Leden 28, 20223 r Taky myslím, že voda poteče radiátorem furt, ventil opustily už felicie. Ty teplotní skoky termostatu asi taky nebudou nijak divoké.
Leden 28, 20223 r Určitě se voda do radiátoru v kabině žádným ventilem neovládá teče tam pořád i když je motor studený i když není, jediný důvod proč by se voda v motoru měla ohřívat při spuštěném elektrickém topení je, že odebírá 1kW z alternátoru, který pak výrazně zatěžuje motor a ten se pak samozřejmě rychleji ohřívá, jiný důvod nevidím. Určitě kdyby zkusil změřit rychlost ohřátí vody při sepnutém vyhřívání zrcátek a oken, tak ten čas bude taky lepší. U některých TSI byla spirála do vody jako reákce na problém pronikání benzínu do oleje při neohřátém motoru. Jsou to poslední generace řetězových 1,2/1,4 TSI, pak EA211 už ohřívají vodu v uzavřeném okruhu přes chlazení plynů a motor se tak ohřívá velmi rychle i bez přídavného ohřevu vody a tudíž ho zase už nemají. EA211 když jsi prase ti ohřeje vodu na 90 stupňů po ujetí 1km do mírného kopce. Spousta lidí si stěžuje že měření teploty vody je u EA211 nepřesné, ale to vůbec není pravda, přesné je poměrně dost, jen teplota vody u studeného motoru při zátěži může vyletět na 90 stupňů i když oleje ještě ani neukazuje teplotu... tak to prostě je. Upraveno Leden 28, 20223 r od 15degren
Leden 28, 20223 r Autor Csabacu já Ti nevím, ale co ty na to??? 🤣 Jen se zeptám, jak je dělané aby radiátor v létě nehřál? Pokud je radiátor furt horkej - tj. není tam ventil? Tam je nějaký obtok vzduchu? Přes a mimo radiátor?
Leden 28, 20223 r před 37 minutami, 15degren napsal: Určitě se voda do radiátoru v kabině žádným ventilem neovládá teče tam pořád i když je motor studený i když není, jediný důvod proč by se voda v motoru měla ohřívat při spuštěném elektrickém topení je, že odebírá 1kW z alternátoru, který pak výrazně zatěžuje motor a ten se pak samozřejmě rychleji ohřívá, jiný důvod nevidím. Určitě kdyby zkusil změřit rychlost ohřátí vody při sepnutém vyhřívání zrcátek a oken, tak ten čas bude taky lepší. U některých TSI byla spirála do vody jako reákce na problém pronikání benzínu do oleje při neohřátém motoru. Jsou to poslední generace řetězových 1,2/1,4 TSI, pak EA211 už ohřívají vodu v uzavřeném okruhu přes chlazení plynů a motor se tak ohřívá velmi rychle i bez přídavného ohřevu vody a tudíž ho zase už nemají. EA211 když jsi prase ti ohřeje vodu na 90 stupňů po ujetí 1km do mírného kopce. Spousta lidí si stěžuje že měření teploty vody je u EA211 nepřesné, ale to vůbec není pravda, přesné je poměrně dost, jen teplota vody u studeného motoru při zátěži může vyletět na 90 stupňů i když oleje ještě ani neukazuje teplotu... tak to prostě je. Na tos přišel kde, že TSI EA111 měly el. spirálu na ohřev chladící kapaliny? To je zase nějaká bájná záležitost. Reakcí na problémy s ohřevem těchto motorů a s tím související dlouhý náběh topení byla úprava sw řj motoru a u některých modelů zavedení PTC.
Leden 28, 20223 r A prečo nie? Bežné autá majú alternátor 90 A. Ohmov zákon nepustí: P=IxU. 90x14,4=1296W =1,296 kW.
Leden 28, 20223 r Autor Stačí bohatě. El. spirála má pojistky 3x40A. Určitě má spirála přes 1kW. Někde jsem viděl kolik přesně má výkon, ale nemůžu to najít. Buď 1 nebo 1,5kW. (běžně si spirála vezme více jak 0,5L/100km) Upraveno Leden 28, 20223 r od keras
Leden 28, 20223 r Našiel som tu na fóre nejaký sumár o princípe PTC. Toto sa tu často rieši pri každom modely Škodovky od nepamäti. V odkaze priamo tu.
Leden 28, 20223 r Autor 300W ??? To si vzal kde??? 300W by topidlo hrozně málo. Spíš vůbec. Ale třeba se pletu.
Leden 28, 20223 r Cez den ked som googlil mi vyhodilo ptc pre scalu. Bol tam udaj 300W. A zase to je auto, nie kupelna o 4x4m
Leden 29, 20223 r Tuto to je. https://www.skoda-storyboard.com/cs/skoda-svet-cs/inovace-a-technologie/technologie-cs/tajemstvi-vytapeni-hrejiva-naruc-automobilu/ Upraveno Leden 29, 20223 r od csabac
Leden 29, 20223 r Citujem: ” Označuje se PTC a je to vlastně takový kompaktní přímotop, který automaticky podle údajů z několika čidel (vnější teplota, teplota chladicí kapaliny, zvolená vnitřní teplota a čas od spuštění motoru) přihřívá vzduch od motoru ve třech stupních po 300 W. Důvodem je mimořádná účinnost současných naftových jednotek, které pracují s minimem odpadního tepla.”
Leden 29, 20223 r Teplota chladiacej kvapaliny…takze udaje z nej berie. Preto usudzujem, ze i spatne moze davat udaje na system chladenia a regulovat prietok do kabiny. Ale to sa domnievam!
Leden 29, 20223 r Autor Hele projížděl jsem jednotky, kdy by se dala nastavit vyšší teplota (9,5°C jsi říkal) kdy bude ještě spínat PTC, jak ses ptal. Bohužel jsem nic nenašel. Ví někdo? Kdyžtak dáme do kódování. Já tedy mám pocit, že to hřeje i když je venku teplejc, ale už si to nepamatuji. Stále je teď kolem 0°C. ----------- "Ve 3 stupních po 300W..." Takže jestli to chápu správně tak když jsou všechny stupně zapnuté, má to 900W??? Upraveno Leden 29, 20223 r od keras
Leden 29, 20223 r Autor No právě. Psal si původně, že to má jen 300. Těch 900 bych tak tipnul k výkonu co to hřeje. To sedí. Zezačátku to fučí 900 pak 600 a 300 nakonec, než je teplej motor sám...
Leden 29, 20223 r před 2 hodinami, keras napsal: Hele projížděl jsem jednotky, kdy by se dala nastavit vyšší teplota (9,5°C jsi říkal) kdy bude ještě spínat PTC, jak ses ptal. Bohužel jsem nic nenašel. Ví někdo? Kdyžtak dáme do kódování. Já tedy mám pocit, že to hřeje i když je venku teplejc, ale už si to nepamatuji. Stále je teď kolem 0°C. ----------- "Ve 3 stupních po 300W..." Takže jestli to chápu správně tak když jsou všechny stupně zapnuté, má to 900W??? Informácia ide z motorovej jednotky, ktorá potom ovláda relátka na napájanie. Tam s kódovaním nepohneš.
Leden 29, 20223 r Prekodovat som myslel teplotu zapinania PTC. V servise mi vravel technik, ze pri niektorej generaci O slo prepisat teplotu spinania. To som sa dotazoval keras. Chcel by som dat z 10 na 15, aby v oktobri, ked sa ochladi a je rano 11-12 vonku a poobede 20 ( deti idu v lahsej bunde do skoly) bolo teplo tiet behom 3-4min
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.