tibi Vloženo 29. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2021 Mám 1,2TSI, najazdené 72000km, pravidelne servisované, olej podľa doporučenia servisu. Teraz v lete sa mi stalo, že po dlhšom státí, (6, a viac hodín) po naštartovaní zhruba na 2, až 5 sekúnd zaklepali ventily. Myslel som, že vysoké teploty spôsobili, že skôr stečie olej zo zdvihátok a že ochladením to prestane. Neprestalo to a naďalej to robí aj pri nižších teplotách. Viete poradiť, čím to môže byť, alebo je to normálny stav.? Prípadne čo mi odporúčate spraviť pre zlepšenie stavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 29. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2021 Ako casto vyuzivas obmedzovac otacok motora?Vies o tom ,ze na trojke sa da ist 110 km/h? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibi Vloženo 29. Srpen 2021 Autor Sdílet Vloženo 29. Srpen 2021 (editace) Jazdím skôr na nižších otáčkach. Jazda väčšinou len po meste, krátke trasy, bez prudkých axelerácií, skôr by som povedal, že len taká rekrečná spanilá jazda. Ročne najazdím cca 7000km. Obmedzovač otáčok vôbec nevyužívam. Skôr jazdím na 5. , 50km. Editováno: 29. Srpen 2021, autor: tibi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 29. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2021 Vo vahatkach je labyrint a ak motoru nedoprajes vacsi tlak oleja aby sa dostal vsade stecie z labyrintu a potom nema co vymedzit medzeru. Na svojom benzinovom caddy s 480tkm mam povodne vahatka.motor dostava minimalne raz tyzdenne obmedzovac.Vahatka sa mi ozvu raz dva krat do mesiaca inak o nich neviem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 30. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2021 (editace) Můžou ti cvakat vstřikovače, zvuk je podobný. Je na to opravná sada. V těch to KM ti nemůžou cvakat zdvihátka kvůli tomu že by jsi to netočil, maximálně snad kdyby jsi měl totálně zakarbované sací ventily. Servis to může zkontrolovat přes kameru. Můžeš to zkusit prohnat trochu ve vyšších otáčkách. TSI motorům nesvědčí dlouhodobý provoz s chudou směsí (otáčky do 3k) Taková jízda na 5 stupeň při 140-150 po dálnici 15 minut by mohla napovědět. Pokud máš 5Q tak na 4, tj. držet to mezi 4 a 5K otáček. Nebo s tím prostě týden jezdi ve vyšších otáčkách v rozmezí 3-6K Editováno: 30. Srpen 2021, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 31. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2021 Náš 1.2 TSI kombík to nedělá po x-hodinovém stání, ale pokud ho nechám stát déle než týden. Pak první start je jak stará singerovka, cca dvě vteřiny, pak se uklidní a běží zcela tiše a pravidelně. Myslím si, že se jedná o zvihátka ventilů, která se odtlakují a poklesnou. Olej měním 1x ročně, cca 13k km 10w40. Pokud používáš řidší, vysvětlovalo by to, proč klepe po kratší době stání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibi Vloženo 20. Září 2021 Autor Sdílet Vloženo 20. Září 2021 Konečne som sa trochu uvoľnil a môžem sa venovať tomuto problému. Ja si myslím, že to môžu robiť automatické zdvíhadla, stečie s nich olej a kým to znovu nenatlačí, tak klepú. To ale by asi mali klepať len niektoré, lebo zo všetkých aby naraz stiekol olej, je myslím nepravdepodobné, ale ten zvuk je ako dízlák, čiže všetky ventily naraz. Vstrekovače neviem prečo a ako by to mohli robiť. Väčším vstrekom a tým väčšie nárazy? Tým by sa ale mali zvýšiť otáčky. Otáčky sú síce vyššie, ale primerané na studený štart a sýtič. Dnes som bol v servise nabrať nejaký rozum, tam mi povedali, že je to jednoznačne reťaz. Neviem ako môže podobné niečo robiť reťaz. Mimo to mi povedali, že u týchto motoroch výrobca povoľuje klepanie až 5 sekúnd. Uvedomujem si, že určiť "diagnózu" takto cez net asi nebude možné. Cez to všetko privítam ďalšie nápady, skúsenosti, aby som to neodstraňoval pokus-omyl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 20. Září 2021 Sdílet Vloženo 20. Září 2021 Moment, tady jsme v FIII a do těch se dávalo, co vím, 1.2 TSI 66kW nebo 81 kW a jen s řemenem, tak jaký řetěz? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibi Vloženo 20. Září 2021 Autor Sdílet Vloženo 20. Září 2021 před 15 minutami, Lancelot napsal: Moment, tady jsme v FIII a do těch se dávalo, co vím, 1.2 TSI 66kW nebo 81 kW a jen s řemenem, tak jaký řetěz? Typ. model 5422F4. Asi sám neviem, čo mám. Môžete mi upresniť podľa tohoto údaju, či to je remeň, alebo reťaz? