Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

 Rozbor

 

7D774F80-C4BF-44BE-8156-CE4FC1D5B604.jpgAD23EEE7-5050-43C8-BD7C-6B396BEE4F73.jpgCBD23E94-C8C8-47A1-8611-E79784CBC899.jpg0E46FCD3-DB72-4482-872D-D8261C2007EA.jpg28DACBF2-868D-4D04-A6DB-FF9BAA2C4466.jpgFD68B433-F5D1-46D1-BC9C-814E6016F6D9.jpg

Bolo by dobré podobne rozobrať aj iné značky Ceed, i30, astru atd sú niekde také články? Zdá sa že tie chyby popísané mame presne aj v reale. Tie brzdy sú trapas.

Ano jsou, například ve stejné rubrice "Bazar" Světa motorů. Tam se neprobírají jenom škodovky.

Článek mi trochu smrdí. Vychvalují 1.0 tsi a 1.6 tdi, které nejen že duní jako prase, ale nafta má navíc problém se špatnými čerpadli, kdy se do okruhu uvolňují špony a pokud včas neklesne v railu tlak, aby to RJ nevyhodnotila jako chybu a rozsvítilo kuře, tak se špony dostanou až do vstřikovačů a papa. Mluvím z kamarádovo zkušenosti, který si koupil Scalu a měl jí měsíc. Škodovka na to má snad i TPI, takže to nebude jen ojedinělý problém.

 

Navíc dají "ale" u 1.5 TSi, kde zmiňují variátor. V žádném ze servisů. kde jsem se ptal, tenhle problém zatím neřešili. Dále drahá výměna rozvodů. vyžadující AS. Opravdu to někdo považuje za mínus, když mají životnost přes 200k km? U 1.0 si to snad vyměním v garáži? To samé ostatní závady. 1.5 je složitější než 1.0, to je pravda, ale litr si snad taky někdo opraví před panelákem? :D

 

Edit: jinak nastavovače vačkových hřídelí má i 1.0 TSi, takže stejný problém jako u 1.5ky.

 

Stačí kouknout na doporučenou motorizaci a výbavu. Hádejte, která nejvíc frčí v operáku do firem a po roce se vrací zpět. :lol: No prodat se to nějak musí, tak to doporučíme lidem. Hlavně za 3 roky 320 tisíc km, to je do očí bijící.

 

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

 

image.thumb.png.0268261d0068ca6a4437696bd8edbca3.png

Upraveno od Znedlob

Tak za mňa 1,6tdi zatiaľ spokojnosť. Trocha slabší je ten motor-hlavne diaľnice, treba ho cvičiť, aby bol v kondícii a pružnejší, ale inak slušné vozenie s dobrou spotrebou.

Hádam vydrží i ďalších 100k bez problémov. Osobne u toho motora očakávam pri slušnom zaobchádzaní a starostlivosti 300k bez problému. Tak uvidíme.

Keď zhodnotím ostatné mechanické časti, zatiaľ ok. Brzdy pri 93k pôvodné, platničky tiež, podvozok vyzerá tiež fajn. to že nelícujú svetlá a iné, no to bolo odlaďovačiek prvý rok :D

 

@Znedlob Tebe to nějak rozohnilo :-), že ty máš 1.5ku? :-) Mě se to četlo dobře, oba vychvalované motory mám v top, ale musí se to vše brát s velkou rezervou. Jak tam třeba vychvaluje spotřebu TDI, tak to bych to musel tlačit nebo se nechat popotahovat :-)

 

Co se týče motorů, mám zkušenosti se starší 1.0 tsi 81kw, poté s 85kw a ano, i s 1.5 110kw, ale také s 1.6tdi 85kw. Takže je mohu dobře porovnat. Samozřejmě mohl jsem narazit na horší kus, ale to je pak otázka rozdílnosti v kvalitě u Škodovky.

Vaculík má vesměs pravdu a nehledal bych v tom nějakej naschvál.

 

  • 7 měsíců později...

 

Vôbec nebola zmienka o vrzgani interiéru, o neduhoch Infotainmentu, o zlom nastavení volantu, vŕzganie podvozku majú staré Scaly aj pri menšom nábehu km. Ale v podstate recenzia ok

  • 9 měsíců později...

No o kvalite spracovania a problémoch ani slovo.  

