Přejít na obsah

Klimatizace - jak funguje, ideální nastavení


sarik66

Doporučené příspěvky

To není nic neobvyklého, standardně to fouká z boků a jen v případě, kdy je to opravdu nutné, tedy, je zapnuté foukání přímo dopředu, tak to fouká i uprostřed. Stačí třeba nastavit tu teplotu hodně vysoko nebo nízko a zapne se i střed, pokud je to stále na automatiku. 

Není to nic teoreticky podloženého, jen spíš praxe. Také mi to v autě prakticky nikdy nefouká uprostřed. Jen když třeba v létě do auta vlezu a je rozpálené, tak to fouká, dokud se teplota nesníží na přibližnou požadovanou hodnotu :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Chlapi, může mi někdo objasnit jak jsou na dnešních autech klimy dělané? 

Synovec co má dílnu říkal, že je dnes úplně jedno jestli jezdím se zaplou nebo vyplou klimou. Že už to není jako dřív, kdy se tlačítkem úplně odpojil komresor. Že tady když vypnu v infotainmentu AC tak komprák běží stále. 

Byl jsem naučenej to vypínat když nebylo potřeba chladit, ale to věčné lezení do rádia už mě sere. 

Škoda, že ti není na tlačítko. 

 

Jak je to zde? 

Pomohu si něčím (nebo naopak uškodím) když ac úplně vypínám? Vím, že je v okruhu spolu s chladivem i mazivo a že by se klima měla občas protočit. V zimě nebo když nebyla delší dobu spuštěna. Tak mi to bylo řečeno. 

 

Je tam vliv na spotřebu paliva když je ac spuštěna ale nechladí?

Může to vůbec jít, že běží kompresor a nechladí? Nějak mi to nedává smysl. 

 

A další pohled na věc:

na odmlžení v dešti dobré, ale co když nechci stále suchý vzduch? Vypínat? 

 

Nejde třeba kodovaním udělat, že po zapnutí "cirkulace vzduchu" (kulatý knoflík AUTO) se hned nezapne i ac? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně - u automatické klimatizace (tzv. digitální) je již mnoho let montován tzv. stáloběžný kompresor, který je v chodu i při vypnutí tlačítkem AC, běží tedy stále a na minimální výkon, tuším, že se uvádělo asi 4%. Jeho výkon je plynule regulován podle potřeby. U tzv. mechanické klimatizace se používá kompresor s elektromagnetickou spojkou, kdy při vypnutí tlačítkem AC se spojka rozepne a kompresor je vlastně úplně vypnut.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo super, o spojce jsem věděl. 

Ale za ten regulov. výkon děkuji. 

 

Takže není kvůli promazaní okruhu nutné ac asi zapínat že? 

 

Tedy když je ac spuštěné tak to nevysušuje vzduch?

Na to je jen tl. odmlžení oken?

 

Z toho vyplývá, že na spotřebu to nemá vliv?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.autoklima.cz/kompresory-autoklimatizace.html

 

Zase obecně - cokoliv, co odebírá výkon motoru má samozřejmě vliv na spotřebu. Sám mám dvouzónový Climatronic a AC zapínám/vypínám dle svého uvážení - obvykle mimo letní období. I když bych nemusel. Je to prostě nějaký zvyk, no. Pokud ji mám zapnutou, tak na plně automatický režim, nestuduji, jestli to něco vysušuje, nebo nevysušuje, prostě dělá, to co má automatická klimatizace dělat. Tečka.

 

Přijde mi, že tady děláš z některých věcí zbytečnou vědu, stejně se nikdy nedobereš detailů a to jen prostě proto, že je nikdo při dnešní složitosti aut takto podrobně nezná. Používej auto s rozumem a podle návodu výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Klimatizace - jak funguje, ideální nastavení

Taky mám dvouzon.

A Pawouku neodbíhej od tématu 🤣

Sorry, musel jsem. 

 

Jojo taky jí vypínám jak sám chci. 

Ale teď zapomínám a jezdím furt se zapnutou. 

Ten tablet je krkolomnej no... 

Zdá se mi totiž, že teď furt hekám a covid to není. Tak jestli to nemůže nějak vysušovat vzduch když jí nevypnu. 

