potrebné sa trochu povenovať columbusu a nájsť všetky finesy ktoré sú možno nelogicky skryté užívateľovi, ktorý pozná iné NAVI systémy

- světla - 1000 výhod Matrixu ktoré bežné svetlá nikdy nemôžu nahradiť je tu spochybňovaných nekonzistentným svetlom či iným farebným podaním. Mne to pripadá, tak trochu ako keď si "MB áčko" museli povinne všetci novinári prevrátiť na strechu aby dokázali aké je to zlé auto.

Editováno: , autor: OpelInsi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Citovat

- proč máš neklimatizovanou schránku? U mňa - výroba 02/22 je klimatizovaná

 

Klimatizovaná přihrádka byla odebrány pro MY23, tedy někdy od července 2022, šetření čipů byl myslím ten důvod. Taky mě to štve, protože mě tam chybí a v době, kdy jsem ji objednával, tam samozřejmě byla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@NemesiSK Nemáš na mysli náhodou přihrádku v loketní opěrce? Řeč tu je o přihrádce před spolujezdcem, v palubce, která teda malá není podle mě a lahev s vodou, která by se tam mohla chladit, se tam rozhodně vejde :) 

 

Měl jsem to samé u předchozí RS, objednával jsem, když ještě chlazení bylo, 15 měsíců výroba a schránka přišla neklimatizovaná :) Alespoň ten kobereček zůstal :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 5/23/2023 at 3:59 PM, OpelInsi said:

- světla - 1000 výhod Matrixu ktoré bežné svetlá nikdy nemôžu nahradiť je tu spochybňovaných nekonzistentným svetlom či iným farebným podaním. Mne to pripadá, tak trochu ako keď si "MB áčko" museli povinne všetci novinári prevrátiť na strechu aby dokázali aké je to zlé auto.

Dovolím si tady zareagovat, protože patřím k lidem, kteří nejsou z Matrixů až tak odvařeni.

Nevím, jak to vnímají ostatní, mluvím jen za sebe, ale stejně jako každá věc má svoje plusy a mínusy, mají je i Matrixy. Jsou to patrně ta nejlevnější selektivně stmívaná světla na trhu a z toho nutně pramení kompromisy při konstrukci.

Za sebe to nevidím v rovině, že nevýhody těch světel zpochybňují jejich výhody. Spíš že ta světla mají výhody (stmívání, které většinou funguje dobře) a nevýhody (odlišná barva, tmavý pruh mezi potkávacímí a Matrixem, fleky mezi jednotlivými segmenty Matrixů, celkově trochu horší světelný výkon dálkových oproti Full LED v OIII).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O4 nie je určite prémiové auto takže aj MATRIX čo do počtu segmentov a teda vykrývania plôch zodpovedá tejto kategórii. Na druhej strane je mnoho prémiovejších áut, u ktorýcch MATRIX ani nie je možné objednať, takže v tomto určite chvála.

Homogenita svetla je možno horšia než DIAĽKOVÝCH a to podčiarkujem DIAĽKOVÝCH u O3. (O3 som nemal a tak nemôžem posúdiť ale verím že to tak máte.) Otázkou však je, koľkokrát za jazdu po tme povedzme do 22:00hod môžete prepnúť na diaľkové svetlá? Premávka je väčšinou taká hustá že to nejde. Naopak s MATRIXAMI máme osvetlenie všade tam kde sa dá. Takže nemá ani zmysel porovnávať aj keď low-cost MATRIXY s bežnými svetlami v bezpečnosti premávky.

 

Moje auto malo minulý štvrtok 21.6. sviatok - rok od prevzatia u dealera. Má teraz najazdené 70500 km, z toho tisíce kilometrov po tme. Presne vo štvrtok som prebiehal na dlhej rovinke 10 minút jazdy domov iné auto. Predbieham tak, že najprv vyjdem vľavo od auta predo mnou aby ľavý svetlomet osvietil krajnicu či tam nie je cyklista bez svetla alebo nespí opilec. Matrix ľavý svetlomet svietil do diaľky po ľavej krajnici a videl som, že z kríkov vylieza na cestu srna. Vďaka tomu, že som ju videl, stačil som pribrzdiť a vyhnúť sa jej.

V prípade, že by som mal obyčajné svetlá, tak v tomto momente mám stretávacie svetlá, pretože inak by som oslňoval auto, ktoré som mienil predbiehať. Namiesto 100m by som videl len 50 t.j. 2 sekundy na nejakú reakciu a odniesla by to srna, predok auta, možno predné sklo.

 

Nech teda sú tieto MATRIXY nehomogénne, diaľkové zhasínajú pri míňaní vozidiel či už v protismere alebo pri míňaní predchádzaných áut stále je to neskutočne dobrý prvok k zvýšenej bezpečnosti na ceste.

 

Editováno: , autor: OpelInsi
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8 hours ago, Bubaq said:

Jsou to patrně ta nejlevnější selektivně stmívaná světla na trhu a z toho nutně pramení kompromisy při konstrukci.

 

 

neviem či narážaš na matrix technológiu všeobecne alebo na konkrétne matrixy v O4.

Ak na to druhé, tak len si dovolím poznamenať, že nové autá iných značiek z roku 2023 majú aj horšie matrixy, menej segmentové, obrovské výrezy, atď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...