Přejít na obsah

Zadne brzdové kotúče


petulko

Doporučené příspěvky

V 30. 1. 2024 na 14:25, informator napsal:

Je to i složením brzd.

Klasické malé zadní kotouče 253mm drahé ATE po roce zrezlé na sračku a v podobném provozu levné zimmerman kotouče a desky po roce jak nové. Řekl bych že v destičkách ATE bude nějaké směs, která hodně reaguje s kotoučem a rezaví to k sobě víc než je zdrávo.

Kotuc je tvrdy a platnicka makka...kym sa stihne ohriat,vobec kotuc necisti.Tam je problem.

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 1. 2024 na 15:30, luki52 napsal:

Tak s mojím nájazdom cca 20tis.km na rok to bude zaujímavé. Len ma zaujímalo keď som prešiel fórum, že problém robia dosky, kotúče sú v pohode, že či dosky hneď nevymeniť za iné ktoré hneď nezničia kotúč, alebo kašľať na to.

Vymen za ten zimmerman,co spominan a nemas problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, Patrik1971 napsal:

Kotuc je tvrdy a platnicka makka...kym sa stihne ohriat,vobec kotuc necisti.Tam je problem.

 

Myslíš tím, že brzdové destičky ATE jsou příliš měkké a nedostatečně abrazivní pro kotouče?

 

Zdá se, že nakonec to stejně nemá velký význam, protože jsem nakonec vždy vyměnil destičky a kotouče současně, vzhledem k tomu, že hodnota mého času převyšuje cenu materiálu.

Vždy jsem preferoval nákup obou komponentů od stejného výrobce a dosud jsem volil značku ATE. Nicméně, na základě zkušeností z posledních tří let, kdy se mi přední brzdové kotouče ATE po 1000 km zvlnily a zadní zkorodovaly do nepoužitelného stavu, jsem přešel na přední brzdy od Textar.

Ty sice mohou být o něco tvrdší a občas lehce pískají, ale ani po 20 000 km neprokazují žádné známky opotřebení. Pro zadní brzdy jsem si oblíbil značku Zimmermann a jsem s nimi velmi spokojen.

 

ATE destičky a kotouče na zadní nápravu vyjdou na cca. 2300 KČ zatím co Zimmerman na 1400 a to je sakra velký rozdíl, nevím tedy za co se u ATE platí, ale rozhodně nehodlám připlácet skoro jednou tolik abych musel ladit tvrdost obložení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čo som sa bol pozrieť na FL a predajca nevedel že mám scalu a začal ju chváliť ake to je auto a keď som mu povedal že nemusí lebo som majiteľ a viem čo to je za auto a začal sa smiať a hneď iná retorika a na brzdy vravel že stále sú to šmejdy a bude záležať čo momentálne montujú ale že sú to odpad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

@Mrslv …mel jsem neco podobného. (paní Kamiq)
Original = mene jezdis, tolik nebrzdis, vysledek viz tvoje fota. Neprida tomu vlhkost.
Reseni u me = vymena za zn. ATE a pri stale stejnem pouzivani jsou ok.

@Vojta.MM jezdis a jsi v pohode 👍

 

Sam to mam u scaly s origo taky jeste v norme.🤓

Editováno: , autor: Dodi 15
Text
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše bych řekl, že dotyčný málo jezdil, zatuhly mu brzdové třmeny a přehřál kotouče, proto se odlupují tak velké kusy. Běžná koroze způsobená nevyužíváním vozu by tak tlusté pláty z kotoučů neodpárala... Chce to ty třmeny po zimně vyčistit...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...