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibi Vloženo 20. Září 2021 Autor Sdílet Vloženo 20. Září 2021 před 1 minutou, tibi napsal: Typ. model 5422F4. Asi sám neviem, čo mám. Môžete mi upresniť podľa tohoto údaju, či to je remeň, alebo reťaz? Doplním, 66kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 20. Září 2021 Sdílet Vloženo 20. Září 2021 Keby si pojazdil vo vysokych otackach urobil ny si dobre motoru a aj zistil kde hladat chybu.to je jedno ako je vymedzena medzera vsetky systemy potrebuju tlak oleja. Ps.Keby som si mohol vybrat medzi autom s 70 tkm a jazdenim ako ty alebo auto s 400 tkm a vyuzivanim plneho rozsahu vykonu beriem bez zavahania 400tkm auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 20. Září 2021 Sdílet Vloženo 20. Září 2021 5J 5422F4 by měla být Fabia 2. generace, tedy motor EA111 a tam je opravdu řetěz který může po startu chvíli "rachtat". A že nevíš co máš za generaci, tak buď to vypadá jako Fabia 2. generace A nebo to vypadá jako Fabia 3. generace ... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 20. Září 2021 Sdílet Vloženo 20. Září 2021 @tibi To ani nevíš, jaké máš auto??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 20. Září 2021 Sdílet Vloženo 20. Září 2021 Samozřejmě že vím, je červené a je to kombi... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 20. Září 2021 Sdílet Vloženo 20. Září 2021 V 29. 8. 2021 na 20:36, tibi napsal: Jazdím skôr na nižších otáčkach. Jazda väčšinou len po meste, krátke trasy, bez prudkých axelerácií, skôr by som povedal, že len taká rekrečná spanilá jazda. Ročne najazdím cca 7000km. Obmedzovač otáčok vôbec nevyužívam. Skôr jazdím na 5. , 50km. no nevim, ale na pětku 50 mi teda přijde dost málo. Já při 50 jedu na trojku. Jinak jak radili výše, občas to prohnat vůbec neuškodí. V 29. 8. 2021 na 16:56, mpatrikm napsal: Ako casto vyuzivas obmedzovac otacok motora?Vies o tom ,ze na trojke sa da ist 110 km/h? i 140 :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 20. Září 2021 Sdílet Vloženo 20. Září 2021 před 9 hodinami, tibi napsal: ..... Neměnil si před tím, než si začal pozorovat klepání, olej a filtr??? Olej může stékat z mazacích kanálů. V olejovém filtru je zpětný "ventil", který má vytékání oleje bránit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibi Vloženo 21. Září 2021 Autor Sdílet Vloženo 21. Září 2021 před 23 hodinami, Martab napsal: 5J 5422F4 by měla být Fabia 2. generace, tedy motor EA111 a tam je opravdu řetěz který může po startu chvíli "rachtat". A že nevíš co máš za generaci, tak buď to vypadá jako Fabia 2. generace A nebo to vypadá jako Fabia 3. generace ... před 23 hodinami, Martab napsal: 5J 5422F4 by měla být Fabia 2. generace, tedy motor EA111 a tam je opravdu řetěz který může po startu chvíli "rachtat". A že nevíš co máš za generaci, tak buď to vypadá jako Fabia 2. generace A nebo to vypadá jako Fabia 3. generace ...Podľa týchto obrázkov mám Fabiu 2. Je to možno hanba, že ja čo som opravoval zo začiatku (roky 1965-1970)motorky Javy, robil som komplet generájky včetne karosárskych prác a laku, potom som mal trabanta, robil som taktiež všetky opravy trabantov, žigulíkov wartburgov, atď až do roku 1995, keď som si kúpil konečne nie ojazdené, ale nové vozidlo škodu 130 rapid. Od vtedy som si povedal, že na opravu sú servisy. Neskôr som si kúpil fábiu HTP, potom som už úplne prestal z opravami aj kamarátom. K novým vozom na opravu začalo byť potrebné aj počítačové vybavenie, (nakoľko dostupnosť počítačov bola na veľmi drahá), jednoznačne som z opravami skončil. Len taká perlička, keď som kupoval túto fábiu, predavač mi vysvetľoval, kde sa dolieva olej a ako sa kontroluje. Odpovedal som mu, že to ja nepotrebujem vedieť, lebo hodlám v pravidelných intervaloch auto servisovať a pokiaľ mi motor v tomto čase zožere toľko oleja, že by sa musel dolievať, tak ten motor nestojí za nič a treba ho zahodiť. Možno som to napísal trochu kurte, ale myslím si, že terajšie požiadavky na auto sú vyššie, ako v tých dobách, keď sme na ceste opravovali a tešili sme sa, že sme sa z Rumunska vrátili bez vážnejšej poruchy. Momentálne sa tiež nie preto pýtam, že by som to chcel opravovať, ale aby som bol trochu v obraze. Dobrý motor by podľa mňa po 72000km takéto poruchy nemal mať. Cez to všetko ma zaujíma, čo mu vlastne je. Ak viete, poraďte. Niektoré názory sa mi zdajú byť dosť relevantné. Preto ďakujem za každú radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tibi Vloženo 21. Září 2021 Autor Sdílet Vloženo 21. Září 2021 před 21 hodinami, dodge napsal: Samozřejmě že vím, je červené a je to kombi... Strieborné a nie je kombi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 21. Září 2021 Sdílet Vloženo 21. Září 2021 Tak hlavně že jsi to dal do sekce Fabia 3! Děláš tady jenom zbytečné zmatky. Přesunuto do odpovídající sekce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 21. Září 2021 Sdílet Vloženo 21. Září 2021 Podívej se třeba na youtube, jak se ten motor projevuje po startu a porovnej s tvým. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.