Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jak je to prosím s DPF u Scaly? 

Jak poznám, že vypaluje? 

Otáčky mám stále stejné, nikdy jsem si nevšimnou, že se něco děje. 

Jezdím teď trasy 20 - 25km což je málo. 

Napíše to něco na maxidotu? 

Prý se dá diag. změřit hmotnost sází. Zkoušel někdo? 

 

 

Vloženo

Otacky na volnobehu su 1100 a smrad z pod auta. Na opli som mal kontrolku, ktora ale svietila az vtedy, ak som 2 ci 3x vypalivanie prerusil. Vtedy ale bola uz aj hlaska nezastavujte motor, prebieha vypalovanie dpf

Vloženo

Ak by to nevypalovalo rok, tak uz mas auto v nudzaku a nepojazdne.

 

Pravdepodobne si si len nevsimol, ze vypaluje DPF. Nie je to nic, co by mal clovek extremne sledovat - je to predsa auto 😀

Vloženo

Deto, díky, o to mi jde. Sledovat - nesledovat. 

Občas taky jedu delší trasy. Ale teď málo. 

 

Kámoš říkal zvěsti o oktávkách a vw, že když je tam víc jak 90mg popela (nebo tak nějak...) tak je to velký problém. 

Furt řeší jestli se to dá přes hex-can (starší vw) nějak sledovat, měřit. 

Proto se na to ptám. 

 

Vloženo

Vypaluje to, nemusis sa bat. Ked uvidis kontrolku uz bude v nudzovom vypalovani, slebo dpf pred zivotnostou. Ja som na opli dal vycistit strojne pri 210k km. Cez tyzden som nevedel, ze mam dof pri dlhych trasach, no vikend v meste a kontrolka svietila. To ze to neregistrujes je fajn, lebo vies, ze to prebieha hladko.

Vloženo

Tak snad už to někdy vypalovalo??? 

 

Mám najeto cca 30tis. km. 

Ale fakt nikdy žádnej smrad jsem nezaregistroval. 

Nikdy žádné otáčky po příjezdu na volnoběhu přes 1000.

Vždy tak cca 600, klasickej volnoběh🤔🤔🤔

Vloženo

Ber jed na to, že Ti to vypalovalo. Dokonce dost často. Časy, kdy filtr aktivně vypaloval až po více než 700km jsou pryč.  Normálně nemáš jak postřehnout, že to vypaluje. Přece nebudeš každých deset kilometrů zastavovat a sledovat pokles otáček? Stejně nevíš, proč jsou zvýšené. Důvodů může být řada. Jestli chceš zaregistrovat vypalování, udělej to diagnostikou, nebo OBD adaptérem. Případně můžeš měřit teplotu výfukových plymů. Ta je notmálně u TDI kolem 350°C, leze až přes 400°C, když tomu řádně naložíš. Ovšem při regeneraci leze teplota až na cca 600°C a drží se tam několik minut. Podle teploty spalin poznáš spolehlivě vypalování filtru. 

Vloženo

No musím sa pridať. Na malom Fiatíku, 1,3 multijet , keď som ho kúpil , zánovný,  a jazdil som iba po meste som raz pozrel do spätného zrkadla. Valil sa za mnou biely kúdol dymu, až som sa zľakol, že mi Qubo horí. Utekal  som do servisu, kde všetko premerali a skontrolovali. Konštatovanie boli, práve sa vypaľoval filter. Odvtedy sa vždy iba pousmejem , keď zbadám po častej krátkej  ceste mestom biely kúdol dymu. Bolo to zhodou okolností aj minulý týždeň, deň po absolvovaní EK i STK.   

Vloženo

Kluci díky za reakce! 

Možná se ptám jako debil, ale co už. Je dobré to vědět. 

Mám prvního dízla v životě 🤣

O těch teplotách kolega mluvil přesně jak píše Cleyrfait...

 

Diag. i obdéčko (po BT) mám.

Sice to obd není hexV2, ale tohle by třeba zvládl na nějakej monitoring. Musím zkusit zda se spojí aspoň s motorem. 

Taky jsem si říkal, že už by to asi řvalo pokud by nevypaloval. 

Zřejmě to dokáže i za těch 20km??? 🤔

Teď v mrazech olej vyleze na 90°C a to už pomalu chcípu motor. 

 

Vím, že některá starší auta psaly, aby člověk nevypínal motor když došlo ke katalickému procesu. 

Ale tady nic. 

