Přejít na obsah

Výměna zapalovacích svíček


tom01

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Dnes som menil sviečky na 1.0 TSI 70kW DKLD - dával som NGK 95463 (PKER7A8EGS).

Kontroloval som rezanie závitu a všetky 3ks sú identické s originálmi a vyrobené tak aby záporná elektróda smerovala k výfukovým ventilom. Na všetkých 3ks sviečok som si fixkou poznačil kde je navarená záporná elektróda - a po dotiahnutí na 22Nm všetky 3ks smerujú medzi výfukové ventily, takže je to v tolerancii. 

V aute boli originálne VW 04E905602 - výrobca NGK Japan rovnako ako na "náhradách" (úprimne si myslím že jediný roziel je v potlači a označení, inak tie sviečky vyzerajú totožne) ktoré som kúpil. Takže ak sa bojíte rezania závitu - NGK by som sa nebál. NGK používam dlhé roky a nikdy som s nimi nemal jediný problém, no vraj je na trhu veľa fake-ov, preto radšej nakupujem v overených obchodoch. 

 

Dávam aj pár foto - obe sviečky majú na zápornej elektróde akoby vyleštenú plochu alebo zalisovný kúsok kovu (platiny ?) ?

 

 

 

IMG_7089x.jpg

IMG_7090.JPG

IMG_7092.JPG

IMG_7093.JPG

IMG_7095x.jpg

Editováno: , autor: Dendooo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, menil jsem svicky na 1.0tsi 81kW. Koupeny NGK 04E 905 602 ze Skoda Dily. Svicky nemaji zadny privlastek (A,D,...l Vyrazene oznaceni na svicce sedi s tim co je na svickach z vyroby. Oboje jsou NGK. Na puvodnich jiskriste bylo natoceno na 6 hodinu (stojim pred autem). Nove svicky vsechny dotazeny na moment 22Nm a u vsech jiskriste smeruje na 10 hodinu. A ted, vadi nebo ne?  

😃

V 13. 9. 2023 na 13:19, Dendooo napsal:

Dnes som menil sviečky na 1.0 TSI 70kW DKLD - dával som NGK 95463 (PKER7A8EGS).

Kontroloval som rezanie závitu a všetky 3ks sú identické s originálmi a vyrobené tak aby záporná elektróda smerovala k výfukovým ventilom. Na všetkých 3ks sviečok som si fixkou poznačil kde je navarená záporná elektróda - a po dotiahnutí na 22Nm všetky 3ks smerujú medzi výfukové ventily, takže je to v tolerancii. 

V aute boli originálne VW 04E905602 - výrobca NGK Japan rovnako ako na "náhradách" (úprimne si myslím že jediný roziel je v potlači a označení, inak tie sviečky vyzerajú totožne) ktoré som kúpil. Takže ak sa bojíte rezania závitu - NGK by som sa nebál. NGK používam dlhé roky a nikdy som s nimi nemal jediný problém, no vraj je na trhu veľa fake-ov, preto radšej nakupujem v overených obchodoch. 

 

Dávam aj pár foto - obe sviečky majú na zápornej elektróde akoby vyleštenú plochu alebo zalisovný kúsok kovu (platiny ?) ?

 

 

 

IMG_7089x.jpg

IMG_7090.JPG

IMG_7092.JPG

IMG_7093.JPG

 

vládací prvek span

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přesně jak píšeš ,taky jsem ted měnil svíčky na rapidu 81 kw ale motor DKRC.Koupil jsem svíčky NGK 04E 905 602D (94224) ale když jsem vytočil original,tak jsem tam měl bez toho D.tak jsem zajel da škoda servis koupil originál co jsem tam měl a po natočení všechny jak píšeš na 10 hodinu.jentak jsem je zkusil přetáhnout ,jestli se pohnou na 12 a nic.Volal jsem technikovi do škoda auto a ten mi řekl že natočení svíček vubec neřeší,že dávají originál na 22Nm a jdou od toho.Doslova říkal že ode mne slyší  prvně že by měla být svíčka přesně dotažená na určitou polohu.Tak a ted už opavdu nevím kde je pravda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikde(kromě toho článku) jsem se nedočetl, že by se svíčky nějak usazovaly(nicméně může být). Našroubovat svíčku, do ústí cívky aplikovat pastu, nasadit atd. Btw v článku nejčastější problém s cukáním mě docela rozesmál 😄 

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem nedávno měnil svíčky, kupované též ve Škoda dílech, NGK 04E 905 602. Původní byly směrované přibližně na tu šestou hodinu, nové po utažení někde mezi šestou a devátou hodinou. Nemusí to být zcela přesně směrované na tu šestou, je tam nějaké rozmezí (ve stupních). Záleží také, jak kvalitní (kalibrovaný) je momentový klíč, kterým se to utahuje. Na chodu motoru nepozoruji vůbec žádné změny od výměny svíček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 4 měsíce později...

