Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim, 

 

Nikde som to nenasiel tak skusim tu - velmi casto vidim, ze majitelia MK4 RS tankuju 100oktan 

 

Aky je vseobecny nazor na tankovanie 100 oktanoveho E5 benzinu do 2.0TSI RS Mk4 ? 

- je to ok, odporucujete to, neublizi to - ublizi ? 

 

Dakujem za akykolvek nazor 

Vyšší oktanové číslo motoru určitě neublíží. Co ale dostaneš za peníze navíc je otázka, když doporučený je 95/98.. Minimálně by mohla být nižší spotřeba? Ale spíš hádám...

Určitě ano. Já bohužel nemám ve svém okolí akceptovatelný zdroj N98, ideálně čistého, max. s Vifem. Nejbližší EO s N98 je asi 30 km daleko, Benzina je polák s bio, OMV za pěkné peníze atd atd. Žádný Unicorn, Eurobit, Robin Oil apod. s N98 v okolí podle apky není. Jo nejblíž Prona, asi 10 km.

Jako obrana proti samozápalům to stále funguje, hlavně aby tam bylo co nejmíň biosračky, viz dodák (pro fajnšmekry). Takové auto si to zaslouží.

 

Já tankuji vysokooktanový benzin většinou  každou 2. - 3. nádrž “na přilepšenou”. Bude se o něco málo lepe spalovat, o něco málo lepe čistit díky aditivum (ne ventily), nepatrně menší spotřeba (u RS vcelku nedůležitý ukazatel) a na válcové zkušebně by si změřil o nízké jednotky koníků víc (v reálném provozu to podle mě poznat u RS nepůjde). A většinou bývají i motory tišší. Ale kdybych nevedl co je v autě natankováno a sedl do nej, tak to nezpoznam. Takže každou 2.-3. nádrž budu dodržovat i já až se RS dockam. Zas tak hmatatelný rozdíl tam nebude, abych tankoval jen ten. 

Osobně do RSa od vyzvednutí tankuji jen 100oktan (nejprve na Benzině, teď poslední cca půl rok na OMV s využitím slevy od Škodovky), protože jsem tak nějak vnitřně přesvědčen, že to tomu motoru může jen pomoci. Auto prodávat rozhodně neplánuji, tak se mi to třeba odvděčí delší výdrží, ale kdo ví, to budu moct zhodnotit až po několika letech 😃. Každopádně vliv na spotřebu tedy z tohoto důvodu taky nemohu hodnotit. A s tím, jestli bych poznal 95 oproti 100 souhlasím s @Rapid1.0, podle mě ne..

 

Díky za tip ohledně té slevy... Konečně jsem otevřel ikonku "nabídky" :D 

Není za co, ale ona asi dnes už skončila 😏. Nebo alespoň u mě..

@bouchy Kde se ale ten "čistý" benzín prodává? I EO prodává (běžně) benzín s biosložkou (viz biomandát, EO píše podle závozu N95 obsahuje 0-5% ethanolu, N98 vždy ETBE)...

@Rapid1.0 Překvapivě to poznat je, třeba DSG s lepším benzínem méně podřazuje (např. tempomat na dálnici), i pocitově je motor pružnější, živější. Nicméně pro běžné denní použití to není nic zásadního, taky beru různé benzíny. Vyhýbám se ale nedůvěryhodným zdrojům. Kverulant btw pravidelně zveřejňuje pokutované prodejce PHM...

@josto111 Pokud vím, všechny 98-100okta. benzíny se vyrábí mimo ČR, většinou obsahují aditiva, zásadní je ale modernější biosložka ETBE (ethyl-tetrabutyl-ether), která tolik naváže vodu, jako ethanol.

Vždy podle EO apky. Někdy tam je i <1%. Je to o dodávce. 5-10% ethanolu motoru vyrobenému po ~1990 neuškodí. Nesouhlasím s tím, aby se v autech pálilo něco, co roste na poli, které má lidstvo především živit. Vázání vody může být prospěšné, ostatní jevy moc ne. ETBE nebrat.

On 7/1/2022 at 6:38 PM, bouchy said:

ETBE nebrat.

Prečo? 

