Přejít na obsah

Start-Stop, Adaptabilní tempomat, Kamera atd...


Ivoš_Scout2021

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

rád bych se optal jestli jste už někdo řešili a jak:

 

Vše se týká Octavie IV výroba 2021, konkrétně Scout.

Vypnutí Start-Stop systému na stálo, jinak než odpojením kabelu měření baterie? (mám OBDEleven, ale zatím neumí tu ochranu SFD)

Deaktivace adaptabilního tempomatu a přepnutí „jen“ do stavu normální tempomat?

Zobrazení ujetých kilometrů na displeji přede mnou, jak celkových tak třeba trip, jak bylo dřív?

Řešil jste někdo do-montáž zpětné kamerky u Scouta? Je potřeba nějaké programování, nebo se jen připojí a systém si ji načte apod., na couvání na kouli u karavanu je to nenahraditelné.

CL zásuvku jsem vpředu přehlédl, nebo tam prostě není ? :D Stejně jako vstup na SD kartu ? Ten je zase nahrazen za USB ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První tři zkušenost nemám, ale kamera se bude muset povolit diagnostikou, vím, kdo to dodělá. Bez kamery couvat ke karavanu, přívěsu je složitější, řešil jsem, že jsem auto nenechal zabrzdit a na rovině si ho prostě přitáhl.

CL zásuvka ani slot není, někam jsem sem dával, jak jsem dodělal zásuvku bez zásahu do el. instalace na záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze zvědavosti se zaptám na důvody toho, proč chceš "zhloupnout" tempomat? Není to rytí, měl jsem / mám oba a nenapadá mě jediná výhoda "hloupého" oproti adaptivnímu. Tedy vlastně jedna ano: za velmi specifického počasí se na přední senzor nalepí sníh/břečka a adaptivní tempomat přestane fungovat. Ale stane se mi to jen párkrát za zimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, Bubaq napsal:

Ze zvědavosti se zaptám na důvody toho, proč chceš "zhloupnout" tempomat? Není to rytí, měl jsem / mám oba a nenapadá mě jediná výhoda "hloupého" oproti adaptivnímu. Tedy vlastně jedna ano: za velmi specifického počasí se na přední senzor nalepí sníh/břečka a adaptivní tempomat přestane fungovat. Ale stane se mi to jen párkrát za zimu.

 

Jel jsem těď 3000km s karavanem po CH, AT, IT, SLO atd... a když ti to v kopci přišlápne brzdu a ty se pak rozjíždíš znovu tak je to fakt na podřezání žil. Krom toho když jedu v levém pruhu a zařadí se mi tam auto a zrychluje, tak opět zběsile brzdí atd atd... Prostě mi to nevyhovuje... Tyhle velký zásahy do řízení mi prostě vadí. Chápu že to řeší situaci kdy se nevěnuješ řízení a ono to pomůže, ale když to mám pod kontrolou vím co a jak a ono to začne brzdit, tak to mě rozpaluje do ruda,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, to chápu. Je třeba se s tím naučit pracovat, pak se člověku zautomatizuje, kdy má do tempomatu zasáhnout, aby nedělal zbytečný paniky, který popisuješ. Pak je ježdění s ním těžká pohoda, kdy se dá jet stovky km bez šlápnutí na pedály.

  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám pocit, že je to věc nastavení reakční vzdálenosti a hlavně zvyku. Já v takové situaci jednou "zavadím" o páčku (vypnout nebo snížit rychlost), když tuším, že by radar zbytečně brzdil, pak dám restore, dva pohyby prstu... a nemám (tak velkou) obavu, že by tempomat do něčeho vjel, když krátce mrknu jinam (nastavování klimatizace apod.).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono záleží co by se reklamovalo, pokud řídící jednotka, tak možná ano, ale pokud budeš reklamovat třeba turbo nebo něco jiného, tak by ti museli prokázat příčinnou sovislost mezi závadou a tvým zásahem, takže zas tak horké bych to neviděl. Jinak deaktivace line assist by měla jít přes OBDEleven ve verzi pro, ale asi to tedy ještě neumí pro všechny modely....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už pak ale není zas tak velký rozdíl mezi mačkáním po volantu nebo oklepnutím po pedálu :-D Osobně mi taky mnohem více vyhovuje "hloupý tempomat", ACC se hodí spíše na okresky, ale na dálnici, kdy musím do levého min. 100m před přibližujícím se autem je otravné. Navíc když už si všichni výrobci hrají na ekologii, tak díky těmto neustálým a většinou i zbytečným zásahům do řízení se zvyšuje i spotřeba. S hloupým tempomatem dokážu jet mnohem plynuleji s menšími zásahy do řízení. Jediné plus u ACC je, pokud se nevěnuješ řízení, tak ti to může zachránit krk, ale tohle dokáže suplovat i FA.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na druhou stranu, člověk se rychle naučí odhadnout tu vzdálenost, kdy je třeba se při předjíždění zařadit vlevo. A pokud musí blíž, tak buď jemně nohou na plyn (stačí jen tak, aby se udržela rychlost) a tempomat se deaktivuje. Dojedu tak blízko, jak potřebuju, zařadím se vlevo, pouštím plyn a auto jede konstantní rychlostí dál.