Asi už nechtějí, aby to otravovalo uživatele a jede si to po svém 🤔

Vloženo

Biely kudol dymu dom mal ns opli aj ja 2x. Bolo to pred vycistenim a je to predzvest, ze filter je uz horsie na tom a dost zaneseny. Ono totiz dym ide iba vtedy, ked zapne vypalovanie pri nizkej teplote, co normalne nema nastat a zapina az nad urcitu teplotu. Pri nudzovom vypalovani mi to zaplo na opli nezavisle od teploty, snazilo sa to, ale bol z toho akueat len ten biely dym. Akonahle teplota vstupla, uz to slo bez dymu. Po vycisteni sa to uz nestali ani raz.

 

Vloženo

Inak skoda vypaluje castejsie. Chodim dialnice, no za nadrz da vypalenie 3x. Opel siel na doraz a pri dialnicnych jazdach palil raz ta 600-650km, co si myslim ideal nebolo.

Vloženo
před 53 minutami, keras napsal:

 

 

Diag. i obdéčko (po BT) mám.

 

Tak vyzkoušej apku VAG DPF (je na obchod play pro Android). Pro začátek můžeš zkusit VAG DPF lite, ta je zadarmo. Pokud Ti ta apka načte data z motoru (u některých moderních agregátů to neumí) tak je to senza apka a kup si za těch pár korun plnou verzi. 

 

Co máš za kód motoru?

 

P.S.: Neptáš se jako debil. S DPF se člověk musí naučit žít :-). 

Vloženo
Před hodinou, touareg3 napsal:

V návode na obsluhu auta sa o tom jasne píše. Čítali ste? Ja mám benzín a tam je to presne popísané.

Benzín sem netahej. Ten se zpravidla dokáže vypálit pasivně. Toho si  eusíš vůbec všímat. 

Vloženo (editace)

Alespoň tohle by mohlo v budoucnu trochu uživatelům pomoct, třeba se to časem rozšíří :-)

Martin Vaculík a manuální regenerace filtru pevných částic: Pozor, pálí! ⚠️ - YouTube

 

Jinak já tu regeneraci poznám (samozřejmě ne za jízdy) u svého auta právě podle toho hučícího ventilátoru a zvýšené spotřeby o cca 0,2-0,3 l na volnoběh. Takže když někam přijedu a tento jev nastane jedu ještě auto projet :-)

Editováno: , autor: l79
Vloženo

U skodovky nevidim veelky vyznam to projet, lebo akonahle nastartujes znova a motor dosiahne urcitu teplotu, spusti sa vypalovanie znova. Su suta, co po preruseni sa uspokoja s tym, ze je vypaleny trebars na 50% a zacnu vypalovat znova az im system hlasi uz tu danu hodnotu zaplnenia. Co som ja postrehol, skoda po preruseni pusti opatovne vypalovanie a je jedno, ci uz predtym slo 3min alebo 10min a skoro bolo na konci vypalovanie. Kazdopadne toto ma tdi nastavene vyborne a vypalovanie je tak hladke, ze ani za jazdy ho necitit.

Vloženo

A ked uz sa stane, ze bude na konci zivotnosti, ziadne mechanicke cistenie, ci garaz majstri co vyklepu vnutro. Odporucam toto:

https://youtu.be/Xtk6StKs9Sg
Mam s tym osobnu skusenost a za cca 200eur na komplet mate zarucene cisty, funkcny dpf so zarukou na dalsi 100k km

Vloženo

Jazdím dialnice, okresky, a stane sa, že aj 2 týždne sa nevyhrabem z mesta. Za 41 tis. km vôbec žiaden problém s DPF.  U mňa je info, že regeneruje DPF také, že ventilátor hučí aj po úplne pomalej jazde a trochu cítiť aj zápach. 

Na druhej strane mám niekedy pocit, akoby auto išlo oveľa lepšie. Sadnem, začnem jazdiť a odozva na plyn, záťah v otáčkach sú akosi lepšie, razantnejšie. Nemyslím si, že je to placebo autom jazdím každý deň a už ho dosť dobre poznám. 

Vloženo

Nie je to placebo. Je to tým, ze má auto zvýšené otáčky. Ja som tento efekt pozoroval na predchodcovi. Tam bola odozva na plyn citeľná, ale to bol i väčší výkon. Pri scale to podľa tohto neviem posúdiť. Ale ja ho žmýkam v poslednej dobe dosť dobre :) Veď i spotrebu mám oproti muinulej zime o 0,5l vyššiu :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...