To je výsledek několika místních i přespolních diskusí. Z Vervy 100 to dělá bídu (a to ne levnou). Několik lidí, jejichž motor je háklivější na kvalitu benzínu, resp. OČ, si všimlo nějakého neřádu - vibrace, ochota točit atd. Je to ještě vůbec ropný produkt, pokud 20% obsahu je syntetického původu, ba co hůř, z kukuřice, co roste na poli? Jak jsem psal, 5% lihu v N98 bych ještě zkousl, no nemám zdroj. Východní Čechy jsou asi málo výnosná oblast. Motorek všude jak nas***, aut, co N98+ vyžadují taky docela dost. Myslím to, co není komerčně pojmenováno jako Evo 100, Verva 100, V-Power Racing atd.

  • 4 týdny později...

ETBE mimo jiné zvyšuje oktanové číslo a je ve všech benzínech N98 (a "100oktanech") na našem trhu, naopak v nich není žádný bioethanol. Ten váže vlhkost, čímž pak N95 trpí při delším skladování, ve státních rezervách jsou tak PHM bez biosložky, ty se pak objevují u EuroOilu...

  • 2 týdny později...

Pokud tankujete 98 tak je potřeba natankovat 3 nádrže za sebou, a teprve čtvrtá je znát.

U některých aut to pomůže dost (Mini Cooper 97 se vstřikováním, Š 1,8 TSI, Subaru),

u RS 4 nepříliš,

nic extra jsem nepozoroval kromě tiššího chodu. Každopádně dávám VIF. 

Má takový přebytek výkonu že to nejde poznat.

Vylucne 100 oktan,bohuzial ekosialencami s uz nanutenou biosračkou E5,spolu s Millers petrol power.Kazdopadne,na spotrebu nejazdim,nicmenej ta celkom prekvapila aj mna cca mesiac dozadu Praha-Bratislava,dialnica od 100 do 160km/h.Priemerka znizena pol hod zdrzanim v kolone pred Brnom nakladanim zdechleho ferrari.

 

20210906_134819.jpg

20220709_172040.jpg

Upraveno od ritch

  • 5 měsíců později...

100 oktanů by nemělo vadit, navíc pokud máš doporučeno 98 (resp. 95/98). 
 

Ve výjimečných případech se může stát, že auto, které má doporučenu pouze 95ku, tak při 100 bude hlásit moc bohatou směs.


Třeba u mé S6ky, 4.2 V8 je hodně znát rozdílné výkonové vlastnosti u 100 a 95 okt. benzinu. Ale kvůli ceně dávám klasickou n98 s VIFem i bez. S klasickou n95 je trochu línější a spotřeba mírně vyšší.
 

A když dám Vervu do O1 1.9 tdi 66kw, tak je motor mírně tišší, ale výkon to nezvedne. 😀 

Ale spíše ji tam dávám kvůli čisticímu efektu motorového ústrojí. Jinak tankuji raději Diesel s aditivy (Diesel+), který stojí pouze o 0,5Kč/l více.

Upraveno od matesmc

  • 2 roky později...

Mám RS TSI a dlouhodobě tankuju jen 100, výjimečně 98. Rozdíl nedovedu poznat, chci jen prodloužit životnost motoru (měním i častěji olej atp). Tankuju obvykle u OMV, využívám slevu 3Kč / litr díky aplikaci, případně ORLEN, kde je sleva 1Kč při platbě Tankartou. Spotřebu neřeším, mám celkově malý nájezd…

Osobně jsem 100 nikdy nezkusil. Více než deset let tankuji do svých vozů pouze u mušle 95 a pravidelně používám aditivum VIF Super Benzin. Dal jsem tehdy na doporučení v článku ZDE a ZDE a zatím slýchám výhradně jen pozitivní zkušenosti. Na 20 litrů dávám jednu odměrku. Nikdy jsem neměl s aditivy jediný problém a už to sám beru, jako samozřejmost je použít. Jen můj názor 😉

  • 2 týdny později...

@Pheorinos Myslím, že tímto způsobem dosahuješ prakticky stejných výsledků jako při tankování 98/100-oktanového benzínu a zároveň ušetříš i nějakou tu korunu. (Já tankuju 100, protože jsem líný řešit aditivum extra a vzhledem k celkově malému nájezdu náklady na palivo prostě vůbec neřeším...)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.