 

Za sebe vidím největší výhodu ACC právě na dálnicích, na úseková měření rychlosti a kdekoliv jinde, kde je nutné dodržet nějakou max. rychlost ale zároveň ostatní auta různě zpomalují a zrychlují. Což je typické pro hustší provoz na dálnicích a ve městech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, přěsne jak jsem uvedl, spíše než na dálnici mi to dává smysl na okresky kde se táhnu v koloně aut, kde není stálá rychlost.

 

Nevím, já jsem stará škola a tyhle serepetičky k řízení nepotřebuju, u SS mám vytáhlý konektor z baterky, u LA mám kameru přelepenou na skle apod., takže není divu, že mě ani ACC moc neoslovil. Lepšího řidiče to ve výsledku z nikoho neudělá, spíše si lidi budou myslet, že se nemusí tolik věnovat řízení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 9. 2021 na 13:38, Jan R. napsal:

V ČR to zatím nikdo neumí zjišťoval jsem, ale poláci už to umí překódovat opačně. Bych chvíli vydržel, on se to někdo naučí.

Jednou jsem to už na O4 vypínal, ale z hlavy si nepamatuji, jak to přesně bylo, musel bych to vidět. Nevím jistě, jestli je možné to udělat jinak, než pomocí ODIS-E (nejspíš by to mohlo jít pomocí nejnovějšího VCDS). Jednotka A5 totiž ještě nemá SFD ochranu. Mimochodem, k tomu SFD, zahlédl jsem, že už existuje tool, který umožňuje si tyto tokeny zakupovat https://vctool.app/sfd/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně ACC; z O3 jsem čerstvě přesedlal na O4. Musím říct starý dobrý hloupý tempomat! Nemohu si pomoci, ale ten adaptivní tempomat raději nepoužívám. Přidávám se k negativním pocitům Ivoše k ACC ke všemu co uvedl. Já bych přidal další případ, kdy mne zásah ACC (oproti hloupému) docela vytáčí:

Mám nastavenu určitou rychlost, dojedu na úsek, kde jedu z mírného kopečka, auto přestane přidávat (vidím na aktuální spotřebě) a pomalinku začne zrychlovat, při překročení tempovatových pouhých 1-2km/hod auto začne přibrďovat. Takže řidič jedoucí za mnou si asi myslí, že jsem se pomátl, nebo že se bojím pokuty, nebo toho že auto neukočíruji. Mám vyzkoušené, že pod tímto asi 1km dlouhým "klesáním" bych dosáhl rychlosti max. o 5km/hod více. Nejen, že to nepřispívá k EKO provozu, ale ještě nasírám řidiče za mnou. Auto je nadupané elektronikou, ale místo toho aby tam dali nějakou nastavitelnou toleranci, tak to velmi striktně udržuje nastavenou rychlost. No, kdybych toto věděl, už bych to popravdě nechtěl a ohlídnul bych se po takovém vozu nebo výbavě, kde ACC není, resp. kde je i starý dobrý hloupý tempomat, kde nastavím pouze minimální rychlost.

Každopádně díky přispěvovatelům za tipy, jak lze eleminovat toto "vybržďování" řidičů za mnou. Doufám, že se dočkám nějakého řešení, kde by se toto vyřešilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano za mě největší inovace ve škodě, brzdí to zadními brzdami, které se tím udržují, stále hladké bez vripů, koroze. Mj. i s 1,3t na tažném Barranďák to ubrzdí. Při přidání, přeřazení zůstane aktivní, to už asi bylo. Mít to ještě ovládání jako u G VII na volantu …

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...

Abych nezadával nové vlákno, zeptám se tady.

Mám automat, můžu přepínat režim mezi ACC a Omezovač rychlosti. Zkoušel jsem teď na dálnici Omezovač rychlosti a tak nějak jsem logicky očekával, že pokud sešlápnu plyn až na podlahu, tak se dá tento limit překročit (např. pokud potřebujete náhle zrychlit), ale ono se tak nestalo. Později během jízdy jsem ho znovu zapínal a najednou to šlo i přes nastavený limit (bez sešlápnutí na podlahu). V tomto případě jsem limit zapnul ve chvíli, kdy jsem jel rychleji než byla nastavená hodnota. Ale i když jsem se dostal pod ní, pořád jsem se mohl plynem dostat výš.

Ikona svítila zeleně, ale nejsem si jistý, jestli nesvítila trošku jinak než v prvním případě.

 

V návodu jsem se to nedočetl, resp. je tam zmínka "Překročení limitu ->Sešlápněte akcelerační pedál nadoraz.", ale je to v podkapitole "Varianta s ACC".

 

Nevíte někdo, jak to teda funguje?

Editováno: , autor: cross
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...