Čas běží a mě pomalu čeká další výměna svíček. Co jsem si pročítal recenze 1,0 TSI v různých ojetinách koncernu, tak je dost často u tohoto motoru zmiňována jeho citlivost na správnou montáž svíček (nejlépe origo nebo NGK) a na poruchovost cívek. Dovodil jsem si, že na cívky je opravdu dobré používat ten stahovák T10530, co už mám zminula. Bez něj různým kvedláním/taháním za kabely/páčením myslím dost hrozí, že se cívky poškodí. Při minulé výměně jsem měl tu odvahu se obejít jen s golou a bez momentového klíče (poznačil si fixkou na nové svíčce orientaci jiskřiště a "na cit" dotáhl na správnou orientaci, vše tehdy vyšlo a utahoval jsem cca stejnou silou jako předtím povolovaL). Tuším trochu, že jde ale o šetření na nesprávném místě (kor když za chvíli přibyde do stáje další auto s 1,5 TSI) a poohlížím se po nějakém šikovném momenťáku, který by byl použitelný nejen při svíčkách, ale i dalších běžných servisních úkonech (šroub olejové vany apod.) s utah. momonetem řekněme v rozmezí 8 až 100 Nm. O třeba 120Nm na utahování šroubů kol se nebavím, na to cajk a cit myslím mám. Hledám něco pro občasné použití (pár utáhnutí za rok) co bude mít kalibraci a odpovídající přesnost třeba na těch 22Nm u svíček a nebude to stát balík. Docela mi do oka padl tento momenťák a rád bych si nechal poradit, zda se při výběru ubírám správným směrem 🤔.

https://www.alza.cz/hobby/iso-momentovy-klic-3-8-7-112-nm-cerny-d8579077.htm?evt=ac&pos=2&sqid=LuigisBox_da81c553-4413-41ab-9db1-679f1119c7e8

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když mě v 25.000km potkal opakovaný problém s motorem na 2 válce byl jsem poprvé v AS, kde mě jen vyměnili svíčky a ani jsem nevšiml, že by použili stahovák cívek a natočení svíček už vůbec. Nicméně po 100km jízdě od domu byl problém zpět a už následoval odtah do jednoho AS, kde mě na záruku vyměnili cívku. Tam jsem auto nechal a odjel náhraďákem a ráno si ho jen vyzvedl bez jakéhokoliv záznamu a papíru. Proto jsem teď v 54.000 km výmenu svíček odmítl a nechám to až za rok. Někde jsem četl o zpochybňování natočení svíček, tak nevím... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zatím svíčky měnil jen jednou.  Cívky jsem sundával na plně zahřátém motoru a daly se lehce vytáhnout jen rukou.  Když jsem je pak dával zpátky, tak jsem je namazal silikonovou pastou, jak se píše v dílenské příručce, aby šly snadno vytáhnout za další 4 roky.

Editováno: , autor: shrek_85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptám se možná jako trouba, ale jaká je tedy správná orientace když se skloním nad motor a stojím před přídí auta? V těch podkladech je psáno, že kostřící oblouček má být umístěn směrem k výfukovým ventilům. Nevím jestli dedukuji správně, že výfukové ventily budou na straně výfukových svodů, tzv. teplé straně motoru, které jsou u všech motorů EA211 na straně ke kabině? Pak by tedy bylo správně, že kostřící oblouček má být natočen směrem ke kabině a v podélné ose auta.

image.thumb.jpeg.7aae2c62580bfd728b89cbccb2dfd0d8.jpegimage.thumb.jpeg.7c59e9add1b075e749cfc7df30442cc8.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Když si to tedy shrneme, tak výměna ve stylu "jistota je kulomet" by byla takto:

1) Originální svíčky.

2) Dodržet orientaci elektrody (označit si polohu při demontáži), protože je to vlastně zdarma a jeden nikdy neví.

3) Mít stahovák na cívky. Stahovat na teplém motoru, pak počkat až vychladne a teprve pracovat se svíčkami.

4) Utahovat bez diskuze na moment a snažit se trefit i tu polohu.