Pockaj,ale to je recenzia na Scalu ako auto,nerecenzuju tvoj konkretny  akoze nepodarok

Upraveno od Patrik1971

Kvalita zpracování je bez debat tragická, ale jen málokdo si to připustí, příp. nemá srovnání s konkurencí. Celkově je ale Scala dobrý auto. 

Lebo ta recenzia je staršia. Kvalitu este nepostrehol. U kamiqu a o4 už nešetril "chválou" padajúca sedačka, rozhasený infotaiment, atď..

mal som scalu 1,0 TSi 70kw ambition 2020 a problem s padajucou sedackou a infotainmentom som nemal ziadny ten nezarmzol ani raz . 1x za celu dobu sa stalo ze svietilo na strope červené svetlo (asi bol nejaky vypadok ) a na zaruku menili 3tie brzdove svetlo inak žiadny problem nebol

V 11. 12. 2023 na 7:19, Patrik1971 napsal:

Pockaj,ale to je recenzia na Scalu ako auto,nerecenzuju tvoj konkretny  akoze nepodarok

Takže podľa teba je Scala dobre spracovana a nemá žiadne nedostatky. Že si to nevšimli keď bol článok v časopise SM. Tam popisovali aj nedostatky. 

@slovacikkaždý máme prach vnímavosti a všímavosti inak nastavený. to vidím aj doma, keď počujem, to som sa ani nevšimla, to som si ani nevšimol, keď riešim ešte na dome reklamácie či na aute. a darmo to niekto používa denne. resp. používa menej, iným spôsobom. to čo najazdím ja za rok, žena spraví za 5 rokov v meste na krátkych trasách. isto vníma iné veci na tom aute, resp. nevníma, ako ja, čo očakávam, že bude pripravené denne jazdiť dlhé trasy. Je ten článok aj online?

Upraveno od csabac

Neviem niekde tu bol ten článok len ofoteny

Tak ono je to vždycky tom s čím srovnáváte. Před scalou jsem měl citroen c4 a ten byl rozhodně mnohem hůře zpracovaný, a to tak nějak ve všem. V jiném autě to zase může být naopak. Korejci mi přijdou +- stejní, ale tam mi extrémně nesedí design interiéru, resp tenkrát. Teď už to taky vypadá lépe. Každopádně je to jak bylo psáno výše. Scala je relativně dostupné auto a od toho se vše odráží. Ale já bych se ojetiny nebál. Stačí si zkontrolovat ty klasické neduhy jako je ta sedačka atd.

Upraveno od boonno

@boonno čo znamená relatívne dostupné auto? auto v 4 valci s normálnou výbavou za 23k eur s čakacou dobou 9-12 mes? Ak porovnáme so socíkom čakacia doba roky a suma 50-70k, tak jednoznačne

Toto ma pobavilo: "S jednou Scalou 1,6 TDI máme své zkušenosti a pravidelně obdivujeme, s jakou spotřebou je schopna jezdit. Klidnou předpisovou jízdu zvládne při troše snahy za 3 až 3,5 litru nafty a 100 km, o 4 litry ani nemusíte moc bojovat a jízda za 5 na sto znamená už relativně dynamické svezení. "

 

V reále....3-3,5 dá len slimák, čo sa bude plaziť na rovinke. Bežná tak 4,5 s diaľnicami cez 5. Aktuálne okolo 5,5. V minulosti tie čísla boli o čosi menšie. Pravdepodobne už by chcelo i dáke dekarbo, ale tie magické honoty teda isto nehrozia :) 

Páčia sa mi tie reálne články písané bez skúsenosti s tým motorom, či autom, alebo odčítanými hodnotami s PC po 150-200 km ceste bez vypalovania DPF.

@csabac predbehl si me, chtel jsem napsat totez, nechapu kde ty cisla berou?! 
Myslim, ze nejsem ani letec a ani slimak, sem tam se nejaka slusna spotreba udela, ale nam skutecnou dlouhodobou t.c. 5,1 a app ukazuje EU lez a to 4,7.

Ja jsem za sebe spokojen, jen nechapu proc v clancich oblbujou lidi. 

 

5,5l na 100? To nemá smysl ale pak jít do naftového motoru. EA211 1.2/1.0 TSi poskytne lepší dynamiku a spotřeba při jízdě do zákonných limitů se na dálnici pohybuje kolem 6l a máte mnohem jednoduší a levněji motor na údržbu... dvojnásob to platí pokud se bavíme o koupi ojetiny a to se bavím o spotřebě tohoto motoru v O3, která je přeci jen větší než scala...

Upraveno od informator

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.