Ale zase píšeš o regul. výkonu. Tak nevím. 

 

Chci vědět co nejvic, to jsem já no, proto se ptám. Tak snad to lidi a Vaše úložiště přežijou.

 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedine, co regulujem je intenzitu automatiky. rano nakopnem auto, necham ho na dvore 5min bezat, kym nachystam dieta a ide sa do tepleho i vdaka pridavnemu. vtedy to dam na plno i s intenzitou. potom uberiem, ale nebyt rychleho ranneho vyhrevu, teplotu a vypinanie klimy neriesim. 10r jazdimz dvojzonovkou tak, ze mam teplotu nastavenu a klimu a stupne neriesim. na hranie mam carplay :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Pawouk napsal:

...U tzv. mechanické klimatizace se používá kompresor s elektromagnetickou spojkou, kdy při vypnutí tlačítkem AC se spojka rozepne a kompresor je vlastně úplně vypnut.

 

To bylo naposled pravda myslím u OI, už FI s poloautomatem a následně FII/OII když přešli na čistý automat tak měli kompresor regulovaný a mají ho i nové modely s automatickou i manuální klimou.

@keras Dnes to tlačítko AC funguje spíš jako "povolení AC", systém si potom sám určuje zda AC spustit nebo ji nechat vyplou (resp na těch cca 4%). Výhodu to má i ve snížená spotřeby když je AC zapnuta, neodebírá motoru stále plný výkon, ale jen tolik kolik je potřeba. Čidlo vlhkosti je ve zpětném zrcátku (jeho držáku) a pokud systém vyhodnotí že vlhkost je vysoká a AC je ve stavu "povoleno", systém vzduch "dosuší" aby nehrozilo mlžení oken.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Martab napsal:

To bylo naposled pravda myslím u OI, už FI s poloautomatem a následně FII/OII když přešli na čistý automat tak měli kompresor regulovaný a mají ho i nové modely s automatickou i manuální klimou.

Viz info od @vormen - návrat ke spojce. Je to i v dílenské příručce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 14. 10. 2021 na 18:43, Pawouk napsal:

Obecně - u automatické klimatizace (tzv. digitální) je již mnoho let montován tzv. stáloběžný kompresor, který je v chodu i při vypnutí tlačítkem AC, běží tedy stále a na minimální výkon, tuším, že se uvádělo asi 4%. Jeho výkon je plynule regulován podle potřeby. U tzv. mechanické klimatizace se používá kompresor s elektromagnetickou spojkou, kdy při vypnutí tlačítkem AC se spojka rozepne a kompresor je vlastně úplně vypnut.

 

Zdravím vás všechny, prosím vás chci se zeptat na Fabii 1.....v předu u levé nohy vedle pojistek v popelníku nebo co to je za odkládací schránku je takový Tlačítko, které se vysouva nebo zatlačí na zpět a na něm napsáno ON, mělo by to souviset něco s klimatizací, neví někdo přesně na co to je? děkuji předem za odpovědi

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, slapnahrabe napsal:

Jsi ve špatné sekci. Zapíná / vypíná chlazení přihrádky, je to navržené na plechovku a v návodu je to samozřejmě popsáno.

Aha,tak to se omlouvám,Já jsem koupil právě Fabií 1 teď a návod k tomu nebyl je to z Německa dovoz, takže tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Potrebujem poradit. Manzelka sedela v aute vzadu a stazovala sa ze v zadu jej je zima . Klima je nastavena na automaticu a nam v predu bolo docela OK ale v zadu ked som si sadol fakt isiel teply vzduch slabo a na nohy snad nic. Da sa nejak nastavit aby teply vzduch isiel trebars len dozadu ???? Alebo aby fukal silnejsie? V navode som to nikde nenasiel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když něco nevím, tak se kouknu. U O II jsem měl klimakompresor bez mech. Spojky. U O III, rapidu i Supu mizím, že tam ta spojka je. AC tlačítko zapínám minimálně a jen v létě. Zbytečně kompresor netočím.  Nemám rád mokrý výparník. Kdo parkuje auto v teple s mokrým výparníkem, akorát mu zahnije. Jinak, v létě nastavují na LO a nyní v zimě na HI a mám klid. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...