5) Při montáži namazat cívky silikonem (Vážně si někdo koupí 20 gramů "škodovácké" silikonové pasty za 1200Kč ? )

 

Souhlas ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vpodst. jak popisuješ jsem si udělal závěr obdobný.

k bodu 1) k origo svíčkám si koupím i neorigo od NGK a porovnám řezání závitu a i do budoucna si furt jednu oirigo (byť použitou) svíčku nechám jako "referenční" a u každé nové svíčky ověřím správnost řezání závitu

k bodu 2) spíš než vycházet z původní orientace předchozí svíčky v autě (ta nemusela být třeba správně) je podstatnější dodržet orientovanou montáž nové svíčky, jak je popsáno výše v příspěvcích

k bodu 3) se stahovákem, pokud při předchozí výměně správně namažeš gumu cívky, doufám nebude problém i u studeného motoru

k bodu 4) osobně jsem u všech aut dotahoval svíčky "na cit" a u toho zkusím zůstat nadále a takto namířit na správnou polohu

k bodu 5) při předchozí výměně jsem to mázl silokonovou vazelínou od Panoilu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co se tu řeší jsou pěkné p.....

Osobně jsem u dvou aut při první servisní akci na svíčky zjiš´toval,jestli je to tak jak se píše a ....není.Už z výroby je to rozhazené.

Dáváme už léta svíčky NGK,ano,dotahujeme na moment,ale né kvůli jistřišti a nikdy žádný problém.

moc to tu hoši žerete

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono, to co výše složitě popisujeme se vpodst. shoduje s klasickým postupem servisů. Navíc jen kontrola správného řezání závitu u třech nových svíček, což je cca minuta navíc? Plus si fixou udělat na svíčce rysku, kam má jiskřiště a druhou rysku na tyčku momentového klíče, nasadit svíčku souhlasně s ryskou na moment. klíči, dotáhnout na moment a pokud ryska zároveň míří směrem ke kabině, tak vím že vše sedí. Což je cca 2. minuta navíc? Nevidím v tom nic složitého, co by mě při výměně v klidu doma zdržovalo.

 

Auto chci mít delší dobu, chci pro něj to nejlepší a takto budu mít jistotu, že vše je zcela OK. Rád bych věřil názoru zkušeného praktika, že je to fuk (což si nejsem 100% jistý - zvlášť právě u 1,0 TSI), ale snad mi nechce někdo tvrdit, že když to takto budu dělat, že to dělám špatně. Nehodlám podstupovat (byť podle někoho zcela zanedbatelné) riziko upálené elektrody a rýhy ve válci.

image.thumb.png.87285c791febe95b670b1db44456ed70.png

Jednou jsem si o tom chvíli goooglil a viděl tehdy pár obrázků, kde nejvíce zakarbonovaná byla hlava válců právě těch válců, kde nebyla svíčka správně natočená. Pamatuji si něco ve smyslu špatného víření směsi ve válci atd.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, tom01 napsal:

image.thumb.png.87285c791febe95b670b1db44456ed70.png

Mně tady to "vysvětlení" nějak nesedí. Aby byla svíčka správně chlazena, tak natočíme přivařenou stranu vnějšího jiskřiště směrem k výfukovým ventilům, to jes tam, kde je v hlavě  válců největší teplo???

Ani ty termovizní barvy nesedí. Nejteplejší bude volný konec můstku, na horním obrázku je celý žlutý, červená schází, na dolním, správně natočeném, je konec červený, tj teplejší.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Alma To asi záleží na tom, o kolik to nevyjde.  Pokud to bude otočené o 30˚, tak nad tím mávnu rukou.  Pokud to bude otočené o 180˚, tak tu svíčku vyšroubuji a budu zjišťovat, kde se stala chyba.  Já jsem si dělal čárku na prodloužení goly a vyšlo mi to při dotažení na moment celkem přesně.  Pak jsem díky tomu byl klidnější.  Když se tím někdo neživí a mění ty svíčky jednou za 4 roky (nebo úplně poprvé jako já), tak je lepší všechno 2x kontrolovat, než si něčeho nevšimnout a udělat škodu několikanásobně vyšší, než kolik stojí ty nové svíčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Alma postupoval bych přesně tak jak popisuje @shrek_85. Navíc ihned po koupi svíček si zkontroluji řezání závitu, aby byl shodný s origo. Pokud by náhodou nebyl, tak to vrátím a objednám jiné svíce.

 

@McMatej Promiň, ale informacím z TPI důvěřuji podstatně více, než tvým spekulacím 😉.

 

Prostě se snažím zde nasdílet způsob, jak k výměně hodlám přistupovat já, pro případnou inspiraci. Nikomu nic nenutím. Každý ať si se svým autem nakládá jak chce 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Míša napsal:

5) Při montáži namazat cívky silikonem (Vážně si někdo koupí 20 gramů "škodovácké" silikonové pasty za 1200Kč ? )

 

Souhlas ?

 

Existuje levnější varianty:

https://www.automotochemie.cz/dielektricke-mazivo-85-g

 

https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/4449-versachem-dielektricke-mazivo-7-g

 

Můžeš použít jakékoli dielektrické mazivo které nepoškozuje gumu a snese teploty nad 150 stupňů.

Editováno: , autor: LosDavos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...