Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Budu nechávat auto stát přes měsíc v nevytápěné garáži. Radíte odpojit baterku, abych v lednu nastartoval? Nevyresetuje mi to nějaké nastavení, které bych pak komplikovaně musel zadávat?

1.2 TSI 63 kW, baterka je pár měsíců nová. 

Vloženo

Nemám nabíječku, jen startovací kabely. Jde mi o dvě věci:
- nezabít novou baterku
- nastartovat

 

Netuším, jestli to baterka měsíc vydrží, nikdy jsem to nezkoušel.

Vloženo

Pôvodná baterka tam bola 36Ah. Neviem, akú si kúpil novú, mal som to isté auto a kúpil som tam 56Ah. Podľa skúseností sa baterka 36Ah za mesiac nevybije celkom, zostane tam napätie cca 11,7voltu, čo je málo. Odpojiť mínus pól a je to. Zavádzajúce reči o vyresetovaní auta sú bludy!!! Po zapojení baterky sa vyresetuje akurát denné počítadlo km a čas! Čas si nastavíš. Ostatné údaje zostanú zachované, aj nastavenia. Neblbnite  tu ľuďom hlavy!

Vloženo

Ahojte, ak je akumulátor v dobrej kondícii a nemáš tam umelo pripojené nejaké veci, tak hravo zvládne jeden mesiac. Možno sa tu niekto ešte vyjadrí, či dobiť vybitý akumulátor zapojený v aute, alebo nie. Ja som ho vždy dobíjal priamo v aute, bez odpájania.

Pekný večer.

Vloženo

Baterka měsíc vydrží pokud není před smrtí. Dobíjí se normálně v autě akorát mínus pól nabíječky připojit přes kostřící bod. Stačí si přečíst předchozí diskuse. 

Vloženo
Před hodinou, ben06 napsal:

Baterka měsíc vydrží pokud není před smrtí. Dobíjí se normálně v autě akorát mínus pól nabíječky připojit přes kostřící bod. Stačí si přečíst předchozí diskuse. 

Baterka vydrží, když je nabitá. Dnešní auta moc nanabíjejí.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Doplnil bych tohle téma o čerstvou zkušenost s pravidelným vybíjením baterie. Auto stojí mnohdy i dva týdny v garáži (druhé ke služebnímu) a bez ohledu na odpojený "zázračný konektor" je dlouhodobě problém s poklesem napětí v baterce. Musím každý týden pravidelně dobíjet. Po třech a půl letech budu baterku vyměňovat (EFB), jelikož její "měkkost" je jasná známka degradace. Při té příležitosti jsem si změřil klidový proud a zjištění mě nemile překvapilo. Po jakékoliv manipulaci (dveře, kapota...) je odběr rovné 2A a trvá cca 30sek. Poté klidový proud pomalu padá až na 160mA, kde ale zůstane trvale "viset"! Pro představu uvádím, že úbytek za jeden jediný den jsou tak skoro 4Ah, což je cca 6-7% kapacity baterie...(!!) Tohle zjištění mě naprosto šokovalo. To opravdu není zanedbatelný odběr, za který považuji hraničních 30-50mA. Už jsem přemýšlel, jak to budu řešit a napadlo mě ještě zkusit zamknout auto. Do 30 sek spadl trvalý klidový proud na 0 a pouze po cca 8sek si to zanedbatelně cvrnkne cca 1mA na sekundu. Z toho vyplývá jednoznačný fakt, že pokud zůstane auto odemknuté (větrané) v garáži (jak je mým letitým zvykem), je třeba jej skutečně pravidelně dobíjet v případě jen občasného provozu. Takže za mne větrání už jen přes otevřená okýnka se zamknutým vozem. Možná tohle zjištění někdo někde již popsal, ale nedalo mi to sem nepřidat. Třeba to někomu pomůže.

  • Díky 2
  • Pozitivní 3

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...